Mededeling

Collapse
No announcement yet.

autospeedway warneton

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • autospeedway warneton

    hey
    ik vraag my af hoeveel mensen die deze forums bezoeken de autospeedway in warneton kennen ws niet van jullie en dat is zeer spytig want het is op en top spektakel daar,warneton auto speedway is een ovaal race circuit ,er worde meerdere klassen gereden
    De Autospeedway sport kent vele spectaculaire formules. Onderstaand een overzicht van de raceklassen die deelnemen aan de wedstrijden van de CAMSO.
    CAMSO V8
    Amerikaanse raceauto's met buizenchassis met Chevrolet V-8 motoren van 450pK; 905kg zwaar; uitzicht zoals de Nascar auto’s; staan op het kalender vanaf 2003.
    National Hot Rods
    Toerisme wagens met buizenchassis en motoren tot 2000cc, volgetuned (215 – 220pK)
    CAMSO Hot Rods
    Toerisme wagens met half-getunede motoren tot 1600cc (165pK) of met Ford 2 liter Pinto motor (155pK).
    Lightning Rods
    Uitsluitend Ford Siërra’s 1993cc SOHC, links gestuurd, hatchback of sedan.
    Super Prive Cars
    Snellere serie auto’s zoals VW Golf Gti ect.
    Stock Rods
    Bijna serieklasse met licht getunede motoren tot 1300cc of tot 1400cc (ongeveer 100pK).
    Prive Cars
    Serieklasse kompleet standaard waar geen contact toegelaten is.
    Bangerstox
    Zoals Prive Cars, maar licht contact toegelaten.
    Bangers
    Full contact klasse.
    Gastenklassen
    Gastklassen zijn klassen, welke hoofdzakelijk op andere pistes rijden en op uitnodiging af en toe in België komen rijden.
    • FORMULE 1 STOCK CARS: eigenbouw auto’s met Amerikaanse V-8 motoren, waarbij bepaald contact toegelaten is (ongeveer 500pk).
    • SUPERSTOX: eigenbouw auto’s met Ford Ohc 2 liter motoren, waarbij bepaald contact toegelaten is (155pk).
    • 2.O HOT RODS: klasse met alleen Engelse deelnemers; zeer gelijkaardig aan de Camso Hot Rods, maar alleen met 2.0 liter Ford Pinto motoren (155pK); rijden in omgekeerde richting.
    Circuits ...
    Warneton
    Warneton is een deelgemeente van Comines-Komen; ligt in Henegouwen, aan de grens met West-Vlaanderen en Frankrijk; op 15km van Ieper; op 20km van Lille(France) en op 30km van Kortrijk en Moeskroen-Mouscron. (zie ook onder routebeschrijving) De piste, volledig in asfalt, is een perfecte ovaal van 400m, op 1m van de binnenboord gemeten. De rechte stukken zijn 11m en de bochten 13m breed. De piste bestaat uit 4 gelijke secties van 100m; de bochten zijn licht verhoogd (40cm hoogteverschil tussen binnen en buitenkant) voor de afloop van het regenwater. Aan de buitenkant staat een driedubbele vangrail van 90cm hoog, versterkt door 2m aarde. Daarboven een netwerk van ongeveer 3m hoog ter bescherming van eventueel rondvliegende stukken. Er is een overdekte zittribune voor ongeveer 500 personen en een cafetaria; een frituur en 2 hamburgertenten. Er is een verhoogde berm van ongeveer 2.000 vierkante meter voor de toeschouwers. Het wagenpark is voor 3/4e geasfalteerd. In de onmiddellijke omgeving is er parkeermogelijkheid (privaat – niet toebehorend aan Camso) voor ongeveer 2.000 auto’s . De snelste rondetijd, gerealiseerd door de National Hot Rods, lag rond de 16 seconden (ongeveer 95km/u gemiddeld met een topsnelheid van ongeveer 135km/u).
    IN DE WINTER 2002 WERD HET CIRCUIT IN WARNETON VOLLEDIG HERBOUWD tot de "first high banked small oval in Europe". De piste is 420m lang geworden. De rechte stukken zijn respectievelijk 15m en 17m breed; beide liggen onder een helling van 4°of 6%(ongeveer 1m hoogteverschil tussen de binnen- en buitenkant). In de bochten is de piste 17m breed en de helling is ongeveer 9° of 16% (2m80 hoogteverschil tussen de binnen- en buitenkant). De pitlane is 10m breed. Zowel aan de buitenkant als aan de binnenkant van de piste staat een betonmuur van 1m hoog; is er 3m hoog netwerk en werden 4km stalen kabels geplaatst voor de veiligheid van toeschouwers en deelnemers. De voorlopig snelste tijd werd afgeklokt door Gary Ellis op training bij de Camso V8 (nu European Late Models)in 13,0sec (116km/u gemiddeld met een topsnelheid van ongeveer 150km/u). De verhoogde berm werd dubbel zo groot gemaakt en biedt plaats aan ongeveer 3.000 toeschouwers. Samen met de bestaande overdekte tribune en de nieuwe zittribune met 1500 plaatsen, kan het circuit ongeveer 6.000 toeschouwers herbergen. Dit aantal kan, indien nodig, uitgebreid worden tot meer dan 10.000 toeschouwers door ook tribunes te plaatsen op de verhoogde berm. Ongeveer 10.000 vierkante meter wagenpark is geasfalteerd; verder is nog 4.000 vierkante meter, welke afgehuurd wordt van de Belgische Spoorwegen, verhard met steenslag.
    Ruisbroek Het circuit van Ruisbroek (bij Boom) in de Provincie Antwerpen, werd door Camso van 1984 tot 2001 uitgebaat. Wegens onteigening voor openbaar nut werd het circuit in november 2001 gesloten; de laatste organisatie had er op 19 en 20 oktober 2001 plaats.
    Engis Het circuit van Engis (bij Luik-Liège) werd door Camso van 1986 tot 1990 uitgebaat. Wegens de mindere publieke belangstelling werd de piste begin 1990 opnieuw afgebroken.
    alg_afb_formule_stockrods.jpg
    alg_afb_formule_privecars.jpgalg_afb_formule_bangerstox.jpgcamso v8.jpgalg_afb_formule_bangers.jpgvoor iedereen die meer info wilt ga naar : www.camso.com
    klik dan op autospeedway en dan op de belgische vlag
    camso autospeedway where the action is!!!

    groetjes de jannis
    Last edited by ; 02/02/2013, 17:19. Reden: meer info over klassen en circuit en fotos

  • #2
    +20 jaar geleden zaten we daar wekelijks ... zelf ook regelmatig gereden

    Comment


    • #3
      Zo dichtbij,ik ken het,maar ben er nog nooit naartoe geweest.

      Comment


      • #4
        ja zo ken ik veel mensen en drm wil ik via deze weg meer mense dit late weten,ook via het nieuws laten ze altyd caravan race in england zien enzo,maar wat ze vergeten is dat dit in belgie ook word gedaan en veel weten dat spytig genoeg niet

        Comment


        • #5
          leuk en welke klasse reed je?ms ken je mn pa dan wel peter carmoy(popeye) heeft in die tyd stockcar 1300 gereden meestal met nr 36

          Comment


          • #6
            dit is de kalender voor 2013 en de prijzen voor inkom

            Zo/Di
            *
            03.03 Warneton BANGERS OPEN 1unlimited - Bangerstox
            Zo/Di
            *
            31.03 Warneton BANGERS OPEN 2 unlimited - SPRINT CARS - LATE MODELS
            Ma/Lu * 01.04 Warneton CARAVAN RACE - SPRINT CARS - LATE MODELS - BANGERSTOX
            Zo/Lu
            *
            21.04 Warneton Lady's Race - Bangerstox - Sierra Duo
            Zo/Di
            *
            05.05 Warneton BANGERS TEAMS EUROPEAN CHAMPIONSHIP - LATE MODELS BANGERSTOX
            Zo/Di
            *
            09.06 Warneton Prive Cars 75 laps - Bangerstox - Sierra Duo
            Zo/Di
            **
            30.06 Warneton WORLD CUP BANGERS unlimited - LATE MODELS "The big one 77 laps"
            Zo/Di
            *
            18.08 Warneton BANGERSTOX TEAM RACE
            Zo/Di
            ***
            01.09 Warneton EUROPEAN CHAMP BANGERS unlimited - CARAVAN RACE - LATE MODELS BUDWEISER 200 - SPRINT CARS Euro Champ - RAMP ROLL OVER - MEMORIAL JOHN VANDEKERCKHOVE
            Zo/Di
            *
            06.10 Warneton LATE MODELS - Bangerstox - Lady's Race - Sierra Duo
            Zo/Di
            *
            17.11 Warneton BANGERS OPEN unlimited - Bangerstox
            Zo/Di
            **
            15.12 Warneton CHRISTMAS TROPHY BIG BANGERS + BANGERSTOX


            inkom
            *20 euro
            **25 euro
            ***30 euro
            kinderen 11-15 jaar :3 euro
            -11jaar gratis
            Last edited by ; 02/02/2013, 17:18.

            Comment


            • #7
              Die 'late models', wat mag ik daar onder verstaan ?

              Lang geleden heel veel komen kijken, zelfs 1 jaar ze allemaal gedaan, laatste 10 jaar maar 1 maal komen kijken. Misschien nu maandag ne keer komen loeren... Beetje afhankelijk van het weer.

              Comment


              • #8
                ook nooit gaan kijken, vroeger wou ik wel gaan kijken maar dan werd het driften afgeschaft en de interesse werd wat minder. Maar zal dit jaar er eens werk van maken om te komen kijken.

                Comment


                • #9
                  late models is eigenlijk gwn de nieuwe naam voor de camso v8

                  Comment


                  • #10
                    oke is goed wat zekker aan te rade is zijn de wedstrijden van 30.06 en 01.09 zeer veel spektakel

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door NVA Bekijk Berichten
                      ook nooit gaan kijken, vroeger wou ik wel gaan kijken maar dan werd het driften afgeschaft en de interesse werd wat minder. Maar zal dit jaar er eens werk van maken om te komen kijken.
                      ik wil dan wel mee
                      ik ben er ook nog nooit geraakt
                      1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

                      Comment


                      • #12
                        Vroeger veel gaan kijken de laatste jaren niet meer maar wel van plan om zeker terug te gaan
                        sigpic
                        Seat Ibiza 1.9 TDI Sport 100 pk 2006

                        Comment


                        • #13
                          ben er nog geweest voor driften te bekijken

                          Comment

                          Working...
                          X