Reeds van in mijn kinderjaren ben ik een Rallycrossfan.Het europees kampioenschap zorgt steeds voor de spectaculairste wedstrijden.
De eenvoudige uitleg voor rallyx is;superkrachtige rallywagens die op een tamelijk klein circuit(1km),zij aan zij (5À6 wagens)strijden over reeksen van 4Ã*6 rondjes.Deels op asfalt,deels op onverhard.
Ik word al wat oud,en dan begin je alles van vroeger beter te vinden. iIk heb hier bij mij thuis nog een aantal foto´s teruggevonden van europese wedstrijden,uit de tijd dat er vooral met grB wagens werd gereden en een aantal van nog vroeger zelfs.
Ik zal de mooiste scannen en hier plaatsen,als er nog liefhebbers zijn(Altenza is er volgens mij al 1)aarzel dan niet om er ook te posten.
Eerst en vooral mijn favoriet Matti Alamaki,met de Porsche 911 Bi-Turbo 4X4(750pk) ,vierwielaandrijving was toen nog eigen knutselwerk.Spoilers ook trouwens
Persoonlijk ben ik in het laatste grB jaar zelf meegeweest naar enkele wedstrijden al roadie met 2 Finse piloten,Pauli Silvenoinen(Metro6R4)en Pekka Rantanen(Ford RS200).Echt een onvergetelijke tijd.
Comment