Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Isle of Man TT 2013

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Isle of Man TT 2013

Geen autosport in de zin van het woord, niettemin geweldig spektakel.
    Editie 2013 gaat van start binnen 3 dagen en belooft weer heel wat goeds.

Een teaser van de vorige edities:

Officiële site hier : http://www.iomtt.com

Ook te volgen op TV/Internet :
    http://www.iomtt.com/TT-2013/The-TT-on-TV.aspx

Wiki : http://en.wikipedia.org/wiki/Isle_of_Man_TT
    Last edited by MaXX99; 24/05/2013, 08:46.
    Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Nog een leuke teaser :
    Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Comment

Comment

Comment

Comment

Comment

Comment

Comment

Comment

Comment

Comment

IOM TT

ooit ga ik er naartoe
                        1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

De IOMTT gaat morgen van start met de eerste oefenrondjes.
                          Ziehier de volledige agenda :

PRACTICE
                          Saturday, May 25
                          18.20-18.45 - Solo Newcomers' speed controlled lap
                          18.35-19.00 - Sidecar Newcomers' speed controlled lap
                          18.50-19.50 - Lightweight TT/Newcomers (all solo classes)
                          19.55-20.50 - Sidecar
                          Monday, May 27
                          18.20-19.55 - Superbike/Superstock/Supersport/Newcomers (except Lightweight)
                          20.00-20.50 - Sidecar
                          Tuesday, May 28
                          18.20-19.05 - Superbike/Superstock/Supersport/Newcomers (except Lightweight)
                          19.10-19.55 - Supersport/Lightweight/Newcomers (all solo classes)
                          20.00-20.50 - Sidecar
                          Wednesday, May 29
                          18.20-19.55 - Superbike/Superstock/Supersport/Newcomers (except Lightweight)
                          20.00-20.50 - Sidecar
                          Thursday, May 30
                          18.20-19.10 - Sidecar
                          19.15-19.55 - Supersport/Lightweight/Newcomers (all solo classes)
                          20.00-20.50 - Superbike/Superstock/Supersport/Newcomers (except Lightweight)
                          Friday, May 31
                          18.20-19.10 - Sidecar
                          19.15-19.50 - Supersport/Lightweight/Newcomers (all solo classes)
                          19.55-20.25 - Superbike/Superstock/Supersport/Newcomers (except Lightweight)
                          20.30-20.50 - TT Zero
                          Saturday, June 1
                          16.40-17.40 - Supersport/Lightweight
                          17.45-18.30 - TT Zero
                          Monday, June 3
                          12.30-13.00 - Sidecar
                          16.00-16.30 - TT Zero
                          Wednesday, June 5
                          15.50-16.15 - Senior
                          16.20-16.45 - Lightweight

RACE
                          Saturday, June 1
                          12.00 - Dainese Superbike (six laps)
                          15.00 - Sure Sidecar 1 (three laps)
                          Monday, June 3
                          10.45 - Royal London Superstock (four laps)
                          14.00 - Monster Energy Supersport race 1 (four laps)
                          Wednesday, June 5
                          10.45 - SES TT Zero (one lap)
                          12.00 - Monster Energy Supersport race 2 (four laps)
                          14.30 - Sure Sidecar 2 (three laps)
                          Friday, June 7
                          10.45 - Bikesocial.co.uk Lightweight (three laps)
                          13.00 - Pokerstars Senior TT (six laps)

Comment

Voor wie het "circuit" al eens wil verkennen : http://goo.gl/maps/IZ424
                            Last edited by MaXX99; 24/05/2013, 08:49.

Comment

waanzinnig evenement gewoon. De TT, 24h van de nürburgring, het zijn evenementen waarvan ik hoop dat ze nog lang mogen bestaan maar ik vrees ervoor. Is er iemand van hier al geweest naar de TT? moet je daar tickets voor kopen, zijn er campings of hotels in de buurt?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door luigi Bekijk Berichten
                                waanzinnig evenement gewoon. De TT, 24h van de nürburgring, het zijn evenementen waarvan ik hoop dat ze nog lang mogen bestaan maar ik vrees ervoor. Is er iemand van hier al geweest naar de TT? moet je daar tickets voor kopen, zijn er campings of hotels in de buurt?
                                Je kan alle info vinden op de site : www.iomtt.com

Wat betreft het voorbestaan zijn er inderdaad ernstige twijfels over ... er zijn over de jaren al heel veel doden gevallen. Het is uiteindelijk op de openbare weg op smalle baantjes langsheen muren en huizen dat er aan gemiddelde snelheden van 190 km/u wordt geraced, met pieken tot 330 km/u ...
                                ook de lokale bewoners uiten meer en meer kritiek op het evenement. Want hoewel het een gigantische toeristische instroom meebrengt, ligt het eiland ook 2 weken volledig plat, brengt het een gigantische overlast mee en zijn er zelfs buiten deze twee weken om genoeg boy racers die het 'circuit' afleggen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door luigi Bekijk Berichten
                                  Gratis is het niet hoor.
                                  Als je wilt gaan is het nu de moment om alles te boeken voor volgend jaar.
                                  Je kan ook wachten tot nieuwjaar en kijken bij de tour operators (voor motorsporten en motorreizen) maar dan ga je meer betalen.
                                  De boot overzet is het belangrijkste.
                                  den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

't is een klein eiland, hotels boeken zal een eeuwigheid van tevoren moeten gebeuren
                                    overzet met de ferry raakt ook al snel volboekt
                                    camping vinden moet me wel doenbaar lijken.

ik heb niet de mogelijkhede om de IOM TT te bezoeken.
                                    moesten ze er mee stoppen en kondigen ze het tijdig aan, dan ga ik een serieuze lening aan om mijn bezoek mogelijk te maken
                                    1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

Ik vertrek dinsdagavond richting de TT op IoM .
                                      Eerste keer ben ik geweest in 2011, dan met moto op trein naar UK, dan naar Heysham, overzet naar IoM en na de TT nog een weekje Schotland gedaan.
                                      Deze keer nemen we nachtboot vanuit Zeebrugge naar Hull en den woensdagnamiddag hebben we de overzet naar Douglas, terugkeer naar UK is op zondagmorgen en 's avonds terug de nachtboot om op maandagmorgen in Zeebrugge te arriveren.

De TT zelf is gratis, de tribunes zijn te betalen.
                                      Grootste kost is de overzet van en naar het eiland, voor die periode zijn de prijzen dubbel van normaal, hoe zou je zelf zijn als de boel zowiezo uitverkocht is . Ik heb nu last minute alles overgenomen van iemand die geopereerd moet worden, is een bendeke waarvan ik 2 man goe ken. Dat heeft mij 725€ gekost, daarvoor heb ik 2 nachtboten, 2 ferry's van en naar het eiland en 10 dagen logies in een privéhuis (eigenaars gaan dan op vakantie ).
                                      Ik vind dat persoonlijk nog te doen.

Qua naft zal dat nog meevallen, heen en terug iets van een 6 à 700km (doorsteek Hull - Heysham is maar 220 à 260km, afhankelijk van route). Terplaatse doe je ook geen enorme afstanden tussen de racedagen in, zullen natuurlijk wel wat rondjes rijden en het één en het ander bezoeken maar zal ook niet meer dan 1.500km zijn op die 10 dagen.

Merchandising zal me ook nog wel wat kosten natuurlijk, alhoewel het relatief gezien goedkoop is. Vorige keer 2 fleeces gekocht aan 30pond en die zijn 2 jaar later nog in uitstekende staat alhoewel we (mijn vriendin en ik) ze al heel veel gedragen hebben, goe spul !!

Comment

Ferry's boeken voor volgend jaar kan vanaf 27 mei meen ik gelezen te hebben.
                                        Zeker als je met meerdere personen samen wil gaan moet je vroeg boeken. Alleen of met 2 kan je nog wachten op plaatsen die vrijkomen in februari als de boekingen betaald moeten worden (bij reservatie moet je 30€ voorschot betalen).

Wil je ginder slapen in een B&B, hotel of iets dergelijks moet je er ook vroeg bij zijn, camping is minder urgent.

En tja, ieder jaar vallen er doden onder de toeschouwers, sommigen denken dat ze de skills hebben van de racers. Misschien is dat ook zo bij sommige maar de echte piloten hebben geen last van overstekende wagens en tegenliggers enzo...

Er is kritiek, dat zal er altijd zijn maar er is nog altijd een groot draagvlak voor de TT, het is een monument, de mensen die daar wonen zijn er allemaal mee opgegroeid. Ik denk dat het nog wel eventjes zal bestaan hoor.

De stukken zonder snelheidsbeperkingen zie ik wel verdwijnen.
                                        Daar is het probleem dat sommige precies hun verstand verliezen. Voor mij betekent zo'n stuk weg dat ik sportief kan rijden zoals ik anders doe maar dan zonder angstvallig iedere geparkeerde wagen in de gaten te houden of in de verte te kijken of er gene met een speedcam staat. Gewoon concentreren op het rijden en het verkeerd ipv op het rijden, het verkeerd en snelheidscontroles.

De mountainroad is ook 2 weken éénrichtingsverkeer en vanaf de goosneck vrij. Dat is uiteraard plezant en je kan er aan creg-ny-baa afrijden en via de coastroad terugrijden om em nog eens af te rijden .
                                        En je mag er de 'flikken' inhalen aan de binnenkant of buitenkant bocht aan snelheden waarvoor je hier een maand 'de bak' invliegt. Zolang je geen anderen in gevaar brengt is het OK .

Comment

Working...
                                        X