Ik heb dit topic eens doorgelezen. Autosport is inderdaad een dure sport. Als eigenaar van TestDriver.be kan ik wel zeggen dat wij altijd hebben getracht om autosport betaalbaar te maken voor iedereen. (Al is dat niet altijd even gemakkelijk)
We gaan nu na 5 jaar ook de stap van Trackdays naar racen maken. Hiervoor hebben we gekozen om een BMW Clubsport Trophy wagen te preparen. Een seizoen Clubsport trophy kost bij ons € 31000 euro. Hierin zit het volgende inbegrepen.
- Begeleiding bij de keuze en het behalen van je licentie. (excl. race-opleiding)
- Begeleiding bij de keuze van je uitrusting.
- Begeleiding bij de keuze van je race en kampioenschap.
- Begeleiding bij het zoeken naar sponsors.
- Inschrijving wedstrijd.
- Verzekering.
- transport, onderhoud en slijtage van de wagen.
- Race-service tijdens het race weekend.
- 1 Set banden per race.
- Benzine.
- Neutrale setup van de wagen, met kleine aanpassingen op de dag zelf.
Bij seizoen-inschrijvingen wordt de wagen gedurende het jaar afgesteld aan de wensen van de piloot.
- Catering voor de piloten en 4 extra personen.
- Technische controle van de wagen.
Optioneel kan je hier nog het volgende bijkrijgen:
- Race-opleiding.
- Extra bandensets.
- Extra test/trainingsdagen.
Om tijdens trackdays alle autosportliefhebbers op het circuit te kunnen brengen hebben we sinds dit jaar een abonnementsformule. Hiermee kan al vanaf 735 euro (6x30min) of 1350 euro (12x30min)
Dus kan kan je bij ons voor €1350 per jaar 30min per maand op circuit rijden.
Ik denk dus dat wanneer je echt de ambitie hebt om op circuit te rijden dit voor iedereen mogelijk is. Om competitie te rijden is dit wel wat anders daarvoor heb je best een sponsor achter je staan.
We gaan nu na 5 jaar ook de stap van Trackdays naar racen maken. Hiervoor hebben we gekozen om een BMW Clubsport Trophy wagen te preparen. Een seizoen Clubsport trophy kost bij ons € 31000 euro. Hierin zit het volgende inbegrepen.
- Begeleiding bij de keuze en het behalen van je licentie. (excl. race-opleiding)
- Begeleiding bij de keuze van je uitrusting.
- Begeleiding bij de keuze van je race en kampioenschap.
- Begeleiding bij het zoeken naar sponsors.
- Inschrijving wedstrijd.
- Verzekering.
- transport, onderhoud en slijtage van de wagen.
- Race-service tijdens het race weekend.
- 1 Set banden per race.
- Benzine.
- Neutrale setup van de wagen, met kleine aanpassingen op de dag zelf.
Bij seizoen-inschrijvingen wordt de wagen gedurende het jaar afgesteld aan de wensen van de piloot.
- Catering voor de piloten en 4 extra personen.
- Technische controle van de wagen.
Optioneel kan je hier nog het volgende bijkrijgen:
- Race-opleiding.
- Extra bandensets.
- Extra test/trainingsdagen.
Om tijdens trackdays alle autosportliefhebbers op het circuit te kunnen brengen hebben we sinds dit jaar een abonnementsformule. Hiermee kan al vanaf 735 euro (6x30min) of 1350 euro (12x30min)
Dus kan kan je bij ons voor €1350 per jaar 30min per maand op circuit rijden.
Ik denk dus dat wanneer je echt de ambitie hebt om op circuit te rijden dit voor iedereen mogelijk is. Om competitie te rijden is dit wel wat anders daarvoor heb je best een sponsor achter je staan.
Comment