Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
LMS is absoluut top en misschien mooier dan de F1 !
Vorig jaar heb ik een groot deel van de Eurospeed-series, zeg maar het kleine betaalbare broertje, live gevolgd en ben zeer goed bevriend geraakt met enkele teams. Ze reden toen in het voorprogramma.
Topracerij en buitengewoon spannend. Pole vorig jaar in Francorchamps was 2.19 met een Wolf (ze rijden met een honda K20)...
De eerste race van het seizoen, afgelopen weekend in Silverstone, was anders maar een dode boel IMO.
Dan vind ik andere reeksen zoals FIA GT/Blancpain Endurance Series/Grand Am/ALMS/GT Open toch veel interessanter.
Groot pluspunt van deze tak vd autosport , is dat de races live in goede kwaliteit op het internet gestreamd worden, zonder reclame en met uitstekende verslaggeving, door de organisaties. De meeste zijn zelfs nadien integraal op youtube e.d. te bekijken.
Idd, op website van de WEC hele goede livestream: dat is nog eens service voor de fans.
ALMS... is toch verwant? Een aantal teams reizen zelfs naar ginder af: identieke wagens die ginder meeracen.
Heb nochtans in het verleden al heel erg spannende races gezien op Spa. Als we in je interventievoertuig zelfs op het puntje van je stoel zit, terwijl je honderden races per jaar ziet en niet eens op scherm kan volgen: wil toch wel iets zeggen. We zullen ze nog maar even het voordeel van de twijfel geven, nee: oordelen op 1 enkele race is misschien wat voorbarig? Hopelijk wordt de rest van het seizoen beter. Maar idd: er zijn zoveel spannende reeksen waar het gros van wat zich 'autosportfan' noemt gewoon over kijkt; als het geen F1 is, trekken ze er al bijna bij voorbaat hun neus voor op. Alleen vaak moeilijk te volgen of je moet al extra zenderpakketten nemen op digitale TV.
Elwood: Zeg dat wel! Bij F1 vallen we meestal bijna in slaap. WEC en ook WSbR weekends houden ons meestal goed wakker! (spannende races + veel werk voor ons). Ik kijk er al naar uit!
De WEC die dus live via stream online te volgen was. De commentaar en hun vele camerastandpunten etc. houdt de boel wel interessant, ook als het op de baan eens wat minder spannend is.
Met de 24 uur staan wij met de wagen en tent aan de overzijde van het circuit gekampeerd (ingang Blanchimont).
Enig idee of deze parking/camping (niet echt officieel volgens mij) terug bereikbaar is?
De sfeer en setting was knap maar........ Ik mis strijd. De blancpain series of de FIA GT3 zijn pak spannender ......
Ik vond het ook strak georganiseerd, schappelijke prijs ook. Vond het enkel jammer dat er maar 2 schermen geplaatst waren (enkel bij hoofdtribunes) waardoor ik het soms moeilijk vond om de race te volgen.
Comment