Mededeling

Collapse
No announcement yet.

F1 Grote Prijs van Groot-Brittannië 2011

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door MichM3 Bekijk Berichten
    Vooraf ingelicht ja... voor stop& go.

...maar niet voor 10s stil te staan.
    Stop & Go is altijd 10 sec stilstaan?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
      Dat laatste, 'k ben daar gelijk ook van overtuigd.

Zou wel vet zijn, alvast, zo'n compleet warse strategie die dan ook nog 'es lukt. Panieeeeeek.

Eigenlijk kunnen we écht niet klagen. De races zijn meestal spannend, er wordt echt veel ingehaald ... ondanks het feit dat er al van in 't begin een duidelijke rangorde bleek te zijn (het ideale is dat er 3-4 teams echt op een paar tienden na even snel zijn, waardoor je écht harde driver battles krijgt zoals Massa en Hamilton lieten zien op 't eind van de GP Silverstone). 't Is de voorbije jaren al anders geweest.

Wel jammer dat dat "moet" gebeuren door kunstgrepen (boost-knopje, plastieken banden, enz). Maar 't resultaat is er wel.
      vind dat ook jammer.

- neem 50% vd downforce weg
      - monteer stalen remmen
      - geef gelimiteerde hoeveelheid brandstof mee en laat het motorconcept vrijer (mix va turbo en atmo)

=> ge gaat al heel wat meer spectakel krijgen zonder artificieel gedoe.
      Porsche 996 GT3 RS
      Porsche 964 RS
      BMW ///M3 e30
      Mercedes c250 CDI AMG
      www.flamebox.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
        Stop & Go is altijd 10 sec stilstaan?
        ik dacht van niet.
        Porsche 996 GT3 RS
        Porsche 964 RS
        BMW ///M3 e30
        Mercedes c250 CDI AMG
        www.flamebox.be

Comment

Ik vind persoonlijk dat, gezien de F1 de hoogste tak is, ze eigenlijk geen regels zouden mogen hebben Doe mij maar een quad turbo V12 in een kar van 500kg op banden van 1 meter breed en zoveel downforce dat er spoorvorming ontstaat....van mij mogen ze zo hard gaan als ze zelf willen, zolang het veilig kan.
          Captain Turbo
          General Von Driftenstein

Oorspronkelijk geplaatst door C_X
          Ik wil eens met een nieuwe z4 rijden

Comment

vind dat ook jammer.

- neem 50% vd downforce weg
            - monteer stalen remmen
            - geef gelimiteerde hoeveelheid brandstof mee en laat het motorconcept vrijer (mix va turbo en atmo)

=> ge gaat al heel wat meer spectakel krijgen zonder artificieel gedoe.
            Ik ben zwaar fan van het princiepsidee ... maar vrees dat, met die gigantische budgetten, het vrij laten inzake motorconcept, er enorme verschillen inzake vermogen e.d. gaan zijn. Nu, door het max aantal motoren per jaar te beperken (en dus enige duurzaamheid te verplichten in te bouwen) en zeer veel in te perken, heb je een ietwat gelijk veld qua power. Ik denk dat dat factor nummer 1 is (een conditio sine qua non zelfs bijna) om een aantrekkelijke raceklasse op de kijker los te laten...

En anderzijds ben ik wat bang van een overdreven eco-effect. We hebben nu al diesels die Le Mans en STW domineren, da's wat mij betreft al genoeg. Laat ze maar zoveel tanken als ze willen, dan is brandstofverbruik een (veel) minder groot thema.

't Is makkelijk om kritiek te uiten op de FIA, ik deed dat de voorbije jaren ook ... maar 't moet wel gezegd worden dat ze vandaag een geheel regels hebben die wél succes hebben. 't Is écht leuk om naar te kijken, 't gaat oerend hard, de piloot betekent nog altijd enorm veel ('t is geen ECU-race verloren/gewonnen door programmeurs van auto's tjokvol electronica), er wordt ingehaald en prachtig gereden.

Comment

ik dacht van niet.
              Ik dacht ook van niet
              • Drivethrough
              • Stop & Go
              • 10 sec penalty
              Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
              Bestelt
              1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                Ik ben zwaar fan van het princiepsidee ... maar vrees dat, met die gigantische budgetten, het vrij laten inzake motorconcept, er enorme verschillen inzake vermogen e.d. gaan zijn. Nu, door het max aantal motoren per jaar te beperken (en dus enige duurzaamheid te verplichten in te bouwen) en zeer veel in te perken, heb je een ietwat gelijk veld qua power. Ik denk dat dat factor nummer 1 is (een conditio sine qua non zelfs bijna) om een aantrekkelijke raceklasse op de kijker los te laten...

En anderzijds ben ik wat bang van een overdreven eco-effect. We hebben nu al diesels die Le Mans en STW domineren, da's wat mij betreft al genoeg. Laat ze maar zoveel tanken als ze willen, dan is brandstofverbruik een (veel) minder groot thema.

't Is makkelijk om kritiek te uiten op de FIA, ik deed dat de voorbije jaren ook ... maar 't moet wel gezegd worden dat ze vandaag een geheel regels hebben die wél succes hebben. 't Is écht leuk om naar te kijken, 't gaat oerend hard, de piloot betekent nog altijd enorm veel ('t is geen ECU-race verloren/gewonnen door programmeurs van auto's tjokvol electronica), er wordt ingehaald en prachtig gereden.
                Enkel de bochtsnelheid moet naar omhoog. Terug smallere voorvleugels en bredere achtervleugels dus.

Grondeffect mag desnoods ook nog.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PJH Bekijk Berichten
                  Ik vind persoonlijk dat, gezien de F1 de hoogste tak is, ze eigenlijk geen regels zouden mogen hebben Doe mij maar een quad turbo V12 in een kar van 500kg op banden van 1 meter breed en zoveel downforce dat er spoorvorming ontstaat....van mij mogen ze zo hard gaan als ze zelf willen, zolang het veilig kan.
                  Dat laatste, daar zeg je 't net.

Ze zitten nu aan de grens van wat fysisch te verdragen is. De G-krachten swingen de pan uit... Stuntvliegers en jachtvliegtuigpiloten trekken meer G's, maar relatief kort. Deze gasten hier zitten anderhalf uur in hun coconneke hé. Tot 4 kilo vocht uitzweten op 90 minuten, 't zegt al genoeg.

Als je geen regels hebt, wordt het een schertsvertoning waar het ene zotte het andere zotte gewoon overklast. Zonder structuur, regelmaat e.a.

(denk ik)

Ik denk dat het nogmaals serieus verminderen van het grondeffect veel zou kunnen doen, samen met het beperken van downforce-middelen: een voorvleugel en een achtervleugel die aan zeer simpele eisen moet voldoen (l/b/opp/verdiepingen) zodat er echt op "oude" manier de nodige downforce moet worden verzorgd. Wat zou betekenen dat men terug een veel grotere speelruimte heeft op dat punt (sneller zijn = trager door bochten en omgekeerd).
                  En de mechanische grip van de auto's mag alvast ook niet hoger, of 't is niet houdbaar meer voor de piloten.
                  Meer vermogen ben 'k niet tegen... maar als er minder downforce is zal het vermogen dat ze nu hebben méér dan voldoende zijn om terug voorzichtiger met 't gas om te moeten gaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk Berichten
                    Enkel de bochtsnelheid moet naar omhoog. Terug smallere voorvleugels en bredere achtervleugels dus.

Grondeffect mag desnoods ook nog.
                    Bochtsnelheid nog naar omhoog? Wordt dat dan niet ondoenbaar voor de piloten? Ik zou het alvast jammer vinden dat de F1 niet haalbaar is voor all but one van 10.000 zeer getalenteerde piloten omdat je ook nog 'es een onmenselijke conditie moet hebben.

Ik vermoed dat er meer te winnen valt door de downforce die zo'n auto creëert, serieus te beperken. Dus geen (of beperkt) grondeffect, en vooral (enkel?) de voor- en achtervleugel die de downforce bepalen (en dat zeer hard beperkt binnen strakke regels). Daarmee wordt het terug uitdagender voor de rijders (voorzichtiger met 't gas) en voor de afstelling (topspeed of grip? (zeer cru gesteld))

Bochtensnelheid nog verhogen maakt 't weer zoveel gevaarlijker. Ze trekken nu continuë zijdelingse 4G ... vind dat al redelijk veel.

Comment

Net om die reden kan een minder team door de juiste piloot aan te trekken ook meespelen met de grotere teams. Iedereen bepaalt zelf hoe ver hij wil gaan. De veiligheid van Formule 1 is zo verhoogd de laatste jaren dat een eventuele crash aan een hoge snelheid in een bocht niet slechter hoeft af te lopen als de crash die Webber vorig jaar in Valencia had, Kubica in Montreal een paar jaar geleden en Perez recent nog in Monaco.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                        Ik dacht ook van niet
                        • Drivethrough
                        • Stop & Go
                        • 10 sec penalty
                        Dan mag je me een voorbeeld geven waar een stop & go in die definitie van het woord ooit toegepast werd?

Volgens Wiki is een Stop & Go ook het halthouden gedurende 10 seconden:

The drive-through penalty requires the driver to enter the pitlane, drive through it while obeying its speed limit, and exit without stopping. Drive-through penalties are normally imposed for minor offences, for example crossing the white line at the end of the pit lane before passing over the end of the line, kerb-hopping at chicanes, ignoring yellow flags, or cutting corners. As a drive through penalty does not require the driver to stop at their pit, it is less costly to a driver's race times than a stop-go penalty.
                        The ten-second (or "stop-go") penalty requires the driver to enter the pitlane, stop at his pit for ten seconds, and exit again. As the stop is designed to punish the driver for an offence, team mechanics are forbidden to work on the offending car at any time while the driver is serving the penalty. Stop-go penalties are generally imposed for more serious offences, such as jump starts, pit lane speeding, ignoring blue flags or unfair blocking. The ten second halt makes a stop-go penalty much more costly to a driver's race times than a drive-through penalty.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk Berichten
                          Net om die reden kan een minder team door de juiste piloot aan te trekken ook meespelen met de grotere teams. Iedereen bepaalt zelf hoe ver hij wil gaan. De veiligheid van Formule 1 is zo verhoogd de laatste jaren dat een eventuele crash aan een hoge snelheid in een bocht niet slechter hoeft af te lopen als de crash die Webber vorig jaar in Valencia had, Kubica in Montreal een paar jaar geleden en Perez recent nog in Monaco.
                          Dat de veiligheid up to par is -> ook ferm gelukkig mee.

Als de auto net minder downforce genereert, en de auto dus "beter" moet bestuurd worden om er alles uit te halen, denk je dan niet dat de "juiste" piloot dan net nog zoveel meer het verschil kan maken dan wanneer de downforce nog vergroot en de bochtsnelheden nog stijgen, zodat "enkel maar" de menselijke fysiek het verschil maakt (en indien deze nog mee kan men dus gewoon plankgas kan geven)?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
                            Dan mag je me een voorbeeld geven waar een stop & go in die definitie van het woord ooit toegepast werd?

Volgens Wiki is een Stop & Go ook het halthouden gedurende 10 seconden:

The drive-through penalty requires the driver to enter the pitlane, drive through it while obeying its speed limit, and exit without stopping. Drive-through penalties are normally imposed for minor offences, for example crossing the white line at the end of the pit lane before passing over the end of the line, kerb-hopping at chicanes, ignoring yellow flags, or cutting corners. As a drive through penalty does not require the driver to stop at their pit, it is less costly to a driver's race times than a stop-go penalty.
                            The ten-second (or "stop-go") penalty requires the driver to enter the pitlane, stop at his pit for ten seconds, and exit again. As the stop is designed to punish the driver for an offence, team mechanics are forbidden to work on the offending car at any time while the driver is serving the penalty. Stop-go penalties are generally imposed for more serious offences, such as jump starts, pit lane speeding, ignoring blue flags or unfair blocking. The ten second halt makes a stop-go penalty much more costly to a driver's race times than a drive-through penalty.

Kan me vergissen met andere raceklassen of reglementen inderdaad.

+ YouTube Video
                            ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                            Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                            Bestelt
                            1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Working...
                            X