Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Full Speed Ahead Racing Team klaar voor BGDC 2014!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Full Speed Ahead Racing Team klaar voor BGDC 2014!

    FULL SPEED AHEAD Racing Team klaar voor BGDC 2014

    Met Johan Huygens (43) als vaste waarde en nieuwkomer Vincent van den Abeele (46) is het pilotenteam van Full Speed Ahead Racing Team, kortweg ‘FSA’, bekend. Net als vorig jaar zullen ze in het BGDC-kampioenschap 2014 aan de start verschijnen met de indrukwekkende BMW e46 M3.

    Met twee prachtige overwinningen, twee poles en één tweede plaats op het palmares van het BGDC-kampioenschap in 2013, heeft FSA Racing Team, onder leiding van Huygens, een statement gemaakt en werd het team meteen de revelatie van het seizoen. De verwachtingen zijn dan ook hoog voor 2014... “We hopen het succes van vorig jaar op zijn minst te evenaren maar zijn er ons van bewust dat in de autosport niets vanzelfsprekend is, er kan op elk moment iets mislopen waardoor het seizoen in gevaar komt, toch is het onze ambitie om dit jaar mee te strijden voor het algemene klassement, liefst tot de laatste dag”, aldus Huygens.
    Johan Huygens zal dit seizoen bijgestaan worden door Vincent van den Abeele. Deze 47-jarige Ronsenaar mag dan wel nieuw zijn binnen FSA Racing Team, hij heeft al meer dan eens bewezen wat hij waard is als hij in een auto stapt. Van den Abeele is zijn ‘racecarrière’ begonnen met karten en slalom. Daarna hebben de podiumplaatsen en overwinningen in verschillende klassen zich opgestapeld*. Absoluut geen trage jongen dus...

    De BMW e46 M3 en het team zijn klaar... De piloten gekend... Op naar de eerste race van het nieuwe seizoen in Spa-Francorchamps. Gentlemen... Start your engines!

    Je kan ons ook volgen op facebook: https://www.facebook.com/VzwFullSpeedAhead en twitter @FSAracing


    *Palmares Vincent van den Abeele:

    Enkele overwinningen en podiumplaatsen in de funcup, in 2006 winnaar van de 12u BTCS in de categorie GT1 met een Lotus Exige en kampioen met diezelfde wagen, 2de tijdens de 12u BTCS van Spa met een Renault Clio, in 2010 vice Belgisch kampioen op Silhouette, winnaar in 2011 van de 25u Funcup in de categorie Biplace. In 2011 en 2012 werd hij vice-kampioen en kampioen op BMW Solution en nogmaal winnaar van de 12u BTCS. Dit resulteerde allemaal in algemeen kampioen BGDC met een Renault Clio in 2013.
    Bijgevoegde Bestanden
    Last edited by ; 09/02/2014, 23:04.

  • #2
    Mogen ze dan met licentie rijden in BGDC?
    “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

    Comment


    • #3
      Je MOET een licentie hebben

      Comment


      • #4
        Was er geen tijd dat je zelfs niet mocht meerijden als je een licentie had? Of was dit een ander kampioenschap?
        Jokke, dit jaar een gooi doen naar de titel en daarna naar BTCS? Of cup rijden?
        “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
          Was er geen tijd dat je zelfs niet mocht meerijden als je een licentie had? Of was dit een ander kampioenschap?

          Ik denk dat ge verward met de Gumball...

          @ Johan, indrukwekkend parcour om in enkele jaren van beginnende trackdayrijder naar kampioen in spé te evolueren ! Respect !

          Comment


          • #6
            Het zou me niet verbazen als het dit jaar volboekt zal zijn. Eerst race op Spa is samen met Frans touringcar kampioenschap + 135 auto's op de piste

            Het BTCS is nu BRCC, wat is daar de meerwaarde nog aan ?

            Het kost veel meer geld, met 3 en minder wagens per categorie ben je natuurlijk zeker van een beker .....

            Ik ( en vele anderen) zien geen meerwaarde in dat kampioenschap.

            Mijn ploeggenoot heeft daar trouwens op een Silhouette gewonnen en zal niet significant sneller zijn (vermoed ik).

            Nee vandaag is "hoger" in België enkel duurder.....

            Trouwens Schmetz, diegene die het meeste races won in het BRCC rijdt ook mee in het BGDC en heeft daar imo meer concurrentie.

            De wereld verandert snel hè (crisis)

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
              Ik denk dat ge verward met de Gumball...

              @ Johan, indrukwekkend parcour om in enkele jaren van beginnende trackdayrijder naar kampioen in spé te evolueren ! Respect !
              Merci maar kampioen in spe zijn we niet hoor ! Maken we kans: ja.

              Maar het is niet omdat je de laatste twee races wint je het jaar daarop kampioen wordt. De strijd is op het scherp en winst of verlies omvat veel factoren.

              Onze ambitie is natuurlijk wel om tot de laatste dag mee te strijden voor de titel.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten

                @ Johan, indrukwekkend parcour om in enkele jaren van beginnende trackdayrijder naar kampioen in spé te evolueren ! Respect !
                Inderdaad ik herinner me Jokke zijn newbie-topics nog van een jaar of 4 geleden...
                Er is intussen veel water naar de zee gevloeid
                Veel kunnen oefenen en een bovengemiddeld budget is natuurlijk ook een ongelooflijk voordeel
                MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                Comment


                • #9
                  Allez Jo...bijt dat niet in uw been? http://www.gt3cupchallengebenelux.co...voor-2014.html
                  “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                  Comment


                  • #10
                    Full Speed Ahead Racing Team klaar voor BGDC 2014!

                    Niet echt heb daar vorig jaar 2 trainingen mee gedaan (zie mijn YouTube ) 2 tot 3 wagens in mijn klasse , soms alleen. 10 wagens in totaal aan de start ....
                    Last edited by Jokke_vlo; 12/02/2014, 23:41.

                    Comment


                    • #11
                      Full Speed Ahead Racing Team klaar voor BGDC 2014!

                      Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                      Inderdaad ik herinner me Jokke zijn newbie-topics nog van een jaar of 4 geleden...
                      Er is intussen veel water naar de zee gevloeid
                      Veel kunnen oefenen en een bovengemiddeld budget is natuurlijk ook een ongelooflijk voordeel
                      Je vergeet karakter, wilskracht, luisteren, willen leren ( niet denken dat je het kan), sporten, driften , karten . Met de auto wat oefenen en geld daarmee kan je imo niet winnen in zo een pak.

                      Verder is autosport een echte teamsport, winnen doe je niet alleen !

                      Vergeet ook niet sponsors zoeken, teamleden zoeken etc...

                      Wij hebben in Zandvoort tweede algemeen gereden met waarschijnlijk een van de goedkoopste wagens van het pak (12.300 euro) die we met drie man gekocht hebben.
                      Last edited by Jokke_vlo; 12/02/2014, 23:42.

                      Comment


                      • #12
                        FSA, full speed ahead. Dat heb ik nog ergens gehoord.

                        Comment


                        • #13
                          Voila dit weekend is het zo ver, we gaan aan het seizoen beginnen. Zoals altijd moet er nog wat gefixed worden en kunnen we de auto pas vrijdagochtend afhalen bij de garage
                          Training was wel veelbelovend, de snelheid zit er in, maar het blijft een mechanische sport waar de concurrentie dit seizoen zeer groot zal zijn.

                          In ons kampioenschap treden meer wagens aan dan in alle andere Belgische kampioenschappen samen..... ook in onze klasse alleen al komen er heel wat wagens aan de start.

                          Beetje mixed feelings, wij komen van nergens en plots als favoriet naar voor geschoven worden, ligt ons wat minder, we zijn liever een underdog.

                          Langs de andere kant best fier dat een team dat uit het niets komt plots daar staat, en het moet gezegd dat heel die ploeg er ook hard mee bezig is, zonder die support sta je nergens.


                          Sur le plus beau des circuits, les bolides de la Division 3 risquent fort de s’offrir la plus grosse part du gâteau au classement général. Ayant dominé la fin de saison dernière, la BMW M3 E46 #17 de Huygens-Vandenabeele porte l’étiquette de favorite, mais la concurrence des autres bavaroises sera très rude, avec Sluys-Petroons (#, Verwimp-Navez (#46), De Wit (#64), Heck-Frère (#75), Blaise-Pinckers-Esch-Vandenabeele (#76), Mathay-Van Doorslaer (#124), Pirot-Pirot (#141), Rasse-Rasse (#142) et bien d’autres. Voilà qui promet !

                          Imo vergeten ze nog twee dikke teams, zelfs podiumkandidaten: Longin en Dobbelaere

                          http://www.speedacti...._-12897-1.aspx
                          user_online.gifreport.gif ip.gif progress.gif
                          Last edited by Jokke_vlo; 02/04/2014, 10:08.

                          Comment


                          • #14






                            Comment


                            • #15




                              Comment


                              • #16
                                Worden jullie gesponsord door een velo fabrikant? Veel succes dit weekend. Laat je niet afleiden door top favoriet te zijn. Verwacht ook geen kadootjes , gezien jullie status...
                                “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                                  Worden jullie gesponsord door een velo fabrikant?
                                  Ik denk dat jokke_vlo CEO is van de velo fabrikant
                                  IRIDIUM
                                  Mercedes W123 - W124 - T203 - W211 - V221 - R231 - S214

                                  Groeipunt
                                  Helderzienden

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ik denk dat we een stuk of 10 sponsors hebben ... Het is en blijft een mechanische sport en er is veel concurrentie we zullen met velen vechten voor het podium

                                    Comment


                                    • #19
                                      Veel geluk gewenst dit weekend !

                                      Comment


                                      • #20
                                        Thx ! Waar is den tijd, samen op Abbeville

                                        Comment

                                        Working...
                                        X