Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Belcar 2007

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Belcar 2007

    Aangezien gisteren de belcar party het seizoen 2006 afsloot vond ik het tijd om dit topic te openen. En ik begin meteen met een schitterend bericht:

    Oorspronkelijk geplaatst door www.pitstop.tv
    Stéphane Ratel Organisation (SRO) wordt vanaf 2007 de organisator en de promotor van de Belcar. Circuit Zolder heeft met Ratel een contract van lange duur afgesloten. Dat is vanavond bekendgemaakt op de Belcar Party in Francorchamps. Mediagroup Van Dyck blijft titelsponsor van de Belcar.

    De deal met SRO betekent niet dat alles in de Belcar nu op zijn kop wordt gezet. Er komt een overgangsperiode van een jaar of 2, waarin niet alleen de GT3, maar vanaf 2008 ook de GT4 wordt geïntroduceerd.

    Zoals hier eerder al in primeur gemeld, wordt het Belcar-veld voortaan in 4 klassen ingedeeld:
    - klasse 1: Belcar GT3
    - klasse 2: Belcar Promotion (reglement van promotiecups)
    - klasse 3: Belcar Specials, met uitzondering van GT1, maar wel met een normtijd van 1:34 voor Porsche GT3 (RSR), Mosler, BMW V8, Porsche biturbo, …
    - klasse 4: guest-klasse

    Het definitieve technische reglement wordt komende week naar de teams verstuurd.

    Anthony Kumpen die afgelopen seizoen met GLPK kampioen werd, ziet de komst van SRO als een belangrijke troef voor de Belcar.

    Kumpen: “Ik denk dat dit voor de toekomst de beste oplossing is. We hebben met Mediagroup Van Dyck een goeie sponsor, er is rots in de branding Circuit Zolder en we hebben een prima promotor en organisator met SRO. Voor ons van GLPK ligt het allemaal wat moeilijk, nu we niet meer met de GT1 kunnen rijden. Die moeten we dus verkopen en vervangen door een GT3.�
    “Het is niet makkelijk geweest om 3 partijen samen te brengen die tenslotte tot een goed compromis zijn gekomen. Het toont bij alle partijen de durf aan om te vernieuwen.�

    In de normtijd van 1:34 voor de Belcar Specials ziet Kumpen geen graten.

    Kumpen: “Als je de Belcar Specials neemt van afgelopen seizoen met de rijders die erop zaten, dan zul je merken dat zeker 95% van hen niet onder 1:34 is gedoken. Het laat die teams nu wel toe om met hun auto verder te rijden. Je moet de normtijd ook zo zien. Het verhindert dat bvb. wij van GLPK de Porsche van ProSpeed kopen en daarmee domineren. Want kijk naar Marc Basseng. Die heeft in de laatste race met de ProSpeed Porsche toch 1:31 gereden.�

    Tijdens de kwalificaties voor de Belcar Last Race zijn 2 Belcar Specials onder 1:34 gebleven. Naast Basseng in de ProSpeed Porsche dook Ruben Maes in de Porsche biturbo met 7 tienden onder de pivot.

    Voorts werd bekendgemaakt dat de Belcar-umbrella blijft bestaan voor de Endurance Cup, de Sprint Cup en de Historic Sprint.
    BMW = Freude Am Fahren

  • #2
    De Belcar kan er alleen maar wel bij varen. 2007 wordt een schitterend seizoen.

    Comment


    • #3
      Feestje

      Zoals reeds eerder op pitstop.tv gemeld, heeft Racing For Belgium een Prodrive Aston DBRS9 gekocht en komt het team, dat in 2005 de internationale Mégane Trophy won met Jan Heylen, in de Belcar uit.


      Wim Coekelbergs: “In 2007 komt Racing for Belgium aan de start van de nieuwe Belgische GT3-klasse met de prestigieuze Aston Martin. Ons team kan daarvoor op een vlotte samenwerking met onder andere Neal Garrard en James Turner (Aston Martin Racing) en René en Yves Michiels (Aston Martin België) rekenen. Ik ben ervan overtuigd dat het inzetten van de Aston Martin in de GT3 de juiste keuze op het juiste moment is. De DBRS9 bewees eerder al een absolute topwagen te zijn, in het Europese GT3-kampioenschap.”

      Racing for Belgium zal in 2007 minstens één Aston Martin DBRS9 inzetten in de Belcar GT3-klasse, maar een tweede blijft mogelijk. Ook andere internationale projecten blijven mogelijk.

      Comment


      • #4
        A+ Racing, het team rond Tom Van De Plas, en Wim Lumbeeck zullen dit seizoen met een Dodge Viper GT3 hun opwachting maken in de Belcar Original. Waarschijnlijk krijgt A+ daarbij ondersteuning van Oreca.


        Tom Van De Plas: “De Viper won vorig seizoen in de FIA GT3 vier wedstrijden en de wagen is verhouding prijs versus kwaliteit de beste oplossing. Indien er een vijftal Vipers inschrijven, is de kans groot dat Oreca ter plaatse ondersteuning geeft. Intern zal Fred Grönitz de taak van teammanager op zich nemen en zal Pascal van Buynder het technische gedeelte blijven dirigeren�.

        De wagen van A+ is een nieuw exemplaar, bouwjaar 2007 dus. Oreca bevestigt het nieuws en heeft vertrouwen in de Viper GT3, ook voor de 24 uur van Zolder. De zegsman van het team laat weten dat de mogelijkheid bestaat dat er nog meer wagens richting Belcar komen.

        GT3 blijkt aan te slaan in Belcar-middens. GLPK werkt aan een project met een Corvette Z06 en er zijn volgens goedingelichte bronnen ook een paar Aston Martins op weg naar de Belcar Original.

        Comment


        • #5
          De Jaguar XKR GT3 is trouwens ook voorgesteld:

          Apex-Lloyd heeft vandaag de nieuwe Jaguar XKR GT3 gelanceerd. Apex Motorsport en Richard Lloyd zijn verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de Jaguar en behaalden in het verleden reeds diverse successen in de uithoudingsracerij. Hun grootste succes was zonder twijfel de zege van Bentley in Le Mans in 2003. De wagen is met een 4.2 V8 supercharger uitgerust en maakt van het aluminium chassis van de serie XKR gebruik.

          (pitstop.tv)
          voor foto's: http://www.racecar.co.uk/apexmotorsport/

          Hopelijk komen er daar ook 1 of 2 exemplaren van in de Belcar.

          De Mosler MT900R GT3 is trouwens niet goedgekeurd voor het Europees Kampioenschap, maar kan wel ingezet worden in de nationale kampioenschappen. Goed nieuws dus voor G&A Racing van Guido Kenis, dat hun Mosler dan in GT3-spec kan zetten.

          artikel:

          De Mosler MT900R mag dan wel geen toelating krijgen om in de Europese FIA GT3 uit te komen, de wagen zal wel in het Britse GT3-kampioenschap verschijnen. De Britse GT wordt door SRO georganiseerd, net zoals de Franse, Duitse en Belgische GT3-variant.

          Martin Short: “Stéphane Ratel heeft enorm veel inspanningen gedaan om de wagen in zoveel mogelijk nationale GT3-kampioenschappen aan de start te krijgen en in ons thuisland mogen we dus al starten. Naast het Britse kampioenschap volgen er waarschijnlijk nog twee andere nationale series.�
          Guino Kenis reed afgelopen seizoen met een Mosler en liet in het verleden al verstaan interesse in het GT3-project te hebben.
          Kenis: “Wij wachten op dit ogenblik af en kunnen niets zeggen zolang er geen Belcar-reglement is. Het staat wel al zo goed als vast dat we de 24 uur van Spa betwisten met ondermeer Joël Schuybroeck en Patrick Smets op een Mosler. Natuurlijk zouden wij graag in de Belcar uitkomen, maar veel zal van het definitieve reglement afhangen en daarop wachten we dus nog. Mocht echter blijken dat we met de Mosler geen kans maken, dan zijn er zeker andere pistes.�
          De Mosler MT900R GT3 kan ook in de Open GT van start gaan.

          (ook pitstop.tv)

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door F430 Bekijk Berichten
            Feestje

            Zoals reeds eerder op pitstop.tv gemeld, heeft Racing For Belgium een Prodrive Aston DBRS9 gekocht en komt het team, dat in 2005 de internationale Mégane Trophy won met Jan Heylen, in de Belcar uit.

            www.pitstop.tv


            Die hebben ook een serieuze opgang gemaakt sinds 2000 die mannen

            Comment


            • #7
              Het op gang geschoten autosalon lijkt eveneens een positief effect op de Belgische autosport te hebben. Het nieuws van de GT3’s voor A+ en Racing for Belgium is nauwelijks bekoeld of ook Bert Longin had goed nieuws. GLPK pakt in 2007 met een Corvette Z06 in de Belcar uit. Wat de FIA GT betreft, kan het team op dit ogenblijk nog geen uitsluitsel geven. Zowel de piste C5-R als C6.R blijven open.


              Bert Longin: “Ik denk dat ik nu wel mag stellen dat de Corvette Z06 een feit is. Anthony en ik verdedigen onze titel in België en dat met de volle ambitie om die te verlengen, al beseffen we wel dat het zwaar wordt. De piste GT3 is voor de Belcar een goede piste en dat blijkt nu al met de aangekondigde deelnames. Wat de FIA-GT betreft, is het nog te vroeg. Het zal hoogst waarschijnlijk een Corvette zijn, maar meer kan ik nog niet kwijt. In welke configuratie, met welke wagen en met welke rijders, dat is allemaal nog heel open.�

              Comment


              • #8
                Allé, 't zal de moeite worden

                Comment


                • #9
                  Hoe zit het met Mext in de BEC Zwoemba? Gaan ze door, of een ander kampioenschap?

                  Comment


                  • #10
                    Op welk circuit wordt de belcar van 2007 gestart eigenlijk?

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door driver_to_be Bekijk Berichten
                      Hoe zit het met Mext in de BEC Zwoemba? Gaan ze door, of een ander kampioenschap?
                      Opnieuw een seizoen Belcar Endurance Cup. Er zijn wat interne veranderingen gebeurt die hopelijk tot betere resultaten zullen leiden

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk Berichten
                        Er zijn wat interne veranderingen gebeurt die hopelijk tot betere resultaten zullen leiden
                        Interne veranderingen? Hebben ze de Porsche vervangen door een Ferrari.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door oveRRide Bekijk Berichten
                          Interne veranderingen? Hebben ze de Porsche vervangen door een Ferrari.
                          Nee, volgend jaar zal ik nog wat meer lobbywerk moeten doen Ik geef niet op

                          Een van de mechaniekers is het helaas moeten afbollen helaas

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk Berichten
                            Nee, volgend jaar zal ik nog wat meer lobbywerk moeten doen Ik geef niet op

                            Een van de mechaniekers is het helaas moeten afbollen helaas
                            Was het zo erg?

                            Ik had gelezen dat een mechanieker een fout had gemaakt... Iets niet goed genoeg vastgedraaid of zo.

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door driver_to_be Bekijk Berichten
                              Ik had gelezen dat een mechanieker een fout had gemaakt... Iets niet goed genoeg vastgedraaid of zo.
                              Ja, een leiding van de versnellingsbak waardoor 'ie zonder olie of koelvloeistof kwam te staan, ik weet het niet meer precies. En tijdens de race in Spa ook een nalatigheid bij de remmen waardoor er plots niet meer te stoppen viel bij het aanremmen bij Les Combes. Nog een geluk dat de coureur het kon opvangen door de wagen gecontroleerd in de grindbak te laten gaan want voor hetzelfde geld viel er niet meer te racen in 2006.

                              'k Vind het jammer dat 'ie weg is want het was/is een toffe peer en hij heeft ook een grote technische kennis maar 't zijn die kleine dingetjes die 2006 zo verne*kt hebben. De snelheid zit zeker in de wagen om mee te strijden voor het podium maar de rest moet ook meezitten hé

                              Comment


                              • #16
                                Gelezen op Pitstop.tv:

                                Ondanks het feit dat de GT4-wagens in 2007 nog zullen meerijden in de Klasse 3 (Belcar Promotion) wordt verondersteld en gehoopt dat er naar 2008 toe voldoende wagens aan de start komen om een aparte Klasse te vormen. In ieder geval is G&A Racing er als de kippen bij om reeds in 2007 een BMW Z4M Coupé GT4 in te zetten.
                                Youngster Niels Lagrange, die bij de eerste wedstrijd pas 16 jaar wordt heeft reeds een zitje te pakken en zal méér dan waarschijnlijk Patrick Smets naast zich krijgen. Niels voelde de Z4 reeds aan de tand en was net als mentor Guino Kenis onder de indruk.
                                Een Z4 verdorie! Het zal misschien niet direct de snelste wagen zijn maar alvast een streling voor het oog en een welgekomen afwisseling!

                                Comment


                                • #17
                                  Ja, kwa materiaal zal het wel de moeite zijn

                                  In de BEC komt er ook een Ultima GTR

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Sinister Bekijk Berichten
                                    Op welk circuit wordt de belcar van 2007 gestart eigenlijk?
                                    Belcar First Race, zaterdag 31 maart en zondag 1 april op Circuit Zolder

                                    Comment


                                    • #19
                                      U zit ongetwijfeld vol ongeduld op het definitieve sportieve en technische reglement van de Mediagroep Van Dyck Belcar te wachten. Er rest nog slechts de finale goedkeuring door de RACB, alvorens de reglementen op de site van de RACB www.racb.com beschikbaar zullen zijn, en dit ten laatste begin volgende week.


                                      De teksten liggen in het verlengde van wat reeds eerder bekend gemaakt werd en u hoeft zich dus niet aan grote verrassingen te verwachten. In afwachting van de officiële bekendmaking door de bevoegde instanties, vindt u hierbij toch al een voorsmaakje van de meest ingrijpende wijzigingen voor de grote seizoensopener. De hele ploeg van SRO staat overigens ter uwer beschikking in geval van bijkomende vragen – in zoverre deze newsletter ze nog niet beantwoordt – en wij wensen u bij deze alvast veel leesgenot.

                                      Wie speelt er mee in DIV 1?

                                      De nieuwe Belcar Divisie 1 (vergeet de benaming Original) zal aan drie types GT’s voorbehouden zijn.

                                      In eerste instantie gaat het hier om wagens die voor 100% aan de normen van de FIA GT3 beantwoorden. Deze wagens vormen meteen ook de toekomst van de discipline. De lijst van gehomologeerde GT3-wagens is die van 2006 (Aston Martin DBRS9, Dodge Viper SRT 10, Ascari KZ 01, Maserati Grand Sport, Ferrari F430, Lamborghini Gallardo, Porsche 997 Cup, Corvette Z06, …), plus drie nieuwkomers in 2007: de Morgan, de Ford GT en de Jaguar XKR, op voorwaarde dat ze hun homologatietest met glans afleggen.

                                      Wagens die ook toegelaten worden in DIV 1, zijn de GT3’s die ondanks een kleiner productie-aantal toch door SRO gehomologeerd zijn (volgens dezelfde technische en prestatienormen als de FIA GT3) onder FIA procedures en met Christophe Bouchut. De Gillet Vertigo, de Mosler-Chevrolet en de Lotus Super Exige hebben zich ingeschreven voor deze tests. Ter info, indien deze drie merken gehomologeerd worden, kunnen zij ook deelnemen aan het Frans en Engels Kampioenschap.

                                      Tenslotte zullen voor de termijn van het seizoen 2007 nog een aantal wagens op uitnodiging toegelaten worden en dit om een aantal teams die de Belcar reeds geruime tijd trouw zijn, toe te laten hun materiaal nog een bijkomend seizoen af te schrijven. Het gaat hier om wagens die meereden in de vorige seizoenen van de Belcar zoals de Porsche 996 RSR of de Mosler-BMW. De tuners van deze wagens dienen wel een dossier met aanvraag tot homologatie bij de RACB in te dienen (met de daaraan verbonden kosten). Hieraan gekoppeld volgt een prestatietest (deze keer in de handen van Kurt Mollekens, officiële testrijder van SRO België en volgens de FIA GT3 procedures) die dient te voorkomen dat deze wagens over de duur van een volledige wedstrijd en in de handen van een zelfde rijder, beter zouden presteren dan de FIA GT3’s.
                                      Op basis van een gelijkaardig dossier en dus volgens de officiële procedures zou ook de BMW Z4 aanvaard kunnen worden.

                                      Het spreekt voor zich dat de er enkel en alleen over de divisie 1 zal bericht worden en niet over de drie voorvermelde subdivisies.

                                      De Cups en GT4’s in DIV 2

                                      De Porsches 996 Cup of andere monomerk-equivalenten zoals de Ferrari in de Cup-uitvoering en de nieuwe GT4’s zullen de divisie 2 vormen. De nieuwe categorie GT4, een andere uitdaging van SRO Belgium, kent dit seizoen reeds een Europees kampioenschap (met naar schatting om en bij de 25 wagens) en gaat ongetwijfeld een mooie toekomst tegemoet. De technisch directeur is overigens niemand anders dan Kurt Van Campenhout.
                                      Alle GT4-wagens zullen net zoals de GT3’s aan een grondige testsessie onderworpen worden ten einde de prestaties zoveel mogelijk gelijk te schakelen. De testrijder is niemand minder dan Kurt Mollekens, ex-F3000-rijder en teambaas van het FR 3.5 KTR team. Heel wat kleinere GT’s komen voor deze nieuwe GT4-klasse in aanmerking, zoals we al vermeldden in onze eerste newsletter. Er zijn zeker nog meer projecten op komst.
                                      De eerste GT4 draaide overigens al proef op Zolder, met name de BMW Z4 van G&A, het team van Guino Kenis. GPR zou twee Porsches Cayman inzetten, Franz Dubois denkt aan een Audi TT, Eric De Doncker heeft een Ford Mustang gekocht, Thierry Verhiest zou een Lotus Exige kunnen inzetten en de Maserati’s Tropheo zouden, zonder spoilers weliswaar, aan een tweede leven kunnen beginnen. Gezien de snelheid van de GT4’s ongetwijfeld lager ligt die dan de Cups, zullen zij, indien er minimum zes wagens aan de start verschijnen, een aparte prijsuitreiking kennen.

                                      Referentietijd in DIV 3

                                      De oudgedienden van de Belcar, die er minimum drie seizoen hebben opzitten, zoals de Porsche Biturbo of wagens waarvan de eigenaars de nodige stappen voor een homologatie in de topdivisie niet wensen te ondernemen, kunnen, en dit wel geval per geval en op uitnodiging van zowel de wagen als de rijders, een laatste seizoen aan de start van de Belcar verschijnen.
                                      Al deze Divisie 3-wagens zullen echter aan een referentietijd onderworpen worden, die nog verder gepreciseerd zal worden, maar die ongetwijfeld anderhalve à twee seconden (afhankelijk van de omloop) boven de pole in GT3 zal liggen. Maar laten we realistisch blijven, de kans is groot dat een wagen “onder referentietijd”’ voor enorme verrassingen in het algemeen klassement kan zorgen. De sanctie in geval van het doorbreken van de spiltijd zal de een annulering van de kwalificatietijd zijn of een drive through tijdens de race.

                                      Michelin unieke bandenleverancier

                                      Na een officiële aanbesteding, waar verschillende bandenleveranciers aan deelgenomen hebben, is Michelin als unieke leverancier voor de Mediagroep Van Dyck Belcar uit de bus gekomen. De keuze voor één enkele bandenleverancier lijkt ons een verdere garantie om het evenwicht tussen de troepen te behouden en zo ook de spanning te verzekeren. De deelnemers aan het kampioenschap zullen bovendien in de loop van het seizoen verschillende cadeaus van SRO België en Michelin ontvangen. Nu reeds kan er contact opgenomen worden met Alain Gruslet (alain.gruslet@be.michelin.com) voor meer inlichtingen.

                                      Een “threesome” challenge

                                      Omdat sommige teams om financiële of andere redenen opteren om met drie aan te treden en dus ook een pitstop meer dienen uit te voeren, hebben we beslist om een speciale challenge voor trio’s in het leven te roepen. Het is immers quasi onmogelijk om tijdens een race van 125 minuten de handicap van een extra stop uit te vegen. Vanzelfsprekend komt de 24 uur van Zolder voor deze challenge niet in aanmerking.

                                      Test Day op 22 maart in Zolder

                                      De meeste onder jullie wisten het al, maar nu is het ook officieel, de Test Day voor het seizoen 2007 vindt op 22 maart in Zolder plaats, of goed zes dagenvoor de aanvang van het seizoen. Let wel, de BTCS rijdt ’s voormiddag en de Belcar tussen 13.00 en 17.00 in de namiddag. ’s Middags is er dan een persconferentie samen met onze vrienden van de BTCS.

                                      Eenvoudigere puntentelling en geen ballast meer

                                      U zal merken dat het sportief reglement ondermeer een vereenvoudigde puntentelling bevat en dat de gewichtsballast in functie van de resultaten geschrapt werd. Dit laatste lijkt ons in de geest van het GT3-verhaal niet langer nodig.

                                      Met zes merken voor de zege

                                      Sinds de aankondiging van de wijzigingen voor het nieuwe Belcar-seizoen, het verdwijnen van de GT1’s en de komst van de GT3’s, schieten de projecten van de teams als het ware als paddestoelen uit de grond.
                                      Een aantal daarvan staan al op poten, laten we ze kort even overlopen. Een eerste vaststelling is dat, op goed anderhalve maand van de eerste race, minstens zes merken voor een zege in aanmerking zullen komen. Bij de GT3’s treden de uitredende kampioenen Bert Longin en Anthony Kumpen aan met een GLPK Corvette Z06. Zo is er een Aston Martin voor Racing for Belgium met Wim Coekelberghs en de jonge Ron Marshal, er zijn verschillende de Dodge Viper voor ondermeer AD Sport (Kris Wauters), GS Motorsport, de broers Grouwels en Signa, eveneens meerdere Porsches 997 (ProSpeed met Penders-Lamot, een exemplaar van AD Sport, een voor SpeedLover en twee voor GPR met ondermeer Marc Duez) en eventueel zelfs een Ferrari 430 GT3 voor Thierry Boutsen Racing, indien voor dit project de nodige steun gevonden wordt.
                                      We kunnen hoogstwaarschijnlijk ook rekenen op twee Moslers, enerzijds een GT3-versie met Chevrolet-krachtbron voor Kelders-Lambert en anderzijds natuurlijk de BMW-versie van G&A. Loris Kessel zou met zijn 430 ook aan de eerste race deelnemen, met als rijder niemand minder dan Didier de Radiguès, kampioen op twee en vier wielen.
                                      Het Daikin-team van ondermeer Alexandra Van de Velde zoekt nog een oplossing in de richting van een GT4 of waarom zelfs geen GT3 Morgan samen met de dochter van Jacques Laffite?
                                      Het Franse team van Fabien Giroix (First Racing) heeft overigens nog een exclusief aanbod in de vorm van een Lamborghini. En waarom zou PSI niet eerst even in België halt houden alvorens de splinternieuwe Ford GT40 aan de Europa te tonen?
                                      Last but not least, mogen we met fierheid aankondigen dat de eerst race van het seizoen op 31 maart en 1 april, heel toepasselijk de Belgian First Race, voor de toeschouwers geheel gratis zal zijn. Men zegge het reeds voort…

                                      Inschrijvingen

                                      De inschrijving per race van 125 minuten bedraagt 1.500,00 € + BTW, terwijl het tarief voor de 24 Hours of Zolder 5.500,00 € ex-BTW bedraagt. De prijs voor de testdag bedraagt 500,00 € ex-BTW.

                                      De teams die zich voor het hele seizoen inschrijven, met inbegrip van de Testday, betalen:
                                      10.000,00 € + BTW voor de deelnemers in Divisie 1.
                                      9.500,00 € + BTW voor de deelnemers in Divisie 2 & 3
                                      Bovendien krijgen ze een eerste set Michelin-banden cadeau (waarde ongeveer 1.200,00 €) en zo besparen ze, met een jaarinschrijving, 5.000,00 € in Divisie 1 en 5.500,00 € in Divisie 2 & 3, als we de kost van een heel seizoen bekijken.




                                      Kan niet meer wachten!

                                      Comment


                                      • #20
                                        Dat het maar snel 1 april is.
                                        BMW = Freude Am Fahren

                                        Comment

                                        Working...
                                        X