Senna
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Beste F1-piloot?
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door MercedesW124Fan Bekijk BerichtenIk volg al F1 sinds ik 8 was...
In mijn opinie:
1. Clark
2. Senna
3. Fangio
Wat jim Clark met een F1-bolode kon, is onvoorstelbaar
Comment
-
Voor mij is Michael Schumacher de absolute nr 1 in de formule 1. Vele forummers zijn duidelijk al vergeten dat hij de overstap naar Ferrari maakte wat toen een team was dat ik niks voorstelde. Ronde na ronde kwalificatielaps rijden, zijn inzicht in de races, zijn fysieke conditie, "the rainmaster" (ik zie Spa 1998 nog zo voor mij...). Ferrari bestond gewoonweg uit een team rond Michael Schumacher. Ross Brawn, de meester tacticus, Jean Todt...
Van de huidige generatie rijders is volgens mij Fernando Alonso de beste rijder.The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985
BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk BerichtenHoe kan een 21jarig iemand weten hoe goed fangio was . Je hebt die tijden niet ééns meegemaakt.
Ongelooflijk de Ring in '57, met een ronde achterstand door een lekke band en mislukte stop;
en dan ronderecord na ronderecord breken om toch nog te winnen. Zelfs Moss was "amazed"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenHet valt me op dat het antwoord op deze vraag erg leeftijdsgebonden is. Mijn generatie zegt Senna, de jongere Schumy, nog jongere Alonso...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenHet valt me op dat het antwoord op deze vraag erg leeftijdsgebonden is. Mijn generatie zegt Senna, de jongere Schumy, nog jongere Alonso...1999 Alfa Romeo 156 1.9 JTD
2006 Ford Focus 1.8 TDCi Sport Clipper
2010 Opel Astra 1.3 CDTI Sports Tourer
Comment
-
DHL, hoe oud ben je eigenlijk? Piloten met elkaar vergelijken is trouwens erg moeilijk. Er zitten zoveel jaren verschil tussen, verschillende auto's, technieken, banden, regels,...The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985
BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Comment
-
Ik ben 45, dus de topperiode van Senna waren mijn jonge jaren he. Wat je zegt is volledig waar, je kan die piloten niet vergelijken met elkaar. Ze waren allemaal steengoed. Vroeger was de F1 wel spectaculairder dan nu. Ik heb als jong ventje de periode nog gekend dat zowat alles toegelaten was. Toen werd er volop geexperimenteerd. F1 wagens met 6 wielen en van die dingen(de mooiste wagen vond ik toen een zwarte met reclame op van John Player special. Wie ermee reed en welk merk dat was weet ik niet). Ook de circuits waren niet te vergelijken. Denk bvb aan Zolder. Stel je voor dat daar nu een race gereden zou worden... Doet mij eraan denken, de leukste vakantie die ik ooit had was in een chaletje middenin het circuit van Zolder. Elke dag van 's morgens tot 's avonds brullende motoren. Hele dagen stond ik aan de draad te kijken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MercedesW124Fan Bekijk BerichtenIk heb 10tallen boeken gelezen over de geschiedenis van...
Ongelooflijk de Ring in '57, met een ronde achterstand door een lekke band en mislukte stop;
en dan ronderecord na ronderecord breken om toch nog te winnen. Zelfs Moss was "amazed"
Comment
-
En als we nu eens rally-piloten met F1-piloten vergelijken?
Schumacher - Mc Rae bv...
vraag mij af of de beste F1-piloten - zoals Schumacher bv. - ook top hadden kunnen worden in de rally, in het geval ze dus al vroeg in de rally waren terecht gekomen en omgekeerd ook McRae in de F1?!
als ik beelden zie van rally's, die enorme risico's die zij lopen, doet mij een beetje denken aan F1 van Fangio enz. (hoewel F1 toen wel nog veel gevaarlijker was), echt je leven op het spel zetten voor je werk, je passie...
Comment
-
-
Rijders die je niet bewust meegemaakt hebt, kun je moeilijk beoordelen en neem ik dan niet mee.
Vanaf 93 is dit mijn inschatting.
In de jaren 93-2006 is Schumacher 1ste, 2de of 3de in het kampioenschap geworden (behalve 1999 toen hij zijn been brak).
In die periode stak Schumi er dus met kop en schouders boven.
Mensen die geen fan zijn van hem zeggen altijd, ja maar hij had de beste auto. Het klopt dat hij in 2001, 2002 en 2004 de beste auto had. In de andere jaren was het niet dat hij een veel beter auto had. Dus hij heeft zich toch wel bewezen (spanje 96 iemand?)
In de post schumi periode kan je niet om Alonso en Vettel heen (2007-2013 toch, dit jaar is het iets minder);
Er zijn nog andere zeer goeie piloten maar meestal onvoldoende allroud (Lewis is goed over 1 ronde, maar te weinig constant. Kimi presteert dit jaar toch niet zo schitterend en in 2008 en 2009 was hij ook niet echt indrukwekkend).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door korre Bekijk BerichtenRijders die je niet bewust meegemaakt hebt, kun je moeilijk beoordelen en neem ik dan niet mee.
Vanaf 93 is dit mijn inschatting.
In de jaren 93-2006 is Schumacher 1ste, 2de of 3de in het kampioenschap geworden (behalve 1999 toen hij zijn been brak).
In die periode stak Schumi er dus met kop en schouders boven.
Mensen die geen fan zijn van hem zeggen altijd, ja maar hij had de beste auto. Het klopt dat hij in 2001, 2002 en 2004 de beste auto had. In de andere jaren was het niet dat hij een veel beter auto had. Dus hij heeft zich toch wel bewezen (spanje 96 iemand?)
In de post schumi periode kan je niet om Alonso en Vettel heen (2007-2013 toch, dit jaar is het iets minder);
Er zijn nog andere zeer goeie piloten maar meestal onvoldoende allroud (Lewis is goed over 1 ronde, maar te weinig constant. Kimi presteert dit jaar toch niet zo schitterend en in 2008 en 2009 was hij ook niet echt indrukwekkend).
Met die beelden te zien weet ik al genoeg helaas.
Het klopt natuurlijk dat Schumi een van de beste was in zijn generatie, maar ik schat Häkkinen toch minstens evenhoog in.
En zijn comeback was eigenlijk wel zielig, geef toe
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Steven231 Bekijk BerichtenDe beste F1-piloten onderscheiden zich altijd in de regen: Senna en Schumacher o.a.
(Boutsen was ook vree goed in de regen trouwens)
Häkkinen niet
Iemand die blijkbaar word onderschat is Jim Clark, ongelofelijk wat dien man kon in een racewagen (niet alleen F1)
Comment
Comment