Mededeling

Collapse
No announcement yet.

F1 Grote Prijs van India 2011

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Nuff said (vanaf 0:47)
    + YouTube Video
    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

Zoals Senna zegt, als je geen risico's meer mag nemen zonder een penalty te krijgen of bestraft te worden, dan is er ook niets meer aan F1. Ik ben blij dat we ten minste nog 1 rijder hebben die iets durft

Comment

Heb sinds vorige week de DVD in huis van de Senna docu/film.
        Wat hij daar inderdaad zei in dat interview vind ik zeker ook van toepassing op Hamilton.
        Als Hamilton ergens een opening ziet gaat hij er zeker voor gaan, en dat resulteerde al vaak in een aanrijding/opgave. Maar wat Senna deed met Prost in Suzuka, daar kwamen toen geen sancties.

Je kan wel zeggen dat je de vergelijking niet met de F1 van vandaag mag maken onder het begrip "andere tijden, andere regels" maar Hamilton mag dan niet afgeschoten worden voor ieder foutje vind ik.
        Hij heeft een agressiviteit die hem al genoeg punten gekost heeft, maar ook al zo velen heeft opgeleverd. En zeker voor de kijkers is het altijd een prachtig schouwspel.

Ik zie in Senna en Hamilton veel gelijkenissen. Niemand kan natuurlijk tippen aan Senna, maar de agressiviteit die Senna had, zie ik zeker terug in een Hamilton. 1 van de weinige F1 rijders van vandaag die teminste echt durft aanvallen, al is het dit seizoen wat minder.

Niet iedereen gaat akkoord zijn, maar dit is natuurlijk mijn eigen mening

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Corvetteboy Bekijk Berichten
          Wat hij daar inderdaad zei in dat interview vind ik zeker ook van toepassing op Hamilton.
          Als Hamilton ergens een opening ziet gaat hij er zeker voor gaan, en dat resulteerde al vaak in een aanrijding/opgave. Maar wat Senna deed met Prost in Suzuka, daar kwamen toen geen sancties.

Je kan wel zeggen dat je de vergelijking niet met de F1 van vandaag mag maken onder het begrip "andere tijden, andere regels" maar Hamilton mag dan niet afgeschoten worden voor ieder foutje vind ik.
          Hij heeft een agressiviteit die hem al genoeg punten gekost heeft, maar ook al zo velen heeft opgeleverd. En zeker voor de kijkers is het altijd een prachtig schouwspel.

Ik zie in Senna en Hamilton veel gelijkenissen. Niemand kan natuurlijk tippen aan Senna, maar de agressiviteit die Senna had, zie ik zeker terug in een Hamilton. 1 van de weinige F1 rijders van vandaag die teminste echt durft aanvallen, al is het dit seizoen wat minder.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Corvetteboy Bekijk Berichten

Ik ben volledig akkoord!!

Comment

Euheum, en Ballestre misschien vergeten? Senna werd heel zwaar afgestraft...

Comment

De vergelijking Hamilton-Senna Senna is totaal anders. Mocht je nu Alonso met Senna vergelijken zou ik je nog ergens gelijk willen geven. Hamilton heeft veel meer weg van Piquet. Snel, maar ne janker als ie zijn goesting niet krijgt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
                  De vergelijking Hamilton-Senna Senna is totaal anders. Mocht je nu Alonso met Senna vergelijken zou ik je nog ergens gelijk willen geven. Hamilton heeft veel meer weg van Piquet. Snel, maar ne janker als ie zijn goesting niet krijgt.
                  Elke formule 1 rijden komt wel eens janken (Alonso => Abu Dhabi 2010 ).

Ik ben van mening dat Hamilton altijd meer risico's gaat nemen dan andere rijders om een plaats te winnen, soms met minder positieve gevolgen.
                  Dit is iets waar Senna heel bedreven in was, daarvoor is er genoeg youtube materiaal.

Ik ben trouwens benieuwd naar wat Senna en Alonso gemeenschappelijk hebben volgens jou?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vince522 Bekijk Berichten
                    Elke formule 1 rijden komt wel eens janken (Alonso => Abu Dhabi 2010 ).

Ik ben van mening dat Hamilton altijd meer risico's gaat nemen dan andere rijders om een plaats te winnen, soms met minder positieve gevolgen.
                    Dit is iets waar Senna heel bedreven in was, daarvoor is er genoeg youtube materiaal.

Ik ben trouwens benieuwd naar wat Senna en Alonso gemeenschappelijk hebben volgens jou?
                    Alonso is reeds 2 maal wereldkampioen geworden in een wagen die niet de beste van het veld was. In 2010 was hij er bijna bij. Net als Senna kan hij in mindere wagens toch wereldtitels winnen.
                    Verder kan je zien dat Alonso bloedsnel is. Risico's zijn er minder, maar de acties slagen.

Verder moeten Vettel en Hamilton zich toch nog bewijzen in een mindere wagen. Ok, de McLaren is niet de beste van het veld, maar Hamilton wordt afgetroefd door Button dat niemand het durven voorzien. Hamilton laat gewoonweg veel te veel steken vallen en als hij dan een inhaalpoging waagt om de 5de plaats, die mislukt, wordt die dan vergeleken met Senna... Button reed toen al wel tweede.

Comment

Vettel kan wel heel veel uit een wagen halen, zie maar naar de uitslagen van Mark Webber.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk Berichten
                        Vettel kan wel heel veel uit een wagen halen, zie maar naar de uitslagen van Mark Webber.
                        Toch valt er niet veel over te discussieren dat RB het beste team op de grid is...

Comment

Alonso is reeds 2 maal wereldkampioen geworden in een wagen die niet de beste van het veld was. In 2010 was hij er bijna bij. Net als Senna kan hij in mindere wagens toch wereldtitels winnen.
                          Verder kan je zien dat Alonso bloedsnel is. Risico's zijn er minder, maar de acties slagen.

Verder moeten Vettel en Hamilton zich toch nog bewijzen in een mindere wagen. Ok, de McLaren is niet de beste van het veld, maar Hamilton wordt afgetroefd door Button dat niemand het durven voorzien. Hamilton laat gewoonweg veel te veel steken vallen en als hij dan een inhaalpoging waagt om de 5de plaats, die mislukt, wordt die dan vergeleken met Senna... Button reed toen al wel tweede.
                          ²²²²²²²²
                          Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

Opel Astra ST Sport (sold)

Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

Comment

Ik vraag mij wel af in welke mindere wagen Senna WK is geworden. Zowel in '88 als '90 was de McLaren veruit de beste wagen. In '91 was de Williams-Renault waarschijnlijk iets beter, maar de McLaren was toch een zeer goede tweede...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door blobmeister Bekijk Berichten
                              Ik vraag mij wel af in welke mindere wagen Senna WK is geworden. Zowel in '88 als '90 was de McLaren veruit de beste wagen. In '91 was de Williams-Renault waarschijnlijk iets beter, maar de McLaren was toch een zeer goede tweede...
                              Geen WK geworden bij een minder team, maar toch mooie prestaties:

1984 - Toleman Hart (debuutjaar)
                              1985 - Lotus, waarna Lotus zich sterk verbeterde

Comment

Ik vermoed dat je het over Renault hebt in 2005 en 2006, toen was Renault zeker bij de beste teams, zonder twijfel.
                                Kijk maar naar Fisichella die respectievelijk 5de en 4de werd in het WK met dezelfde Renault.

Hamilton moest normaliter wel van de 2de positie starten en niet vanaf de 5de, maakt ook nogal wat verschil.
                                (Zeker wanneer je de vergelijking met Button maakt).

Het manoeuvre van Hamilton is gewoon zo 'Senna-like' en gezien er weinig andere zijn die iets dergelijks zullen proberen wordt de vergelijking rap gemaakt.
                                Dat wil daarvoor niet zeggen dat Hamilton exact dezelfde rijstijl heeft als Senna.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vince522 Bekijk Berichten
                                  Elke formule 1 rijder komt wel eens janken (Alonso => Abu Dhabi 2010 ).
                                  Gelukkig komt er in 2012 eentje terug die nooit jankt en iedereen naar huis rijdt.

In een goede auto, maar dat is bijzaak.

Comment

Over Massa-Hamilton: duidelijk Massa's fout, hij draaide gewoon in al was Hamilton er niet, anderhalve meter van de apex indraaien gaf Massa nog steeds de koppositie, maar dan zou Hamilton tenminste nog plaats gehad hebben om uit te wijken.

Comment

Eerste GP die ik niet gezien heb van de jaar. Heb ik iets gemist?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
                                        Eerste GP die ik niet gezien heb van de jaar. Heb ik iets gemist?
                                        eigenlijk niet.. afgezien van het Massa/Hamilton momentje was dit een van de saaiste races van het jaar

Comment

Working...
                                        X