Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Belcar 2007

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik fronste dit weekend ook toen ik de feiten las op pitstoptv.be...

onbegrijpelijk
    Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
    Bestelt
    1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
      Ik fronste dit weekend ook toen ik de feiten las op pitstoptv.be...

onbegrijpelijk
      Sorry, maar pitstoptv is nu ook niet dé referentie, zeker niet als je ziet wat er nog van overblijft. Die zorgt ook graag voor wat spektakel door zulke dingen te lanceren.

Het is niet de taak van de pers om klachten in te dienen tegen teams om alzo hun boekskes vol te krijgen met negatieve berichten. Het zijn net die zaken waar ze in Brussel, vooral de groenen, zitten op te wachten om de autosport helemaal kapot te maken.
      Wat meer positieve berichtgeving over wedstrijden zou er tenminste voor zorgen dat er meer toeschouwers aanwezig zijn, constructeurs in de autosport aktief willen deelnemen.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

• Moet je dit dan doodzwijgen

Een gezonde sport begint bij een gezonde basis.
        Bestelt
        1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Moet je dit dan doodzwijgen

Een gezonde sport begint bij een gezonde basis.
          Als de teams binnen de aangegeven klachtentermijn dit niet zelf melden aan de sportcommissie, moet je dit inderdaad doodzwijgen.

Een wedstrijd is officieel afgelopen na het verstrijken van de klachtentermijn, want daarna zal men de uitslag voor definiitef ondertekenen. Al merkt iemand van de pers, een andere buitenstaander of team daarna een overtreding op, dan moet die niet meer komen jammeren.

Misschien dat de teams eerst eens beginnen met hun reglement zelf eens lezen, dan kunnen ze binnen de daartoe voorziene tijd de nodige klachten indienen ipv beroep te moeten doen op pier of pol die toevallig iets ontdekt.

Comment

• De sportcommissie in de eerste plaats, moet het reglement kennen en toepassen. En het niet enkel maar toepassen wanneer iemand daarom vraagt.

Maar dat is inderdaad niet de taak van teams of pers. Maar er mocht wel eens op gewezen worden, al is het maar om de ogen van de sportcommissie én teams te openen.
            Bestelt
            1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

De sportcommissie in de eerste plaats, moet het reglement kennen en toepassen. En het niet enkel maar toepassen wanneer iemand daarom vraagt.

Maar dat is inderdaad niet de taak van teams of pers. Maar er mocht wel eens op gewezen worden, al is het maar om de ogen van de sportcommissie én teams te openen.
              Deze keer heb je het helemaal mis.

De sportcommissie moet alleen optreden als scheidsrechter, bij betwistingen.
              Het is niet aan hen om te kijken of elk team de spelregels toepast.

Hun rol bestaat erin op te treden als scheidsrechter niet als politieagent.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
                Deze keer heb je het helemaal mis.

De sportcommissie moet alleen optreden als scheidsrechter, bij betwistingen.
                Het is niet aan hen om te kijken of elk team de spelregels toepast.

Hun rol bestaat erin op te treden als scheidsrechter niet als politieagent.
                Dan was het de koersdirectie misschien die de uitslag had moeten aanpassen?

Enfin, mijn punt is: Er moet toch iémand van een onafhankelijke partij (=/= teams of pers) zijn verantwoordelijkheid opnemen in zo'n geval
                Bestelt
                1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Dan was het de koersdirectie misschien die de uitslag had moeten aanpassen?

Enfin, mijn punt is: Er moet toch iémand van een onafhankelijke partij (=/= teams of pers) zijn verantwoordelijkheid opnemen in zo'n geval
                  Bij onregelmatigheden kan een deelnemer ( =/= pers of een buitenstaander) klacht neerleggen bij de koersdirectie.

In de eerste plaats is het dan de koersdirectie die een beslissing moet nemen.
                  Indien je dan niet akkoord bent met die beslissing, dan pas kan de sportcommissie optreden.

Het feit dat een reglement niet toegepast wordt is dus eigenlijk de schuld van de koersdirectie. Als geen van de teams enige moeite doet om hierop te reageren, binnen de klachtentermijn, dan moeten die achteraf niet komen klagen en zeker niet in de media gooien.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
                    Bij onregelmatigheden kan een deelnemer ( =/= pers of een buitenstaander) klacht neerleggen bij de koersdirectie.

In de eerste plaats is het dan de koersdirectie die een beslissing moet nemen.
                    Indien je dan niet akkoord bent met die beslissing, dan pas kan de sportcommissie optreden.

Het feit dat een reglement niet toegepast wordt is dus eigenlijk de schuld van de koersdirectie. Als geen van de teams enige moeite doet om hierop te reageren, binnen de klachtentermijn, dan moeten die achteraf niet komen klagen en zeker niet in de media gooien.
                    OK, merci

Bestelt
                    1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• De RACB heeft een uitleg gegeven i.v.m. de beslissingen van de laatste meeting.

Dit kan gelezen worden in dit artikel:
                      PRESS - RACB verduidelijkt beslissing Belcar Francorchampagne

Er is echter een probleem: in deze uitleg gebruikt de commissie zelf de zin “participer à tous les meetings” (in het meervoud: dus aan alle meetings deelnemen, maar niet verduidelijkt dat de race zelf ook verplicht is) terwijl in het reglement “à tout le meeting” (dus enkelvoud, alleen over 1 meeting, maar dan wel in alle proeven en de race) staat.

Bovendien zitten er in het reglement ontzettend veel gaten en dubbelzinningheden die in volgend artikel nog eens uitvergroot worden:
                      Waar gaat het in godsnaam nog over … (deel 2)

Beide artikels van pitstop.tv

Er klopt hier toch iets niet. Ook die berichten van de fouten in de BEC tijdens de 24u van Zolder...

Comment

• Voor de geinteresseerden: eerste setje foto's van de grid tijdens Francorchampagne staat online.

Ik hou echt van motorsport in België ... maar als er 1 ding is waarin we echt zuigen dan zijn het wel de gridgirls. Djeezes wat sommige soms op die grid durven zetten. :-|

Comment

• In de reeks blunders van de racb:
                          In godsnaam … (deel 3)
                          BMW = Freude Am Fahren

Comment

• Daarstraks ook gelezen. Ik kan iig niet meer volgen. Ik ga wel naar de volgende meeting in Zolder, maar alleen voor de FIA GT. Ik zal ook wel kijken naar Belcar en BTCS, maar absoluut niet meer met de interesse die ik er vroeger in had.

Comment

• Foto's van de MVDBO race tijdens Francorchampagne staan online.

Als voorsmaakje ff de winnaars :

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door driver_to_be Bekijk Berichten
                                Daarstraks ook gelezen. Ik kan iig niet meer volgen. Ik ga wel naar de volgende meeting in Zolder, maar alleen voor de FIA GT. Ik zal ook wel kijken naar Belcar en BTCS, maar absoluut niet meer met de interesse die ik er vroeger in had.
                                Idem hier. En ik had er nog wel zo'n goede hoop op dat we een spannend seizoen zouden zien met de introductie van de GT3-klasse.
                                BMW = Freude Am Fahren

Comment

• Mooie foto's Tim

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMW Z4 M Bekijk Berichten
                                    Mooie foto's Tim
                                    Thx.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door oveRRide Bekijk Berichten
                                      Thx.
                                      Voor aanstaande zaterdag en zondag, extra veel foto's van de Mc12's hé

Comment

• Kan niet wachten tot het weekend!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door F430 Bekijk Berichten
                                          Kan niet wachten tot het weekend!
                                          Mooi, dan zijn we al met 2.

Comment

Working...
                                          X