Mededeling

Collapse
No announcement yet.

F1 Grote Prijs van Australië 2013

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• F1 Grote Prijs van Australië 2013

Circuit:

Tijdschema

Vrijdag 15 maart 2013

02.30-04.00 1ste vrije training
    06.30-08.00 2de vrije training

Zaterdag 16 maart 2013

04.00-05.00 3de vrije training
    07.00-08.00 Kwalificatie - LA DEUX HD, VIER HD

Zondag 17 maart 2013

07.00 Rolex Australian Grand Prix- LA DEUX HD, VIER HD

Entrylist:

Code:
    Infiniti Red Bull Racing
    1. Sebastian Vettel
    2. Mark Webber

Scuderia Ferrari
    3. Fernando Alonso 
    4. Felipe Massa 

Vodafone McLaren Mercedes
    5. Jenson Button 
    6. Sergio Perez 

Lotus F1 Team
    7. Kimi Raikkonen 
    8. Romain Grosjean

Mercedes Petronas AMG F1 Team
    9. Nico Rosberg
    10. Lewis Hamilton

Sauber F1 Team
    11. Nico Hulkenberg 
    12. Esteban Gutierrez

Sahara Force India F1 Team
    14. Paul di Resta 
    15. Adrian Sutil 

Williams F1 Team
    16. Pastor Maldonado 
    17. Valtteri Bottas

Scuderia Toro Rosso
    18. Jean-Eric Vergne
    19. Daniel Ricciardo

Caterham F1 Team
    20. Charles Pic 
    21. Giedo van der Garde

Marussia F1 Team
    22. Jules Bianchi
    23. Max Chilton

Melbourne is altijd knap.

Comment

Eindelijk gaan we weten hoe de verhoudingen nu echt liggen. Gedaan met gissen en 'sandbaggen'!

Red Bull: Hebben ze nu een probleem of niet? Stabiliteit zou niet meer zoals vorig jaar zijn en Tyredegradation zou hoog zijn! Wat met de nieuwe enginemaps, dat zal iig niet in hun voordeel zijn. Of zijn ze gewoon aan het sandbaggen

McLaren: Heel veel potentie, maar krijgen de wagen nog niet juist afgesteld, mede door de nieuwe pull-rod ophanging (zoals Ferrari). Eens ze dit alles onder de knie hebben, zullen ze snel zijn.

Ferrari: Staan veel beter voor tov vorig dit moment. De problemen met de windtunnel zijn verleden tijd. En dat zal zich vertalen op het circuit. Updates zullen werken en geen zal mismatch meer geven tov de windtunnel. Dit jaar hebben ze geen excuses meer. Met een herboren Massa en de meest complete rijden van de grid zijn de kansen iig hoog!

Lotus: Waren bloedsnel tijdens de wintertesten en hebben geen last van tyredegradation. Grosjean heeft in Barcelona een stint van 21 ronden met zeer constante rondetijden. Enkel wat problemen gehad met de betrouwbaarheid, vooral de versnellingsbak is de zwakste schakel op dit moment.

Mercedes: De snelste tijdens de wintertesten, probleem met tyredegradation zou ook achter de rug zijn. Zeggen zoals elk jaar dat ze een goede winter hebben gehad, maar zie maar naar de resultaten van de vorige jaren. Zijn vorig jaar al snel aan het ontwerp van de 2013-wagen begonnen, dus zouden ze eindelijk de stap hebben gezet naar de top??? Hebben met Rosberg en Hamilton allesinds een van het sterkste rijdersduo van de grid.

Sauber: Stabiele winter achter de rug. Hebben het smalste ontwerp van de sidepods van de 2013-wagens. Hebben met Hülkenberg een toekomstige WK. Gutierrez is nog een vraagteken. Alles in huis om weer een seizoen als vorig jaar te rijden. Long runs waren iig goed vd winter.

Force India: Puren voort op het ontwerp van vorig jaar. Winter was goed, maar hebben geen toptijden gereden. Long runs waren stabiel. Met de terugkeer van verloren zoon Sutil en Di Resta moeten elke race punten een doel zijn.

Williams: Hebben als enige niet deelgenomen met de nieuwe wagen aan de eerste wintertest te Jerez. Hebben ze iets te verbergen? De wagen ziet er iig zeer goed uit en hebben het smalste ontwerp van de achterkant (overbrenging). Tijden waren niet snel maar wel stabiel. Als ze kunnen voorbouwen op vorig jaar, moeten ze elke race punten halen en regelmatig een podium. Een overwinning zal moeilijk worden.
      Hebben met Maldonado, snelheid en geld en Bottas, toptalent, een goede line-up.

Torro Rosso: Af en toe een puntje moet er in zitten, ik zie niet waarom ze beter als vorig jaar zullen zijn.

Caterham: Zeggen elk jaar dat ze aansluiting zullen maken met de subtop, tijden waren van de winter niet echt snel. Het belangrijkste zal weer de strijd met Marussia zijn, waar volgens mij Marussia als winnaar zal uitkomen. Met Giedo van der Garden hebben onze noorderburen eindelijk terug een f1-piloot. Was in zijn F3 periode gelijkwaardig aan Hamilton en Vettel!

Marussia: Hebben eindelijk Kers dit seizoen en met de samenwerking met McLaren zie ik ze over Caterham springen. Hebben met Chilton (geld) en Bianchi (supersnel maar onstuimig) 2 rookies.

Verder DRS mag tijdens trainingen en qualificaties niet meer vrij gebruikt worden, enkel in de drs-zone(s).

Met de nieuwe Pirelli-banden en met 4 à 5 teams op korte afstand van elkaar, zijn er genoeg ingrediënten om er weer een spannend seizoen van te maken!!!
      Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

Opel Astra ST Sport (sold)

Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

Comment

Mooie samenvatting en gedachtengang van/over de seizoensvoorbereiding. Al denk ik dat we gaan moeten wachten tot na de kwalificaties en de race. Volgens mij wordt de strategie cruciaal. Ook ben ik benieuwd naar de tijdsverschillen in de kwalificaties. Vorig jaar hadden de teams met een goed DRS-systeem een groot voordeel, hopelijk liggen de tijden nu nog dichter bij elkaar.

Weet er iemand eigenlijk of RedBull eindelijk met een volwaardig KERS-systeem werkt? Of nog steeds met hun eigen/halve interpretatie?

Comment

Veel zal afhangen van de temperaturen. Ze hebben alleen op koude omstandigheden getest. De testen zeggen uiteindelijk niet veel. Deze race gaat een lotto worden.
          Melbourne staat bekend voor crashes en safetycars. Een groot deel zal dus de finish niet zien.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
            Veel zal afhangen van de temperaturen. Ze hebben alleen op koude omstandigheden getest. De testen zeggen uiteindelijk niet veel. Deze race gaat een lotto worden.
            Melbourne staat bekend voor crashes en safetycars. Een groot deel zal dus de finish niet zien.
            Ja inderdaad, dat klopt ook wel. Oh, ik kan al niet wachten

Comment

Red Bull lijkt weeral top te zijn..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                Red Bull lijkt weeral top te zijn..
                Sterk zijn ze wel maar de weersomstandigheden zullen zaterdag en zondag anders zijn. Ik zou niet te rap beginnen met juichen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                  Sterk zijn ze wel maar de weersomstandigheden zullen zaterdag en zondag anders zijn. Ik zou niet te rap beginnen met juichen.
                  Ik juich niet als Red Bull wint ;-)

Kimi fan,... al jaren

Comment

Kimi

Take a certain Iceman, add Natalie Pinkham from Sky Sports, put them in a Renault and let them loose on an ice track in Russia. Here's how it went... For mor...

Comment

FP2 Melbourne 2013 - Alonso Onboard

Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.
                      Alfa Romeo 156 sw 1.9 jtd 16v m-jet (sold)

Lancia Dedra 1.9 TD LX (sold)

Seat Ibiza Evo2 ​

Comment

Nog chance dat ik deze morgen niet ben opgestaan..
                        nu ja, ik ga mijn bioritme eens niet overhoop gooien door morgen vroeg op te staan.. dus dat wordt vannacht qualify's kijken, morgen om 10u opstaan en meteen race kijken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sink Bekijk Berichten
                          Nog chance dat ik deze morgen niet ben opgestaan..
                          nu ja, ik ga mijn bioritme eens niet overhoop gooien door morgen vroeg op te staan.. dus dat wordt vannacht qualify's kijken, morgen om 10u opstaan en meteen race kijken
                          Waar ergens kun je live de kwalificatie bekijken? Op 4 ?

Seat Ibiza Evo2 ​

Comment

om 0.45 u beginnen de kwali's
                            1991 Audi S2 coupe
                            2001 AUDI RS4 b5 imola

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jlsoundlover Bekijk Berichten
                              om 0.45 u beginnen de kwali's
                              Inderdaad live op 4 ,http://www.f1journaal.be/index.php/n...acht-live-uit/

Seat Ibiza Evo2 ​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geertqv Bekijk Berichten
                                Leuk, dan hoef ik niet naar een of andere aziatische stream te kijken

Comment

Startvolgorde voor straks,

1:Vettel
                                  2:Webber
                                  3:Hamilton
                                  4:Massa
                                  5:Alonso
                                  6:Rosberg
                                  7:Raikkonen
                                  8:Grosjean
                                  9i resta
                                  10:Button

Seat Ibiza Evo2 ​

Comment

RedBull heeft verstoppertje gespeeld op bij de wintertests Mooi voor Hamilton, 3e plaats. Hopelijk straks nog beter.

Comment

1991 Audi S2 coupe
                                      2001 AUDI RS4 b5 imola

Comment

1991 Audi S2 coupe
                                        2001 AUDI RS4 b5 imola

Comment

Working...
                                        X