Mededeling

Collapse
No announcement yet.

zwaar ongeval Michael Schumacher

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Die gaat in ieder geval niet veel meer racen:

afgelopen nacht is Michael Schumacher opnieuw geopereerd omdat er bloed tussen zijn schedel en zijn hersenen zit. Er zijn gaten in zijn schedel geboord om de druk op de hersenen te verlichten. Ross Brawn en Jean Todt zijn bij het ziekenhuis in Grenoble geweest om hun steun aan de familie te tonen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bouncing Bullet Bekijk Berichten
      Die gaat in ieder geval niet veel meer racen:

afgelopen nacht is Michael Schumacher opnieuw geopereerd omdat er bloed tussen zijn schedel en zijn hersenen zit. Er zijn gaten in zijn schedel geboord om de druk op de hersenen te verlichten. Ross Brawn en Jean Todt zijn bij het ziekenhuis in Grenoble geweest om hun steun aan de familie te tonen.
      De kans dat hij volledig zal herstellen is zeer klein. Kan even goed gehandicapt er uit komen

Comment

wees gerust beemer, ik steun een (beperkt) aantal goede doelen met een (beperkt) bedrag, Schumi kan wel veel bewezen hebben in de autosport en hij kan met een auto rijden, maar 't is ook niet meer dan dat, mijn punt is gewoon dat het wel straf is dat iedereen wakker ligt van schumi die in coma ligt, maar de meeste van die mensen liggen helemaal niet wakker van de echte ellende in de wereld, wat niet wegneemt dat het natuurlijk wel erg is voor Schumi en familie wat ze nu meemaken...
        Langs de andere kant, en hier ga ik er terug een paar kwaad maken --> Als je buiten de piste gaat skien, dan weet je dat je nu eenmaal bepaalde risico's neemt, en wie z'n gat verbrandt... Ik ga ook niet zwemmen in de zee in Australie als er haaien gesignaleerd zijn...

Laten we gewoon maar 't beste hopen voor de man en als hij er ooit uitkomt, dat hij er zo weinig mogelijk aan overhoudt fysiek en mentaal...

Comment

Mooi gebaar van je . Schumi zet zich trouwens al heel zijn carriere in met geld te pompen voor goede doelen.

© belga.De gezondheidstoestand van Michael Schumacher is ernstig en blijft kritiek. Dat hebben de artsen van het ziekenhuis in Grenoble waar de zevenvoudige wereldkampioen Formule 1 ligt, bekendgemaakt. Schumacher ligt op intensieve zorgen met een schedeltrauma en vecht daar voor zijn leven. "We kunnen nog niet zeggen of hij zal herstellen", klonk het.
          Schumacher zou in tegenstelling tot een bericht in Bild maar één keer zijn geopereerd. Een tweede ingreep wordt nog niet overwogen. De Duitser had volgens professor Yohan Payan geluk bij een ongeluk. "Het ongeluk is op de juiste plaats gebeurd, want hij is onmiddelijk naar het ziekenhuis gebracht en zo snel mogelijk geopereerd."

Hij heeft een hersenbloeding en meerdere zwellingen in het hoofd en ligt nog op intensieve zorgen. Er is een scan gemaakt van zijn hersens, maar de artsen weigeren te speculeren over de gevolgen en zijn kansen op herstel. Uit respect voor de familie werd er niet verder ingegaan op de details van zijn verwondingen.

De vrouw en kinderen van Schumacher zijn ondertussen ook in het ziekenhuis aangekomen. De artsen houden hen telkens op de hoogte.
          Volgens de artsen vecht Schumacher voor zijn leven. "Als hij geen helm had gedragen, was hij er nu niet meer geweest."
          Dit is een artikel van een tijdje geleden. Zo doet hij jaarlijks schenkingen.

Schumacher doet schenking aan fonds van Bill ClintonMichael Schumacher is nog maar eens terug te vinden op een lijst van mensen die geld schenken aan een goed doel. De voormalig Ferrari-rijder zou naar verluidt tussen de 5 en 10 miljoen dollar hebben geschonken aan een fonds dat in handen is van Bill Clinton. Clinton zelf liet eerder deze week zelf al weten dat de verhalen kloppen en dat het geld zal dienen voor mensen met AIDS en om de klimaatsveranderingen tegen te gaan.

Schumacher was destijds voor veel supporters een eerder arrogant iemand maar ook toen steunde hij al diverse goede doelen. Dat de Duitse F1-rijder vooral geld schenkt aan kinderen in armoede is waarschijnlijk te danken aan het feit dat hij zelf twee kinderen heeft. Schumacher liet zelfs ooit een school bouwen in Afrika en steunde onlangs nog de mensen in Brazilie nadat deze zonder huis vielen. Er zit dus duidelijk een goed hart in deze goede rijder.
          Last edited by BEEMER; 30/12/2013, 13:01.
          The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
          BMW F10 520da 2012
          MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
          BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
          Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
          VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dikkejos Bekijk Berichten
            wees gerust beemer, ik steun een (beperkt) aantal goede doelen met een (beperkt) bedrag, Schumi kan wel veel bewezen hebben in de autosport en hij kan met een auto rijden, maar 't is ook niet meer dan dat, mijn punt is gewoon dat het wel straf is dat iedereen wakker ligt van schumi die in coma ligt, maar de meeste van die mensen liggen helemaal niet wakker van de echte ellende in de wereld, wat niet wegneemt dat het natuurlijk wel erg is voor Schumi en familie wat ze nu meemaken...
            Langs de andere kant, en hier ga ik er terug een paar kwaad maken --> Als je buiten de piste gaat skien, dan weet je dat je nu eenmaal bepaalde risico's neemt, en wie z'n gat verbrandt... Ik ga ook niet zwemmen in de zee in Australie als er haaien gesignaleerd zijn...

Laten we gewoon maar 't beste hopen voor de man en als hij er ooit uitkomt, dat hij er zo weinig mogelijk aan overhoudt fysiek en mentaal...
            hij zat volgens de Franse media 20m naast de piste, op een stukje dat tussen 2 pistes lag. Hij kan dus evengoed ge controle verloren zijn en 20m naast de miste gegleden zijn...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dikkejos Bekijk Berichten
              Het is hier uiteraard een autoforum he. Iedereen heeft zijn "neigingen". Mensen hier neigen nu eenmaal naar het volgen van het leven van "autosporters".
              Het is niet zo zwart wit. Het is immers niet zo dat een ongeval van een bekend persoon een moment is om net dan over de ellende in de wereld te spreken.
              Ik nodig je uit om na de schumacher verhalen weer continu over de ellende in de wereld te gaan spreken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aikinoodle007 Bekijk Berichten
                De gevaren van buiten de piste te gaan zijn gekend, zeker met de afgelopen sneeuwval. Vraag het maar aan Friso... Heel jammer maar tegelijkertijd heel erg dom :s. Zou zonde zijn moest nog zo'n figuur ons verlaten nadat Paul Walker ook al is heengegaan .
                Schaam je om Paul Walker naast Schumacher te zetten. Paul Walker komt nog niet aan de enkels van Schumacher. Fak man.
                U hoeft dit niet te lezen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
                  Schaam je om Paul Walker naast Schumacher te zetten. Paul Walker komt nog niet aan de enkels van Schumacher. Fak man.
                  echt he, twas ne fakking middelmatige acteur at best in een uitgemolken filmserie waar geen enkele echte autoliefhebber kon naar kijken zonder ne hoop fouten te zien, en dan is em dood en ist alsof dat ne held is ofzo...
                  shumi is een van de grootste coureurs van de voorbije 2 generaties

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brechen Bekijk Berichten
                    echt he, twas ne fakking middelmatige acteur at best in een uitgemolken filmserie waar geen enkele echte autoliefhebber kon naar kijken zonder ne hoop fouten te zien, en dan is em dood en ist alsof dat ne held is ofzo...
                    Exact mijn gedacht!

Comment

zelfde mening als hierboven !!

Comment

Buiten de piste gaan is echt wel heel gevaarlijk. Het is erg verleidelijk om met een klein groepje je af te zonderen of om een shortcut te nemen naar een andere piste. Ik heb het vroeger zelf ook nog gedaan maar nu niet meer. 999 keer/1000 verloopt dat probleemloos maar vroeg of laat heb je het vlaggen
                        2.0 JTDm

Comment

Rustig Alfa... Ik zeg niet dat hij een racepiloot was of hoe goed hij was... Ik vond het op z'n minst opvallend dat het weer iemand is die hier op het forum vermeld wordt. Mijn welgemeende excuses mocht ik daarmee iemand op de tenen getrapt hebben (zo blijkt). Maar dat is toch geen reden om zo'n reactie te geven?

Het zijn trouwens beiden 'maar' mensen... Niet nodig te vermelden dat Schumacher hier ZELF voor het risico gekozen heeft (uiteraard wens je niemand zoiets toe) en dat een Paul Walker er maar naast zat en niets in eigen handen had... Ongeacht wie of wat ze gedaan hebben (en aan het doen zijn) in hun leven. Toch schrik ik even van uw reactie. (het is trouwens Schumi en niet Shumi ).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brechen Bekijk Berichten
                            Starfuckers , waarom moet Paul Walker zo neerkijkend behandelt worden? Omdat hij professioneel niet zo'n succes heeft gekend? Sjeez, het kan best zijn dat Walker aimabeler was dan Schumi.

Comment

Omdat Paul Walker het symbool is van een generatie "autoliefhebbers" en trends waar ik als gepassioneerd autosport en autoliefhebber in de verste verte niet mee wens geassocieerd te worden.

Schumacher is een top-atleet die daar bovenop alles bereikt heeft wat mogelijk was in zijn hoogdagen. Zo iemand dwingt respect af. Een persoon die wist dat racen iets is wat je op circuit doet en niet op de openbare weg.

Volgens de laatste berichten is Schumacher 20m buiten de piste gevallen. Als je een beetje ski-ervaring hebt dan ben je dat zelf ook al tegen gekomen. Beetje verstrooid zijn of vallen en buiten de piste glijden is geen uitzonderlijke situatie. Integendeel!

Dat is nog steeds iets anders dan 200m van de piste te gaan skiën. De man is dus gewoon gaan skiën heeft pech gehad blijkbaar en hopelijk zonder fataal of blijvend letsel. 't Zou erg jammer zijn! - Zeggen dat Schumacher overbodige risico's genomen heeft is bullshit.

ps: Dat Walker overleden is dat is een spijtig feit maar het media-circus en de massale aandacht is misselijkmakend. Zijn enige uitzonderlijke prestatie is misschien 12 keer opschakelen op 400m ... .

Verklaring Arts - HNB

HNB - Video
                              Last edited by Alfa-Beemer; 30/12/2013, 16:57.

Comment

exactly, ik durf wedden moest em effectief overlijden dat al die zogezegde autoliefhebbers dan wel gene meeting zouden doen, maar voor paul walker dan wel van die memorial rides en meetings doen kan dan wel.

Comment

amai, het perspectief en relativeringsvermogen is ver zoek bij sommigen...
                                  www.peugeotforum.be

Comment

Volgens de laatste berichten is Schumacher 20m buiten de piste gevallen. Als je een beetje ski-ervaring hebt dan ben je dat zelf ook al tegen gekomen. Beetje verstrooid zijn of vallen en buiten de piste glijden is geen uitzonderlijke situatie. Integendeel!
                                    Dit kan, maar hij kan ook van de andere kant gekomen zijn. Op weg van een andere piste naar die piste. En 20m voor hij aan die piste kwam gevallen. Niet dat het er iets toe doet natuurlijk.

Wat er gebeurd is zal later wel duidelijk worden, en hopelijk is Schumacher dan nog in leven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                      amai, het perspectief en relativeringsvermogen is ver zoek bij sommigen...
                                      +1
                                      Zo is dat.

Comment

Erg jammer voorval. Hopelijk komt hij hier nog goed uit...

Wat betreft die "vergelijking" met Paul Walker... Amai sommige mensen zijn toch soms snel op hun tenen getrapt. Het zijn alletwee erg jammere voorvallen met mogelijks dodelijke afloop. Dat was volgens mij toch alles wat er hier gemeld werd? Dat ze niet te vergelijken zijn, is uiteraard waar, maar wat maakt dat nu uit?

Ik heb zelf ook deelgenomen aan die memorial rit in West-Vlaanderen voor Walker. Mooie reden om m'n Barchetta nog eens van stal te kunnen halen. Akkoord, er zit daar heel wat volk tussen die geen echte autoliefhebber is, maar ja, de films waren dan ook zo gemaakt dat ze voor het grote publiek zouden kunnen dienen en dan heb je uiteraard ook zo'n mensen die afkomen naar een memorial.

Op zich is het toch mooi dat films over auto's zo'n succes kunnen kennen? Dat ze nu elvendertig keer schakelen en in alles overdrijven, tja... Het geluid van de wagens blijft toch weerklinken door de speakers, je blijft ze toch zien, het blijven toch spectaculaire machines die ze gebruiken? Je kan niet alles hebben hé.
                                        Kijk eens naar "Rush". Een prachtige en veel realistischere film (en op zich veel meer een film voor een petrolhead), maar was na een korte tijd al verdwenen uit de cinema's... Onbegrijpelijk voor mij en jammer, maar zo gaat het nu eenmaal...

Moest het zover komen dat Schumacher hier aan overlijdt (fingers crossed dat dit niet gebeurt), dan hoop ik toch ook op een memorial rit. Daar zal ik dan hoogstwaarschijnlijk ook deel aan nemen.
                                        2000 Lancia Delta 1.9 TD
                                        2000 Fiat Barchetta 1.8 16v
                                        eg

Comment

Morgen is er opnieuw een persconferentie dan zullen we ongetwijfeld meer weten. Als hij erbovenop komt, zal he wellicht een herstel van lange duur zijn. Een 2de operatie is voorlopig niet nodig wat enkel maar goed nieuws is. Fingers crossed voor een goede afloop . Dit is zijn belangrijkste race die hij niet mag verliezen!!
                                          The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                                          BMW F10 520da 2012
                                          MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                                          BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                                          Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                                          VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Working...
                                          X