Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ongeluk Jules Bianchi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ongeluk Jules Bianchi

    Het gaat niet goed met Jules Bianchi (25). "De situatie is uitzichtloos", zegt Philippe Bianchi, vader van, aan BBC. "Iedere keer als de telefoon rinkelt, beseffen we dat het een bericht van het ziekenhuis kan zijn dat Jules overleden is." De Franse F1-piloot crashte tien dagen geleden in Suzuka en ligt met hersenletsel nog steeds in kritieke toestand in het ziekenhuis van Yokkaichi.

    Christine en Philippe Bianchi (r) waken in het ziekenhuis van Yokkaichi © epa.

    Gérard Saillant (l), de arts die zich ontfermde over Michael Schumacher, staat nu ook de familie Bianchi bij © afp.

    Bianchi's vader benadrukte wel dat hij nog steeds gelooft in een herstel. "Ik weet zeker dat hij niet zal opgeven." "Ik praat met hem en weet dat hij me kan horen. Hij gaat de race van zijn leven winnen", voegde hij in Gazzetta dello Sport nog toe. "De artsen hebben verteld dat het een wonder is dat hij nog leeft. Niemand heeft ooit dergelijke slag overleefd. We leven hier in een nachtmerrie ver van huis. Als het wat beter gaat met Jules, kunnen we hem misschien overbrengen naar Tokio. Helaas zijn er geen garanties.

    "Er zijn parallellen met de situatie van (gewezen F1-piloot) Michael Schumacher die eind december 2013 bij een skiongeval ernstig hersenletsel opliep. "Ik vroeg me bij het ongeluk van Schumacher iedere keer af waarom ze ons niet meer konden vertellen. Nu zit ik in dezelfde situatie en begrijp ik het. Iedereen vraagt hoe het met Jules is, maar ik kan niemand een antwoord geven, want meer dan 'zijn situatie blijft kritiek, maar stabiel' weet ik niet."
    Bron: www.hln.be/hln/nl/954/Formule-1/article/detail/2089251/2014/10/14/Vader-Bianchi-Situatie-Jules-hopeloos.dhtml

  • #2
    Slecht nieuws Ziet er dus jammer genoeg naar uit dat er voor het eerst sinds Ayrton Senna weer een dode kan vallen binnen de F1. Zonde

    Comment


    • #3
      In een ver verleden viel er praktisch bij elke race wel een dode of zwaargewonde te betreuren. Gelukkig is de sport nu veel veiliger geworden, maar het blijft gevaarlijk.

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
        In een ver verleden viel er praktisch bij elke race wel een dode of zwaargewonde te betreuren. Gelukkig is de sport nu veel veiliger geworden, maar het blijft gevaarlijk.
        Ja natuurlijk. En had die truck er niet gestaan dan was dat nu ook niet gebeurd. Ze zouden iets moeten vinden zoals in Monaco. Op heel wat punten een gigantische hijskraan ipv al die bulldozers of Manitou's.

        Comment


        • #5
          Altijd triestig zoiets om weer een jong leven vernield of verloren te zien gaan, hopelijk komt er spoedig wat goed nieuws.
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #6
            Jules Bianchi

            Lucien Bianchi

            Mauro Bianchi


            De pech zit blijkbaar in de familie. Triestig om zoiets te lezen, wreed triestig.

            Comment


            • #7
              Zoiets is natuurlijk verschrikkelijk voor de familie. Ze hadden de race veel sneller moeten stilleggen.

              Comment


              • #8
                Laten we vooral hopen dat hij erdoor komt.
                2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                  Zoiets is natuurlijk verschrikkelijk voor de familie. Ze hadden de race veel sneller moeten stilleggen.
                  Dat is achteraf gemakkelijk gezegd . Autosport blijft gewoon een gevaarlijke sport je kiest daar ook voor.

                  Comment


                  • #10
                    Autosport blijft natuurlijk gevaarlijk . Landbouwvoertuigen horen niet thuis op een circuit , er zijn miljoenen en miljoenen geinvesteerd de laatste 20 jaar in zowel circuits als wagens en dan laten ze zo'n levensgevaarlijk stuk ijzer toe als sleepdienst.

                    Comment


                    • #11
                      Ik vind t heel erg wat er gebeurd is, maar ik persoonlijk kan er met mijn simpel boereverstand niet bij dat er iemand "onder geel" zo af gaat.

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk Berichten
                        Ik vind t heel erg wat er gebeurd is, maar ik persoonlijk kan er met mijn simpel boereverstand niet bij dat er iemand "onder geel" zo af gaat.
                        Op de plek waar hij eraf gegaan is was er wel heel wat staand water natuurlijk. De ronde ervoor had Magnussen al een slippertje op identiek dezelfde plaats dat hij nog kon opvangen. De ronde later gaat Sutil in de kant en dan Bianchi. De snelheid was waarschijnlijk wel al aangepast maar niet voldoende, en als je met banden rijdt met beperkt profiel dan is staand water levensgevaarlijk.

                        Comment


                        • #13
                          Uit de Vlaamse sensatiegazet bij uitstek:

                          Er sijpelen meer en meer details door over de horrorcrash die de Franse F1-piloot nu al negen dagen in een diepe coma houdt. Volgens het Duitse 'Auto Motor und Sport' zouden de oorsensoren van Bianchi op het moment van de impact op/onder de kraanwagen liefst 92g gemeten hebben. In mensentaal werkte een kracht van 92 keer Bianchi's lichaamsgewicht (69 kg) in op zijn lichaam. Omdat zijn hoofd wellicht keihard tegen de kraanwagen botste, is het logisch dat de hersenschade heel ernstig is. Over de oorzaak van het dramatische ongeval gonst het ook verder van de speculaties. Volgens Sport Bild zou Bianchi's team Marussia hem opgedragen hebben te versnellen ondanks de gele vlaggen, maar die bewering werd nog niet bevestigd of ontkend.

                          'Auto Motor und Sport' kon het geheime rapport inkijken dat de FIA over het ongeval naar zijn veiligheidscommissie, onder leiding van Peter Wright, doorstuurde. Dankzij de zogenaamde 'G-sensor', die de piloten sinds dit seizoen in hun oordopjes moeten dragen, worden de krachten die inwerken op de piloot constant gemeten. In het geval van Bianchi zouden die oorsensoren dus een onwaarschijnlijk hoge kracht van 92g gemeten hebben. Dat betekent liefst 92 keer het lichaamsgewicht (69 kg) van Bianchi.

                          Snel tot stilstand

                          Niet verwonderlijk dat de behandelende artsen dus van een medisch mirakel spreken omdat Jules Bianchi überhaupt nog in leven is na die horrorcrash. Om nog meer te illustreren hoe groot die krachten wel waren: Bianchi's bolide, die in volle vaart crashte onder de kraanwagen, vloog na de impact zo'n anderhalve meter in de lucht en kwam al binnen de vijf meter helemaal tot stilstand.

                          Bevel om te versnellen?

                          Nog in de Duitse pers lanceerde het magazine 'Sport Bild' de bewering dat Marussia, het team van Jules Bianchi, zijn piloot zou bevolen hebben te versnellen op het moment van de gele vlag die op gevaar wees. Sport Bild citeert daarvoor een FIA-bron: "Bianchi heeft niet vertraagd na het zwaaien van de gele vlaggen. Via de intercom beval Marussia hem juist om gas te geven en op die manier Ericsson voor te blijven. Dat radioverkeer werd vastgelegd." Niemand heeft deze bewering echter bevestigd of ontkend, al blijft het voor velen een raadsel waarom Bianchi in volle vaart van de baan ging. Officieel is daarover nog niets naar buiten gekomen.
                          Bron: http://www.hln.be/hln/nl/954/Formule...ij-crash.dhtml

                          Comment


                          • #14
                            Beetje bij beetje komt er meer informatie over de crash van Jules Bianchi aan de oppervlakte drijven. Informatie die stinkt.

                            Even terugspoelen naar zondag 4 oktober 2014, naar de Grote Prijs van Japan. Het regent en het Suzuka-circuit ligt er spekglad bij. Vraag maar aan Adrian Sutil, die in de bandenmuur terecht kwam na een schuiver in de Dunlop-bocht. Terwijl de Sauber ontzet werd, knalde Jules Bianchi tegen de manoeuvrerende takelwagen. De 25-jarige Marussia-piloot werd weggevoerd in coma. Intussen zijn we twee weken verder en gonst het van de geruchten, zowel over de oorzaak van de klapper als over de ernst van de situatie.

                            We weten dat Bianchi nog steeds in een diepe coma ligt, dat zijn toestand kritiek, maar stabiel is. Toch gaf zijn vader intussen toe dat de familie zich voorbereidt op het ergste, dat ze ervan uitgaan binnenkort een telefoontje te krijgen met het nieuws dat hun zoon niet meer wakker zal worden. Het zou de eerste Formule 1-dode zijn na de crash Ayrton Senna in 1994.

                            Sinds dit seizoen dragen de F1-boys oordopjes met geïntegreerde G-krachtenmeter. Jules Bianchi crashte aan een snelheid van 160 km/u en kreeg een impact van 92G te verwerken. Dat wil zeggen dat de Fransman een klap kreeg die 92 keer zo groot was als zijn lichaamsgewicht. Nu begrijpen we ook waarom de artsen het een wonder noemen dat Bianchi nog leefde. En waarom de familie ervan uitgaat dat de letsels blijvend zullen zijn. Als hij het al overleeft.

                            Ook over het waarom van de crash gaan verschillende verhalen. Door de crash van Sutil gold er een gele-vlagsituatie in de zone van de Dunlop-bocht, een concrete aanwijzing aan de overige piloten om van het gas te gaan. Toch schoof Bianchi onweerstaanbaar van de baan. Nu waren de omstandigheden bijzonder guur; het regende pijpenstelen en de duisternis begon te vallen. Dan maak je sneller een inschattingsfout.

                            Maar waarom reed Bianchi zo hard? Verschillende bronnen suggereren dat de onaangepaste snelheid die tot de dramatische crash geleid heeft, het gevolg is van de directieven van de Marussia-teamleiding. Vanop de pitsmuur zouden ze Bianchi aangemaand hebben die gele-crashsituatie te gebruiken om de kloof tot Caterham-rijder Marcus Ericsson te dichten. Van die radiocommunicatie zijn opnames, maar de FIA houdt die vooralsnog geheim.

                            Uiteraard reageert Marussia geschokt. Daarbij verwijzen ze naar de timing in de desbetreffende sector, die tonen dat alle rijders van het gas gegaan zijn naar aanleiding van de gele vlaggen. Ook Bianchi, dus. Al laat F1-racedirecteur Charlie Whiting wel weten dat niet iedereen evenveel vertraagde. En dat Bianchi de situatie wellicht verkeerd heeft ingeschat. Een persoonlijke inschatting, want uit de radiotranscripties zou blijken dat het team hem niet gesuggereerd heeft sneller te rijden.

                            Het ongeval maant de FIA wel aan om nieuwe veiligheidssystemen te overwegen. Daarbij wordt onder meer gedacht aan een gesloten cockpit. Wij denken dat een consequente Safety Car-procedure, naar het voorbeeld van de Amerikaanse eenzitterij, al veel zou oplossen. Al zien wij vooral heil in een automatische maximumsnelheid in sectoren die onder een gele vlag vallen. Eerlijker, want iedereen rijdt even snel en niemand kan gebruik/misbruik maken van de situatie. En veiliger, want je kan niet over die elektronisch opgelegde snelheid heen.
                            Bron: http://www.autowereld.be/2014/10/15/bianchi-92g/
                            Last edited by ; 15/10/2014, 12:16. Reden: opmaak

                            Comment


                            • #15
                              Al een tijdje geen update meer gelezen over Jules Bianchi. Een op zich banaal ongeval maar helaas op de verkeerde plaats... In het verleden hebben er zich wel vaker schuivers voorgedaan waarbij meerdere piloten op elkaar gereden zijn. Ik vrees er écht voor dat dit niet goed gaat lopen
                              The shark is BACK! BMW 635csi

                              BMW E24 635csi 1985
                              BMW F10 520da 2012
                              MINI Clubman Cooper 2017


                              2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                              BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                              Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                              VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                              Comment


                              • #16
                                Een jammerlijk arbeidsongeval in een irrelevante sport zoals er dagelijks vele gebeuren over heel de wereld.

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
                                  Een jammerlijk arbeidsongeval in een irrelevante sport zoals er dagelijks vele gebeuren over heel de wereld.
                                  Proficiat, voor mij bent u vandaag 'lul' van de dag.

                                  Gefeliciteerd!



                                  Hopelijk 'geen nieuws, goed nieuws' maar het begint stilaan op het geval Schumacher te lijken. Jammer genoeg

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
                                    Een jammerlijk arbeidsongeval in een irrelevante sport zoals er dagelijks vele gebeuren over heel de wereld.

                                    Al een geluk dat achterlijk zijn geen zeer doet, je zou afzien.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ik begrijp de commotie niet. Ik zei dat een jammerlijk arbeidsongeval is zoals er dagelijks spijig genoeg zo vele gebeuren. Ik ken de man niet persoonlijk.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Darkwing Duck Bekijk Berichten
                                        Proficiat, voor mij bent u vandaag 'lul' van de dag.

                                        Gefeliciteerd!


                                        +1 tss sommige mensen horen echt niet thuis op deze wereld.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X