Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Europees Kampioenschap Rallycross

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Waar is de goeie ouwe Monten en vliegende bakker-tijd?
    Dan was er iedere belgische wedstrijd spektakel te zien...je moest niet wachten op die ene europese proef

    Comment


    • rallycrossfreak vanaf de jaren '74

      hallo, bij 't zien van al die mooie foto's van de vroegere rallycross (golden yars)jaren heb ik mij hier ook bij aangesloten ikheb de glosso nog meegemaakt met 't rennersparkin 't midden zit onder de zelfde naam ook op autosportforum be /RALLYCROSSFREAKS en daar gaat 't soms heel spannend aan toe

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door VTS'KE Bekijk Berichten
        hallo, bij 't zien van al die mooie foto's van de vroegere rallycross (golden yars)jaren heb ik mij hier ook bij aangesloten ikheb de glosso nog meegemaakt met 't rennersparkin 't midden zit onder de zelfde naam ook op autosportforum be /RALLYCROSSFREAKS en daar gaat 't soms heel spannend aan toe

        Welkom,er zijn hier iet zo veel rallycrossfreaks,maar eerder algemene autoliefhebbers.
        Af en toe zijn er eens toffe meetings.

        Comment


        • Damn, zo te zien heb ik wat gemist in valkenswaard.

          Maar ik zal maken dat ik er volgend jaar bij kan zijn.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Gattuso Bekijk Berichten
            Damn, zo te zien heb ik wat gemist in valkenswaard.

            Maar ik zal maken dat ik er volgend jaar bij kan zijn.

            Ondanks de wat negatieve klank hebt ge inderdaad iets gemist.
            Het spectakel lag allesinds vele malen hoger dan op Maasmechelen.

            Hopelijk kunnen we volgend jaar nog gaan kijken in de Benelux.

            Wel terug EK in Groot-Brittannië,Lydden Hill meerbepaald,ook lekker dicht,ongeveer 15km vanuit Folkestone of 19 vanuit Dover .

            + YouTube Video
            ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


            + YouTube Video
            ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door ICEFARMER Bekijk Berichten
              Ondanks de wat negatieve klank hebt ge inderdaad iets gemist.
              Het spectakel lag allesinds vele malen hoger dan op Maasmechelen.

              Hopelijk kunnen we volgend jaar nog gaan kijken in de Benelux.

              Wel terug EK in Groot-Brittannië,Lydden Hill meerbepaald,ook lekker dicht,ongeveer 15km vanuit Folkestone of 19 vanuit Dover .

              + YouTube Video
              ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


              + YouTube Video
              ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
              Lidden Hyll dat waren mooie tijden en hopelijk komen die nu terug

              Comment


              • FOTO4S Rallycross allerlei

                Oorspronkelijk geplaatst door ICEFARMER Bekijk Berichten
                Welkom,er zijn hier iet zo veel rallycrossfreaks,maar eerder algemene autoliefhebbers.
                Af en toe zijn er eens toffe meetings.
                Proficiat jij hebt mooie collectie foto's heb je ook nog foto's van voor 't groepB tijdperk zoals lancia van collenbeen en de 4x4 golf van robert vereeken ??? Monten tijdperk en van herck

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door VTS'KE Bekijk Berichten
                  Proficiat jij hebt mooie collectie foto's heb je ook nog foto's van voor 't groepB tijdperk zoals lancia van collenbeen en de 4x4 golf van robert vereeken ??? Monten tijdperk en van herck
                  Ik was "mecanicien" bij de vliegende bakker, Prosper van den Eeckhaut met een kever van DR-tuning!
                  Een zalige rallycrosstijd!
                  Matti alamaki met zijn porsche! Ongelooflijk spectakel!

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door beltar Bekijk Berichten
                    Ik was "mecanicien" bij de vliegende bakker, Prosper van den Eeckhaut met een kever van DR-tuning!
                    Een zalige rallycrosstijd!
                    Matti alamaki met zijn porsche! Ongelooflijk spectakel!
                    IK waserelid van het Monten team Kever / Audi Qautro plezante tijd ondanks wij thuis citroen consessie waren en mijn vader goed bevriend was met de VW dealer uit mol de toenmalige Sponsor van de monten kever die sponsor is verongelukt met zijn porsche en kilometers van zijn bedrijf

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door VTS'KE Bekijk Berichten
                      IK waserelid van het Monten team Kever / Audi Qautro plezante tijd ondanks wij thuis citroen consessie waren en mijn vader goed bevriend was met de VW dealer uit mol de toenmalige Sponsor van de monten kever die sponsor is verongelukt met zijn porsche en kilometers van zijn bedrijf
                      Ha, ja Francois, de schoolmeester! een echte champ en gentleman, de concurrentie steeds een stapke voor...Ik zag hem nog eens terug een jaar of twee geleden op een proximus evenement bij Inkart in Puurs. Hij deed er slipdemo's met Mini.

                      Comment


                      • Matti Alamäki komt zelfs eventjes terug.Ik ben er ook altijd fan van geweest,de gele Porsche,Delta S4,205T16.En de eeuwige strijd met Schanche.











                        Matti Alamäki returns to Rallycross

                        Five times FIA European Rallycross Champion and four times Finnish Rallycross Champion, Matti Alamäki will make a comeback to his favourite sport of Rallycross at the upcoming SRC Finnish Rallycross Championship event held at Oulu on August 23.

                        "The series promotor Aviator Oy and its owner Pekka Mustakallio organized the opportunity for me to race again in Rallycross and that is something where I can't and I won't say no to. I will take part in the last two races of the 2008 Championship at Oulu and at Hyvinkää with a Peugeot 206 which is owned by the current Division 1 leader Marko Jokinen", says Matti Alamäki satisfied.

                        Matti Alamäki returns to Rallycross. (Photo: PM)
                        Matti Alamäki started his Motorsport career in the late 70's when he raced racing and ice racing events where he won the championships with a Porsche both in 1978 and 1979. After starting his Rallycross career Alamäki finished third in the 1980 European Championship with a Porsche Carrera in the GT Division. One year later Alamäki won the title in the same Division.
                        After building a new Porsche with his team and after buying a BiTurbo engine from Reinhold Joest, Alamäki won the European championship with a selfbuild Porsche 911 BiTurbo 4x4 in the year 1985. Alamäki was also the first Finnish driver to take part in the legendary Pike's Peak Hillclimb competition in Colorado, USA. Only a couple of years later Ari Vatanen and Juha Kankkunen raced the same competition with their factory Peugeots. In 1986 Matti Alamäki won the EC-bronze with the Porsche 911 BiTurbo 4x4 and a year later he won the EC-silver with a Lancia Delta S4. After switching to a Peugeot 205 Turbo 16 E2, Alamäki gained three more FIA European Rallycross Champion titles during 1988, 1989 and 1990. Alamäki also won four Finnish Rallycross Championships (1986, 1987, 1988 and 1990). Along with Seppo Niittymäki, Jukka Pelttari, Pekka Rantanen, Mauno Jokinen and Jarmo Lähteenmäki Alamäki also achieved several European Team Championships. In 1989 Matti Alamäki was voted to 'Finnish Motorsportsman' of the year. The last "serious" Rallycross event for Alamäki was the 1991 Finnish ERC round at Ahvenisto, at the wheel of a Martin Schanche Ford RS 200, finishing fourth overall.
                        "Concerning the 2008 Finnish Rallycross Championship events, I will go for the victory as always. That is the least thing that I can give for the supporting team and for the audience", smiles the former Champion.





                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door ICEFARMER Bekijk Berichten
                          Zondag topautosport en een dieptepunt in autosport gezien in Valkenswaard.
                          Laat ons eerlijk zijn,iedereen gaat rallycross zien voor het spektakel,natuurlijk wil niemand dat er gewonden vallen.
                          Van bij de eerste reeksen viel het mij al op dat de meeste piloten superheftig stonden.

                          Elke reeks was er wel ergens een stevige aanrijding,maar toen Jernberg na een koprol naar een ziekenhuis werd afgevoerd(alles is met hem terug OK)
                          dacht ik dat het wat kalmer aan ging gaan,maar de spanning bleef zeer hoog.


                          Er zijn vele piloten met duizenden € shade huiswaards gekeerd.

                          Tijdens de B-finale gebeurd dan de zwaarste crash van het weekend.

                          Ik stond er bijna recht tegenover en na het veelvuldig bekijken v/d beelden zie ik vooral Jos Kuipers van zijn lijn afwijken waarbij hij zeker niet moedwillig de Fiesta van Eriksson aantikt en daarop met een ferme zwieper de andere kant opslingert,net op de lijn waar Morten Bermingrut rijdt.

                          Deze kan Kuipers onmogelijk nog ontwijken en bij de aanrijding heffen de voorwielen van de Citroën zich van de grond.
                          Wanneer de wielen de grond weer raken heeft de piloot geen enkele kans meer om nog bij te sturen en te remmen en boort zich vol in een aarden tallud afgezet met vrachtwagenbanden.

                          In feite zou dit in elke andere situatie afgedaan worden als een wedstrijdfeit waarin niemand geen schuld treft.Hoe spijtig ook voor Morten.


                          http://www.motorsportmad.com/view/55...rud-huge-crash

                          De crash was immens en zelfs de rolkooi is ter hoogte van de deur geplooid.


                          De piloot heeft bij deze zware beenbreuken opgelopen,pijn in de borststreek ed ,maar de laatse berichten waren eerder positief.

                          Daarop besluiten een deel van zijn collega´s de rest van de wedstrijd te boycotten.Ze besluiten om de grote finale op trage snelheid af te werken.

                          Dan horen we plotseling verschillende verhalen van de piloten:

                          Dat ze reeds jaren klagen over de veiligheid van dit circuit.
                          Dat het circuit niet neer voldoet omdat er geen "Jokerlap" aanwezig is
                          Zelfs de organisatie van de Belgische wedstrijd blijkt plotseling slecht.


                          Als toeschouwer heb je wel begrip,maar langs de andere kant voel je je toch wat is de steek gelaten door de rijders waar je naar opkijkt.
                          • Als het Eurocircuit al zo veel jaren onveilig is en er word niets aan gedaan,waarom staken ze dan niet op zaterdagmorgen nog voor ze 1 meter hebben gereden.Terwijl ik op dat bepaald punt nog nooit zware ongevallen heb weten gebeuren.
                          • Kunnen de piloten geen gewoon inhaalmaneuver meer uitvoeren.De jokerlap word tegenwoordig gebruikt als een soort lapmiddel voor diegenen die een slechte start gemaakt hebben en word door sommige piloten nog als de enige inhaalmogelijkheid gezien.In F1 zien we toch ook liever een inhaalactie op het circuit ipv in de pitstraat!!
                          • Als ze dan toch vinden dat het zo gevaarlijk is,waarom duwen ze elkaar dan reeds aan nog voor de eerste bocht.
                          • Blijkbaar hadden reeds een deel van de bekendste rijders een plan om de wedstrijden in België en Nederland van de kalender te laten verdwijnen en nu hebben ze daar natuurlijk een goed hulpmiddel bij gevonden.
                          Ik heb daarna nog een hoop gezwans gehoord,ik heb altijd gedacht dat de Scandinavische piloten echte Noormannen waren,echte Vikings.
                          Maar als ik sommige piloten bezig hoor vraag ik mij af of die weten waar ze mee bezig zijn.Maar ik ben steeds bereid om het stuur van een rallycross C4 over te nemen.


                          Hoe je het ook draait of keert autosport zal altijd een stuk gevaar met zich meebrengen.

                          Blijkbaar zou de volledige piste met vangrails afgezet moeten worden,ze kunnen misschien in bepaalde bochten zone´s 30 verplichten en op de rest v/h flitscamera´s instaleren,zo word het stukken veiliger.

                          Dan kun je evengoed in Finland vragen om alle bomen te kappen voor de doortocht van de rally,of parachutespringen enkel toelaten op de begane grond.


                          Hierbij hoop ik nog op een snel herstel van Bermingrud en hoop hem snel terug te zien op de circuits
                          Ik zat op de VIP tribune, net voor de plaats waar de citroën crashte, hij kreeg een licht duwtje van de witte focus van die Nederlander waar iedereen gek op was (Kuipers), focus spinde, hij volle snelheid tegen die muur.
                          Vond het wel jammer dat ze dan boycotten, maar al bij al veel spektakel gezien en een E46 die nooit kon volgen . Hun redenen om niet meer verder te rijden waren idd belachelijk, dat de piloten die de wedstrijd waarin de crash gebeurde staken, akkoord, maar in de A-finale (dacht ik) werd ook niet meer geraced

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door ICEFARMER Bekijk Berichten
                            Fransman Jean Luc Pailler,die op de party in Portugal iedereen een fles wijn inde handen stak,op een bepaald momentstond daar bijna iedereen met een fles ipv een glas.Het feest was trouwens volledig op kosten vd organisator.
                            Ik woon in MOL provincie antwerpen en sinds midden jaren zeventig al rallycrossfan
                            glosso circuit met rennerspark nog midden in omloop en belangrijkste auto's toen

                            citroen ds,sm, renault A110, ford escort mk1, vw kever met porsche motor mercedes 280E enz...................bekendste namen toen Fons Peeters, Luc NOyen,Herman Campers, Marnix de Loddere,Guy Deladrieire PaulGrietens ,Cris Lambot,Jean Filipini Van Herck Stappaerts pierre Moens Rik van Mechelen (dat was de eerste met een bus )

                            Comment


                            • Nieuwe foto's van ERC Belgie en Nederland

                              Terug wat nieuw materiaal op

                              Comment


                              • Nog eens wat grB geweld,Alamäki wint op het Mandes circuit in Ingelmunster.

                                Op 2.55 wanneer ze er samen afgaan.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door ICEFARMER Bekijk Berichten
                                  Nog eens wat grB geweld,Alamäki wint op het Mandes circuit in Ingelmunster.

                                  Op 2.55 wanneer ze er samen afgaan.

                                  http://www.motorsportmad.com/view/57...lycross-legend
                                  Gigantisch zalig!

                                  Leuke website ook
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                  Bestelt
                                  1995 Mazda MX-5 1.8

                                  Comment


                                  • Nog een paar spannende finale´s,hier al in de grA periode,maar de wagens waren wel even krachtig als voordien.





                                    Per Eklund,niet slecht voorn een "bompa"

                                    Comment


                                    • Magnifieke herinneringen!

                                      Comment


                                      • Effe de verschillende data posten:

                                        Belgisch kampioenschap:

                                        22/feb Testdag
                                        2/mrt Internationaal
                                        6/jul Internationaal
                                        21/sep Internationaal
                                        19/okt Internationaal


                                        Nederlands Kampioenschap:

                                        16/mrt Testdag
                                        20/apr Internationaal
                                        18/mei Internationaal
                                        15/juni Internationaal
                                        13/juli Internationaal



                                        Europees:

                                        12 - 13 april England Lydden
                                        02 - 03 mei Portugal Mantalegre
                                        09 - 10 mei Frankrijk Essay
                                        30 - 31 mei Hongarije Nyirad
                                        06 - 07 juni Oostenrijk Melk
                                        04 - 05 juli Zweden Holjes
                                        08 - 09 augustus België Maasmechelen
                                        15 - 16 augustus Duitsland Buxtehude
                                        05 - 06 september Polen Slomczyn
                                        12 - 13 september Tjechië Sosnova

                                        Normaal ga ik naar Lydden Hill op 13/04
                                        R.I.P. Murphy 16/06/2003 - 08/07/09
                                        Mitsubishi Lancer Evo6 RS
                                        Mercedes-Benz ML 320 CDi

                                        Comment


                                        • M'n pa heeft daarvant weekend gezeten, tis naar tschijnt een wreed schoon circuit daar!

                                          Ik ga normaal gezien ook wel mee als het er ek is, tis op paasmaandag zeker?

                                          In montalegre, ga'k wss ook zijn. Nyirad en melk afhangkelijk van m'n eindwerkverdediging ook. Holjes sowieso, zalig circuit, ambiance, gravelbaantjes in de buurt. En al de rest normaal gezien ook wel, tenzij ik op een of andere rally zit.
                                          Last edited by Stevy; 10/02/2009, 23:24.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X