Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Montoya ontsnapt aan de dood bij debuut in Nascar

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Montoya ontsnapt aan de dood bij debuut in Nascar

Oorspronkelijk geplaatst door DS
    Montoya ontsnapt aan de dood bij debuut in Nascar

(Belga) De voormalige Formule 1-piloot Juan Pablo Montoya zal zich zijn debuut in de Amerikaanse Nascarcompetitie nog lang herinneren.

Tijdens zijn eerste officiële wedstrijd, zondag in het Californische Homestead, werd de Colombiaan op zestien ronden van het einde achteraan aangereden en met hoge snelheid tegen de muur gekatapulteerd.

De wagen van Montoya werd in een flits omgetoverd tot een vuurbal, maar als bij wonder raakte de piloot niet gewond.

Hij kon ook zelf uit zijn voertuig kruipen.

Na de crash lag de wedstrijd twintig minuten stil om het vuur te kunnen blussen en de brokken te ruimen.
    Hoewel Montoya slechts 251 van de 267 ronden aflegde, werd hij toch in het klassement opgenomen als 34e.

De zege ging naar de Amerikaan Jimmie Johnson.

(dwm)

BELGA/AG
    bron = http://www.standaard.be/Artikel/Deta...=B354377061120
    Last edited by ; 20/11/2006, 14:48.

Amai!

Chance

Comment

Beetje opgeblazen dat bericht precies...

Nextel Cup-debuut Montoya eindigt met crash
      20 november 2006

Voormalig Formule 1-piloot Juan Pablo Montoya heeft zijn eerste race in de NASCAR Nextel Cup niet weten te finishen. De Colombiaan werd zestien ronden voor het einde van achteren geraakt, waarna hij tegen de muur van de Homestead-Miami Speedway knalde. Montoya werd uiteindelijk als 34ste geklasseerd.

"We hebben bewezen dat we de hele dag op de baan kunnen doorbrengen", zei Montoya. "Dat het hard werken zou zijn, zei ik al toen ik net bij Chip Ganassi had getekend. Volgens mij gaat het elke race steeds een beetje beter." Zaterdag werd Montoya veertiende in de Busch Series-race, die op dezelfde baan plaatshad.

Volgend jaar rijdt Montoya zijn eerste volledige seizoen in de Nextel Cup.
      Denk dat zo'n crashes schering en inslag zijn in de NASCAR

Comment

Volgens de berichten op CNN is het blijkbaar helemaal niet zo ernstig.
        Bovendien dubbelpost http://www.vtm.be/auto/forum/showthr...=13996&page=58

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
          Beetje opgeblazen dat bericht precies...
          montoya lijkt dan ook een beetje opgeblazen

Comment

Hij was veel beter in de F1 bij BMW gebleven...
            OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
            Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Working...
            X