Mededeling
Collapse
No announcement yet.
F1 Grote Prijs van Italië 2011
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door forumgebruiker Bekijk Berichten
Dergelijke gevechten zijn het doel, niet zoals in Spa waar alle inhaalmaneuvers in 1 bocht gebeuren omdat de DRS zone slecht gekozen is
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Cash Bekijk Berichten? In Spa heb ik inhaalmaneouvres gezien aan Les Combes, Bus Stop, Fagnes, Bruxelles en Blanchimont. Dat kunt ge moeilijk 1 bocht noemen...
Ik bedoel inhaalmaneuvers he, niet het op een ronde rijden van een wagen
Comment
-
Al bij al een redelijke race. Schumacher heeft zich weeral eens van zijn slechtste kant getoond door laaghartig en onreglementair te rijden. Een drive through had zeker op zijn plaats geweest. Hamilton heeft opvallend fair en "veilig" gereden. Voor Button krijg ik meer en meer respect, hoe intelligent en tactisch hij rijdt, zo zijn er maar weinig F1 piloten. Alonso, tja heeft een redelijk anonieme race gereden met een mooie derde plaats en Vettel "gaap" zijn dominantie begint te irriteren zoals dat vroeger bij Schumacher het geval was. Zijn inhaalmanoeuvre op Alonso was wel magistraal.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door forumgebruiker Bekijk BerichtenDe gelukte inhaalmaneuvers waren 90% in bocht voor Combes chicane
Ik bedoel inhaalmaneuvers he, niet het op een ronde rijden van een wagen
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenAl bij al een redelijke race. Schumacher heeft zich weeral eens van zijn slechtste kant getoond door laaghartig en onreglementair te rijden. Een drive through had zeker op zijn plaats geweest. Hamilton heeft opvallend fair en "veilig" gereden. Voor Button krijg ik meer en meer respect, hoe intelligent en tactisch hij rijdt, zo zijn er maar weinig F1 piloten. Alonso, tja heeft een redelijk anonieme race gereden met een mooie derde plaats en Vettel "gaap" zijn dominantie begint te irriteren zoals dat vroeger bij Schumacher het geval was. Zijn inhaalmanoeuvre op Alonso was wel magistraal.
Alonso zijn verdedigingstaktiek op Vettel was van hetzelfde kaliber, niemand die het erover heeft. En waarom ook? Ze zijn aan het racen..
De stewards hebben een veel te grote rol gekregen in de F1
Comment
-
Ik begin net meer en meer respect te krijgen voor Vettel. Na het seizoen van vorig jaar waarin hij ook al steengoed was maar het op cruciale momenten soms voor zichzelf verpestte of zekere punten liet liggen, rijdt hij tegenwoordig enorm berekend maar is hij toch met schijnbaar gemak razendsnel. Van Button ben ik al langer fan maar dan meer vanwege zijn persoonlijkheid. Dit jaar bewijst hij dat hij toch ook dat killerinstinct en die ruwe snelheid heeft. Hij rijdt nu beter en meer onstpannen dan in het jaar dat hij kampioen geworden is. Subliem gewoon.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk BerichtenIk begin net meer en meer respect te krijgen voor Vettel. Na het seizoen van vorig jaar waarin hij ook al steengoed was maar het op cruciale momenten soms voor zichzelf verpestte of zekere punten liet liggen, rijdt hij tegenwoordig enorm berekend maar is hij toch met schijnbaar gemak razendsnel. Van Button ben ik al langer fan maar dan meer vanwege zijn persoonlijkheid. Dit jaar bewijst hij dat hij toch ook dat killerinstinct en die ruwe snelheid heeft. Hij rijdt nu beter en meer onstpannen dan in het jaar dat hij kampioen geworden is. Subliem gewoon.
Ze zitten in hetzelfde schuitje, hun teamgenoot heeft meer ruwe snelheid te bieden.
Bij McLaren is het echter de snelste van de twee die veel kansen verprutst. Bij Redbull is het de langzaamste van de twee die veel kansen verprutst.
Gelukkig voor ons is Button geen teamgenoot van Vettel of Alonso. Zou nochtans het perfecte duo zijn ..
Comment
-
Er zijn er weinig die hun race beter kunnen indelen, zelf tactische beslissingen nemen en ronde na ronde dezelfde zuivere rijstijl aanhouden als Button. We hebben al x aantal keer gehoord dat hij tijdens het racen zelf info vraagt aan de pits om bepaalde beslissingen te kunnen nemen. En alleen al omdat het zo'n sympathieke peer is, zou iedereen fan moeten zijn.
't Probleem in F1 is inhalen. Ze zijn nu al jaren op zoek naar maatregelen om daar iets aan te doen. Dit seizoen lukt het eigenlijk behoorlijk goed.
In bv Moto GP of WK Superbikes moeten ze ook heel voorzichtig zijn, 1 tik en je ligt neer en toch zie je daar dikwijls gevechten op het scherp van de snee. Al zijn er ook wel saaie races soms...Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Zoals Button dit jaar rijdt. Zijn debuutseizoen bij Williams was verre van slecht maar ook niet overtuigend. Zijn 2 jaren daarop bij Benetton/Renault: sterk teleurstellend. Andere rijders zouden hierop volledig zijn afgerekend (denk maar aan het jetset leven waar Button toen meer om bekend stond dan zijn resultaten).
2003 bij BAR was ook nog niet wat het moest zijn. Heeft lange tijd moeten onderdoen voor Villeneuve die toen al gedemotiveerd zijn rondjes deed. Bij BAR heeft hij zich dan verder ontwikkeld met de zege in 2006 als hoogtepunt hoewel, in mijn opzicht, 2004 een pak beter was. Vergeet ook niet toen Honda besloot zich terug te trekken uit de F1 dat Button contractloos was en geen enkel team stond te springen hem te contracteren. En maar goed ook. Met de Brawn in 2009 werd hij wereldkampioen hoewel naarmate het seizoen vorderde hij toch ook meer en meer terug viel (auto of Button?).
Zijn eerste jaar bij McLaren vond ik nu ook niet echt overtuigend, maar dit jaar
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk BerichtenZijn eerste jaar bij McLaren vond ik nu ook niet echt overtuigend, maar dit jaar
In 2004 was hij net zo goed als Schumacher, alleen reed hij niet in een Ferrari. Hij heeft toen een serie van 2e plaatsen neergezet!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenAl bij al een redelijke race. Schumacher heeft zich weeral eens van zijn slechtste kant getoond door laaghartig en onreglementair te rijden. Een drive through had zeker op zijn plaats geweest. Hamilton heeft opvallend fair en "veilig" gereden. Voor Button krijg ik meer en meer respect, hoe intelligent en tactisch hij rijdt, zo zijn er maar weinig F1 piloten. Alonso, tja heeft een redelijk anonieme race gereden met een mooie derde plaats en Vettel "gaap" zijn dominantie begint te irriteren zoals dat vroeger bij Schumacher het geval was. Zijn inhaalmanoeuvre op Alonso was wel magistraal.
En aan de heren 'forumgebruiker' en 'C.O.B.', gelieve de F1 op de voet te volgen en dan hier komen posten, niet na 1 race gezien te hebben hier de mister knowitall komen uithangen, danku!!
Comment
-
Over Schumacher ben ik 't allesbehalve eens met jullie vrees 'k. Hij heeft idd al enkele bedenkelijke manoeuvres op zijn conto dit jaar maar hij wordt imo meer en meer gestigmatiseerd, vooral op BBC zijn ze daar redelijk goed in (net als in het ophemelen/beschermen van Mclaren en alles wat er rond draait). In Monza was het vaak op 't randje, maar ik denk niet dat hij op basis van gelijk welke actie een straf verdient.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Scaglietti Bekijk BerichtenVraagje: Op het einde van de race was Vettel aan het proberen de gap met Button te houden, als Button een snelle ronde reed, hij derna ook, enz...
Is dat echt bewust of gewoon toevallig?
Vettel is (en was vorig jaar al) meester in zo'n dingen, controle houden over zoveel mogelijk parameters als hij aan de leiding rijdt.
Vorig jaar maakte hij fouten onder druk, maar ook dat gaat nu beter en beter.
Vettel wordt wereldkampioen, is het niet volgende race dan is het de race erna, maar bijna zeker in één van de twee komende races.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Men zou dat 1 keer van lijn veranderen beter afschaffen, dat doet de sport naar de kloten. Tip: draai de klok 25-30 jaar terug, spektakel van de bovenste plank.
Comment
Comment