Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De Champcar komt naar Zolder!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• De Champcar komt naar Zolder!

De Champ Cars komen in 2007 naar Zolder. De race is definitief vastgelegd op 9 september. De koers in Zolder wordt gekoppeld aan een race in het Nederlandse Assen op 2 september.

Afgelopen week heeft een delegatie van de Champ Cars een bezoek gebracht aan Zolder. De inspectie van de Limburgse omloop was positief en heeft uiteindelijk tot een deal geleid voor 2007. Het gaat om een contract voor 1 jaar met een optie voor nog eens 4 jaar.

De komst van de Champ Cars is uitstekend nieuws voor Jan Heylen, die momenteel in de Amerikaanse éénzitter-competitie actief is.

Heylen: “Dit is fantastisch nieuws. Mijn weekend kan niet meer stuk. Dit zal me een heel eind op weg helpen om een stuur te vinden voor 2007. Ik wist al enkele weken dat Assen zou doorgaan. Een race in Nederland was al niet slecht voor mij, maar nu er ook een koers komt in Zolder, is gewoon te gek. Normaal gezien wordt dat hier straks na de tweede kwalificatie bekendgemaakt. Ik ben volop aan het onderhandelen voor 2007 en we hopen binnenkort te kunnen testen met het oog op volgend seizoen.�

Belgijan Heylen vertoeft op dit ogenblik in Mexico City, waar dit weekend de laatste Champ Car-race van het seizoen wordt afgewerkt. In de eerste kwalificatie gisteren zette Heylen met de Dale Coyne Lola de 11de tijd neer.

Heylen: “Een 11de tijd was goed voor ons op deze omloop en dat heeft blijkbaar indruk gemaakt. Ik hoop straks mijn elfde plaats te kunnen behouden.�

Het najaar 2007 wordt een voltreffer voor Circuit Zolder met de Champ Cars op 9 september en de FIA GT op 21 oktober. De FIA GT-race moet wel nog bevestigd worden door de RACB.

Wat een najaar in Zolder
    Feesje

inderdaad schitterend nieuws
    en in principe komen ze ook naar Assen, races die ik toch wel wil doen

Comment

De FIA GT komt!

Dat zeggen de personeelsleden toch, is er trouwens geweten dat "leken" mee op de track mogen met de baancommissarisen?

Comment

Yep, de FIA-GT-slotmanche Can't wait!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door F430 Bekijk Berichten
          Yep
          Is dat het antwoord op mijn vraag?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BMW Z4 M Bekijk Berichten
            Is dat het antwoord op mijn vraag?
            Nee Denk niet dat daar iets van aan is

Comment

Champcar
              Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
              Bestelt
              1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Liever Champcar in Zolder dan F1. Dit wil ik niet missen

Comment

inderdaad
                  kunnen we eens lachen om hoeveel man Tracy eruit kegelt

Comment

Ik zou ook wel eens durven gaan zien!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DJ Dirk Bekijk Berichten
                      inderdaad
                      kunnen we eens lachen om hoeveel man Tracy eruit kegelt

Die race's waren geweldig, 2 weken na elkaar gevechten op en langs het circuit zalig om naar te kijken!!!!

Vooral de laatste race dat Tracy een wanhopige uitremactie doet op Bourdais in de laatste bocht van de race

Comment

tja, juist de reactie van de officials is nogal raar hé
                        na het eerste weekend word ie op probation geplaatst, na het tweede weekend gewoon verlenging ervan :s

en dan nu de "stunt" van vorige week
                        de reden waarom tracy aan de laatste race niet heeft meegedaan
                        dronken met een golfcart over de duinen gaan "racen" en dan ook nog crashen da ding omkantelen en deronder te komen liggen

hoe een groot kieken kunt ge dan zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic Bekijk Berichten
                          Vooral de laatste race dat Tracy een wanhopige uitremactie doet op Bourdais in de laatste bocht van de race
                          aha?
                          dat was dat dus!!
                          een uitremreactie

Comment

ik wil dat wel live zien, mss ineens een meeting-weekend van maken

Comment

Als er één unieke gebeurtenis van de afgelopen jaren zal zijn op gebied van autosport in BE, is het dit wel denk ik. Dit wil ik zeker niet missen . En dan nog op zolder

Comment

Als de F1 in francorchamps nu nog in hetzelfde weekend was gepland, hadden we iets gezien...

maar dat is op 16/9...
                                Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                Bestelt
                                1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

hier ga ik zeker en vast proberen bij te zijn...moet de max zijn

Comment

Tis in de sjakosj!

Afgelopen week heeft Circuit Zolder een Amerikaanse Champ Car-delegatie over de vloer gehad. Het doel van het werkbezoek was de inspectie van de veiligheid en de infrastructuur van de Zolderse omloop. De inspectie verliep zonder enig probleem en het circuit, dat overigens voor alle autosportactiviteiten op F1-tests en -races na, FIA-gehomologeerd is, lijkt klaar voor de eerste Champ Car race in België.

Walter Goossens (Circuit Zolder): “Al dienen we wel te stellen dat er nog geen volledige zekerheid is. Bovendien is het niet aan ons om een eventuele Belgische race aan te kondigen, die eer zal altijd de Champ Car zelf te beurt vallen. Maar we zijn wel verheugd dat er geen ‘fysieke’ obstakels meer zijn. Het circuit is in orde en de accomodatie volstaat ook voor een vlekkeloze organisatie. We moeten het ijzer smeden nu smeden terwijl het nog heet is en de zaak zo snel mogelijk finaliseren.�

Een eventuele race zou in het weekend van 8 en 9 september plaats vinden.

Comment

ik wil dat zien, als ze maar snel tickettetkes ter beschikking stellen

Comment

Daar gaat dus 'n vrij mooie AW-delegatie aanwezig zijn. Ik ga er ook proberen bij te zijn.

Comment

Working...
                                        X