Mededeling

Collapse
No announcement yet.

24-uren van Le Mans

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • 24-uren van Le Mans

    Peugeot heeft vandaag zeer spijtig nieuws bekend gemaakt. Het zet namelijk per direct zijn endurance raceprogramma stop. Peugeot zal dus niet deelnemen aan de 24 uren van Le Mans en wil zich naar eigen zeggen volledig concentreren op de commerciële activiteiten. Met de lancering van de 208, 508 Hybrid4 & 508 RXH, 3008 Hbyrid en de 4008 wordt het een belangrijk jaar voor Peugeot.

    http://carblog.be/peugeot-laat-24-ur...s-links-liggen


  • #2
    Tja, begrijpelijk.

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
      Tja, begrijpelijk.
      Ja, vanuit economisch standpunt zeker begrijpelijk. Enkel spijtig voor de 24-uren races dit jaar waar Audi waarschijnlijk helemaal geen concurrentie meer zal hebben. Maar ik veronderstel dat Peugeot op een dag wel terugkeert
      Last edited by ; 18/01/2012, 19:22.

      Comment


      • #4
        Toyota vult de leemte gelukkig wat op, maar toch zéér jammer.

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Septentrio Bekijk Berichten
          Toyota vult de leemte gelukkig wat op, maar toch zéér jammer.
          Ja benieuwd wat die hybride racewagen van Toyota gaat kunnen. Hopelijk wordt het geen race met alle Audi's mijlenver voorop. Maar ik denk dat de enige tegenstanders de Ferrari's zullen worden die in hun weg rijden .

          Comment


          • #6
            Toevallig of niet? Net vandaag post de PR-man van Toyota UK op zijn twitteraccount foto's van de hybride Le mans racewagen van Toyota.

            http://carblog.be/eerste-beelden-van...a-voor-le-mans

            Comment


            • #7
              Uitkijken naar 2014, opnieuw porsche in lmp1!
              Dan ga ik in le mans op de tribune zitten met een porsche vlag.

              Comment


              • #8
                Jammer want ze waren verdraaid snel. In de 24h van Le Mans konden ze maar 1x winnen dacht ik, maar in de andere races waren ze vaak de nr1.

                Maar het is toch een begrijpelijke beslissing. Enerzijds is er het economische aspect, anderzijds is er toch ook het commerciele aspect. Peugeot heeft toch wel erg vaak zijn tanden stukgebeten op Audi. De 24 h van Le Mans is zonder meer legendarisch, en Peugeot speelt er feitelijk een thuismatch. Als je dan zo vaak verliest... Onder andere de betrouwbaarheidsproblemen hebben juist een eedere negatieve afstraling op het merk. Met de komst van Toyota zouden ze er dan ook nog eens een rechtstreekse concurrent bij krijgen.

                Comment


                • #9
                  De Pug is geintroduceerd in 2007. In 2009 was er winst in Le Mans. Tussen 2007 en 2011 hebben ze er 19 van de 28 races mee gewonnen.

                  Vaak verliezen? Negatieve afstraling op het merk?

                  Ik dacht het niet.

                  Tgaat hem puur om centen, want succesvol was het programma ZEKER.

                  Ik heb het geluk gehad de Pug te zien winnen in Le Mans in 2009. Verzacht de pijn toch wat.

                  Comment


                  • #10
                    Peugeot heeft de Le Mans serie gewonnen en dat terwijl Audi net heeft kunnen scoren op de race met de hoogste visibiliteit. Buiten dat heeft Audi veel technische problemen gekend. Dus als er iemand betrouwbaarheidsproblemen heeft gehad, dan zijn zij het wel.
                    www.peugeotforum.be

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Septentrio Bekijk Berichten
                      De Pug is geintroduceerd in 2007. In 2009 was er winst in Le Mans. Tussen 2007 en 2011 hebben ze er 19 van de 28 races mee gewonnen.
                      Is dat niet exact wat ik schrijf? Veel races gewonnen, maar slechts 1x op Le Mans.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Septentrio Bekijk Berichten
                      Vaak verliezen? Negatieve afstraling op het merk?
                      Jan met de pet kijkt naar het nieuws en leest de krant waarin enkel bericht wordt over de 24h van Le Mans. Daarin leest hij dingen als "alle 3 zegezekere Peugeots in panne gevallen" (cfr 2010). Hoe dit een positief imago kan opleveren moet je mij eens uitleggen.

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                        Peugeot heeft de Le Mans serie gewonnen en dat terwijl Audi net heeft kunnen scoren op de race met de hoogste visibiliteit. Buiten dat heeft Audi veel technische problemen gekend. Dus als er iemand betrouwbaarheidsproblemen heeft gehad, dan zijn zij het wel.
                        Het gaat om perceptie. Zoals ik al zei. Jan met de pet ziet op de tabellen van de 24h van Le Mans dat Audi de laatste 10 jaar eigenlijk alle races gewonnen heeft, behalve die van 2009. Dat is iets wat mensen onthouden en wat auto's doet verkopen.

                        En hoewel Peugeot zeer snel was en vaak dominant in de LMS, in de 24h van Le Mans hebben ze slecht 1x keer gewonnen. Het jaar daarop kregen ze dan weer het deksel op de neus.

                        Je moet weten dat een bedrijf als PSA daar een gans jaar mee bezig is om hun marketingmachine te olieen, om naar deze dag toe te leven om dan het maximale uit deze ene dag te persen in termen van merkimago. Dan verliezen ze op zo een manier. In hun eigen achtertuin. Dat wordt dan breed in de pers uitgesmeerd. Je wilt niet weten hoeveel marketingmateriaal er toen bij Vangansewinkel beland is om er voorts stilletjes over te zwijgen... Ik begrijp deze beslissing volledig. Ze zijn op dezelfde manier uit de F1 gestapt.
                        Last edited by ; 19/01/2012, 16:15.

                        Comment


                        • #13
                          how how, met de 905 hebben ze le mans ook al twee keer gewonnen in '92 en '93...
                          www.peugeotforum.be

                          Comment


                          • #14
                            Ik volg je redenering maar ergens denk ik dat de verkoop de dag vandaag niet echt gerelateerd is aan goede resultaten op Le Mans. F1 komt het hele jaar door in de pers maar ik denk niet dat de gewone mens bijvoorbeeld een link legt tussen de kwaliteit van een Lotus en de teleurstellende resultaten van het Lotus team. In mijn ogen lijkt de rallysport dan nog het meeste impact te hebben op gewone mensen omdat daar de herkenbaarheid van de wagens het grootste is.

                            Net daarom denk ik dat Peugeot in een economisch moeilijk jaar er gewoon voor kiest om geen geld te pompen in de endurance racen en dat imago niet zo'n grote rol speelt. Want stel je nu eens in de plaats van "Jan met de pet". Als jij leest in de krant dat Peugeot het duel met Audi verliest op Le Mans, zou dat je aankoop van een Peugeot tegenhouden? In mijn ogen niet.

                            Autosport kost gewoon immens veel geld. En zoals je zegt pompen ze ook veel geld in de marketing rond de 24-uren en dit jaar kunnen ze dat geld gewoon beter gebruiken voor een grote campagne rond hun nieuwe modellen.

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                              how how, met de 905 hebben ze le mans ook al twee keer gewonnen in '92 en '93...
                              Toen waren de meesten van ons nog niet geboren. Vandaar dat ik enkel over de laatste 10 jaar schreef

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Ward010 Bekijk Berichten
                                Want stel je nu eens in de plaats van "Jan met de pet". Als jij leest in de krant dat Peugeot het duel met Audi verliest op Le Mans, zou dat je aankoop van een Peugeot tegenhouden? In mijn ogen niet.
                                Natuurlijk niet. Maar het is wel een feit dat wanneer je elk reclamefilmpje op TV kunt afsluiten met iets als "winner van de 24h van Le Mans 2009, 2010, 2011" dat dat enige impact heeft. Dat kan mensen doen denken van "tiens, als die dat soort toestanden kunnen dan kennen ze wel iets van het bouwen van auto's af". Uiteraard is er geen enkel verband tussen, maar het feit dat mensen dit denken is al voldoende. Het verbetert het imago van het merk en daarom is het te doen.

                                Uiteraard valt het effect niet te becijferen. Je kunt onmogelijk berekenen hoeveel auto's je meer verkoopt door zo'n onverwinning, maar dat er ergens wel een verband is lijkt me toch duidelijk. Waarom spenderen zoveel merken zoveel geld in de autosport in het algemeen?

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Ward010 Bekijk Berichten
                                  Ik volg je redenering maar ergens denk ik dat de verkoop de dag vandaag niet echt gerelateerd is aan goede resultaten op Le Mans. F1 komt het hele jaar door in de pers maar ik denk niet dat de gewone mens bijvoorbeeld een link legt tussen de kwaliteit van een Lotus en de teleurstellende resultaten van het Lotus team. In mijn ogen lijkt de rallysport dan nog het meeste impact te hebben op gewone mensen omdat daar de herkenbaarheid van de wagens het grootste is.

                                  Net daarom denk ik dat Peugeot in een economisch moeilijk jaar er gewoon voor kiest om geen geld te pompen in de endurance racen en dat imago niet zo'n grote rol speelt. Want stel je nu eens in de plaats van "Jan met de pet". Als jij leest in de krant dat Peugeot het duel met Audi verliest op Le Mans, zou dat je aankoop van een Peugeot tegenhouden? In mijn ogen niet.

                                  Autosport kost gewoon immens veel geld. En zoals je zegt pompen ze ook veel geld in de marketing rond de 24-uren en dit jaar kunnen ze dat geld gewoon beter gebruiken voor een grote campagne rond hun nieuwe modellen.

                                  Er is nochtans duidelijk een verband, dat nog steeds bestaat (zo wijst recentelijk onderzoek uit), namelijk: win on sunday, sell on monday.

                                  Ik volg dePAUL in deze: Peugeot was heel succesvol in de ALMS-series, maar dat is een raceserie die vooral door Noord-Amerikanen gevolgd wordt. Peugeot verkoopt daar geen wagens, dus ze mogen nog zoveel winnen, het zal niet veel uithalen.

                                  In Europa daarentegen, op de échte autoliefhebbers na misschien, wordt vooral de 24h van Le Mans gevolgd. En daarin stond het 4-1 voor Audi.
                                  '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                  '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                  '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                  '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                  '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                  '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                  '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                  '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                  '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                  '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                                    Natuurlijk niet. Maar het is wel een feit dat wanneer je elk reclamefilmpje op TV kunt afsluiten met iets als "winner van de 24h van Le Mans 2009, 2010, 2011" dat dat enige impact heeft. Dat kan mensen doen denken van "tiens, als die dat soort toestanden kunnen dan kennen ze wel iets van het bouwen van auto's af". Uiteraard is er geen enkel verband tussen, maar het feit dat mensen dit denken is al voldoende. Het verbetert het imago van het merk en daarom is het te doen.

                                    Uiteraard valt het effect niet te becijferen. Je kunt onmogelijk berekenen hoeveel auto's je meer verkoopt door zo'n onverwinning, maar dat er ergens wel een verband is lijkt me toch duidelijk. Waarom spenderen zoveel merken zoveel geld in de autosport in het algemeen?
                                    Er zullen inderdaad wel mensen zijn die hier belang aan hechten in reclame maar ze hebben bij Peugeot gewoon andere dingen aan hun hoofd en het kost voor dit jaar gewoon te veel. Ik verwacht ergens dat ze vrij "snel" gaan terugkeren op Le Mans. Ik hoop alleszins dat ze nog terugkeren!

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Ward010 Bekijk Berichten
                                      Er zullen inderdaad wel mensen zijn die hier belang aan hechten in reclame maar ze hebben bij Peugeot gewoon andere dingen aan hun hoofd en het kost voor dit jaar gewoon te veel. Ik verwacht ergens dat ze vrij "snel" gaan terugkeren op Le Mans. Ik hoop alleszins dat ze nog terugkeren!
                                      Dat denk ik dus niet, er is een behoorlijk hoge "instapkost" in een dergelijke raceklasse.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                                        Dat denk ik dus niet, er is een behoorlijk hoge "instapkost" in een dergelijke raceklasse.
                                        Dat gebeurt met tussenpozen hé, ik zie ze 'ooit' wel terugkeren, maar nu ook niet de eerste 5 jaar...
                                        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                        '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                        Comment

                                        Working...
                                        X