hey
ik vraag my af hoeveel mensen die deze forums bezoeken de autospeedway in warneton kennen ws niet van jullie en dat is zeer spytig want het is op en top spektakel daar,warneton auto speedway is een ovaal race circuit ,er worde meerdere klassen gereden
alg_afb_formule_stockrods.jpg
alg_afb_formule_privecars.jpgalg_afb_formule_bangerstox.jpgcamso v8.jpgalg_afb_formule_bangers.jpgvoor iedereen die meer info wilt ga naar : www.camso.com
klik dan op autospeedway en dan op de belgische vlag
camso autospeedway where the action is!!!
groetjes de jannis
ik vraag my af hoeveel mensen die deze forums bezoeken de autospeedway in warneton kennen ws niet van jullie en dat is zeer spytig want het is op en top spektakel daar,warneton auto speedway is een ovaal race circuit ,er worde meerdere klassen gereden
De Autospeedway sport kent vele spectaculaire formules. Onderstaand een overzicht van de raceklassen die deelnemen aan de wedstrijden van de CAMSO. |
CAMSO V8 Amerikaanse raceauto's met buizenchassis met Chevrolet V-8 motoren van 450pK; 905kg zwaar; uitzicht zoals de Nascar auto’s; staan op het kalender vanaf 2003. |
National Hot Rods Toerisme wagens met buizenchassis en motoren tot 2000cc, volgetuned (215 – 220pK) |
CAMSO Hot Rods Toerisme wagens met half-getunede motoren tot 1600cc (165pK) of met Ford 2 liter Pinto motor (155pK). |
Lightning Rods Uitsluitend Ford Siërra’s 1993cc SOHC, links gestuurd, hatchback of sedan. |
Super Prive Cars Snellere serie auto’s zoals VW Golf Gti ect. |
Stock Rods Bijna serieklasse met licht getunede motoren tot 1300cc of tot 1400cc (ongeveer 100pK). |
Prive Cars Serieklasse kompleet standaard waar geen contact toegelaten is. |
Bangerstox Zoals Prive Cars, maar licht contact toegelaten. |
Bangers Full contact klasse. |
Gastenklassen Gastklassen zijn klassen, welke hoofdzakelijk op andere pistes rijden en op uitnodiging af en toe in België komen rijden.
|
Circuits ... |
Warneton Warneton is een deelgemeente van Comines-Komen; ligt in Henegouwen, aan de grens met West-Vlaanderen en Frankrijk; op 15km van Ieper; op 20km van Lille(France) en op 30km van Kortrijk en Moeskroen-Mouscron. (zie ook onder routebeschrijving) De piste, volledig in asfalt, is een perfecte ovaal van 400m, op 1m van de binnenboord gemeten. De rechte stukken zijn 11m en de bochten 13m breed. De piste bestaat uit 4 gelijke secties van 100m; de bochten zijn licht verhoogd (40cm hoogteverschil tussen binnen en buitenkant) voor de afloop van het regenwater. Aan de buitenkant staat een driedubbele vangrail van 90cm hoog, versterkt door 2m aarde. Daarboven een netwerk van ongeveer 3m hoog ter bescherming van eventueel rondvliegende stukken. Er is een overdekte zittribune voor ongeveer 500 personen en een cafetaria; een frituur en 2 hamburgertenten. Er is een verhoogde berm van ongeveer 2.000 vierkante meter voor de toeschouwers. Het wagenpark is voor 3/4e geasfalteerd. In de onmiddellijke omgeving is er parkeermogelijkheid (privaat – niet toebehorend aan Camso) voor ongeveer 2.000 auto’s . De snelste rondetijd, gerealiseerd door de National Hot Rods, lag rond de 16 seconden (ongeveer 95km/u gemiddeld met een topsnelheid van ongeveer 135km/u). IN DE WINTER 2002 WERD HET CIRCUIT IN WARNETON VOLLEDIG HERBOUWD tot de "first high banked small oval in Europe". De piste is 420m lang geworden. De rechte stukken zijn respectievelijk 15m en 17m breed; beide liggen onder een helling van 4°of 6%(ongeveer 1m hoogteverschil tussen de binnen- en buitenkant). In de bochten is de piste 17m breed en de helling is ongeveer 9° of 16% (2m80 hoogteverschil tussen de binnen- en buitenkant). De pitlane is 10m breed. Zowel aan de buitenkant als aan de binnenkant van de piste staat een betonmuur van 1m hoog; is er 3m hoog netwerk en werden 4km stalen kabels geplaatst voor de veiligheid van toeschouwers en deelnemers. De voorlopig snelste tijd werd afgeklokt door Gary Ellis op training bij de Camso V8 (nu European Late Models)in 13,0sec (116km/u gemiddeld met een topsnelheid van ongeveer 150km/u). De verhoogde berm werd dubbel zo groot gemaakt en biedt plaats aan ongeveer 3.000 toeschouwers. Samen met de bestaande overdekte tribune en de nieuwe zittribune met 1500 plaatsen, kan het circuit ongeveer 6.000 toeschouwers herbergen. Dit aantal kan, indien nodig, uitgebreid worden tot meer dan 10.000 toeschouwers door ook tribunes te plaatsen op de verhoogde berm. Ongeveer 10.000 vierkante meter wagenpark is geasfalteerd; verder is nog 4.000 vierkante meter, welke afgehuurd wordt van de Belgische Spoorwegen, verhard met steenslag. |
Ruisbroek Het circuit van Ruisbroek (bij Boom) in de Provincie Antwerpen, werd door Camso van 1984 tot 2001 uitgebaat. Wegens onteigening voor openbaar nut werd het circuit in november 2001 gesloten; de laatste organisatie had er op 19 en 20 oktober 2001 plaats. |
Engis Het circuit van Engis (bij Luik-Liège) werd door Camso van 1986 tot 1990 uitgebaat. Wegens de mindere publieke belangstelling werd de piste begin 1990 opnieuw afgebroken. |
alg_afb_formule_privecars.jpgalg_afb_formule_bangerstox.jpgcamso v8.jpgalg_afb_formule_bangers.jpgvoor iedereen die meer info wilt ga naar : www.camso.com
klik dan op autospeedway en dan op de belgische vlag
camso autospeedway where the action is!!!
groetjes de jannis
Comment