Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het RACB National Team zoekt jong racetalent!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Het RACB National Team zoekt jong racetalent!

    Het RACB National Team zoekt jong racetalent!

    Binnenkort wordt er opnieuw een RACB National Team Stuurwiel georganiseerd. De laureaat zal in 2013 deel uitmaken van de Auto Sport Academy en het Franse F4-Kampioenschap afwerken. Voor een inschrijving van slechts 100 euro kan de winnaar zo in de voetsporen van Jérôme D'Ambrosio, Bertrand Baguette en Stoffel Vandoorne treden.



    De voorwaarden om deel te nemen zijn eenvoudig:
    · Belg zijn;
    · Geboren zijn tussen 01/01/1993 en 01/03/1997;
    · Het is niet nodig om bij de inschrijving over een licentie te beschikken.

    De online inschrijving op www.racb.com kost 100 euro. Maximaal 80 dossiers worden geselecteerd, waarna de rijders op woensdag 5 september worden uitgenodigd op de kartingpiste van Genk. Daar krijgt iedere deelnemer de gelegenheid om met een viertakt-kart twee runs van een kwartier af te werken. Nadien worden 12 rijders geselecteerd voor de halve finales, waarin hun tijden aan het stuur van een tweetakt-kart (Rotax Max) worden genoteerd.

    De jury – bestaande uit Bas Leinders, Marc Duez, Bertrand Baguette en Paul Lemmens – zal zes rijders weerhouden, die in de Auto Sport Academy in Le Mans aan de grote finale mogen deelnemen.
    Die finale staat gepland van 26 tot 28 november. Gedurende twee dagen zullen de finalisten op het Bugatti-circuit achter het stuur van een F4-bolide mogen kruipen. Met die perfect identieke eenzitters wordt de overstap van het karten gemaakt. “De zes rijders zullen niet alleen op het circuit van Le Mans in actie komen”, stelt Geoffroy Theunis, de drijvende kracht achter het project en Algemeen Directeur van RACB Sport. “Vooraleer ze naar de finale trekken zullen ze samen met de medische staff van het RNT in het trainingscentrum Martin’Spa een doorgedreven fysieke test ondergaan en krijgen ze ook een dagje mediatraining.”

    Voor een inschrijving van 100 euro zal de laureaat dan deel uitmaken van de Auto Sport Academy en krijgt hij een volledig seizoen in het Frans F4-Kampioenschap cadeau. Uiteraard zal hij ook deel uitmaken van het RACB National Team, aan de zijde van ’s lands beste vertegenwoordigers in de autosport.
    Meer informatie via Mathieu Remmerie (T: +32 2 287 09 62 of M: national.team@racb.com).

    Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

  • #2

    Zou ik?
    Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
    Current:
    1987 Mercedes-Benz W124 200D
    1979 Mercedes-Benz W123 280E
    1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
    Ex:
    1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
    1976 Mercedes-Benz W123 250
    1987 Mercedes-Benz W124 230E

    1979 Mercedes-Benz W123 300d
    1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
    1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
    1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
    2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

    1990 Mercedes-Benz C124 300CE
    1980 Mercedes-Benz W123 280
    1989 Mercedes-Benz W124 230E

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door benzfreak Bekijk Berichten

      Zou ik?
      Die vraag heb ik mezelf ook gesteld. Ik zei ja.
      Ik heb ze ook aan mijn pa gesteld, hij zei nee.

      Comment


      • #4
        Flauw van uwe pa.

        Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

        Comment


        • #5
          Ik denk niet dat mijne pa mij daar voor zou tegenhouden..
          Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
          Current:
          1987 Mercedes-Benz W124 200D
          1979 Mercedes-Benz W123 280E
          1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
          Ex:
          1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
          1976 Mercedes-Benz W123 250
          1987 Mercedes-Benz W124 230E

          1979 Mercedes-Benz W123 300d
          1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
          1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
          1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
          2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

          1990 Mercedes-Benz C124 300CE
          1980 Mercedes-Benz W123 280
          1989 Mercedes-Benz W124 230E

          Comment


          • #6
            als ge 100 euro hebt en het echt wilt doen zou ik het zeker doen.
            Hou wel rekening met het volk dat daar aan mee doet.
            bij de dunlop cup zat er in mijn groep bvbeeld een meiske dat volgens mij wekelijks daar ging karten.
            het gezin had zelfs hun eigen kart waarmee ze na de wedstrijd nog wat lapjes mee ging rijden.
            een andere was een technieker aan ferarri en maserati en moest achteraf meestal nog de wagens van klanten testen op de binnenbaantjes.
            naar eigen zeggen had die al meerdere klanten verstomd laten staan wat het echte potentieel was van hun auto.
            in het weekend deed hij dan ook weer mee aan karting.
            Hij wist me een pa uit te leggen over hoe het in zijn werk gaat met zoon karting race ( dat ze zelfs willekeurig kartingbloks voor de wedstrijd uit elkaar halen en zelfs benzinestalen nemen juist zoals in de racerij.
            daar stond ik dan, nog nooit in mijn leven in een kart gezeten tot toen die dag .

            ( die rotax max kartjes zijn echt wel gieren )

            Comment


            • #7
              Als je weinig ervaring hebt met karten is dat onbegonnen werk. Er zullen jongens tss zitten met veel ervaring die effe 5seconde per ronde sneller zijn.

              Comment


              • #8
                Langs de andere kant, de ervaring is ook al veel waard.
                Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
                Current:
                1987 Mercedes-Benz W124 200D
                1979 Mercedes-Benz W123 280E
                1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
                Ex:
                1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
                1976 Mercedes-Benz W123 250
                1987 Mercedes-Benz W124 230E

                1979 Mercedes-Benz W123 300d
                1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
                1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
                1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
                2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

                1990 Mercedes-Benz C124 300CE
                1980 Mercedes-Benz W123 280
                1989 Mercedes-Benz W124 230E

                Comment

                Working...
                X