Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe word ik race piloot?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Hoe word ik race piloot?

    Goede dag allemaal.

    Van kleins af aan ben ik al met auto's bezig en sind dat ik mijn rijbewijs heb doe ik niets liever dan met mijn autotje 7000 toeren draaien.
    Maar nu is de vraag hoe wordt ik race piloot, ik heb al op verschillende sites gezien van rally cursus ,circuit cursus maar dat kost immens veel geld zeker als je met een echte rally wagen van hun moet rijden.
    Daarom gebruik ik liever mijn eigen wagen .Ik heb alles banden ,persoonlijke bescherming en naft.

    Als iemand mijn hints en of adressen kan geven voor mijn droom ,die mensen zijn van harte welkom.

    Groetjes yannick

  • #2
    ja jongen,
    wie hier opt forum wil nu niet race piloot worden hé !
    het was ook mijn grote droom, maar ja, kben in de spekken beland :-)
    om race piloot professioneel te worden, vrees ik dat je zelf al te oud bent :-( die mannen beginnen ermee op zeer jonge leeftijd.
    en kost idd pakken geld
    succes in je zoektocht, als je hem gevonden hebt ben ik ook van de partij hoor ;-)

    Comment


    • #3
      graaf racekarreke wel

      Comment


      • #4
        Als ge racepiloot wou worden, vrees ik ervoor.
        Ze beginnen al in hun jonge levensjaren met gokarts en zijn dan heel hun leven met niets anders bezig.

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door tuut Bekijk Berichten
          Als ge racepiloot wou worden, vrees ik ervoor.
          Ze beginnen al in hun jonge levensjaren met gokarts en zijn dan heel hun leven met niets anders bezig.
          Uiteraard, als je F1 piloot wil worden. Misschien heeft hij bescheidener ambities.

          Je moet sowieso langs de RACB om je licentie te halen:

          Schrijf je in voor de tests die door RACB Sport worden georganiseerd. Dan word je opgevangen door instructeurs van RACB Sport en volg je een heuse opleiding (theoretische en praktische cursussen), waarna een examen op het circuit volgt. Als dat lukt, moet je alleen nog een medisch onderzoek ondergaan.
          Daarna moet je uiteraard een kampioenschap kiezen. Laten we ervan uitgaan dat BTCS en Belgian GT te duur zijn. Blijft nog over: Fun Cup, de Belgian Gentlemens Drivers Club en volgend jaar de BMW Clubsport Trophy.
          Met je eigen auto ga je echter nergens terechtkunnen, tenzij in de Classics races.

          Dat wordt dus investeren en kost zelfs in de lagere klassen serieuze duiten.

          Ter illustratie, om te starten met de betaalbare BMW Clubsport Trophy:
          - 1 BMW E30 325i (vanaf €2500)
          - 1 BMW Clubsport Trophy kit (€9950 zonder BTW)

          Daar komt uiteraard gedurende het seizoen nog bij: startgeld en vervanging van slijtage onderdelen (banden, remmen, ...)
          Je kan natuurlijk ook een auto huren, maar ik heb geen idee wat daarvan de prijzen zijn. Daarmee moet je dan nog eens extra voorzichtig zijn, want de kosten door een ongeval, schuiver, ... zijn voor de piloot. Duh... anders ook natuurlijk... maar je begrijpt wat ik bedoel.

          Dus, je moet al een fils-a-papa zijn of beschikking hebben over genoeg fondsen (van jezelf of via sponsoring) om in Belgie aan autosport te kunnen doen.

          Comment


          • #6
            Begin met:
            1. Zoek een grote zak geld
            My Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Scorchio Bekijk Berichten
              Uiteraard, als je F1 piloot wil worden. Misschien heeft hij bescheidener ambities.

              Je moet sowieso langs de RACB om je licentie te halen:



              Daarna moet je uiteraard een kampioenschap kiezen. Laten we ervan uitgaan dat BTCS en Belgian GT te duur zijn. Blijft nog over: Fun Cup, de Belgian Gentlemens Drivers Club en volgend jaar de BMW Clubsport Trophy.
              Met je eigen auto ga je echter nergens terechtkunnen, tenzij in de Classics races.

              Dat wordt dus investeren en kost zelfs in de lagere klassen serieuze duiten.

              Ter illustratie, om te starten met de betaalbare BMW Clubsport Trophy:
              - 1 BMW E30 325i (vanaf €2500)
              - 1 BMW Clubsport Trophy kit (€9950 zonder BTW)

              Daar komt uiteraard gedurende het seizoen nog bij: startgeld en vervanging van slijtage onderdelen (banden, remmen, ...)
              Je kan natuurlijk ook een auto huren, maar ik heb geen idee wat daarvan de prijzen zijn. Daarmee moet je dan nog eens extra voorzichtig zijn, want de kosten door een ongeval, schuiver, ... zijn voor de piloot. Duh... anders ook natuurlijk... maar je begrijpt wat ik bedoel.

              Dus, je moet al een fils-a-papa zijn of beschikking hebben over genoeg fondsen (van jezelf of via sponsoring) om in Belgie aan autosport te kunnen doen.
              zeg nooit nooit dank je voor de info over het RACB
              Als je zon race lecentie hebt ,wat mag je dan al meer ?
              En ja een auto huren dat valt mee maar niet voor elkedag.
              ik heb wel ondertussen een interresante club gevonden http://www.bravoracing.be/
              De BMW e30 is ja een degelijke goedkopen wagens om mee te race daar ben ik het mee eens en wat is dat €9950 is dat gewoon om mee te doen ,voor dat geld krijg je smorgens toch een koffiekoek erbij ?

              Nu is mijn doel zon race lecentie halen.

              Bedankt allemaal voor de informatie.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door kiekeskiller Bekijk Berichten
                De BMW e30 is ja een degelijke goedkopen wagens om mee te race daar ben ik het mee eens en wat is dat €9950 is dat gewoon om mee te doen ,voor dat geld krijg je smorgens toch een koffiekoek erbij ?
                .
                Nee, nee, die €9950 is alleen om uw E30-wrak om te bouwen naar race-spec (rolkooi, remmen, ophanging, zetel, stuur, brandblusser, enz...)



                RACB: http://www.racb.com/nl/become_pilot.cfm?id=2

                Die Historic Cup is inderdaad wel een toffe formule, denk ik.

                Comment


                • #9
                  Voor niets gaat de zon op tegenwoordig.

                  Comment


                  • #10
                    Voetjes op de grond houden, goedkoop racen bestaat niet.

                    Om uit die BMW Clubsport pagina te quoten:

                    Het hele opzet van de BMW Clubsport Trophy is om een raceklasse aan te bieden die kostengustig is en waarbij een sterke verhouding prijs/kwaliteit gewaarborgd is. Door de grote keuze aan toegelaten wagens en het aanbod van de kwalitatieve Clubsport kit voor deze wagens heb je een racewagen die zowel in aanschaf als running cost een interessant aanbod is. De prijs voor de BMW Clubsport Trophy kit is vastgelegd op 9950€ excl. BTW.

                    Je kan al basis wagens vinden vanaf ca. 2.500€ voor het model E30 of E36, die je dan reviseert en waarop je de BMW Clubsport Trophy kit monteert. Zo kan u reeds een BMW Clubsport Trophy wagen zelf bouwen vanaf 12.500€. Voor de recentere modellen E46 liggen de basis aanschafprijzen rond de 6.000€ à 7.000€. Voor een E90 vind je aanbiedingen vanaf 10.000€ à 11.000€.

                    De BMW Clubsport Trophy organisatie kan u ook een volledige kant en klare nieuw gebouwde racewagen aanbieden aan zeer competitieve prijzen, bvb. E36 325i aan 18.200€, E46 325i aan 23.450€ of E90 325i aan 29.200€. De vermelde prijzen zijn excl. BTW.

                    Door de serietechniek van BMW en de specifieke Clubsport kit blijven de running kosten ook binnen de perken. De BMW Clubsport Trophy wordt verreden op semi-slick banden, die misschien ietsje trager zijn dan een slick band, maar die qua levensduur en budgetvriendelijkheid deze ver overtreffen. Normaal gezien komt u met één setje banden per raceweekend toe (ca. 750€). Reken nog je benzine aan 30 à 40l per uur, je remblokken en remschijven (levensduur ca. 20u) en de normale slijtage en olieservices en je kan met een beheersbaar budget al een heel eind komen in de BMW Clubsport Trophy. Bovendien kan je in de BMW Clubsport Trophy het stuur delen met 2 of meerdere piloten.

                    De inschrijvingsgelden voor 2012 worden momenteel nog onderhandeld en berekend.
                    Reken eens snel zelf snel als je 5 races in een jaar zou rijden:
                    - Koop een mottige E30 325i vanaf 2500€
                    - Zet die raceklaar voor 9950€ excl btw (=12000€ btw incl)
                    - Als je 3u per raceweekend rijdt 210€ naft per weekend > 1050€
                    - 1 set banden per weekend, die E30's rijden waarschijnlijk geen dure sletsen: pakt 300 a 400€ per set. pakt 2000€ om safe te zijn.
                    - Een paar sets remblokken en een set remschijven kwijt zijn. Geen idee wat dat kost voor een E30, maar alles samen gaat dat rap boven de 500€ liggen.

                    Smeringen en accidentele kosten nie inbegrepen zit ik al aan 18000€. Als je echt wil racen ga je kosten rijden, dus onder de 20000€ ga je er niet geraken. Dit is nog zonder inschrijvingsgeld, en je licentie halen gaat ook wat kosten.
                    En dit is veruit één van de goedkoopste formules in België, en ik reken slechts 5 raceweekends.
                    De kans is reëel dat je wagen maar 1 seizoen haalt, dus hou er rekening mee dat je dat budget élk seizoen gaat nodig hebben. T'is nutteloos om te gaan racen, en je bang moet zijn om kosten te rijden. Als je niet op het uiterste randje van het kunnen van de je auto kan racen om budgetaire redenen blijf je beter thuis.
                    Sponsors zoeken, tenzij je rijke familie/vrienden hebt die je helpen, vergeet het. Je hebt geen ervaring en geen palmares, en veel mediabelangstelling ga je niet trekken.

                    Kleiner budget > outdoorkarting.
                    Nog kleiner budget > simracen. Wat sluikreclame voor mijne eigen winkel...

                    Comment


                    • #11
                      U pitcrew zul je ook moeten betalen .

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door MMVV Bekijk Berichten
                        Voor niets gaat de zon op tegenwoordig.
                        Ook zon zon?

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                          U pitcrew zul je ook moeten betalen .
                          Meestal niet. Gewoon eten geven.
                          Ik heb een BTCS team geweten dat 1 vaste mekanieker in dienst had. De rest waren vrijwilligers.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door kiekeskiller Bekijk Berichten
                            Goede dag allemaal.

                            Van kleins af aan ben ik al met auto's bezig en sind dat ik mijn rijbewijs heb doe ik niets liever dan met mijn autotje 7000 toeren draaien.
                            Maar nu is de vraag hoe wordt ik race piloot, ik heb al op verschillende sites gezien van rally cursus ,circuit cursus maar dat kost immens veel geld zeker als je met een echte rally wagen van hun moet rijden.
                            Daarom gebruik ik liever mijn eigen wagen .Ik heb alles banden ,persoonlijke bescherming en naft.

                            Als iemand mijn hints en of adressen kan geven voor mijn droom ,die mensen zijn van harte welkom.

                            Groetjes yannick
                            Wel heel vaag wat je hier komt vragen.

                            Over welke discipline heb je het hier?
                            Rally, circuit, karting, rallycross, kartcross, enz....

                            Welk niveau?
                            Nationaal, regionaal, provinciaal, ....

                            Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
                              Ook zon zon?
                              Ja, die vooral

                              Comment


                              • #16
                                Stel die Dolomite Sprint (?) eens voor.

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Timpreza Bekijk Berichten

                                  Kleiner budget > outdoorkarting.
                                  Nog kleiner budget > simracen. Wat sluikreclame voor mijne eigen winkel...
                                  Effe vermelden dat outdoorkarten duurder is.. Aanschaf schakelkart (hij wilt echt snel gaan) met topmateriaal afgemonteerd rond de 15000€ en dan heb nog maar 1 chassis en motor.. De meesten hebben standaard 2 chassis, en x-aantal motoren(sommige doen het met 2, andere hebben er 5 van doen)
                                  Ik denk over het algemeen dat die bmw clubsport toch goedkoper zal zijn.. Heb geweten dat de budgetten voor 1 seizoen kz2 belgisch kampioenschap (3weekends, 6races) dat rond de 5000-10000€ / weekend (naargelang je accidenten hebt, of dat je vooraan mee wilt doen..) en dan zijn we nog geen dagje gaan trainen ofzo...
                                  Idd het is jammer maar de bittere realiteit dat alles omtrent karting en autosport immense budgetten nodig zijn wil je meedoen voor de overwinning

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Timpreza Bekijk Berichten
                                    Voetjes op de grond houden, goedkoop racen bestaat niet.

                                    Om uit die BMW Clubsport pagina te quoten:



                                    Reken eens snel zelf snel als je 5 races in een jaar zou rijden:
                                    - Koop een mottige E30 325i vanaf 2500€
                                    - Zet die raceklaar voor 9950€ excl btw (=12000€ btw incl)
                                    - Als je 3u per raceweekend rijdt 210€ naft per weekend > 1050€
                                    - 1 set banden per weekend, die E30's rijden waarschijnlijk geen dure sletsen: pakt 300 a 400€ per set. pakt 2000€ om safe te zijn.
                                    - Een paar sets remblokken en een set remschijven kwijt zijn. Geen idee wat dat kost voor een E30, maar alles samen gaat dat rap boven de 500€ liggen.

                                    Smeringen en accidentele kosten nie inbegrepen zit ik al aan 18000€. Als je echt wil racen ga je kosten rijden, dus onder de 20000€ ga je er niet geraken. Dit is nog zonder inschrijvingsgeld, en je licentie halen gaat ook wat kosten.
                                    En dit is veruit één van de goedkoopste formules in België, en ik reken slechts 5 raceweekends.
                                    De kans is reëel dat je wagen maar 1 seizoen haalt, dus hou er rekening mee dat je dat budget élk seizoen gaat nodig hebben. T'is nutteloos om te gaan racen, en je bang moet zijn om kosten te rijden. Als je niet op het uiterste randje van het kunnen van de je auto kan racen om budgetaire redenen blijf je beter thuis.
                                    Sponsors zoeken, tenzij je rijke familie/vrienden hebt die je helpen, vergeet het. Je hebt geen ervaring en geen palmares, en veel mediabelangstelling ga je niet trekken.

                                    Kleiner budget > outdoorkarting.
                                    Nog kleiner budget > simracen. Wat sluikreclame voor mijne eigen winkel...
                                    Voor een set Semi slicks mag je wel x2 doen hoor. Als je een nieuwe set koop ben je wel tussen de 600 à 800€ kwijt en dan zal iedereen sneller zijn omdat ze met de nog duurdere slicks rijden.

                                    voor 1 seizoen mag je minimum 25 000€ rekenen. en dan heb je geen enkele cursus gevolgd en ben je niet ter plaatsen want je hebt ook een wagen nodig die een trailer van 2 ton kan trekken met al het materiaal dat je mee moet hebben en een trailer (hoewel je die kan huren voor 30€ per dag dus dat is dan het enigste dat goedkoop zal zijn)

                                    Sorry to burst your bubble maar trackday's is al duur genoeg.
                                    Kan je daar race piloot spelen net als ons sukkelaars


                                    Je kan een geprepareerde E30 kopen die al E30 cup gereden heeft tussen de 5000€ en 9000€ maar daar gaan kosten aan komen want die zijn afgebeuld hoor

                                    Comment


                                    • #19
                                      Natuurlijk, je kan jezelf met je licentie ook aanbieden bij andere teams voor b.v. de 24u van Zolder/Spa enz.
                                      Uiteraard moet je dan de nodige cash op tafel leggen (enkele duizenden).
                                      Regelmatig zoekt men gastpiloten via autosport forums.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Matthias.M Bekijk Berichten
                                        Effe vermelden dat outdoorkarten duurder is.. Aanschaf schakelkart (hij wilt echt snel gaan) met topmateriaal afgemonteerd rond de 15000€ en dan heb nog maar 1 chassis en motor.. De meesten hebben standaard 2 chassis, en x-aantal motoren(sommige doen het met 2, andere hebben er 5 van doen)
                                        Ik denk over het algemeedat die bmw clubsport toch goedkoper zal zijn.. Heb geweten dat de budgetten voor 1 seizoen kz2 belgisch kampioenschap (3weekends, 6races) dat rond de 5000-10000€ / weekend (naargelang je accidenten hebt, of dat je vooraan mee wilt doen..) en dan zijn we nog geen dagje gaan trainen ofzo...
                                        Idd het is jammer maar de bittere realiteit dat alles omtrent karting en autosport immense budgetten nodig zijn wil je meedoen voor de overwinning
                                        Ja ok, maar ge vergelijkt de top van karting met de instapper in autosport. Met een Rotax max kan je veel betaalbare fun hebben.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X