Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Belcar 2007
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk BerichtenDat je niet sneller dan een voorafbepaalde rondetijd mag draaien
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete Bekijk BerichtenWaar is dat goed voor? Dus dan moeten ze 'inhouden'?
In de Belcar Original zit dat nu, omdat ze die willen omschakelen naar FIA-GT3-wagens. Dit zijn de Porsches GT3, Vipers, Moslers.... met beschieden aanpassingen ten opzichte van het serieproduct.
Echter, de Belcar was vantevoren een kampioenschap met een erg vrij reglement, en men wou die erg aangepaste wagens, die niet aan het FIA-GT3-reglement voldoen, de 'Belcar Specials' zoals men ze noemt, toch niet buitenspel zetten. Daarom die normtijd.
Enfin, uiteindelijk zijn ze wél buitenspel gezet, want de normtijd is duidelijk trager dan de FIA-GT3's draaien (dik 2 seconden dacht ik, per rondje), en de Belcar Specials zijn nu een soort opvulsel van het startveld geworden mijns inziens...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk BerichtenOp donderdag 28 juni tijdens de Belcar midsummer race op Zolder zal er ook een demo zijn van Bigscale RC's !
Als je een witte Marder met blauwe velgen ziet rondknallen ben ik het
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SPIDERVELOCE1750 Bekijk BerichtenEindelijk zal ik U eens kunnen ontmoeten .
Borsbeek, remember?(wrs niet, anders zou je dat niet zeggen
)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk BerichtenJe hebt me reeds ontmoet
Borsbeek, remember?(wrs niet, anders zou je dat niet zeggen
)
Zolder it will be .
Comment
-
G&A wint
Het G&A duo De Keersmaecker - Kenis heeft in de Mosler MT900 GT3 de derde race van de Mediagroep van Dijck Belcar gewonnen. Na een knotsgekke en uitgeregende race pakten Kenis en De Keersmaecker de eerste zege van voor G&A algemeen ooit. De rijders van G&A waren niet alleen uitmuntend in de zware regen, het team kwam tactisch ook heel sterk uit de verf. Met een pole voor de dames en een zege voor G&A bewijst het Belcar GT3-kampioenschap zeer onvoorspelbaar te zijn en verre van beslist.
De kwalificaties van de derde Belcar-race verliepen compleet onvoorspelbaar, maar het scenario van de race zelf was zo mogelijk nog sterker. Na een natte ochtend begon de piste net voor de start op te drogen en de meeste teams wisselden op de grid nog hun banden. Enkel de RFB Aston vertrok met het oog op een natte race op regenbanden, wat in de beginfase niet meteen de beste keuze bleek. Vooraan wisselden de leiders elkaar ondertussen in een hels tempo af, zelfs de Italiaanse Viper van Racing Box pakte even de kop, en de race verliep dus bijzonder spannend.
Maar na amper een tiental ronden openden de hemelsluizen zich boven Francorchamps en de race werd volledig omgegooid. Vincent Radermecker spurtte in de MI Mosler, na een eerste safety car-interventie, naar voren en reed in uiterste moeilijke omstandigheden een mooie voorsprong bijeen. De beslissing om de rijhoogte van de Mosler te verhogen, was in de slagregen uiteraard een voordeel in plaats eerder dan een nadeel.
Sommige teams, onderwie PK Carsport en G&A beslisten echter tijdens de eerste regenbui om iets langer buiten te blijven en zo meteen 35 minuten af te werken (de minimum rijtijd voor een rijder) en naast de banden ook meteende verplichte rijderwissel uit te voeren. Deze beslissing bleek op het einde van de race heel belangrijk. Al de andere teams dienden dus een extra stop uit te voeren, wat uiteraard extra tijdverlies inhield.
Bovendien werden de meteorologische omstandigheden zo slecht dat de race onder de safety car beëindigd werd. Michaël De Keersmaecker kon in de G&A Mosler de race afwerken zonder extra stop en won meteen de race. Een primeur voor het team van Kenis & co. Achter hen vervolledigden Dumarey - Soulet in de Pino Porsche en Lémeret - Radermecker in de MI Mosler vervolledigden het podium. De leiders in het kampieonschap Kumpen en Longin finishten na een moeilijke race zesde en pakten nog broodnodige punten.
In divison 2 won NGT opnieuw; Bart Couwberghs en Marc Neyens eindigden schitterend achtste algemeen en de gebroeders Thiers zegevierden in Division 3.
Comment
-
Geweldig, dat G&A wint...
Al sinds hun eerste stappen in de (toen nog) Carglass cup supporter ik voor hen, en eindelijk die eerste algemene overwinning
Super ook dat de Mosler eindelijk goedgekeurd is om onder de 'GT3'-vlag te mogen rijden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk BerichtenSuper ook dat de Mosler eindelijk goedgekeurd is om onder de 'GT3'-vlag te mogen rijden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door F430 Bekijk BerichtenPeter Kox komt met een Gallardo GT3 naar de Midsummer race morgen! Ik ben van de partij. Nog iemand?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door oveRRide Bekijk BerichtenIk ben er normaal gezien ook.
Morgen niet aanwezig: Archief, kl*te rapport
Comment
Comment