Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fotografie eindwerk

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Bijna iedereen wil hier goee weer, de fotograaf die onderstaande foto maakte ( Jeroen Peeters voor autoweek) vond het net een groot voordeel dat het regende.

Hij had ook een locatie nodig die een 'vaste' achtergrond had. De snelheid lag wel heel wat lager, ongeveer 50km/u.

Comment

gebruikte lens was zoomlens 55-250 F4-5.6 IS II van canon tot nu toe altijd in JPG gewerkt omdat bewerken net voor cursus 3 is, maar je hebt wss wel gelijk. Voor statische foto's is JPG goed als amateur, maar voor dergelijk concept als dit is raw mss idd beter

Comment

Ik heb nu de bijna gehele cvo opleiding gedaan (enkel nog laatste module te gaan). Meeste lesgevers daar hebben niet veel kaas gegeten van dit soort fotografie. Het niet in raw werken moet je eigenlik zo snel mogelijk veranderen, je zal merken dat er een heel andere wereld opengaat. Nu een goed genomen foto is nog altijd de basis!!! Op je flickr net eens snel gekeken en van die subaru valt me op dat 4 van de 5 fotos schuin staan. Ze zullen veel rustiger overkomen als je die recht zet. Foto van die witte auto met dat laag standpunt is hoogstwaarschijnlijk genomen met een rig die aan de auto vasthangt. Ik neem mijn rolling shots altijd gewoon uit een auto met toestel in de hand; spotmeting voor de belichting.Scherpstelpunt neem je bij dit soort fotos best op de A-stijl van de auto. In begin kies je best voor zo vlak mogelijke wegen om uit de hand te shooten. ter info: onderstaande foto is genomen met een 10mm; 1/125ste f4.0 op iso 100 met polarisatie _MG_3624.jpg (merk wel dat door de uplaod en kleine resolutie de scherpte wat weg is; origineel is hij pak beter)

Comment

@nico: DAt die cursussen soms weinig om handen hebben hebk al gemerkt, maar als je komt van een compact camera zoals ik, dan hebk toch al pak bijgeleerd. Ik heb me net ingeschreven voor lightroom dus ik veronderstel dat het vanaf dan permanent met raw zal zijn. Dat de meeste foto's wat schuin zijn klopt wel. Deze zijn genomen op binnenbaantjes hier en zijn dus om te beginnen al niet plat. lijkt me beter vb dat op img_0005 de wagen wat schuin is dan de huizen scheef staan. Maar ik zal het onthouden voor de volgende sessie. De laatste les is eind juni dus ik hoop tegen dan nog 1 of 2 sessies met iemand van hier te hebben kunnen doen. Wat die stand betreft ben je niet de eerste die me die tip hier meegeeft dus dat zal ik zeker onthouden. Op full manual mode is dat niet bij te houden met die continue wisselende lichtomstandigheden. Wat de stand zelf betreft wat is nu het "beste" (ja ik weet dan 'beste' relatief is en van persoonlijke voorkeur meer afhangt maar toch, psychodweep vb (laatste reactie pag 2) zegt vb tijd hij in de S stand schiet en matrix meting. een polarisatie filter heb ik liggen. Mocht jij aan mijn 'projectje' kunnen/willen meewerken dat hoor ik het uiteraard graag

Ik heb de volgende lenzen ter beschikking

de standaard kitlens 18-55, 50mm en de eerder vermelde 55-250

Comment

ik vermoed dat een Ford s-max of opel Meriva niet echt de wagens zijn dat je zoekt
            Persoonlijk gebruik ik bijna altijd de manuele mode; maar inderdaad soms een sluitertijd of diafragma voorkeuze gebruiken kan handig zijn. Ik zeg niet dat "mijn" manier de juiste is er zijn meerder manieren.
            en schuine fotos zet je toch gewoon snel recht in nabewerking

Comment

Het type wagen maakt mij niet uit. Mijn thema gaat rond "wagens in beweging". Of dat nu een oldtimer of de nieuwste mcLaren is voor mij om het even. Al is het natuurlijk wel leuker om een McLaren op een kiekje te zetten dan mijne opel corsa Klopt dat je die snel recht zet in nabewerking, maar als je img_0005 der op na neemt. Stel nu dat ik die wagen "recht" zet, dan komen die huizen schuin te staan en das ook geen zicht :p

Comment

Is er iemand die misschien een shoot can doen dit weekend? Om gegeven tips hier uit te proberen

Comment

We zijn vandaag toch al eens gaan testen, der moeten nog wa ND filterkes voorzien worden (wat teveel licht), maar een leuke eerste test

Bijgevoegde Bestanden

Comment

dus da waart ge daar in dien hoek aant doen. Foto van mij aant trekke :p

wat ook leuk zou zijn (in mijn geval dan) is iemand die een breedhoeklens te leen wil stellen (met bijpassende nd filter) voor op mijn 650D. Met mijn 18-55 kitlens is het net haalbaar om te doen maar had graag net iets meer achtergrond gehad. Budget om der zelf 1 aan te schaffen (of nen audi TT gelijk hierboven ) is er niet
                    Last edited by Ch3vr0n; 25/05/2014, 21:32.

Comment

Ja der moet toch een bewijs zijn datter gewerkt is he!

Bij mij is mijn 10-20mm en ND filter vandaag geleverd

Sent from my iPhone using Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ch3vr0n Bekijk Berichten
                        dus da waart ge daar in dien hoek aant doen. Foto van mij aant trekke :p

wat ook leuk zou zijn (in mijn geval dan) is iemand die een breedhoeklens te leen wil stellen (met bijpassende nd filter) voor op mijn 650D. Met mijn 18-55 kitlens is het net haalbaar om te doen maar had graag net iets meer achtergrond gehad. Budget om der zelf 1 aan te schaffen (of nen audi TT gelijk hierboven ) is er niet
                        Ik heb nen Samyang 14mm manuele lens (voor canon). En m'n broer heeft zo'n zuignap ding gekocht waarop je een camera kan monteren, nog niet uitgetest. Een ND filter past daar wel niet op.
                        Ik zou nog een shoot doen van m'n wagen, wanneer ik m'n nieuwe nr plaat heb.

Comment

wel ook "leuke" visite gehad. Tg einde van de test stonde de flikken opt eind van de weg in de combi te wachte :p Was wel nie voor ons :p. Toeme toch

@psycho: thx voor het aanbod maar zonder ND ist niet te doen. Op 2" is de foto in no-time over belicht. en gade op de meter op onderbelichten zetten, dan haalde die 2" nie meer

Comment

Is die staaf op die Audi dan zo stijf dat je 2 seconden sluitertijd kunt gebruiken ? Dat trilt toch als je rijdt ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door psychodweep Bekijk Berichten
                              Is die staaf op die Audi dan zo stijf dat je 2 seconden sluitertijd kunt gebruiken ? Dat trilt toch als je rijdt ?
                              Het is geen 30 per uur ofzo he, het is wandeltempo / vooruit rollen..

GFW doet dit ook heel vaak (akkoord hij gebruikt een 1000 euro carbon staaf) maar onderstaand is met 6s sluitertijd.
                              Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

Comment

Ik maak al jaren zo'n foto's. Zelfs tijdens een drift:

Captain Turbo
                                General Von Driftenstein

Oorspronkelijk geplaatst door C_X
                                Ik wil eens met een nieuwe z4 rijden

Comment

Lekkere shot. Jammer dat der nu geen sneeuw ligt om die na te maken :p

Comment

Volgende maand kan ik eventueel met een e30 rallywagen. Ben hem nog aant klaarmaken voor keuring. Ben ook van staden en de broer van de forrester chauffeur.

Comment

Ik wil met plezier ne shoot doen, maar de foto's zelf zal ik niet meer voor eindwerk kunnen gebruiken. Lessen eindigen de 23e

Comment

We zijn nog eens gaan proberen, één van mijn foto's vlug vlug door photoshop gedraaid:
                                        Ben benieuwd hoe Ch3vr0n z'n foto's zijn want daar lag natuurlijk de meeste nadruk op

Comment

De eerste schifting is gebeurd, geurende volgende werk zaak dan de vinden edit gebeuren, al Bergh in nu ook geen expert met photoshop

Verstuurd vanaf mijn Nexus 7 met Tapatalk

Comment

Working...
                                          X