Mededeling

Collapse
No announcement yet.

GLP Nürburgring

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • GLP Nürburgring

    Volgend seizoen rijd ik dus mee in het GLP (Gleichmäßigkeitsprüfung / gelijkmatigheidsproef) kampioenschap op de Nürburgring.
    Dit kampioenschap word gereden op de Nordschleife (dus niet VLN/24h parcour)

    De bedoeling is dat je met elke wagen kampioen kan worden, of je nu met een Porsche GT3 of Golf diesel meedoet.
    Ik zelf zal deelnemen met een race-klare Suzuki Swift van Rent4Ring onder Team Rent4Ring Racing.

    Team info:

    Piloot: ikzelf ( Ray Francis )
    Co/timer: Jörg Jakowskie


    Info GLP:


    Bij de GLP (regelmatigheidstest) gaat het om iedere honderdste van een seconde. Het doel bestaat uit het rondgaan van de Nürburgring Nordschleife bij zo constant mogelijke rondetijden. Wie de minste afwijking bereikt, wint.


    Op basis van het wegenverkeersreglement toegestane voertuigen en door DMSB goedgekeurde helmen vormen de vereiste voorwaarden voor de deelname. Deze deelnemersserie brengt waarden zoals gelijkmatigheid, regelmatigheid, deugdelijkheid en precisie over. Deelnemers zijn o.a. ook topteams van het VLN Langeafstandskampioenschap Nürburgring. Bij de GLP (regelmatigheidstest) gaat het om een klassenloze maatschappij - hier kan de "Smart" van een "Porsche" winnen omdat de rondetijd geen rol speelt.


    hieronder de voorlopige data's van de proeven:

    ZA 19.04.2014
    ZA 03.05.2014
    ZA 07.06.2014
    ZA 28.06.2014
    ZA 31.08.2014
    ZA 20.09.2014
    ZA 04.10.2014

    Wish me luck

  • #2
    Lijkt m zeer leuk!
    Maar hoe hou je nu constante rondetijden?
    Als je steeds beter het parcour leert kennen, gaan je ronden toch steeds sneller worden?

    Met welke wagen doe je mee?

    Comment


    • #3
      Dat is nu net het moeilijke eraan, je rondetijden constant houden.
      Vandaar dat het ook met een co-piloot is die continu je sector tijden in de gaten houd en je dan zegt of je moet pushen of inhouden...

      Ik ga deelnemen met een Suzuki Swift van rent4ring die ze nog iets meer geprepareerd hebben tegenover de stage2's die ze verhuren voor TF.

      Comment


      • #4
        Wow, zo tof voor je! Ik wist niet dat zulke races bestonden, het lijkt me een zeer interessant concept. Succes :-)

        Comment


        • #5
          veel succes!
          je gaat dat ongetwijfeld goed doen.

          Comment


          • #6
            Leuke wedstrijden! Is een heel ander concept maar wel tof.

            Hoe wordt je tijd dan bepaald door de 1ste ronde ofzo?

            Comment


            • #7
              Wat ik me nu afvraag, als je je eerste ronde zeg maar 10 sec. trager aflegt dan je zou kunnen, is het daarna toch niet zo moeilijk om steeds ongeveer dezelfde rondetijd te rijden? Of wordt er op de één of andere manier een referentietijd vastgelegd?

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door stip Bekijk Berichten
                Wat ik me nu afvraag, als je je eerste ronde zeg maar 10 sec. trager aflegt dan je zou kunnen, is het daarna toch niet zo moeilijk om steeds ongeveer dezelfde rondetijd te rijden? Of wordt er op de één of andere manier een referentietijd vastgelegd?
                Klopt... ook wel rekening houden dat je tussen een 50 tal andere auti's rijd, waaronder enkele tragere en sommige snellere.. dus niet elke ronde is hetzelfde doordat je moet inhalen of ingehaald zal worden.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door jonasdb Bekijk Berichten
                  Leuke wedstrijden! Is een heel ander concept maar wel tof.

                  Hoe wordt je tijd dan bepaald door de 1ste ronde ofzo?
                  Nee het is een 2 uur durende race waarbij je een maximum laptime moet halen van 12 minuten/lap dus theorethisch gezien zou je minimum 9 laps kunnen doen (1lap word als schrapresultaat gebruikt om te tanken/pitstop)
                  van dus de overige rondes word een gemiddelde gemeten, diegene waar zijn gemiddelde rondetijd het kortst bij zijn snelste rondetijd ligt is dus de winnaar.

                  Comment


                  • #10
                    Zet gewoon uw cruise control op en voila steeds dezelfde tijd...

                    Comment


                    • #11
                      Klinkt idd wel goed...

                      Al heb ik wel de indruk dat het dan zelfs makkelijker is met een iets tragere wagen dan met een snelle wagen.
                      Met een trage wagen ga je niet snel opgehouden worden, met een zware Porsche ga je hier en daar wel eens serieus uit je ritme gehaald worden door een 'trage Swift' en das nefast voor constante ronden.

                      Heb ooit iets gelijkaardigs gedaan met de moto maar daar moest je vooraf een ronde tijd opgeven. Ik had inderdaad een iets tragere tijd opgegeven wat ik kon op Zolder en dan was het gewoon alles geven en op het einde dan doseren om precies op de exacte tijd te passeren . Toen die proef gewonnen trouwens, was onderdeel van de motorrijder triathlon (ook nog gymkhana en zoektocht).

                      Jaar der op was het op de karting piste van Franco, had er nog nooit gereden en moest daar een tijd uit mijn mouw schudden. Tot overmaat van ramp ging na 3 ronden mijn chronometer die ik op mijn moto gezet had nog eens stuk. Dan maar op het gevoel gereden en wat bleek, bijna al mijn ronden zaten er knal op .
                      Last edited by ; 17/11/2013, 21:46.

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door dixie Bekijk Berichten
                        Zet gewoon uw cruise control op en voila steeds dezelfde tijd...
                        T'is zo dak het ga flikken ook .. eerst nog cruise controle instaleren ergens op diene swift

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door NürburgRay Bekijk Berichten
                          Nee het is een 2 uur durende race waarbij je een maximum laptime moet halen van 12 minuten/lap dus theorethisch gezien zou je minimum 9 laps kunnen doen (1lap word als schrapresultaat gebruikt om te tanken/pitstop)
                          van dus de overige rondes word een gemiddelde gemeten, diegene waar zijn gemiddelde rondetijd het kortst bij zijn snelste rondetijd ligt is dus de winnaar.
                          Aha nu versta ik het, merci.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door NürburgRay Bekijk Berichten
                            T'is zo dak het ga flikken ook .. eerst nog cruise controle instaleren ergens op diene swift
                            Das simpel,gewoon ne baksteen onder uwe gaspedaal en dan altijd in dezelfde vitesse hé..

                            Comment


                            • #15
                              Of zelf timen en als ge bijna bij het einde zijt en ge komt nog seconden te kort, kunt ge nog wat inhouden

                              Lijkt me wel tof, kan iedereen daaraan deelnemen?

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
                                Of zelf timen en als ge bijna bij het einde zijt en ge komt nog seconden te kort, kunt ge nog wat inhouden

                                Lijkt me wel tof, kan iedereen daaraan deelnemen?
                                Jep, zolang ge houder bent van een Duitse Nationale C-licentie of Internationale race-licentie

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door NürburgRay Bekijk Berichten
                                  Jep, zolang ge houder bent van een Duitse Nationale C-licentie of Internationale race-licentie
                                  Ik wist ni da gij da had ???

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door dixie Bekijk Berichten
                                    Ik wist ni da gij da had ???
                                    Duitse nationale C en RACB national circuit-stage
                                    Last edited by ; 18/11/2013, 16:57.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X