Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Circuitrijden-met/via welke organisaties rijden jullie?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Supersunday gereden gehad op Zolder met Slylimits op 10 aug; viel goed mee....
    21 oktober eens deelnemen aan Vroemdag...
    2 nov.mogelijk nog een stintje of 2 op Zolder Skylimit...
    En dan nog is tussendoor tot ad Nurburgring geraken moet voldoende zijn voor dit jaar.... :-)


    Wat ik vlg jaar/seizoen zeker wil doen:

    *Mettet
    *Zandvoort
    *(opnieuw) Spa...
    *Keertje trackaddix proberen...

    Comment


    • #22
      Zandvoort is echt een aanrader.
      BMW X5 45e

      Comment


      • #23
        Snap eigenlijk niet goed wat iedereen hier tegen Skylimit heeft? Hebben jullie die dingen allemaal "horen zeggen" en is het zowat zijn eigen leven gaan leiden? Zijn jullie zelf al regelmatig daar geweest?

        Ik ben op 80% van de trackdays op Zolder aanwezig als bezoeker (helaas geen trackwaardige auto momenteel), en élke trackday (op Zolder) is er wel minstens één van mijn kameraden aan het rijden. Natuurlijk gebeuren er wel eens ongevallen, het is en blijft een circuit, maar echt héél erge dingen gebeuren er toch zelden.

        Verder moet je daar verplicht "les" volgen voor je vrij de baan op mag. Zo leer je tenminste de juiste lijn alsook de rempunten kennen. Het enige grote nadeel wat je soms hebt is dat het absurd druk is op de dagen dat het spel uitverkocht is, maar zelfs dan verloopt alles eigenlijk heel vlot. (Kleine tip: de laatste stint vrij rijden is meestal een heel pak minder druk, aangezien de meeste mensen die van ver komen dan al vertrokken zijn om op een deftig uur thuis te komen)

        En dit komt dan van iemand die in de clinch ligt met de grote baas van het hele skylimit gebeuren (botsende karakters).
        Honda Civic Type R EP3 - 200pk
        Citroën Berlingo - 2 koppige steenezels
        Honda Civic Type R EP3 - 250pk
        Honda Del Sol - 120pk

        Comment


        • #24
          Dus als ik het hier goed begrijp zijn de jongens met een 'oude', vrij rappe wagen, de losers? De mannen waar iedereen vol afzag naar kijkt?

          en de mannen met de megane rs'en, Clio rs'en, Porsches, atom's, enz... Zijn de goeien? Omdat zij met duurdere wagens (90% daily driven) zich op een circuit risceren, en schrik hebben om een krasje in hun auto te hebben?

          dat is het enige wat ik onthouden heb van dit topic. Bedankt voor de info allesinds... *Schud z'n hoofd en sluit autoforum*

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door VRX Bekijk Berichten
            Snap eigenlijk niet goed wat iedereen hier tegen Skylimit heeft? Hebben jullie die dingen allemaal "horen zeggen" en is het zowat zijn eigen leven gaan leiden? Zijn jullie zelf al regelmatig daar geweest?

            Ik ben op 80% van de trackdays op Zolder aanwezig als bezoeker (helaas geen trackwaardige auto momenteel), en élke trackday (op Zolder) is er wel minstens één van mijn kameraden aan het rijden. Natuurlijk gebeuren er wel eens ongevallen, het is en blijft een circuit, maar echt héél erge dingen gebeuren er toch zelden.

            Verder moet je daar verplicht "les" volgen voor je vrij de baan op mag. Zo leer je tenminste de juiste lijn alsook de rempunten kennen. Het enige grote nadeel wat je soms hebt is dat het absurd druk is op de dagen dat het spel uitverkocht is, maar zelfs dan verloopt alles eigenlijk heel vlot. (Kleine tip: de laatste stint vrij rijden is meestal een heel pak minder druk, aangezien de meeste mensen die van ver komen dan al vertrokken zijn om op een deftig uur thuis te komen)

            En dit komt dan van iemand die in de clinch ligt met de grote baas van het hele skylimit gebeuren (botsende karakters).
            Ik doe bijna elke trackday op zolder van skylimit mee.

            En het is daar een beetje een machtsspel imo, idd 's morgens worden daar lessen gegeven en rijden ze in groep voor de lijnen te leren, wat goed is want er zijn mensen bij die dat wel eens kunnen gebruiken.

            Maar je mag ze dan niet gaan inhalen dus moet je er traag achter blijven rijden, weg fun. Als de lessen voorbij zijn gaan die mensen zelf ook rijden. En dan zijn ze zowat alles vergeten en rijden ze meer in de weg dan wat anders en gaan ze niet opzij.

            In de namiddag is het wel eens druk, maar het valt best mee.

            Er zijn ook mensen bij met corvetten die zitplaatsen verhuren om mee te rijden, maar die mannen zijn zo traag in de bocht en willen niet opzij gaan, maar vlammen dan wel weer weg op de rechte stukken .

            Het ergste van al dat er wordt gehamerd op het feit dat er mensen in de pits rondlopen en de snelheid beperkt is, wel de skylimit taxi's vliegen er echt hard door, maar daar mag je uiteraard niets van zeggen .
            BMW X5 45e

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door gregory.declercq Bekijk Berichten
              Dus als ik het hier goed begrijp zijn de jongens met een 'oude', vrij rappe wagen, de losers? De mannen waar iedereen vol afzag naar kijkt?

              en de mannen met de megane rs'en, Clio rs'en, Porsches, atom's, enz... Zijn de goeien? Omdat zij met duurdere wagens (90% daily driven) zich op een circuit risceren, en schrik hebben om een krasje in hun auto te hebben?

              dat is het enige wat ik onthouden heb van dit topic. Bedankt voor de info allesinds... *Schud z'n hoofd en sluit autoforum*
              Het is hier dan ook een bmw minded eco forum.

              Soit ik rij zowel met een 991 als een M3 als met "brakke" E36 325i's.

              Ik moet zeggen dat ik meer toegang en respect krijg met de E36. Van die porsche hebben de meeste (vooral oudere mannen) de reactie van fils de papa en we laten die niet door en we rijden in de weg.

              Kan ik mij nog goed herinneren, de eerste keer op Assen met de 911.

              Ik zat te rijden achter een E46 csl en die kerel wilde maar niet opzij gaan, uiteindelijk die zo hard opgejaagd om toch te passeren dat hij de grindbak is inbeland .

              Op Zandvoort ook een bekende hollandse wielrenner met zijn E92 M3 die iedereen van de baan bekan reed om toch maar "snel" te kunnen zijn.

              Er zijn soms ook zoals die dhl zegt, jonge gasten die niks te verliezen hebben met hun 25-ste handse bmw of golf en rijden voor te prakken. Maar das een minderheid.
              BMW X5 45e

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                Ik kan er geen antwoord op geven, maar ik ga van tijd eens kijken de donderdag op Zolder. Inderdaad, hetgene je dan ziet is ongeloofelijk. Gastjes met een Astra GSI, oude 3, Oude GTI enz... en maar gaaze geven. Bochten nemen al schuiven. En daartussen enkel echt snelle wagens. De max om te zien. En om de 5 a 10 minuten wordt het spel stil gelegd en gaat de depanneur de baan op. Sorry, maar voor mij is dat echt lachen... Sommigen zetten het daarna voort op de openbare weg. Zo zag ik een oud Golke zot doen op circuit. Toen we naar huis gingen lag die op z'n dak van de oprit van de autostrade. Weeral lachen...
                Jij snapt het blijkbaar niet.
                BMW X5 45e

                Comment


                • #28
                  Wat snap ik niet dan?

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door VRX Bekijk Berichten
                    Snap eigenlijk niet goed wat iedereen hier tegen Skylimit heeft? Hebben jullie die dingen allemaal "horen zeggen" en is het zowat zijn eigen leven gaan leiden? Zijn jullie zelf al regelmatig daar geweest?

                    Ik ben op 80% van de trackdays op Zolder aanwezig als bezoeker (helaas geen trackwaardige auto momenteel), en élke trackday (op Zolder) is er wel minstens één van mijn kameraden aan het rijden. Natuurlijk gebeuren er wel eens ongevallen, het is en blijft een circuit, maar echt héél erge dingen gebeuren er toch zelden.

                    Verder moet je daar verplicht "les" volgen voor je vrij de baan op mag. Zo leer je tenminste de juiste lijn alsook de rempunten kennen. Het enige grote nadeel wat je soms hebt is dat het absurd druk is op de dagen dat het spel uitverkocht is, maar zelfs dan verloopt alles eigenlijk heel vlot. (Kleine tip: de laatste stint vrij rijden is meestal een heel pak minder druk, aangezien de meeste mensen die van ver komen dan al vertrokken zijn om op een deftig uur thuis te komen)

                    En dit komt dan van iemand die in de clinch ligt met de grote baas van het hele skylimit gebeuren (botsende karakters).
                    Niet helemaal waar wat je hier zegt....
                    heb het even in het vet aangeduid hierboven....

                    De dag dat ik deelnam was een" super sunday" ... Hier werd geen les gegeven, het is een dag om bepaald 'publiek' dat zelden of nog nooit op een circuit reed de kans te geven 'circuitrijden te leren kennen....
                    Nogmaals, voor mezelf geen probleem want ik ken Zolder goed genoeg....
                    Echter, voor die 'beginners' zou je dan toch dneken dat ze (al is het maar) een korte briefing gaan geven over de vershll 'vlaggen', mogelijke situaties/ db-meters,enz..._>>
                    Nope, niks gezien of gehoord....

                    Verder snap ik alle tumult ook niet.
                    net als op openbare weg zal je ook op circuit 'onverstandige / egoistische / dikkenekken / en vul maar aan ....' chauffeurs tegenkomen

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door Fred-RS Bekijk Berichten
                      Niet helemaal waar wat je hier zegt....
                      heb het even in het vet aangeduid hierboven....

                      De dag dat ik deelnam was een" super sunday" ... Hier werd geen les gegeven, het is een dag om bepaald 'publiek' dat zelden of nog nooit op een circuit reed de kans te geven 'circuitrijden te leren kennen....
                      Nogmaals, voor mezelf geen probleem want ik ken Zolder goed genoeg....
                      Echter, voor die 'beginners' zou je dan toch dneken dat ze (al is het maar) een korte briefing gaan geven over de vershll 'vlaggen', mogelijke situaties/ db-meters,enz..._>>
                      Nope, niks gezien of gehoord....

                      Verder snap ik alle tumult ook niet.
                      net als op openbare weg zal je ook op circuit 'onverstandige / egoistische / dikkenekken / en vul maar aan ....' chauffeurs tegenkomen
                      Akkoord, zo is het inderdaad.
                      Er worden soms ook uitzonderingen gemaakt voor bepaalde "clubs" die naar een trackday komen, die mogen dan ook zonder "les" rijden.

                      Nu blijft het toch zo dat op de meeste dagen er wél les is ^^want er zijn veel meer gewone trackdays, dan dat er supersundays zijn
                      Honda Civic Type R EP3 - 200pk
                      Citroën Berlingo - 2 koppige steenezels
                      Honda Civic Type R EP3 - 250pk
                      Honda Del Sol - 120pk

                      Comment


                      • #31
                        idd, klopt ook...
                        Tja, een korte briefing voor beginners zou toch op zijn plaats zijn hé tijdens die super sundays.... Toch voor mensen die aangeven/gaven geen ervaring te hebben...Efin, dat vraagt maar 10min'tjes tijd meen ik...

                        Comment


                        • #32
                          Andy zorgt er voor dat je let je auto voor een beperkt budget kan tracken. Wil je het wat rustiger bestaan er andere, meestal, duurdere of verder afgelegen trackdays. Om in gevaar gebracht te worden moet je niet naar skylimit, er rijden overal fools rond. Persoonlijk hou ik wel van kleine trackdays op clubcircuits. Meestal ook in kleinere groep en met grote veiligheid

                          Comment


                          • #33
                            Gisteren nog eentje gedaan met trackaddix,terug dik inorde,we waren met 20..

                            Comment


                            • #34
                              Dat bedoel ik Luc

                              Verder zijn de Engelse trackdayorganisators in het begin ook leuk wegens leftside overtaking only, on the straights.

                              Na een tijd gaat dat wel echt vervelen, het is wel "veiliger"

                              Comment


                              • #35
                                Dat bedoel ik Luc

                                Verder zijn de Engelse trackdayorganisators in het begin ook leuk wegens leftside overtaking only, on the straights.

                                Na een tijd gaat dat wel echt vervelen, het is wel "veiliger"

                                Comment


                                • #36
                                  Trackaddix is zéér goed. Skylimit is ook plezant maar je moet idd een beetje opletten. Defensieve houding kan daar geen kwaad.

                                  Curbstone en dergelijk zijn zéér goed maar kost uiteraard wel wat meer in verhouding tot bovenstaande.

                                  Eigenlijk is 't simpel hé mannen. Deelnemen aan een trackday is zéér leuk maar je moet wel rekening houden met het feit dat het kan foutlopen. Ook als is het zelfs je fout niet een olie spoor of fout van een ander kan ook zware gevolgen hebben. De geleden schade is voor eigen rekening. Doe het met een auto die je kan missen.

                                  En vergeet nooit dat er op trackdays geen prijzen te rapen vallen. 't Belangrijkste is dat je plezier hebt, je wagen beter leert kennen en veilig thuis komt met een grote glimlach. Als je iemand inhaalt haal die dan in zoals jij zelf zou willen ingehaald worden!


                                  Mensen die plezier halen door een ander de muur, banden of grindbak te zien in gaan mankeren iets... . imho
                                  Last edited by Alfa-Beemer; 01/10/2014, 00:59.
                                  U hoeft dit niet te lezen.

                                  Comment


                                  • #37
                                    +1...
                                    den borre


                                    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                    Int3x0r
                                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
                                      Trackaddix is zéér goed. Skylimit is ook plezant maar je moet idd een beetje opletten. Defensieve houding kan daar geen kwaad.

                                      Curbstone en dergelijk zijn zéér goed maar kost uiteraard wel wat meer in verhouding tot bovenstaande.

                                      Eigenlijk is 't simpel hé mannen. Deelnemen aan een trackday is zéér leuk maar je moet wel rekening houden met het feit dat het kan foutlopen. Ook als is het zelfs je fout niet een olie spoor of fout van een ander kan ook zware gevolgen hebben. De geleden schade is voor eigen rekening. Doe het met een auto die je kan missen.

                                      En vergeet nooit dat er op trackdays geen prijzen te rapen vallen. 't Belangrijkste is dat je plezier hebt, je wagen beter leert kennen en veilig thuis komt met een grote glimlach. Als je iemand inhaalt haal die dan in zoals jij zelf zou willen ingehaald worden!


                                      Mensen die plezier halen door een ander de muur, banden of grindbak te zien in gaan mankeren iets... . imho
                                      Nagel op de kop!!
                                      Greetz,
                                      Canonball
                                      _____________________
                                      530dA F10 2010
                                      Z4 s23i E89 2011

                                      Comment


                                      • #39
                                        Volledig mee akkoord.
                                        Golf V GTI Edition 30 ---> Verkocht
                                        2012 Audi A4 Avant ---> Verkocht
                                        2014 Golf 7 R ---> Verkocht
                                        2008 BMW E91 335i --> Verkocht
                                        2015 Golf 7 GTD

                                        Comment


                                        • #40
                                          Gisteren nog eens ge'Skylimit
                                          Maar 1 sessie'tje...

                                          Was weer gezellig...!
                                          Wel 1 tje vlak voor m'n neus in chicane volledig dwars gegaan mr 'k had nog marge genoeg...
                                          Redelijk wa panne's en 1'tje serieus id muur gegaan , splinternieuwe knappe GT86 met al enkele mod's...,slik

                                          Tussendoor ook nog Vroemdag gedaan, vaak in gietende regen; stond er versteld van hoeveel grip 'k/je toch nog had op Zolder...
                                          Eigenlijk was dat ideaal, slecht weer, veel water en met die mannen rijd je toch niet aan 100% dus vond het super om bij te leren en auto beter te leren kennen in niet-alledaagse omstandigheden!

                                          Trackday-rijden/circuit gebeuren werkt echt wel verslavend...
                                          Jammer is het bepaalde 'risico' dat er idd mee gepaard gaat...toch met daily driven wagen, wat uiteindelijk echt 'je gerief' is...
                                          Ook niet cheap aan banden en blokken, haha blokken zijn er zo goed als door nu na 8dznd km...
                                          Last edited by ; 03/11/2014, 14:23.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X