Mededeling

Collapse
No announcement yet.

24u Zolder

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
    Zonder voldoende training racen? Talent of niet ..... Als je wat circuit gaat rijden zal je snel merken dat training en ervaring belangrijk is. Denkt men nu echt dat je met een auto "kan" rijden vanuit het , bijna , niets ?

Fout of geen fout uw eerste jaar is een leerjaar.....
    Idd circuit rijden is echt ni simpel,ik weet nog goed dat ik de eerste keer op Zolder ging rijden met mijn (ex) Porsche 996 turbo,die had rond de 580pk en ik dacht wie gaat mij hier kunnen volgen maar da viel serieus tegen en kreeg op mijn appel van autookes met 200pk,maar aldoende leert men en nu gaat het al een pak beter.....

Comment

Eerste linkse Zolder, eerste trackday:

Het is niet alleen arrogant, maar ook bullshit dat je snel bent en "kunt" rijden, zonder degelijke opleiding en training, (Karters hebben natuurlijk een immens voordeel en passen zich sneller aan), je kan met geld idd meerijden in grote races maar dan zijn de tijden en de ongelukken er ook naar.......

Bovendien vind ik het denigrerend naar iedereen die met deze sport bezig is te laten uitschijnen dat het makkelijk is om snel over een circuit te scheuren.

Maar goed als je een beetje gaat rijden heb je er al veel zien sneuvelen of met de voetjes op de grond terecht zien komen......we zijn nu eenmaal macho's die denken dat als we een gaspedaal kunnen indrukken of op de karting een snel rondje rijden, ook denken dat we het kunnen.

Ik wil hiermee geen steen werpen want ik was net zo
      Last edited by Jokke_vlo; 20/09/2013, 10:47.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
        Eerste linkse Zolder, eerste trackday:

Het is niet alleen arrogant, maar ook bullshit dat je snel bent en "kunt" rijden, zonder degelijke opleiding en training, (Karters hebben natuurlijk een immens voordeel en passen zich sneller aan), je kan met geld idd meerijden in grote races maar dan zijn de tijden en de ongelukken er ook naar.......

Bovendien vind ik het denigrerend naar iedereen die met deze sport bezig is te laten uitschijnen dat het makkelijk is om snel over een circuit te scheuren.

Maar goed als je een beetje gaat rijden heb je er al veel zien sneuvelen of met de voetjes op de grond terecht zien komen......we zijn nu eenmaal macho's die denken dat als we een gaspedaal kunnen indrukken of op de karting een snel rondje rijden, ook denken dat we het kunnen.

Ik wil hiermee geen steen werpen want ik was net zo
        Heb er zo al veel bezig gezien op zolder. komen stoefen met hun dikke bakken, maar dan wel serieus de mist in gaan op circuit en te voet naar huis kunnen.

Bij mij is het zelfs eens voorgevallen op Zandvoort. Kerel reed met een M3 en ik was er met de Porsche.
        Die wilde mij niet laten passeren, want ik ben dat jonge gastje met de 911 van de papaa zal die wel gedacht hebben.
        Uiteindelijk was die meer gefocust om mij te blokkeren dan op de baan te letten en is dan recht de vangrail in gegaan.

Ik lach niet veel met de mensen hun miserie, maar hier had ik toch zoiets van ja pech eigen schuld.
        BMW X5 45e

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geilenbarry Bekijk Berichten
          Ik vind dat hij onterecht in de grond wordt geboord. Zeker nu blijkt dat het geen stuurmansfout was...
          Achja veel mensen zijn volgens mij jaloers, en geven daarom van die reacties, ik denk wel dat Stan nog wel eens zal bewijzen dat hij talent heeft!
          hoe was eigenlijk die opleiding bij racing stars?

ik heb jullie nu wel gevolgd toen ik er zelf ook was op Zolder maar dan zie je natuurlijk niet alles
          BMW X5 45e

Comment

Dit soort dingen zullen zaker op tv moeten komen!

Comment

Ik vraag me af hoe ik het er zou van af brengen op circuit met een wagen.
              Heb redelijk wat ervaring met de moto, zo'n 70 à 80 dagen vrij rijden gedaan en 15 endurancewedstrijden ( 2 tot 8h).
              Tijden waren niet slecht, reed altijd met 600cc van minstens 10 jaar oud, op Zolder 1.49,Mettet 1.14 maar Folembray beviel me het best, 56.75 .
              Paar weken geleden met mijn mini uit '77 een dagske Mettet gedaan (zat id organisatie) en dat was dikke leute . Natuurlijk veel pks en grip te kort maar des ondanks toch plezant !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door trx78 Bekijk Berichten
                Ik vraag me af hoe ik het er zou van af brengen op circuit met een wagen.
                Heb redelijk wat ervaring met de moto, zo'n 70 à 80 dagen vrij rijden gedaan en 15 endurancewedstrijden ( 2 tot 8h).
                Tijden waren niet slecht, reed altijd met 600cc van minstens 10 jaar oud, op Zolder 1.49,Mettet 1.14 maar Folembray beviel me het best, 56.75 .
                Paar weken geleden met mijn mini uit '77 een dagske Mettet gedaan (zat id organisatie) en dat was dikke leute . Natuurlijk veel pks en grip te kort maar des ondanks toch plezant !
                Schrijf u in voor een trackday en probeer.... zou ik zeggen.

Comment

Misschien volgend jaar eens een dagske doen met de 106...Wel geen echt goeie banden en investeren in sportief rubber voor 1 of 2 dagen is ook vrij duur.

Comment

je kan ook een sportieve band kopen waar je ook gewoon op straat kan rijden.
                    BMW X5 45e

Comment

Working...
                    X