Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Terug naar het turbotijdperk in de Formule 1 ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Terug naar het turbotijdperk in de Formule 1 ?

Oorspronkelijk geplaatst door F1pits.net
    Terug naar het turbotijdperk ?

Max Mosley vertelde in een interview dat vanaf 2011 de Formule 1 terug zou kunnen gaan naar het turbotijdperk.

In een gezamenlijk interview met GPMA-voorzitter Burkhard Göschel, dat gisteren verschenen is, vertelde Mosley dat het één van de mogelijkheden zou zijn om milieuvriendelijkere wagens te maken.

Het grootste discussiepunt wordt dan waarschijnlijk de capaciteit van de motoren, want we willen geen belachelijk hoog aantal paardenkracht in de motoren, vertelde de Brit in München.

De motoren zouden minimum een 15 000 toeren kunnen halen, en op biobrandstof werken.

Het turbotijdperk was er reeds in de jaren ’80. Renault kwam als eerste op de proppen met een turbomotor tijdens de Grand Prix van Engeland in 1977, en de laatste turborace werd verreden in Australië 1988.

Naar het einde toe haalde de BMW-turbomotor meer dan 1000pk.

Daarbij kwam meteen het discussiepunt van de laatste kwalificatiesessie.

Vorig jaar werd het gewoon gebruikt om brandstof op te rijden, en dat is slecht voor het imago van de sport.

In 2007 zouden we daar iets aan kunnen veranderen. Maar dan hebben we de unanimiteit nodig van alle teams.

Één van de mogelijkheden is dat we er nog eens vijf minuten van wegnemen en een extra setje banden toelaten. Dan ziet de toeschouwer non stop actie.

Ook vertelde Mosley dat hij meer dan waarschijnlijk voor 2010 zijn voorzitterschap van de FIA zal opgeven.

Ik ben tegen ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bram S Bekijk Berichten
      Ik ben tegen ...
      Idem...

Comment

Ik ben voor.

Toen waren het nog echte waaghalzen. En wel leuk dat ze in de F1 milieuvriendelijkere motoren willen brengen. Zal ook de populariteit ten goede komen.

Comment

ik ben ook voor. laat ze maar doen zonder al te veel regeltjes...

Comment

Vooral de laatste zin interesseert mij.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
              Ik ben voor.

Toen waren het nog echte waaghalzen. En wel leuk dat ze in de F1 milieuvriendelijkere motoren willen brengen. Zal ook de populariteit ten goede komen.

Als ze willen dat de F1 de top blijft vd autosport moet het dringend gedaan zijn met het voortdurend opleggen v extra beperkingen en regeltjes .

De enige regels die wat mij betreft mogen zijn :

-min aantal wedstrijden dat een motor moet meegaan

-max aantal liters brandstof verbruikt tijdens wedstrijd

-max aantal bandensets tijdens de wedstrijd

-crash-bestendigheid vd monococque

Maar kwa motoren (aantal cilinders , drukvulling of niet ,...) , aandrijving + ophanging , banden en versnellingsbakken + stroomlijn en mag er gerust wat meer vrijheid zijn .

Want anders verwatert F1 tot een soort cup-race( waar iedereen met ongeveer gelijkuitziende wagen rijdt ) , wat veel minder leuk is voor de kijkers

Comment

Working...
              X