Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe word ik race piloot?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Ik heb dit topic eens doorgelezen. Autosport is inderdaad een dure sport. Als eigenaar van TestDriver.be kan ik wel zeggen dat wij altijd hebben getracht om autosport betaalbaar te maken voor iedereen. (Al is dat niet altijd even gemakkelijk)

    We gaan nu na 5 jaar ook de stap van Trackdays naar racen maken. Hiervoor hebben we gekozen om een BMW Clubsport Trophy wagen te preparen. Een seizoen Clubsport trophy kost bij ons € 31000 euro. Hierin zit het volgende inbegrepen.
    - Begeleiding bij de keuze en het behalen van je licentie. (excl. race-opleiding)
    - Begeleiding bij de keuze van je uitrusting.
    - Begeleiding bij de keuze van je race en kampioenschap.
    - Begeleiding bij het zoeken naar sponsors.
    - Inschrijving wedstrijd.
    - Verzekering.
    - transport, onderhoud en slijtage van de wagen.
    - Race-service tijdens het race weekend.
    - 1 Set banden per race.
    - Benzine.
    - Neutrale setup van de wagen, met kleine aanpassingen op de dag zelf.
    Bij seizoen-inschrijvingen wordt de wagen gedurende het jaar afgesteld aan de wensen van de piloot.
    - Catering voor de piloten en 4 extra personen.
    - Technische controle van de wagen.

    Optioneel kan je hier nog het volgende bijkrijgen:
    - Race-opleiding.
    - Extra bandensets.
    - Extra test/trainingsdagen.

    Om tijdens trackdays alle autosportliefhebbers op het circuit te kunnen brengen hebben we sinds dit jaar een abonnementsformule. Hiermee kan al vanaf 735 euro (6x30min) of 1350 euro (12x30min)
    Dus kan kan je bij ons voor €1350 per jaar 30min per maand op circuit rijden.
    Ik denk dus dat wanneer je echt de ambitie hebt om op circuit te rijden dit voor iedereen mogelijk is. Om competitie te rijden is dit wel wat anders daarvoor heb je best een sponsor achter je staan.

    Comment


    • #62
      Oorspronkelijk geplaatst door johan lambregs Bekijk Berichten
      Ik heb dit topic eens doorgelezen. Autosport is inderdaad een dure sport. Als eigenaar van TestDriver.be kan ik wel zeggen dat wij altijd hebben getracht om autosport betaalbaar te maken voor iedereen. (Al is dat niet altijd even gemakkelijk)

      We gaan nu na 5 jaar ook de stap van Trackdays naar racen maken. Hiervoor hebben we gekozen om een BMW Clubsport Trophy wagen te preparen. Een seizoen Clubsport trophy kost bij ons € 31000 euro. Hierin zit het volgende inbegrepen.
      - Begeleiding bij de keuze en het behalen van je licentie. (excl. race-opleiding)
      - Begeleiding bij de keuze van je uitrusting.
      - Begeleiding bij de keuze van je race en kampioenschap.
      - Begeleiding bij het zoeken naar sponsors.
      - Inschrijving wedstrijd.
      - Verzekering.
      - transport, onderhoud en slijtage van de wagen.
      - Race-service tijdens het race weekend.
      - 1 Set banden per race.
      - Benzine.
      - Neutrale setup van de wagen, met kleine aanpassingen op de dag zelf.
      Bij seizoen-inschrijvingen wordt de wagen gedurende het jaar afgesteld aan de wensen van de piloot.
      - Catering voor de piloten en 4 extra personen.
      - Technische controle van de wagen.

      Optioneel kan je hier nog het volgende bijkrijgen:
      - Race-opleiding.
      - Extra bandensets.
      - Extra test/trainingsdagen.

      Om tijdens trackdays alle autosportliefhebbers op het circuit te kunnen brengen hebben we sinds dit jaar een abonnementsformule. Hiermee kan al vanaf 735 euro (6x30min) of 1350 euro (12x30min)
      Dus kan kan je bij ons voor €1350 per jaar 30min per maand op circuit rijden.
      Ik denk dus dat wanneer je echt de ambitie hebt om op circuit te rijden dit voor iedereen mogelijk is. Om competitie te rijden is dit wel wat anders daarvoor heb je best een sponsor achter je staan.
      ik wil niet muggeziften hé..maar een jaarkaart van de nordschleife kost denk ik ongv ± 1500€? dan kan je iedere dag rijden wanneer je wilt en hoeveel je wilt..

      Comment


      • #63
        Op de ring heb je dan wel alleen nog maar een inschrijving om toegang te krijgen tot het circuit.
        In die prijs zit wel alles inbegrepen transport van de wagen, inschrijving, banden, benzine, instructeur indien nodig en/of gewenst,... kortom "arrive & drive".
        Ik denk dat personen die regelmatig op circuit rijden kunnen bevestigen dat je voor dat geld geen wagen zelf kan prepareren en onderhouden om op circuit te rijden.

        Comment


        • #64
          In Belkart kan je goedkoop je eerste stappen zetten met karting. voor een 1500 euro zal je een seizoen kunnen rijden.
          En dat niveau is 1 van de hoogste van de wereld. Er zitten dan ook WK indoorkarters bij.

          Daarna kan je outdoor rijden.

          Is Funcup geen alternatief voor budgetvriendelijke autosport?

          Comment


          • #65
            Oorspronkelijk geplaatst door Individualizer Bekijk Berichten
            Begin met:
            1. Zoek een grote zak geld
            2. Breng die naar mij
            3. Zoek nu eentje voor jezelf

            =D

            Comment


            • #66
              No Budget Cup is ook een leuke mogelijkheid als je tevreden bent met 2 wielen. Kosten kan je dan ook delen onder 3 man.
              U hoeft dit niet te lezen.

              Comment


              • #67
                Oorspronkelijk geplaatst door T_ VR Bekijk Berichten

                Wat je moet aanschaffen om deel te nemen aan een provinciale wedstrijd=
                Helm=600euro min.

                Let wel,de prijzen van de helm enz zijn de prijzen van basismateriaal.Wil je bv een carbon helm doe er dan nog maar eens 1000euro bij,idem voor u overall enz...

                Serieus .
                Waarom is dat zo duur?

                Voor het motorrijden heb je al een goeie helm voor pakweg 300€ en een tophelm voor 600€.
                Ik rij al jaren met Shoei en mijne XR1100 koste me 400€, verleden jaar op hardhandige manier getest en zeer goed bevonden (respectievelijk helaas en gelukkig).

                Comment


                • #68
                  Oorspronkelijk geplaatst door trx78 Bekijk Berichten
                  Serieus .
                  Waarom is dat zo duur?

                  Voor het motorrijden heb je al een goeie helm voor pakweg 300€ en een tophelm voor 600€.
                  Ik rij al jaren met Shoei en mijne XR1100 koste me 400€, verleden jaar op hardhandige manier getest en zeer goed bevonden (respectievelijk helaas en gelukkig).
                  helm moet voldoen aan bepaalde normen.
                  Om als constructeur die normen te halen, moet je bepaalde testen laten uitvoeren.
                  Die testen zijn allicht niet goedkoop en de kostprijs wordt verhaald op de koper.

                  Comment


                  • #69
                    Dat geldt toch ook voor motorfietshelmen? Moet ook voldoen aan normen é.

                    Natuurlijk zijn de productie aantallen van motorfietshelmen wellicht groter...
                    Maar dan nog vind ik die prijzen toch wel zeer hoog.

                    En mag er niet gereden worden met een gewone helm? In een ver verleden ben ik een aantal keer co-piloot geweest (historic Monteberg en Ieper, provinciaal Monteberg en Oudenburg) en heb daar een aantal keer gewoon mijn motofietshelm gebruikt...

                    Comment


                    • #70
                      Sinds dit jaar is het HANS-systeem in rally (regionaal en nationaal) verplicht.
                      Het gebruik van een motorhelm is dus niet meer mogelijk.


                      Oorspronkelijk geplaatst door trx78 Bekijk Berichten
                      Dat geldt toch ook voor motorfietshelmen? Moet ook voldoen aan normen é.

                      Natuurlijk zijn de productie aantallen van motorfietshelmen wellicht groter...
                      Maar dan nog vind ik die prijzen toch wel zeer hoog.

                      En mag er niet gereden worden met een gewone helm? In een ver verleden ben ik een aantal keer co-piloot geweest (historic Monteberg en Ieper, provinciaal Monteberg en Oudenburg) en heb daar een aantal keer gewoon mijn motofietshelm gebruikt...

                      Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

                      Comment


                      • #71
                        Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
                        Sinds dit jaar is het HANS-systeem in rally (regionaal en nationaal) verplicht.
                        Het gebruik van een motorhelm is dus niet meer mogelijk.
                        Een goede zaak. Heb afknevel zeer zware letsels gezien en zelfs vermijdbare doden bij gebrek aan..... Ik draag die sinds kort zelfs op trackdays waar ze je er wel scheef voor bekijken. Maar als je ziet welke extra bescherming dat geeft !!!!

                        Comment

                        Working...
                        X