Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe word ik race piloot?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Rijdt rally. dat kan al vanaf om en bij de 2.000 Euro voor een kleine, regionale rally.

    Comment


    • #42
      Zelf ook heel het internet doorzocht in de hoop een betaalbare en relatief ook veilige vorm van racen te vinden, helaas

      Ik haal mijn plezier voorlopig uit diverse Trackdays en vooral het outdoor karten, tevens rijden op een circuit, aanvaardbare snelheden en een zuiver race gevoel zij het in een kart en geen auto met zware motor.

      Nu ook plannen om een team op te starten, puur voor de fun en om makkelijk aan voldoende mensen te geraken om mee te rijden in enkele leuke endurance wedstrijden op de circuits van Genk en Mariembourgh.
      Daarnaast hopelijk binnen 2 jaar enkele competitie wedstrijden meerijden in de www.bekc.be / is een betaalbare 4 takt endurance competitie, je kan dus de kosten delen en die vallen heus goed mee. (zeker als je het met een huur wedstrijdkart kan doen)

      Dus misschien toch eens karting overwegen en zien hoever je het daar in kan brengen?

      Ik vraag mij ook af indien je zelf over een race wagen + circuit licentie beschikt of er naast competitie tijden geen andere goedkopere mogelijkheden bestaan om te genieten van je wagen op een circuit? Bv de verschillende organisaties die trackdays aanbieden met racewagens, zou je daar dan niet terecht kunnen als soort van instructeur? Of mensen die testritten rijden met wagens, ik vraag mij af hoe je in dat wereldje terecht geraakt

      Comment


      • #43
        Loop over het straat en roep "broembroem maaaahhh"

        Comment


        • #44
          Oorspronkelijk geplaatst door Soulphonic Bekijk Berichten
          Zelf ook heel het internet doorzocht in de hoop een betaalbare en relatief ook veilige vorm van racen te vinden, helaas

          Ik haal mijn plezier voorlopig uit diverse Trackdays en vooral het outdoor karten, tevens rijden op een circuit, aanvaardbare snelheden en een zuiver race gevoel zij het in een kart en geen auto met zware motor.

          Nu ook plannen om een team op te starten, puur voor de fun en om makkelijk aan voldoende mensen te geraken om mee te rijden in enkele leuke endurance wedstrijden op de circuits van Genk en Mariembourgh.
          Daarnaast hopelijk binnen 2 jaar enkele competitie wedstrijden meerijden in de www.bekc.be / is een betaalbare 4 takt endurance competitie, je kan dus de kosten delen en die vallen heus goed mee. (zeker als je het met een huur wedstrijdkart kan doen)

          Dus misschien toch eens karting overwegen en zien hoever je het daar in kan brengen?

          Ik vraag mij ook af indien je zelf over een race wagen + circuit licentie beschikt of er naast competitie tijden geen andere goedkopere mogelijkheden bestaan om te genieten van je wagen op een circuit? Bv de verschillende organisaties die trackdays aanbieden met racewagens, zou je daar dan niet terecht kunnen als soort van instructeur? Of mensen die testritten rijden met wagens, ik vraag mij af hoe je in dat wereldje terecht geraakt
          ooit ook het voorstel gehad om binnen een team te komen rijden... heb wijselijk besloten om het niet te doen!
          toenmalige situatie:
          - team bestond uit 4 leden
          - elk teamlid had een eigen inbreng van 2500 euro maw een totaal budget van 10.000 euro (= aankoop kart + onderhoud + herstellingen + stalling + ...)

          de 'oprichter' van het team had een clousule ingebouwd dat wanneer je het team wenste te verlaten, dit geen enkel probleem was... de andere teamleden betaalden u dan uit ...

          Mijn gevoel om hier niet in mee te gaan is een paar maand later bevestigd want... 3 vd 4 personen besloten om ermee te stoppen en eisten om uitbetaald te worden.

          conclusie: één persoon heeft die 10.000 euro mogen ophoesten

          hiermee wil ik aantonen dat er zeer goede afspraken gemaakt dienen te worden alvorens een team op te richten!
          2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
          2009 - Yamaha R1 Model 2008

          Comment


          • #45
            Klik maar eens op deze link. http://www.bsot.be/files/nieuws/nl/T...ROMO%20CUP.pdf
            Autosport duur? Is relatief. Wij hebben nu 4 seminaries gedaan en blijkbaar is autosport toch goedkoper dan sommige kartingseries.

            Voor een budget tussen de 7500 en 16000 per piloot kan je een gans seizoen rijden, en dit op zeer mooie circuits

            Waar zitten de karting boys?

            Grz Dries

            Comment


            • #46
              om een idee te hebben, een van de Belgische piloten in F3 had een budget van bijna 100ke voor 1 seizoen te karten...

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door nico911 Bekijk Berichten

                als motorrijden je ding is zeker die budgetcup overwegen; daar kom je zonder al teveel ervaring aan de start; heb je hopen fun en valt de prijs relatief goed mee.


                Kennis van me is deze zomer gestart in de rally van ieper; als ik goed voorheb sprak die over een weekendbudget van 40.000€ en die rijdt dan nog niet met de WRC´s. die mens is ook via via in een rallywagen gekropen; bleek er wat talent voor te hebben; jaarke historics gedaan, en zo dan kans gehad om met beter materiaal aan de start te komen.
                Idd, ik hou zowel van autosport als motorsport, maar om te racen moet ik me beperken tot de moto en dan nog de NBC. Ik heb nu een paar jaar gekoerst, 5 enduranceraces op een jaar (gaande van 2h tot 8h) en met een budget van 2.500€ per man (wij waren maar met 2, je kan ook met 3 rijden) kom je er net (zonder aankoop van moto). Dat is een bedrag dat je als gewone werkmens nog kan ophoesten, wij organiseren dan nog een eetfestijn en paar kleine sponsors en dan is het voor mij ook haalbaar om te racen.

                Ik ken ook hier en daar een rallypiloot en als ik die budgetten hoor voor de rally .
                Soms denk ik dan : 'verdoeme, 't is niet eerlijk é'. Ene die pakweg 10.000€ sponsort om iemand te laten meerijden in Ieper, die strijdt dan voor een top 30 mss, dus qua media aandacht is dat ook gene vette. Met dat budget rij ik verdoeme bijna 2 jaar of wel 10 koersen in de NBC en zal ik ruim zoveel media aandacht gekregen hebben .
                Qua autosport beperk ik me tot rittensport, das nog betaalbaar als je je beperkt tot de gewone 1 daagse evenementen .

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                  Een koerske op wat niveau (want je wil echt racepiloot worden) ....... Een zitje voor een btcs of belcar race kost je tussen 6000 en 12000 euro, waarbij als je brokken rijdt je zelf de franchise van de wagen moet betalen, wat snel +10 000 euro is. Valt de auto in panne, niet door jouw fout je zitje is zonder meer te betalen. Je hebt dan nog geen persoonlijke verzekering gekeurde helm , ondergoed , racepak etc..... En dan spreken we voor 1 race. Iets of wat racen is een minimum budget van 50 000 euro per jaar om alleen maar kosten te dekken, je hebt dan niks verdiend. Gewoon wat amateur racen met minder dan 10 races op een jaar zit al plus 25 000 euro maar dan ben je ver van professioneel piloot .........
                  Naar de pro's ga je nog een pak duurder uitkomen..........

                  De weinigen die er (en die leven dan zeker niet royaal) in slagen in topraces te rijden, mits persoonlijke sponsors, hebben het dikwijls ook nog niet breed en, bijna zonder fout, zijn dat toppers uit het formule en kart wereldje.

                  De top in België komt trouwens met racen alleen niet "rond". Zelfs onze ex formule1 rijders hebben soms diepe financiële putten geslagen om een zitje te "kopen".
                  Ik heb een jaar of 2 geleden alles uitgezocht om in de Belcar mee te rijden in een GT4 wagen. Dit komt op +/- 120.000EU voor een seizoen, voor de auto (2 personen)
                  GT3 is het dubbel.

                  Hierin zitten auto (geteld over 3 seizoenen), crew, doorsnee wisselstukken / slijtage, training.
                  Alle extra's zoals crashes, races buiten Belcar, demo-ritten, etc zijn niet meegeteld.
                  ----------------------------------------------------------------------------------
                  2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
                  2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
                  Pictures here: BMW 7 Series
                  1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
                  Pictures here: Diablo

                  --------------------------------------------------------------------------------------------
                  It's like being in command of the Battlestar Galactica:
                  It might need half a starsystem to turn around,
                  but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
                  Cylons have respect for it...

                  --------------------------------------------------------------------------------------------

                  Comment


                  • #49
                    Oorspronkelijk geplaatst door Soulphonic Bekijk Berichten
                    Zelf ook heel het internet doorzocht in de hoop een betaalbare en relatief ook veilige vorm van racen te vinden, helaas
                    Ja, het klinkt een beetje zoals : een makkelijke job vinden en miljonair worden daarmee.

                    Een idee : lotto.be

                    Comment


                    • #50
                      Wel, flink uw best doen op school dat ge later veel centjes verdient.

                      En er is nog veel werk aan de winkel als ik er uw topictitel op nalees ...
                      Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                      Comment


                      • #51
                        wordt ik? *evil*
                        Hier stond eens mijn auto vermeld.

                        Comment


                        • #52
                          1)Koop een PS3 of Xdoos
                          2)Koop een schijfje GT5 of forza 4
                          3)Koop een stuur met set pedalen (logitec g27 of fanatec voor de xdoos)
                          4)Voor 1000€ ben je nu racepiloot


                          Anders:

                          Ga gewoon nu en dan met maten gaan karten, gewoon indoor huurkarts, als je echt meer wilt, neem een jaarabonnement...

                          Anders kan ik je niet verder helpen hoor...

                          Mijn beste race ervaring ooit was met Rotax 125cc, kostelijker maar echt een mega adrenaline ervaring. Heel ander niveau dan die indoor kinder autootjes!

                          Comment


                          • #53
                            Om even constructief te zijn, en afgezien van de nog steeds vreselijke dt fout in de titel...

                            WAT ziet onze topicopener als "racen"? Is hij een circuitfan of een rallyfan?

                            Rallyrijden kan met een redelijk budget op een provinciaal niveau of in de promotiecups. Er komt bvb een erg interessante Renault Twingo R1 cup binnenkort.

                            Het enige wat je moet doen, is je aansluiten bij een renstal en je licentie-examen gaan afleggen. Daarna best eerst eens een goed wagentje huren. Met een focus op betrouwbaarheid en veiligheid (goeie remmen, goeie ophanging, eerder dan veel pk).

                            Voor circuitrijden kan je ofwel proberen via karten en dan de promotieformules in. Maar dan moet je ofwel een rijke papa of ninkel hebben, of veel geluk dat je supergetalenteerd bent en dat er een rijke zakenman je wilt helpen.

                            Of je gaat direct naar de "gentlemen drivers"-categorie en je gaat met een vrij goedkope circuitwagen aan clubraces meedoen. Niet echt "topniveau" en je gaat er niet in de F1 mee geraken, maar je kan je wel goed amuseren.
                            Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                            Comment


                            • #54
                              +1 op bovenstaande


                              Ik ken iemand die copiloot is in de regionale rally, volgens hem zijn die gloriejaren ook gedaan. Reken 1500€ inschrijving, dan kan je eens een rondje gaan... Prijzengeld kan je vergeten, dat gaat naar de toppers in die klasse (gasten die dat al decennia doen)



                              nog een optie:
                              Nurburgring vrije dagen, is niet verzekerd, dus als je crasht... PECH


                              ik denk dat je overal wel zelfde antwoord zal krijgen...

                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door Slug Bekijk Berichten
                                +1 op bovenstaande


                                Ik ken iemand die copiloot is in de regionale rally, volgens hem zijn die gloriejaren ook gedaan. Reken 1500€ inschrijving, dan kan je eens een rondje gaan... Prijzengeld kan je vergeten, dat gaat naar de toppers in die klasse (gasten die dat al decennia doen)



                                nog een optie:
                                Nurburgring vrije dagen, is niet verzekerd, dus als je crasht... PECH


                                ik denk dat je overal wel zelfde antwoord zal krijgen...
                                1500€ inschrijving voor een regionale rally? Waar halen ze het toch vandaan?
                                Dat kost Ieper niet eens.

                                Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

                                Comment


                                • #56
                                  rij enkele provenciale rallys per jaar met een klein autotje. en je hebt dubbel veel plezier dan met een zwaar kanon te rijden waar je geen fout mee mag maken.

                                  ik start nu mijn 2 de seizoen in de rallysport. en zal hoofdzakelijk kleine rallys rijden in w vl. met een peugeot 106 da zeker nie mee kan me de eerste 5 in mijn klasse maar, het blijft wel relatief beltaalbaar. en het is super leuk.
                                  Eerste rally dit jaar rs van moorslede 18 maart. als je zin hebt moet je maar eens langs komen op service!
                                  Leg ik wel eens uit hoe alles in elkaar zit.
                                  mvg Sam Warnez.

                                  Comment


                                  • #58
                                    Ik kan alleen maar beamen wat samsportquattro zegt,haal u vas-vergunning en rijdt wa provinciale rallys.Qua budget vallen die heel goed mee,een overzicht:
                                    inschrijven bij een autoclub=50euro
                                    naar de dokter voor de medische keuring=25euro
                                    je vas-vergunning zelf=80euro

                                    Wat je moet aanschaffen om deel te nemen aan een provinciale wedstrijd=
                                    Helm=600euro min.
                                    Hans systeem=300euro min.
                                    Balaclava=50euro.
                                    overall=400euromin.
                                    Brandvrije ondershirt:100euro

                                    Wil je nationaal rijden moet je wel nog wat bijkopen:
                                    Brandvrije sokken=20euro
                                    brandvrije onderbroek=100euro.
                                    schoenen=100euromin.

                                    Reken voor een goedkope auto per koers ongeveer een 500euro.rest je dan nog enkel het inschrijvingsgeld van minimum 120euro tot max 500euro.Die 1500euro is lichtelijk overdreven
                                    Let wel,de prijzen van de helm enz zijn de prijzen van basismateriaal.Wil je bv een carbon helm doe er dan nog maar eens 1000euro bij,idem voor u overall enz...

                                    Comment


                                    • #59
                                      Titels zonder dt-fouten schrijven is anders ook al een goed begin. Kwestie van in de communicatie met potentiële sponsors niet direct af te gaan he
                                      2021 Taycan 4S
                                      2021 Lexus UX250h

                                      Comment


                                      • #60
                                        Iets interessant en wat nog 'redelijk' betaalbaar is http://www.bmwclubsporttrophy.be/
                                        Opel Insignia OPC
                                        BMW X5 3.0i
                                        Caterham Super 7

                                        Comment

                                        Working...
                                        X