Mededeling

Collapse
No announcement yet.

F1 Grote Prijs van Italië 2012

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us
    1991 Audi S2 coupe
    2001 AUDI RS4 b5 imola

Comment

De strijd om de 2de plaats in het kampioenschap is spannender. Lewis heeft 3races gewonnen en Kimi 0 en toch is er maar 1punt verschil

Comment

Dit was een interessante wedstrijd. Heb er met plezier naar gekeken wat ik niet kan zeggen van vorige, saaier, wedstrijden. Was de moeite.

Comment

Ik vond dit nochtans 1 van de saaiere races van dit seizoen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk Berichten
            Een vraagske: Is D'Ambrosio een test rijder bij Lotus? En zo ja, dan zou hij de Lotus toch moeten gewend zijn. Of nie?

ja maar geen wedstrijd ervaring sinds ... maanden
            is echt een nadeel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
              ja maar geen wedstrijd ervaring sinds ... maanden
              is echt een nadeel
              Ja hij is testrijder. En in totaal heeft hij 1x een testdag gehad (of testsessie die uit meer dagen bestond, dat zou ook kunnen) op een circuit dat nat lag. Hij kent die wagen (buiten de algemene bediening) en de banden dus in het geheel niet.
              Niet vergeten, er zijn tegenwoordig zo weinig testsessies dat deze vrijwel altijd gereden worden door de standaard coureurs. F1 is op dat vlak echt veranderd.

Comment

Ik had d'ambrosio toch zeker wel in de top 10 verwacht,tzijn toch geen sukkelaars he die mogen meedoen in de F1,en zeker met zo een lotus....
                Last edited by geertqv; 09/09/2012, 21:32.
                Alfa Romeo 156 sw 1.9 jtd 16v m-jet (sold)

Lancia Dedra 1.9 TD LX (sold)

Seat Ibiza Evo2 ​

Comment

Jerome heeft mij teleurgesteld.10de was het minste waar hij had moeten eindigen als je weet dat de 2 redbulls en Button uitgevallen zijn. Het is ook niet zo dat hij een paar jaar niet heeft gereden . Van een half jaar niet gereden te hebben zul je niet trager worden. Kimi heeft een paar jaar niet gereden maar is al van de éérste race snel. Het verschil tss Jerome en Kimi mocht max 3tienden zijn. Jerome is ook een 45seconden na kimi over de streep gekomen dus zijn racepace trok ook op niets en hij rijd in één van de betere wagens .
                  Ik kan hierbij stellen dat Jerome nooit een F1 Kampioen zal worden.

Comment

Zijn KERS was vanaf ronde 6 defect dus dat scheelde al +-0,5sec per ronde...
                    Het kon inderdaad wat beter maar dit was duidelijk geen circuit voor de wagens met Renault-motoren.
                    Kimi had vandaag waarschijnlijk de traagste wagen van de top 10 maar heeft de schade toch nog beperkt... Normaal gezien zouden de volgende races de Lotus en RB beter moeten liggen.

Comment

Dieje Jerome ziet er een sympatiek en bescheiden ventje uit. Spijtig voor hem dat hij het niet heeft kunnen waarmaken.

Dit is niet slecht bedoeld maar ik twijfel eraan of hij wel echt zo getalenteerd is als er beweerd wordt. In de GP2 heeft hij ook nooit echt super gepresteerd.
                      Rechtstreeks zonder kunnen oefenen in een Lotus stappen is niet niks. Een wagen onder controle houden met zo'n vermogen is absoluut niet simpel. Maar 13de van de 19 wagens eindigen met een Lotus is gewoonweg zwak voor iemand die vorig seizoen, weliswaar met een zwakke wagen, F1 gereden heeft.
                      Geen KERS hebben is altijd een handicap maar is het niet zo dat KERS op dit circuit minder uitmaakt omdat de wagens zo wie zo al met een lage downforce rijden?

Comment

D'Ambrosio heeft het echt behoorlijk goed gedaan imo

Zomaar invallen is geen evidentie, zie maar naar Fisichella die inviel bij Ferrari na het ongeluk van Massa. Daarbij dan nog een KERS dat niet marcheert op een baan als Monza... Da's geen cadeau.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Glenn-N Bekijk Berichten
                          Zijn KERS was vanaf ronde 6 defect dus dat scheelde al +-0,5sec per ronde...

Kimi had vandaag waarschijnlijk de traagste wagen van de top 10 maar heeft de schade toch nog beperkt... Normaal gezien zouden de volgende races de Lotus en RB beter moeten liggen.
                          Kimi en ook Fernando zijn wel wereldkampioen geweest en staan echt een niveau hoger dan D'ambrosio
                          verschil tussen een goede rijder en een wereldkampioen volgens mij

Comment

Jerome was 16de gefinisht als Button Vettel en Webber niet waren uitgevallen .

Comment

Visit ESPN for live scores, highlights and sports news. Stream exclusive games on ESPN+ and play fantasy sports.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk Berichten
                                Dieje Jerome ziet er een sympatiek en bescheiden ventje uit. Spijtig voor hem dat hij het niet heeft kunnen waarmaken.

Dit is niet slecht bedoeld maar ik twijfel eraan of hij wel echt zo getalenteerd is als er beweerd wordt. In de GP2 heeft hij ook nooit echt super gepresteerd.
                                Rechtstreeks zonder kunnen oefenen in een Lotus stappen is niet niks. Een wagen onder controle houden met zo'n vermogen is absoluut niet simpel. Maar 13de van de 19 wagens eindigen met een Lotus is gewoonweg zwak voor iemand die vorig seizoen, weliswaar met een zwakke wagen, F1 gereden heeft.
                                Geen KERS hebben is altijd een handicap maar is het niet zo dat KERS op dit circuit minder uitmaakt omdat de wagens zo wie zo al met een lage downforce rijden?
                                Je verward kers met drs.
                                Zijn kers systeem werkte niet. Het opslaan van energie om een boost van vermogen te krijgen.
                                De drs werkte nog wel, het openen van de achtervleugel.

Begrijp dat Jerome een ondankbare taak heeft.
                                Je kan Jerome met Grosjean vergelijken.
                                Toen Piquet jr vervangen werd door Grosjean bakte die er ook niets van, slechte prestaties en rijdersfouten.
                                Nu is Grosjean 1 van de snelste piloten van het veld. Nog steeds met rijdersfouten, maar wel met belangrijke resultaten.
                                Beoordeel Jerome ook niet op die ene race. Hij heeft 40 rondjes ervaring met de Lotus, en zijn contract met testen houd niets met testen in buiten die rookietest.
                                D'ambrosio is niet het talent als Grosjean, maar er zit meer in dan dit.
                                Snel rijden heeft veel te zien met vertrouwen in de auto. Als dat er niet is zal je geen snelle tijden draaien.
                                En Monza is nog 1 van de moeilijkste circuits met low downforce.

Comment

Geen idee in welke mate Grosjean en d'Ambrosio "talenten" zijn, maar het lijkt er toch verdomde sterk op dat de minieme verschillen in "talent" vaak zwaar gecompenseerd worden (in beide richtingen) door de bag of dough dat je als rijder meebrengt.

Voor de rest helemaal akkoord: 't was schitterend dat 'ie mocht en kon rijden, maar een geschenk was het allerminst...

Comment

Grosjean was in de GP2 al een heel sterk talent. Zijn eerste seizoen was die al kampioen, en ook vorig jaar deed die het weer goed.
                                    Kobayashi was in de GP2 mainseries vrij zwak, zijn teamgenoot D'ambrosio was toen de betere van Kobayashi.
                                    Tijdens de Asian GP2 series maakte Kobayashi een sterke indruk. Ik dacht zelfs kampioen.
                                    Maar daarna zat er weinig in, en ondertussen heeft hij ook al wat laten zien in de F1.
                                    Ik denk dat D'ambrosio de kans heeft om zich te ontwikkelen dat hij wel een goede F1 rijder zou kunnen zijn. Maar het is wel geen klapper als Alonso, Vettel, Kubica,...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Glenn-N Bekijk Berichten
                                      Ik vond dit nochtans 1 van de saaiere races van dit seizoen.
                                      Hmmja, nogal taktische race idd.
                                      Wel leuk om te zien hoe een paar gasten zich serieus naar voren hebben gereden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                        Geen idee in welke mate Grosjean en d'Ambrosio "talenten" zijn, maar het lijkt er toch verdomde sterk op dat de minieme verschillen in "talent" vaak zwaar gecompenseerd worden (in beide richtingen) door de bag of dough dat je als rijder meebrengt.

Voor de rest helemaal akkoord: 't was schitterend dat 'ie mocht en kon rijden, maar een geschenk was het allerminst...
                                        Van Jerome weet ik het niet, maar Grosjean rijdt vaak vergelijkbare tijden als zijn ex-wereldkampioen teamgenoot ... volgens mij ben je dan niet zo heel slecht.

Vraag me ook af wie de volgende nieuwe wereldkampioen zou zijn, maar ergens reken ik Grosjean toch wel bij die groep.
                                        Then again, nogal wat concurrentie, Perez (een rijder type Button), Maldonado (type Hamilton), Grosjean (type Hamilton, maar nog erger), Di Resta ?

Comment

Working...
                                        X