Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe word ik race piloot?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Tja racepiloot wil bijna iedereen wel worden zeker. Ik vrees dat de jongens met veel talent niet altijd doorbreken. Het geld of het geld dat je meebrengt zal zoveel belangrijker zijn.

    Hoeveel racepiloten zijn er in België die hier ook hun centen mee verdienen, en dan nog, het moet van shnabbelen komen (wat instructeur spelen, demo ritjes doen, helpen verkopen......).

    Om maar iets te zeggen, ik zie ook "professioneel" piloten (FIA GT3 winnaar) gewoon mee auto's te verkopen tijdens de week..........

    Op latere leeftijd kan je wel nog "mee" gaan hoor. Een Koen Wauters is toch ook laat begonnen met de racerij en is een behoorlijk piloot.

    Hoe je het ook draait of keert denk ik nooit dat je 100% "piloot" kan zijn in Belgenland.

    Comment


    • #22
      Ik vrees dat het belangrijkste nog altijd GELD is, zoals eerder al vermeld.
      Alvast veel succes.
      Ronny

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door Timpreza Bekijk Berichten
        Ja ok, maar ge vergelijkt de top van karting met de instapper in autosport. Met een Rotax max kan je veel betaalbare fun hebben.
        Hij wou iets snels he Rotax Max is helaas niet zoveel betaalbaarder hoor in 2010 heb ik voor de gelegenheid nog eens 1 wedstrijd meegedaan was wel het bnl kampioenschap en dat weekendje heeft mij toch 3000-4000€ gekost helaas 2 manches veel pech gehad toen anders had ik nog goed geklasseerd geweest voor al meer of 2 jaar uit competitie te zijn...
        Ben zelf nu wat aan het kijken enzo voor terug outdoor competitie te rijden (BMC gentlemen max) het indoorkarten begint terug wat saai te worden en je bent toch veel te afhankelijk van het materiaal jammer genoeg... Als ik wat cijfers begin te krijgen zal ik ze hier ook wel posten desnoods

        Comment


        • #24
          wil je echt relatief "goedkoop" rondjes draaien op een circuit in competitievorm, koop een moto en schrijf u hier in: http://www.nobudgetcup.be/default.aspx

          Comment


          • #25

            Comment


            • #26
              Begin eens met wat trackdays te rijden, leer wat mensen kennen, leer het wereldje kennen waar je in wil stappen..

              Het racen op competitie niveau kost nu eenmaal bakken vol geld, niets is onmogelijk maar begin bij het begin!

              Comment


              • #27
                Een koerske op wat niveau (want je wil echt racepiloot worden) ....... Een zitje voor een btcs of belcar race kost je tussen 6000 en 12000 euro, waarbij als je brokken rijdt je zelf de franchise van de wagen moet betalen, wat snel +10 000 euro is. Valt de auto in panne, niet door jouw fout je zitje is zonder meer te betalen. Je hebt dan nog geen persoonlijke verzekering gekeurde helm , ondergoed , racepak etc..... En dan spreken we voor 1 race. Iets of wat racen is een minimum budget van 50 000 euro per jaar om alleen maar kosten te dekken, je hebt dan niks verdiend. Gewoon wat amateur racen met minder dan 10 races op een jaar zit al plus 25 000 euro maar dan ben je ver van professioneel piloot .........
                Naar de pro's ga je nog een pak duurder uitkomen..........

                De weinigen die er (en die leven dan zeker niet royaal) in slagen in topraces te rijden, mits persoonlijke sponsors, hebben het dikwijls ook nog niet breed en, bijna zonder fout, zijn dat toppers uit het formule en kart wereldje.

                De top in België komt trouwens met racen alleen niet "rond". Zelfs onze ex formule1 rijders hebben soms diepe financiële putten geslagen om een zitje te "kopen".
                Last edited by Jokke_vlo; 04/11/2011, 09:59.

                Comment


                • #28
                  Je woont in het verkeerde land vrees ik. Als je echt wilt racen, dan zou ik kijken naar de amateurkampioenschappen in de uk of nederland. Die zijn haalbaarder als je connecties hebt.

                  anders is het gewoon centjes sparen, hard leren en dan werken om ooit met een porsche wat trackdays te kunnen gaan doen.

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door bouncing bullet Bekijk Berichten
                    je woont in het verkeerde land vrees ik. Als je echt wilt racen, dan zou ik kijken naar de amateurkampioenschappen in de uk of nederland. Die zijn haalbaarder als je connecties hebt.

                    Anders is het gewoon centjes sparen, hard leren en dan werken om ooit met een porsche wat trackdays te kunnen gaan doen.
                    222222

                    Volgend jaar komt er, naar alle waarschijnlijkheid, een MX-5 cup. Dat is PUUR amateur koersen hé, daar bereik je niets mee dan "fun". Denk dat een 7-tal races zijn: kost all in (exclusief schade): +/-25.000 euro
                    Last edited by Jokke_vlo; 04/11/2011, 10:03.

                    Comment


                    • #30
                      De goedkoopste optie is op regelmatige basis is gaan karten met maten. Daar leer je ook het één en ander mee en het is ongelooflijk plezant. Iedereen komt daar als opgefokte testosteron beren uit die karrekes.

                      edit: dat is niet echt een antwoord op u vraag, maar bovenstaande is wat ik doe. Met een porsche tegen mijn 35e als doel.
                      Last edited by ; 04/11/2011, 10:11.

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door Bouncing Bullet Bekijk Berichten
                        De goedkoopste optie is op regelmatige basis is gaan karten met maten. Daar leer je ook het één en ander mee en het is ongelooflijk plezant. .

                        .
                        Of online Xboxen

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                          Of online Xboxen
                          Ik kan er niet aan doen dat ge u kar in de eerste bocht tegen de muur parkeert hé. Maar daar blijft het toch meer bij dromen, nothing compared to the real thing.

                          Ik heb het geluk gehad een aantal keer met Aston en een Porsche over zandvoort te mogen knallen. Dat is een ervaring die ik de rest van mijn leven zal onthouden. Mijn Forza ritjes ben ik de dag erna vergeten. Iedereen zou maar al te graag met u van plaats verwisselen.

                          De kans dat er binnen 10-15jaar nog een flatsix geluid uit een Porsche komt, wordt steeds kleiner

                          Comment


                          • #33
                            Om een idee te geven, Mazda MX-5 Cup, je moet dan nog weten dat dat sprintraces zijn hé, race1 20 minuten, race2 idem.


                            België heeft nog geen nieuwe regering, maar eindelijk wel weer een merkencup. Turbo Magazine vernam vandaag uit zeer goede bron dat er volgend seizoen een Mazda MX-5 Cup komt, naar het model van dezelfde cup enkele jaren gelden en zoals in diverse andere landen het geval is. De filosofie en spirit zouden die van het eerste jaar van de MINI Challenge moeten zijn.

                            Volgend seizoen is het dus eindelijk zo ver. Nadat achtereenvolgens de Yaris, MINI en Clio wedstrijden van onze omlopen verdwenen, neemt Speedworld de handschoen weer op en komt er volgend seizoen een merkencup voor de schitterende Mazda MX-5. De wagen voorstellen hoeft niet meer, maar er zou in een budgetvriendelijke context gereden worden, met een kit voor de wagen. De wagen zou achteraf perfect nog voor de straat kan gebruikt worden. Onze bron verzekert ons ook dat er geen escalatie van updates en kits zal volgen, zoals dat in de MINI Challenge wel het geval was.

                            De prijs voor een seizoen, met afschrijving van de wagen zou iets minder dan € 30.000 bedragen en er kan met één of twee rijders gewerkt worden, want iedere van de zes meetings telt twee races.
                            Bron: http://sport.turbomagazine.be/news_N...land_.html#frm

                            Comment


                            • #34
                              Hmm, ik zou hier ook graag verder in gaan... maar 't is belachelijk duur
                              2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

                              Comment


                              • #35
                                kijk ook eens bij de DNRT in nederland, is betaalbaar racen
                                maat van mij is daarmee begonnen dit jaar
                                mijn autootjes:

                                Volvo V60 D3 R-Design 2021
                                Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

                                Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

                                Comment


                                • #36
                                  ook enige tijd terug de stap gezet.. en mij nog niet beklaagd!

                                  wat steeds terugkomt is inderdaad : centjes !

                                  ga gewoon naar de races zien die je interesseren , leg contact met organisatie & deelnemers om meer info te verzamelen en of you go !

                                  Comment


                                  • #37
                                    Race jij u eigenlijk echt voor punten tobi? Dacht dat jij liefhebber was :o

                                    Ik zou zo graag weer racen...wat mis ik dat toch. Vechten voor positie, proberen net iets sneller op het gas te gaan dan die voor je, zoeken wat je zelf kunt en continue bijleren door je eigen domme fouten, enz enz enz...

                                    dat waren tijden

                                    dom geld ook altijd
                                    Captain Turbo
                                    General Von Driftenstein

                                    Oorspronkelijk geplaatst door C_X
                                    Ik wil eens met een nieuwe z4 rijden

                                    Comment


                                    • #38
                                      Op jeugdige leeftijd ook begonnen met karten maar heb na een 3 tal jaar het wereld vaarwel gezegd omdat, het zoals hierboven al zo vaak is aangehaald, het puur uitdraait op geld.

                                      ikzelf was niet de snelste maar ook niet de traagste... wat wel van belang was en mss nog steeds is... centen

                                      Had je de financiële middelen om elke race bv een topgeprepareerde motor te kopen dan won je van coureurs die vaak boven je eigen niveau zaten... deze lijn kan je gerust door trekken hoor:
                                      - stel dat je over 2 karts kan beschikken ,dan ga je vlugger geneigd zijn om de limiet op te zoeken tegenover je maar over 1 kart beschikt
                                      - stel dat je over meerdere nieuwe banden beschikt (slicks, regenbanden,...) of je beschikt maar over 2 setjes (slicks + regenband) die je eerst gaat oprijden....

                                      conclusie
                                      de inbreng van geld bepaalt vaak je raceresultaat!
                                      2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
                                      2009 - Yamaha R1 Model 2008

                                      Comment


                                      • #39
                                        bijna alle piloten komen er via ofwel geld ofwel connecties.

                                        als motorrijden je ding is zeker die budgetcup overwegen; daar kom je zonder al teveel ervaring aan de start; heb je hopen fun en valt de prijs relatief goed mee.


                                        Kennis van me is deze zomer gestart in de rally van ieper; als ik goed voorheb sprak die over een weekendbudget van 40.000€ en die rijdt dan nog niet met de WRC´s. die mens is ook via via in een rallywagen gekropen; bleek er wat talent voor te hebben; jaarke historics gedaan, en zo dan kans gehad om met beter materiaal aan de start te komen.

                                        Comment


                                        • #40
                                          Er is toch ook nog een Volvo 360 (Modena) cup ?
                                          1994 Ford Escort CLX Clipper 1.8 Diesel Fonzie 29/06/2011 - 09/04/2013

                                          Comment

                                          Working...
                                          X