Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Europees Kampioenschap Rallycross

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Jokerlap

Het is weer eens bewezen dat wedstrijden zonder Joker spectaculairder zijn.
    Al zal Jochen Coox daar wel anders over denken.
    Als je weet dat Per Eklund vorige week nog zijn wagen aan het herstellen was!!!!!

http://www.rallycross.hu/eklund_crash_buxtehude.html[/quote]

Ik vind een wedstrijd zonder Jokerlap ook spectaculairder, maar tevens ook minder interessant voor de portefeuille van de piloten.
    De laatste jaren zijn er meerdere piloten die met gelijk materiaal strijden.
    Als er geen Jokerlap is, is de start het allerbelangrijkst.
    Als er wel een Jokerlap is, zijn de volle 4 (of 6) ronden belangrijk.

Bewijzen:
    - Valkenswaard 2008
    - Essay 2009
    - Buxtehude 2009

Belangrijk:
    Verleg de problemen van de 'eerste bocht' niet naar de Jokerlap!
    Zorg als organisatie ervoor dat het uitkomen van de Jokerlap steeds overzichtelijk is voor de piloten.

Comment

• Dooie boel hier!
      spectaculair stil!

Ik vertrek vrijdag richting Tsjechië.
      Hopelijk is daar meer te beleven dan op dit forum

Comment

• 2010

Nieuw seizoen.

Hopelijk even geweldig als 2009!

Deze ERC ga ik live bezichtigen:
        1) Frankrijk
        2) Groot-Brittanië
        3) Zweden
        4) België
        5) Duitsland
        6) Tsjechië

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A.Oranjesson Bekijk Berichten
          Dooie boel hier!
          spectaculair stil!
          Tja,weinig belangstelling voor deze sport blijkbaar,weinig respons is om soms moedeloos van te worden.
          De meeste respons rijg ik van een bepaalde fotograaf die zeurt over copyrights.Terwijl wij hier enkel zijn broodwinning promoten!!!

Oorspronkelijk geplaatst door A.Oranjesson Bekijk Berichten
          Nieuw seizoen.

Hopelijk even geweldig als 2009!

Deze ERC ga ik live bezichtigen:
          1) Frankrijk
          2) Groot-Brittanië
          3) Zweden
          4) België
          5) Duitsland
          6) Tsjechië
          Dit jaar enkel U.K. & België voor mij denk ik.

Het Europees rallycrosskampioenschap is terug van start voor 2010.

De eerste 2 races (Portugal en Frankrijk) zitten er reeds op.

Op 30 & 31 Mei wordt op het Lydden Hill-circuit de volgende wedstrijd gereden.
          Lydden Hill ligt op een 10-tal minuten van Dover,dus voor ons Belgen een van de wedstrijden die dichtsbij gereden word.
          Ik zal alvast aanwezig zijn.

Grote nieuwkomer dit jaar is de Amerikaanse Driftkampioen Tanner Foust,hij is tevens de eerste Amerikaanse rijder in Rallycross.Indruk heeft hij allesinds reeds gemaakt.

Tanner Foust Racing, Inc.

Dit is de link naar de eerste videoverslagen:

BVBA CHRIS COURTEYN

Comment

• Onbekend is onbemind hier op dit forum!!!
            R.I.P. Murphy 16/06/2003 - 08/07/09
            Mitsubishi Lancer Evo6 RS
            Mercedes-Benz ML 320 CDi

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vanni Bekijk Berichten
              Onbekend is onbemind hier op dit forum!!!
              Inderdaad ze weten niet wat ze missen.Lukt het dit jaar wel om naar Lydden te gaan.
              Momenteel de wedstrijd van Frankrijk op Exqi!!

.

Comment

• Ik zal niet vd partij zijn in de UK.
                MM zeker wel!

En nu Portugal kijken op life TV.
                Foust is precies wel onder de indruk vh agressief gedrag die er heerst in het rallyx
                Positief verrast ook van Doran!
                Maar ik blijf natuurlijk supporteren voor MDK & Sverre. Heb niet voor nix mijn zoon naar hem genoemd
                Mercedes-Benz ML 320 CDi

Comment

• Ik was vorige week in Frankrijk, helaas quasi geen enkele wedstrijd gezien omdat ik moest monteren en mij met de onboards moest bezig houden.
                  Doran gaat inderdaad heel goed
                  De races zelf waren niet echt spannend naar wat ik gezien heb in de montage.
                  Jammer van Michael dat ie problemen met z'n motor had. En begrijpelijk ook dat hij z'n reserve niet wou gebruiken omdat die 2 jaar stilgestaan heeft en ie schrik had dat hij ook ging breken en zo nog meer kosten ging hebben.
                  Wel straf van de jonge Bossard (19jaar ofzo), z'n eerste europese wedstrijd en meteen div 1a gewonnen, chapeau!

Binnen 2 weken zit ik normaal gezien ook in Hongarije, nog mensen van hier die gaan?
                  Last edited by Stevy; 15/05/2010, 17:07.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stevy Bekijk Berichten
                    Ik was vorige week in Frankrijk, helaas quasi geen enkele wedstrijd gezien omdat ik moest monteren en mij met de onboards moest bezig houden.
                    Doran gaat inderdaad heel goed
                    De races zelf waren niet echt spannend naar wat ik gezien heb in de montage.
                    Jammer van Michael dat ie problemen met z'n motor had. En begrijpelijk ook dat hij z'n reserve niet wou gebruiken omdat die 2 jaar stilgestaan heeft en ie schrik had dat hij ook ging breken en zo nog meer kosten ging hebben.
                    Wel straf van de jonge Bossard (19jaar ofzo), z'n eerste europese wedstrijd en meteen div 1a gewonnen, chapeau!

Binnen 2 weken zit ik normaal gezien ook in Hongarije, nog mensen van hier die gaan?

De circuits in Portugal en Frankrijk vind ik stom om rallycross op te rijden.
                    Het onverhard is daar niet echt geen onverhard meer,er vormt zich gewoon een ideale lijn,wanneer je daarvan afwijkt om een inhaalactie te proberen raak je gewoon zelf in de problemen.
                    Daardoor lijken die wedstrijden wat op treintje rijden.Het ideale zou zijn dat ze tussen elke reeks het onverhard terug openvegen.

Ik zal enkel in de U.K. zijn en op Maasmechelen,tenzij het Courteyn-team mij uitnodigd.

Comment

• + YouTube Video
                      ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

• Mooie en spectaculaire races.
                        Duval kan nog verder vooraan geeindigd zijn als hij niet zo´n stomme fout had gemaakt in de 3de reeks.
                        Dat hij uiteindelijk toch nog 4de eindigd was nog verbazend.Hij moet wel dringend iets doen aan zij n arogante imago;
                        Hij kan wat media lessen gebruiken van Tanner Faust.

Look for more of my pictures here: http://s33.photobucket.com/albums/d9...%20Parmentier/

Comment

• Blijkbaar is het in Lydden beter fotograferen dan in MM. Of heb je je lens door den draad gestoken?
                          Knappe pics in alle geval. Hopelijk ben ik er volgend jaar es bij!!
                          Mercedes-Benz ML 320 CDi

Comment

Blijkbaar is het in Lydden beter fotograferen dan in MM. Of heb je je lens door den draad gestoken?
                            In Lydden staat er NERGENS draad, heerlijk voor foto´s te nemen of video´s te maken ! En dit jaar waren de races ook nog eens de moeite. Zoek maar eens naar mijn filmpjes op youtube onder

"ERC Lydden 2010"

groeten

Niels

Comment

Blijkbaar is het in Lydden beter fotograferen dan in MM. Of heb je je lens door den draad gestoken?
                              In MM neem ik zelfs mijn fototoestel niet meer mee.In Lydden zijn er veel mooie plaatsen waaruit je foto´s kan maken.
                              Zelfs al zorgen de "professionelen" er voor dat je geen accreditatie verkrijgt om op de binnenkant van het circuit te komen.

Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!

Oorspronkelijk geplaatst door Eklund Bekijk Berichten
                              En dit jaar waren de races ook nog eens de moeite. Zoek maar eens naar mijn filmpjes op youtube onder

"ERC Lydden 2010"

groeten

Niels
                              Er zaten inderdaad heftige races tussen.
                              En enkele stommiteiten van Duval.

Hier de link naar de filmkes van Niels. http://www.youtube.com/user/Eklund1984#g/u

.
                              Last edited by ; 03/06/2010, 01:51.

Comment

• Juppa en vannacht zetten we alweer aan naar Hongarije voor de volgende manche van het ek! Hopelijk weer mooie races

Comment

• Is dat op LifeTV ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Autospoter Bekijk Berichten
                                    Is dat op LifeTV ?
                                    Ik denk van wel maar ben het niet zeker. Sowieso wel op Exqi Plus en Exqi Sport later deze week of begin volgende week.

Trouwens sinds deze morgen terug van Hongarije.
                                    Niet echt mooie races gezien op een paar uitzonderingen na.
                                    Het circuit is er zodanig smal dat enkel de start de moeite is want inhalen is verder bijna niet mogelijk, daarna komt het op de jokerlap aan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stevy Bekijk Berichten
                                      Ik denk van wel maar ben het niet zeker. Sowieso wel op Exqi Plus en Exqi Sport later deze week of begin volgende week.

Trouwens sinds deze morgen terug van Hongarije.
                                      Niet echt mooie races gezien op een paar uitzonderingen na.
                                      Het circuit is er zodanig smal dat enkel de start de moeite is want inhalen is verder bijna niet mogelijk, daarna komt het op de jokerlap aan.

De uitzending op Exqi begint nu normaalgezien.

.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ICEFARMER Bekijk Berichten
                                        En enkele stommiteiten van Duval.

.
                                        Ook gezien, maar als neofiet toch mooi vierde! Chapeau!

Comment

• Met de vele uitzendingen op Exqi en in Pitstop begint mij dit ook wel te interesseren! Zouden enkel iets meer on-boards in de verslagen mogen zitten

Comment

Working...
                                          X