Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Circuitrijden én verzekering

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Circuitrijden én verzekering

Bon, hier zitten wel wat mensen die met hun dagelijkse, lees 'ingeschreven' wagen, dus met nummerplaat op circuit geregeld gaan 'tracken'.
    Dit om alom gekende voordelen; met je wagen tot aan/op het circuit rijden, geen gesleur van aanhanger, geen 2 wagens nodig, enz...

Ik doe dit dus ook, en zal het dit jaar mogelijk nog wat meer gaan doen.

1 ding steekt mij altijd wat tegen->
    Afstand van verhaal ondertekenen per circuit'ervaring' én het feit dat je verzekering...niet telt/geld...
    Hmm, infeite zijn dat 2 zaken maar laat ons het houden bij de issue 'verzekering'

Heb zelf kleine omnium
    Gebeurt er wat op circuit, wat dan ook, kan ik hier volgens mijn verzekeraar géén beroep op doen.

Bestaan er nu echt geen alternatieve verzekering voor het rijden op circuit...?
    Dat je bvb kan afsluiten voor 6 maand / 4 maand...?

Dacht zo is iets gevonden te hebben, engelse firma, ging over 3 à 4hnd euro voor 1 circuitdag....
    Had ik zoveel centen dan kocht ik wel auto enkel voor circuit.

Of nemen jullie full omnium en neem je dan een 'loopje' met de verzekeraar?Euh ja menneer er reed er eentje in mn flank...nee gegevens heb ik niet, hij was zo rap terug weg, op de Radaillon kon ik hem echt niet bijbenen...

Graag jullie ervaringen / evt. advies...

De circuitauto's die ik gebruik zijn niet verzekerd. Maar dat zijn ook maar brakke E36's.

De 911 zelf is verzekerd ook voor de nurburgring en circuit. Ik dacht iets van 3k/jaar ongeacht het aantal deelnames.
    BMW X5 45e

Comment

Dit bestaat: http://www.autosportverzekering.nl

Heb ooit eens offerte gevraagd maar nog nooit gebruikt - even opgezocht in mijn mails:
      verzekerde waarde: 5000€
      dekking: contactschade
      eigen risico: 1000€
      premie: 200€

- De verzekering dekt alleen schade aan de eigen auto.
      - Er is geen schuldvraag; of je nu zelf in de banden bent gereden of hierbij bent geholpen maakt niets uit.
      - Contactschade die is veroorzaakt door contact met het wegdek is niet gedekt (bijvoorbeeld je carter kapot rijden op de curbs).
      - In samenwerking met u wordt een schadehersteller aangesteld die de auto zal repareren (eigen race team of fabrikant mogelijk).

Comment

Contacteer verzekeringen Missine in Kortemark eens, zowat de meest bekende verzekeraar in autosportland.

verstuurd vanaf mijn Nokia 3310

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door verbeke Bekijk Berichten
          Contacteer verzekeringen Missine in Kortemark eens, zowat de meest bekende verzekeraar in autosportland.

Thx
          Er staat niet van op hun site betreft de autosport, maar zal dit zeker eens doen ;-)

Zelf iets van ervaring mee?

Comment

We zijn er zelf bij verzekerd maar niet met een circuitwagen. Ik ken wel een circuitporsche die er verzekerd is. Wij zijn er alleszinds tevreden van, Jozef komt ook langs bij u thuis en dergelijke.

Comment

Circuitrijden én verzekering

Deze deed het ook.

Guy D. uit Schoten en zijn twee zonen moesten vandaag voor de rechter verschijnen. Ook vier van zijn vennootschappen zijn gedagvaard. D. hield zich jarenlang bezig met het aanbieden van verzekeringen voor racewagens, raceboten en zelfs vliegtuigen. De man had geen vergunning. Vaak werden schadegevallen ook niet vergoed. De zaak werd uitgesteld naar 2 april.

Sent from here
              den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

de zoon van voormalig Formule-1 piloot Jos, voor de renstal in de Formule 3. De 17-jarige Limburger debuteert dit jaar als jongste coureur ooit in de Formule 1 bij het team van Toro Rosso.????

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                  De circuitauto's die ik gebruik zijn niet verzekerd. Maar dat zijn ook maar brakke E36's.

De 911 zelf is verzekerd ook voor de nurburgring en circuit. Ik dacht iets van 3k/jaar ongeacht het aantal deelnames.
                  Welke verzekering doet dat ?

Ik verzeker de auto meestal BA in Frankrijk voor een €40/dag maar de premies die ik te horen krijg voor de wagen zijn hallucinant. Indien je al een vrijstelling moet nemen van
                  €15.000 neem ik het risico van de wagen maar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TumB0 Bekijk Berichten
                    de zoon van voormalig Formule-1 piloot Jos, voor de renstal in de Formule 3. De 17-jarige Limburger debuteert dit jaar als jongste coureur ooit in de Formule 1 bij het team van Toro Rosso.????

En is hij verzekerd ???

Comment

De mijne is verzekerd voor trackdays.
                      Dus ik kan met een gerust hart de Nürbugring op.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                        De mijne is verzekerd voor trackdays.
                        Dus ik kan met een gerust hart de Nürbugring op.
                        Wat betaal je daar extra voor en bij wie?

Sent from my iPhone using Tapatalk
                        previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                        current : BMW 330D F30

Comment

Niks, zit in mijn omnium inbegrepen. Zit bij Servis.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                            Niks, zit in mijn omnium inbegrepen. Zit bij Servis.
                            Is dat niet de opel-verzekering ?

Comment

Working...
                            X