Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste F1-piloot?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Beste F1-piloot?

Wie vinden jullie de beste F1-piloot?(actief en/of non-actief)
    Met de beste bedoel ik niet alleen de snelste maar ook de mannen met verstand. Laten we zeggen de meest komplete piloot.
    Last edited by ; 11/07/2013, 20:34.

1. Schumacher
    2. Senna
    3. Fangio

Comment

Actief : Fernando Alonso
      Niet actief : Michael Schumacher

Comment

Alonso voor mij, wat die met een `mindere´wagen verleden jaar heeft gepresteerd om tot in de laatste wedstrijden mee te doen voor de titel is fenomenaal !! Schumacher was goed, maar had altijd het beste materiaal ...

Comment

In 1995 was de williams van hill veel beter dan de benetton van schumacher. Bij zijn laatste titels bij ferrari had hij inderdaad de beste auto maar hij heeft er wel zelf voor gezorgd dat zijn ferrari de beste auto is geworden.

En daarmee wil ik nie zeggen dat schumacher de beste is. Één van de beste dat staat vast naar bepalen wie de allerbeste is is onmogelijk om objectief te bepalen.

Comment

Ik kan enkel oordelen vanaf eind jaren 90, en daar twijfel ik tussen Raikkonen & Hamilton. Raikkonen is altijd goed geweest. Hamilton is altijd de snelste geweest en zeker de laatste jaren beter (lees volwassener). Alonso wordt hierboven ook terecht aangehaald, maar hij heeft nooit een slechte wagen gehad (ook vorig jaar niet).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tom Daem Bekijk Berichten
              Ik kan enkel oordelen vanaf eind jaren 90, en daar twijfel ik tussen Raikkonen & Hamilton. Raikkonen is altijd goed geweest. Hamilton is altijd de snelste geweest en zeker de laatste jaren beter (lees volwassener). Alonso wordt hierboven ook terecht aangehaald, maar hij heeft nooit een slechte wagen gehad (ook vorig jaar niet).

Alonso nooit geen slechte wagen? Dan vergeet je minardi en renault 2003 2004 2008 2009 . Bij Ferrari heeft hij ook geen wagen gehad dat goed genoeg was voor het kampioenschap te winnen . Alonso heeft éérder mirakels verricht en altijd geprofiteerd van pech van andere rijders en er het maximale uitgehaald.
              Alonso rijd met verstand en maakt geen fouten dat zie ik Hamilton toch niet doen.
              Last edited by ; 12/07/2013, 00:56.

Comment

Een heel moeilijke discussie, omdat je generaties zo moeilijk kan vergelijken.
                Bovendien moet je als piloot in de autosport ook nog altijd het geluk hebben om op het juiste moment, bij het juiste team terecht te komen.

De reportages over Stirling Moss en Jacky Stewart, recentelijk op BBC, vond ik zeer goed geschetst in dat opzicht. Je kan van beide heren zeggen dat ze gewoon iets meer hebben dan de modale man. Zowel op de track, als ernaast. Dat maakt ook het verschil tussen een goeie en een héle goeie piloot, volgens mij.

Naast Schumacher, kan je gewoon niet naast in zijn "eerste carriere", love him or hate him.
                Met Senna en Prost daar nét onder. Senna had de pure naturel, maar maakte nogal eens emotionele fouten. Prost werd niet voor niets "le professeur" genoemd. Iets minder puur talent dan Senna, maar super gedreven en pietje precies.

In de huidige generatie staan Alonso, Hamilton, Vettel en Raikonen op eenzelfde level, als je't mij vraagt. Geen enkele steekt er écht bovenuit.

Comment

1. Senna
                  2. Hamilton

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                    Alonso nooit geen slechte wagen? Dan vergeet je minardi en renault 2003 2004 2008 2009 . Bij Ferrari heeft hij ook geen wagen gehad dat goed genoeg was voor het kampioenschap te winnen . Alonso heeft éérder mirakels verricht en altijd geprofiteerd van pech van andere rijders en er het maximale uitgehaald.
                    Alonso rijd met verstand en maakt geen fouten dat zie ik Hamilton toch niet doen.
                    De Minardi liet ik even buiten beschouwing. Het probleem met Alonso is dat hij te perfect is om de beste te zijn

Comment

piloten welke niet zomaar voorbijrijden als één van hun collega's in de problemen zit wegens ongeval, brand of iets anders. En dan is de lijst wel ineens heel kort.
                      Racen is goed, maar de competitie zijn ook mensen...
                      Dat maakt voor mij dat David Purley wel bij één van de besten gerekend mag worden.
                      www.peugeotforum.be

Comment

Toch vreemd dat de naam Vettel hier nog niet is gevallen. Ik ben zeker geen fan van Vettel maar hij is de laatste jaren en momenteel toch gewoonweg de beste. Beste van vroeger was Senna, daar kon Schumacher een puntje aan zuigen, bekijk maar eens wat oude filmpjes...

Comment

Mooie vergelijking van Prost en Senna is tegenwoordig Button en Hamilton.
                          Prost en Button nemen (namen) geen risico's en klagen altijd over de wagen en banden
                          Senna en Hamilton gingen ervoor . Bij deze mannen duurd(e) een inhaalpoging bv 1 ronde bij de andere meerdere rondes.
                          2de jaar van Button bij Mclaren was een goede vergelijking.
                          Button vind ik echt een pak slechter nu.

Comment

1) senna
                            2) Hakinnen
                            3) Raikonnen

No bullshit mentaliteit boven alles.
                            2015 BMW S1000R
                            2010 Renault Clio RS Cup
                            1987 Volkswagen Golf GTI

Comment

Senna, zonder enige twijfel.

Comment

Van de huidige rijders eigenlijk niemand, want tegenwoordig zijn er veel te veel electronische hulpmiddeltjes op de wagens die de rol van de piloot te veel beïnvloeden. En het feit dat die zever met de banden, verbod op tanken en andere beperkingen niets meer met racen te maken heeft. Het is eerder een circus, een show die men moet opvoeren.

Als ik dan toch één naam moet naar voren brengen: Nelson Piquet Souto Maior
                                De piloot die niet alleen 3 titels veroverde, maar eveneens de eerste wereldkampioen tijdens het turbo-tijdperk. Een periode waar de wagens tot bijna 1000pk hadden en racen nog racen was.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

en vooral waar men met 1 tank een volledige wedstrijd moest rijden
                                  Piquet zo verschillende keren op een halve ronde van de finish zien droogvallen
                                  Nu is het inderdaad een dik zever gedoe geworden. Dat van de electronica tot daartoe omdat F1 het summun moet zijn van wat autotechniek te bieden heeft, maar al de zever daarond...
                                  www.peugeotforum.be

Comment

Momenteel zonder twijfel Alonso, die haalt al jaren het absolute maximum uit een Ferrari die in het allerbeste geval eens de 2e beste wagen van het peloton is, maar meestal pas 3e of 4e in de rangorde. Het verschil met de prestaties van Massa (ondanks alles toch geen sukkelaar) zegt alles.
                                    Non actief: Qua pure snelheid toch Senna, maar Schumacher is toch de meest complete piloot ooit en waarschijnlijk de eerste die de F1 benaderde als een echte topsport.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                      piloten welke niet zomaar voorbijrijden als één van hun collega's in de problemen zit wegens ongeval, brand of iets anders. En dan is de lijst wel ineens heel kort.
                                      Racen is goed, maar de competitie zijn ook mensen...
                                      Dat maakt voor mij dat David Purley wel bij één van de besten gerekend mag worden.
                                      Zo zijn er nog wel, maar het verhaal van Purley is natuurlijk één van de bekendste en het meest aangrijpende. Een zekere Senna heeft dat ook ooit gedaan voor Erik Comas (http://www.youtube.com/watch?v=dUyXHG55xQ8) en Graham Hill redde ooit, samen met Bob Bondurant, Jackie Stewart toen die crashte aan de Masta knik (op het oude, grote Francorchamps). Je ziet het soms nog op de Classics races, de echte gentlemen drivers: een paar weken geleden nog op Spa, bij het dodelijke ongeval van Sébastien Clouzeau stopte één van zijn collega's om te helpen. Maar inderdaad, tegenwoordig staan ze vaak te weinig stil bij de risico's: vooral de 'jonge wolven' voelen zich onoverwinnelijk en halen hoe langer hoe meer idiote streken uit. Je zal de vrijwilliger of collega maar zijn die toevallig hun pad kruist...

Als je mij vraagt wie de beste F1 piloot is: wellicht heeft hij nooit geracet, want zoals we allemaal weten, is geld nog steeds de eerste vereiste om mee te kunnen doen. Als ik naar het huidige startveld kijk, kan ik daarom alleen maar janken eigenlijk. Welke kwaliteit rijdt daar nog in mee? Je kan ze bijna op één hand tellen...
                                      Als ik dan toch moet kiezen: Alonso en Räikkönen (die laatste alleen omdat ik hem geschift vindt: prettig gestoord, totaal niet van plan om netjes in het rijtje te lopen en hij voelt zich daar prima bij: geweldig! ) In Vettel zag ik op Spa 2006 al in de pits dat hij 'gene gewone' was: die blik zei genoeg (heb er nog ergens een fotootje van in m'n collectie) en inderdaad, paar jaar later stond hij er helemaal. Of ik me bij z'n huidige ingesteldheid kan vinden daarentegen...

Comment

Comment

Working...
                                        X