Mededeling

Collapse
No announcement yet.

24u Zolder

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk Berichten
    Idd, ik denk dat ze dat ook inzien, ze hebben nu een klasse gemaakt voor de mazda's en ne lotus. Daar willen ze volgend jaar meer op inzetten, terug betaalbaardere auto's in de 24u.

Die prototypes zijn ook betaalbaar. Ze rijden een 24u-race met het bandenbudget van een GT maar dat is nog altijd een €50.000. Het is crisis en de budgetten zijn er simpelweg niet meer.

Comment

Idd, ik denk dat ze dat ook inzien, ze hebben nu een klasse gemaakt voor de mazda's en ne lotus. Daar willen ze volgend jaar meer op inzetten, terug betaalbaardere auto's in de 24u.

Die prototypes zijn ook betaalbaar. Ze rijden een 24u-race met het bandenbudget van een GT maar dat is nog altijd een €50.000. Het is crisis en de budgetten zijn er simpelweg niet meer.

Comment

Ik houd wel van t low budget racen, ik kijk veel liever naar een trackday of bv clio cup dan naar een 24u race, gewoon omdat t bereikbaar is.
        Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
        Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
        Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
          Bij die prototypes ben ik ook effe in de pitbox gewandeld. Ofwel zijn da cowboys die er mee rijden ofwel zijn die niet gebouwd voor een 24u.
          Als ge donderdagavond al nen halve auto moet vervangen (en da was nie bij ene, maar op een paar plaatsen waren ze nog grellig aan t sleutelen) dan stel ik mij toch vragen.

uiteindelijk zal is het nog altijd 24u racen en geen sprintrace van 20min he. Constante rondetijden juist onder de limiet van de auto zijn meestal in race omstandigheden moeilijker aan te houden dan constant alles geven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
            Ik houd wel van t low budget racen, ik kijk veel liever naar een trackday of bv clio cup dan naar een 24u race, gewoon omdat t bereikbaar is.
            +1 Een trackday kost je een paar 100 euro en je hebt je goed geamuseerd maar wanneer ik al die piloten zie die centen bijeen moeten bedelen om te gaan racen aan een kostprijs van vele duizenden euro's per uur stemt me dat een beetje triest. Hoe mooi ik de sport ook vind het is en blijft voor rijkelui. Je mag bulken van het talent als rijder maar als de centen er niet zijn kan je beter wielertoerist worden...

Comment

Belgisch GT-kampioenschap is echt zielig geworden, gewoon tijdverdrijf voor het klein aantal dat er nog geld wil spenderen. Onze noorderburen begrijpen het vele malen beter, de supercar challenge is zowel voor de deelnemers én het publiek aangenaam. Daar wordt dan ook tenminste nog echt geracet!

Comment

Bij die prototypes ben ik ook effe in de pitbox gewandeld. Ofwel zijn da cowboys die er mee rijden ofwel zijn die niet gebouwd voor een 24u.
                Als ge donderdagavond al nen halve auto moet vervangen (en da was nie bij ene, maar op een paar plaatsen waren ze nog grellig aan t sleutelen) dan stel ik mij toch vragen.

uiteindelijk zal is het nog altijd 24u racen en geen sprintrace van 20min he. Constante rondetijden juist onder de limiet van de auto zijn meestal in race omstandigheden moeilijker aan te houden dan constant alles geven.
                En toch denk ik dat de prototypes de toekomst zijn omdat ze zo vele malen goedkoper zijn en even snel als de GT-s. Qua betrouwbaarheid denk ik dat het wel meevalt. De wagens zitten relatief simpel in elkaar en ze rijden praktisch allemaal met een bulletproof Mugen K20 van Honda.

Comment

prototypes zijn cowboys die er mee rijden.
                  Het zijn die cowboys die het momenteel in Belgie tochwel iet of wat nog recht houden....
                  zonder de proto's stonden er maar 13 aan de start ipv 21.

En dit is inderdaad nog een "relatief" betaalbare klasse... geloof me maar dat ik weet waar ik over spreek.
                  Het feit dat er zo weinig wagens aan de start staan heeft dan ook enkele redenen die samen een doodsvonnis betekenen voor een endurance koers..

- Laat op het seizoen
                  - Dure inschrijving voor een pietlullig circuit (tov de anderen, denkend aan LeMans,Nürburgring,...)
                  - Autosport in BE naar de klote geslagen door het hautain kak-gedrag van de BelCar BV's indertijd

om nogmaar te zwijgen van alle andere punten die geen man begrijpt.

Ik vind het al knap van de promotor ( Andy ) dat hij al teams aan de start gekregen heeft dit jaar!
                  roei maar eens met zulke riemen....

Het moet gewoon back to basics gaan en de bulle iets betaalbaarder maken, eventueel door er een 12h race van te maken ipv een 24u zo laat opt seizoen..

Comment

De 120d staat toch 7de momenteel

Comment

Niet slecht, banden zullen wel een groot verschil maken. Had graag de gtr's gezien maar denk dat dat niet zo goed had afgelopen ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krisd1 Bekijk Berichten
                        Niet slecht, banden zullen wel een groot verschil maken. Had graag de gtr's gezien maar denk dat dat niet zo goed had afgelopen ;-)
                        Nee denk ik ook niet , de vrouwen liggen voor op de mannen (staan al ff in de pit)
                        Iemand die straks is gaat kijken?

Comment

Is er een livestream?

Comment

neen.
                            U hoeft dit niet te lezen.

Comment

Dank u voor het spoedig antwoord!

Comment

Triestig eigenlijk dat lifetv! t niet uitzend

Comment

inderdaad een Live verslag van hun racingstars had wel gemogen...

Comment

Stan van Samang heeft niet ver gereden...

Foto uit het Belang van Limburg...

Comment

Dat krijg je hé, als je piloten toelaat in de 24 uur die niet de nodige ervaring hebben...

Comment

De skylimit porsche (vrouwen) ligt er ook uit.
                                        Steekas gebroken en grindbak in, misschien is t nog te fixen.

Comment

Proficiat aan de racingstars om de 24h heelhuids uit te rijden. Had men twijfels bij de vrouwen, maar ze hebben toch maar mooi de eerste plaats in hun klasse. Denk niet dat Stan nog veel zal racen, heb opgevangen dat ie nog niet met de wagen had getest voor de 24H. Wel jammer van de kleine opkomst :-(

Comment

Working...
                                          X