Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste F1-piloot?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door MercedesW124Fan Bekijk Berichten
    Bwa Prost was ook niet goed in de regen, maar staat wel in mijn top 5...

Iemand die blijkbaar word onderschat is Jim Clark, ongelofelijk wat dien man kon in een racewagen (niet alleen F1)
    Ja kan wel over Jim Clark, naast de grote namen, zijn er wellicht nog een aantal vree goede F1-piloten die we over het hoofd zien omdat die in een minder snelle F1 reden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MercedesW124Fan Bekijk Berichten
      Ooit gehoord van Australië '94 en Europa '97?
      Met die beelden te zien weet ik al genoeg helaas.

Het klopt natuurlijk dat Schumi een van de beste was in zijn generatie, maar ik schat Häkkinen toch minstens evenhoog in.

En zijn comeback was eigenlijk wel zielig, geef toe
      Ik spreek enkel over zijn carriere tot 2006, wat erna kwam was niet echt indrukwekkend.
      schumi was inderdaad niet altijd even fair, maar dat maakt hem niet en minder goeie rijder. hij deed er alles aan om goed te zijn en soms was dat over het randje...
      love him or hate him.

om verschillende generaties te vergelijken met elkaar is echt heel moeilijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door korre Bekijk Berichten
        Ik spreek enkel over zijn carriere tot 2006, wat erna kwam was niet echt indrukwekkend.
        schumi was inderdaad niet altijd even fair, maar dat maakt hem niet en minder goeie rijder. hij deed er alles aan om goed te zijn en soms was dat over het randje...
        love him or hate him.

om verschillende generaties te vergelijken met elkaar is echt heel moeilijk.
        Idd schumi hoort zeker bij de allerbeste maar bij bv. Alonso is ook zeer snel, slim en fair.

Tja over "wie is de beste" kun je natuurlijk tot in de eeuwigheid over discussiëren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Steven231 Bekijk Berichten
          Ja kan wel over Jim Clark, naast de grote namen, zijn er wellicht nog een aantal vree goede F1-piloten die we over het hoofd zien omdat die in een minder snelle F1 reden
          Bv. Clark won ik denk 25 races en werd maar 1 keer tweede

Ken je Stefan Bellof? De enige die Senna kon volgen in zijn jacht op Prost in Monaco '84.
          In een Tyrrell zonder turbo notabene.

Helaas verongelukt in '86, als die nog kon doorgaan had hy veel succes gehad zowiso

Comment

Michael Schumacher is in zijn carriere vaak over lijken gegaan maar andere wereldkampioenen waren niet anders. In de glorietijden van Ayrton Senna en Alain Prost ging het er even hard aan toe. Helaas heb ik de F1 toen niet gevolgd. Daarom is het ook moeilijk om je daarover uit te spreken. Ik denk dat Schumi misschien wel één van de meest complete rijders was die de F1 gekend heeft.

De comeback van schumi was inderdaad niet datgene waarop de fans gehoopt hadden. Zeker het eerste seizoen was écht niet goed. Daarna ging het gelukkig beter en beter. In de kwalificatie moest hij Rosberg laten voorgaan maar in de race zag je toch dat het vaak een stuk beter ging. Hij heeft een grote dosis pech gehad met de Mercedes die het liet afweten, hij is vaak aangereden (helaas ook zelf in fout),... Rosberg in de top van zijn carriere (zoals nu blijkt). Je moet het maar doen op die leeftijd natuurlijk.

Een rallyrijder kan je helemaal niet vergelijken met een F1 rijder. Rally is zoveel gevaarlijker in mijn ogen. Ik heb ook de indruk dat er in rally grote verschillen qua talent zijn en qua auto's die je ter beschikking hebt. Een F1 rijder die nadien DTM gaat rijden is ook geen garantie op succes.
            Last edited by BEEMER; 14/08/2014, 13:11.
            The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
            BMW F10 520da 2012
            MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
            BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
            Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
            VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Alonso

Comment

Zonder twijfel Senna!

Comment

Senna!

Waarschijnlijk Fangio maar dat was voor mijn tijd, dus kies ik voor Senna.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                    Michael Schumacher is in zijn carriere vaak over lijken gegaan maar andere wereldkampioenen waren niet anders.
                    Tuurlijk waren er wereldkampioenen die heel anders waren. Senna ging ook over lijken, toch op de baan. Prost niet.

Ik mag Jackie Stewart nogal. Ging ook niet over lijken.

30 jaar Mr Yuge!

Comment

Mijn probleem met Schumacher is dat hij op het circuit een echte smeerlap was die andere hun leven in gevaar bracht. Hij werd zelfs door de FIA zodanig beschermt dat hij dingen mocht doen die andere rijders niet mochten, zoals meerdere keren van zijn rijlijn afwijken bij de start. Ik weet nog dat Coulthard dit ook éénmaal deed om een punt te bewijzen dat Schumacher meer mocht en regels mocht overtreden. Het bewijs was geleverd want Coulthard werd, geloof ik, gestraft.
                      In den beginne toen Schumacher bij Benetton begon moest Verstappen geloof ik Schumacher vervangen. Verstappen gaf achteraf heel verbaasd een reactie: hé, Schumacher heeft meer knoppen op zijn stuur die ik niet heb (of zoiets in dien aard).

Bij Ferrari had altijd Barichello stukken met zijn Ferrari en Schumacher niet. Barichello moest zelfs op een gegeven moment tijdens de aankomst zijn leidersplaats afstaan aan Schumacher (zoniet kon Schumacher geen wereldkampioen zijn dat jaar). Barichello heeft ook ooit eens aan de start vlak voor de formatie ronde (of sprong het licht toen op groen?), nog met de voorste wielen omhoog gestaan waardoor hij niet kon vertrekken. Een team als Ferrari die zo een fout maakt gaat er bij niet in. Tijdens de qualificati van de grand prix van Monaco zetten Schumacher zijn Ferrari in de bandenmuur om Alonso (denk dat hij het was) te hinderen.

In mijn ogen heeft hij enkele van zijn titels niet verdiend. Andere titels wel natuurlijk. Hij behoort natuurlijk tot één van de toppiloten en was een toptalent maar is zeker niet de beste, in mijn ogen toch niet.

Iedereen heeft recht op zijn mening en dit is de mijne. Sorry voor de Schumacher fans. Trouwens, er zijn tijden geweest dat ik ook voor Schumacher juichte (gebeurde niet dikwijls maar toch wel eens), ondanks alles wat hij fout deed.

F3
                      1990:
                      - The accident with Hakkinen in Macau

F1
                      1993:
                      - Traction control\Launch Control on his Benneton when it was not allowed.

1994:
                      - Illegal car (again traction control and launch control when it was not allowed)
                      - Disrespected the black flag in German GP (I guess) He told in Court "I didn't know what black flag means" (That is a joke!)
                      - Crashed Damon Hill in Australia

1995:
                      - There was rumors about a illegal car

1997:
                      - Crashed intentionally J. Villeneuve (and was disqualified of the Championship, but didn't loose any point, any victory, any pole)

1998 or 1999:
                      - Crashed David Coulthard in Belgian GP and lost his mind

2000:
                      - Ignoring a black flag at last race and serving his drive through penalty on the last lap to take the campionship. Normal rules for black flag in last 5 laps not followed (Silverstone GP)

2002:
                      - Overtook Barrichello in Uastria 2002 in the finishing line, when Barrichelo dominated that GP in all aspects

2005:
                      - USA GP (was a shame)

2006:
                      - Parking in qualification of Monaco GP

For all those things M. Schumacher is the Great Cheater in the History of F1.
                      Bron

Comment

Sommige dingen kloppen echt niet van de post hierboven en bepaalde dingen hebben zelfs niet met vals spelen te maken, hoogstens met een gebrek aan sportiviteit.
                        1998: crash was te wijten aan het feit dat Coulthard net voor hij gedubbeld werd in de regen van het gas ging waardoor Schumacher achterop Coulthard reed. Werd jaren later door Coulthard, als je wat door de regels kan doorlezen, bevestigd. Denk dat het redelijk normaal is dat je dan even razend bent.
                        2000: was geen zwarte vlag maar moest een stop & go penalty ondergaan. Dit moet gebeuren binnen de 5 ronden maar op het moment dat hij de penalty kreeg waren er nog minder dan 5 ronden te rijden. In de laatste bocht is hij dan binnengekomen en heeft dus de finishlijn overschreden in de pitlane. Was gewoon een sterk staaltje van het kennen van de reglementen van Ros Brawn.
                        2002: geen valsspelen, hoogstens onsportief
                        2005: denk niet dat het Schumacher kan worden verweten dat Michelin-teams uit veiligheidsoverwegingen niet aan de race konden meedoen

Schumacher was zeker geen heilige maar denk dat Senna dat ook niet was. Als je in deze tijd een concurrent er zo zou afrijden als Senna met Prost deed in Japan wordt men voor een seizoen geschorst. Senna mocht dit ongestraft doen.

Comment

Working...
                        X