Mededeling

Collapse
No announcement yet.

FIA Formula One 2015 - Australian Grand Prix

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Ze hebben de Honda motor in de McLaren tijdens de laatste ronde even volledig opengezet en dit is het resultaat;
    de snelste rondetijden van diegene die gefinished zijn:

    Driver Team Best Time
    Lewis Hamilton Mercedes 01:30.945
    Nico Rosberg Mercedes 01:31.146
    Marcus Ericsson Sauber 01:32.143
    Felipe Massa Williams 01:32.358
    Nico Hulkenberg Sahara Force India 01:33.330
    Jenson Button McLaren 01:33.338
    Sebastian Vettel Ferrari 01:33.383
    Sergio Perez Force India 01:34.997
    Carlos Sainz Jr Toro Rosso 01:35.328
    Daniel Ricciardo Red Bull Racing 01:36.576
    Felipe Nasr Sauber 01:36.630

    bron: 2015 On Track Activity Results | 2015 Formula 1 Rolex Australian Grand Prix

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door sink Bekijk Berichten
      Ze hebben de Honda motor in de McLaren tijdens de laatste ronde even volledig opengezet en dit is het resultaat;
      En dan was'm gaar waarschijnlijk .. Op zich niet zo een slechte tijd !
      Classic cars on demand

      www.facebook.com/CaliforniaDream.be
      www.californiadream.be

      - It's time to make your dream come true -

      Comment


      • #43
        Dat ze dat volle tank gedoe maar afschaffen . Tss de qualy en begin race zit er bijna 10s verschil in rondetijden.

        Comment


        • #44
          Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
          Dat ze dat volle tank gedoe maar afschaffen . Tss de qualy en begin race zit er bijna 10s verschil in rondetijden.
          Ik zie niet in waarom ze dat zouden doen. Zoals het nu is is het veiliger.

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door Darkwing Duck Bekijk Berichten
            Ik zie niet in waarom ze dat zouden doen. Zoals het nu is is het veiliger.
            De rijders kunnen dan min 3seconde per ronde sneller omdat de wagen lichter is en banden zien ook minder af. Altijd maar dat managen van de brandstof en banden maakt f1 saaier.

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
              De rijders kunnen dan min 3seconde per ronde sneller omdat de wagen lichter is en banden zien ook minder af. Altijd maar dat managen van de brandstof en banden maakt f1 saaier.
              Inderdaad! Dat het veiliger is vind ik een dom argument, ga dan vissen ofzo
              Classic cars on demand

              www.facebook.com/CaliforniaDream.be
              www.californiadream.be

              - It's time to make your dream come true -

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
                Duuuh! Alleen jammer dan Alonso er niet bij is
                Ik ben F1 beginnen kijken toen Alonso net begon bij Renault, ik heb nooit een F1 zonder hem gekend ...
                met 15 wagens starten is ook niet echt top ?!?

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                  met 15 wagens starten is ook niet echt top ?!?
                  Nee inderdaad, zeer pijnlijk om te zien.. En RB die begint te janken is ook triest.
                  Classic cars on demand

                  www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                  www.californiadream.be

                  - It's time to make your dream come true -

                  Comment


                  • #49
                    Ik ben éérders voorstander van iedereen het zelfde vermogen en met het chassis laat je u maar gaan.

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                      Ik ben éérders voorstander van iedereen het zelfde vermogen en met het chassis laat je u maar gaan.
                      De regels zijn voor iedereen hetzelfde. Dat Mercedes ze dit jaar weer beter interpreteert, moet voor Red Bull een teken zijn dat ze nog beter hun best moeten doen.


                      Daarnaast is er altijd een conjuctuur/verloop met de succesvolle F1 teams.
                      Halverwege de jaren 90 was Benneton het sterkst (Schumi 2x kampioen).
                      Daarna Williams (Villeneuve had veruit de snelste auto en kon op 80% rijden nog het veld voorblijven leek het wel). Vervolgens McLaren (2x Häkinnen).
                      Daarna kwam De Grote Dominantie van Ferrari (Schumi 5x kampioen, bizar), om vervolgens de twee volgende jaren door Renault F1 de troon af te moeten staan.


                      Dus na 4 jaar alles te winnen, heb je de kans dat je weer een paar jaar tweede viool speelt. Is altijd zo geweest, uithalen en opnieuw beginnen.

                      Ik zie liever meer vrijheid ipv meer standaardiseren.
                      Classic cars on demand

                      www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                      www.californiadream.be

                      - It's time to make your dream come true -

                      Comment


                      • #51
                        Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
                        De regels zijn voor iedereen hetzelfde. Dat Mercedes ze dit jaar weer beter interpreteert, moet voor Red Bull een teken zijn dat ze nog beter hun best moeten doen.


                        Daarnaast is er altijd een conjuctuur/verloop met de succesvolle F1 teams.
                        Halverwege de jaren 90 was Benneton het sterkst (Schumi 2x kampioen).
                        Daarna Williams (Villeneuve had veruit de snelste auto en kon op 80% rijden nog het veld voorblijven leek het wel). Vervolgens McLaren (2x Häkinnen).
                        Daarna kwam De Grote Dominantie van Ferrari (Schumi 5x kampioen, bizar), om vervolgens de twee volgende jaren door Renault F1 de troon af te moeten staan.


                        Dus na 4 jaar alles te winnen, heb je de kans dat je weer een paar jaar tweede viool speelt. Is altijd zo geweest, uithalen en opnieuw beginnen.

                        Ik zie liever meer vrijheid ipv meer standaardiseren.
                        is dat niet te verklaren door verandering van tech. spec's door Eccelstone, ... + verhuis van ingenieurs tussen team's ?

                        ik volg Horner wel met zijn opmerkingen dat Red Bull de dubbele difussor heeft moeten laten vallen omdat ze te "machtig" waren en dat er nu niets gedaan is tegen "macht" van de MB motor, wagen

                        Comment


                        • #52
                          F1 is jammer genoeg ook een kwestie van (vrienjes)politiek.

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                            is dat niet te verklaren door verandering van tech. spec's door Eccelstone, ... + verhuis van ingenieurs tussen team's ?

                            ik volg Horner wel met zijn opmerkingen dat Red Bull de dubbele difussor heeft moeten laten vallen omdat ze te "machtig" waren en dat er nu niets gedaan is tegen "macht" van de MB motor, wagen
                            Dubbele diffusor is wel iets anders dan een motor natuurlijk. Was trouwens Brawn GP dacht ik met die dubbele diffuser, RedBull had een aangeblazen diffuser volgens mij. Beide werden wel geweerd, omdat dit technisch eenvoudig was om te wijzigen. Je kan toch niet verwachten dat Mercedes op enkele weken tijd een nieuwe motor gaat ontwikkelen?

                            Comment


                            • #54
                              Kan mij allemaal geen ruk schelen, als ik maar mooie spannende races zie dit jaar.

                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
                                Kan mij allemaal geen ruk schelen, als ik maar mooie spannende races zie dit jaar.
                                Dat wel, Melbourne was verschrikkelijk saai. Ik heb zelfs stukken vooruit gespoeld. Was ik blij dat ik niet opgestaan ben om 6u

                                Comment


                                • #56
                                  Tja er zijn meerder aspecten waarom MB zoveel voor zit. Eerst en vooral door de motor (hun "gespleten" turbo is echt geniaal!) maar aangezien andere teams ook met dit blok rijden is het niet enkel de motor. Ook zijn de andere motorleveranciers vrij om ook dit type te ontwikkelen. Ten tweede is de neus dit jaar van enorm belang. Je ziet bv bij MB en Williams (niet toevallig beide zeer sterk) dat ze een "korte" neus hebben ipv zo een lange als bv RB. Ook hier is men vrij dit te kopiëren. ECHTER, RB is bezig met zo een neus te maken maar dit is niet zo simpel om ten eerste deze goed werkend te krijgen en ten tweede, men moet de crashtests opnieuw doen. Iets waar RB in faalde met de korte neus.
                                  Classic cars on demand

                                  www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                                  www.californiadream.be

                                  - It's time to make your dream come true -

                                  Comment


                                  • #57
                                    Waar is de tijd dat teams als Ferrari na een paar maanden met een heel ander wagen reden. Een B spec.

                                    Comment


                                    • #58
                                      Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                                      Waar is de tijd dat teams als Ferrari na een paar maanden met een heel ander wagen reden. Een B spec.
                                      Das't plan bij Manor, als ze niet terug op de fles gaan.
                                      Classic cars on demand

                                      www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                                      www.californiadream.be

                                      - It's time to make your dream come true -

                                      Comment


                                      • #59
                                        het zou me sterk verwonderen, moest de motor in de mercedes identiek zijn aan de motoren die force india, williams en lotus ter beschikking hebben. de hardware is misschien identiek, maar de software zou best wel eens kunnen verschillen. trouwens, moeten de teams allemaal hetzelfde ers-systeem gebruiken? zoniet is het samenspel tussen motor en ers nog een variabele. onderschat ook het belang van de benzine, die de teams ter beschikking hebben, niet. ik meen ergens een artikel gelezen te hebben, waar in stond dat petronas een zeer bijzonder mengsel had ontwikkeld. dat was trouwens dertig jaar geleden niet anders. de bmw motor in de brabham van nelson piquet werd ook gevoed met een speciaal brouwsel. het maakte de bmw motor niet alleen extreem krachtig, maar ook betrouwbaar.

                                        wat ik straf vind , is dat melbourne 2015 eigenlijk de race is die ik vorig jaar verwachtte. grote verschillen tussen de verschillende motoren en auto's die zelfs niet op de startgrid geraken. ge zoudt denken dat in een tweede jaar van een nieuw motorreglement, de verschillen kleiner zijn. onbegrijpelijk wat er bij renault aan de hand is. en honda ... een jaar later instappen (een jaar meer de tijd om te ontwikkelen en om de concurrentie in de gaten te houden) en dan echt nergens staan ...

                                        ik had het al moeilijk om me vorig jaar te motiveren om te kijken. dit jaar wordt het precies nog erger. bling, britney en de spaanse samoerai zijn niet echt piloten waarvan ik het warm krijg (wat niet wil zeggen dat ik hun talent niet erken). de rijders waarvoor ik wel enige affiniteit voel, blijven hangen in mindere teams. jonge gasten die zomaar in een f1 stappen en dadelijk behoorlijk meekunnen (zijn deze auto's fysisch nog wel moeilijk genoeg te besturen?). super grote teams, waar de ingenieurs en it-ers belangrijker en belangrijker worden. rijders die allemaal dezelfde pr-opleiding hebben gekregen. de bbc die maar de helft van de races live uitzendt. het constante politieke getouwtrek (nu weer het gezaag van horner om het motorvermogen te levellen. dat gedreig om uit de f1 te stappen is trouwens een truc die ie van ferrari geleerd heeft. nooit hardgemaakt door di montezemolo en zelfs enzo himself bleef niet langer weg dan een enkele race hier en daar.). één lichtpuntje ... daniel ricciardo. vond hem maar een grijze muis bij toro rosso en begreep totaal niet waarom red bull zo tuk op hem was. amai, heeft me vorig jaar laten zien dat ik er eigenlijk gene zak van ken! ik denk dat ik te oud geworden ben voor de f1.

                                        wil natuurlijk allemaal niet zeggen dat ik de volgende grand prix oversla. de fast forward knop is één van de beste uitvindingen ooit.

                                        Comment


                                        • #60
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Darkwing Duck Bekijk Berichten
                                          Dat wel, Melbourne was verschrikkelijk saai. Ik heb zelfs stukken vooruit gespoeld. Was ik blij dat ik niet opgestaan ben om 6u
                                          We weten allemaal dat er op Melbourne meerdere wagens niet zullen finishen, maar ondanks dat was het vorig seizoen een zéér vermakelijke race, iets wat dit seizoen jammer genoeg niet het geval was.

                                          Beste van al was dat ik al wakker was vanwege m'n werk en toch vergeten was dat het om 5u reeds begon dus ik doodleuk om 6u45 naar de decoder om klaar te zetten om op te nemen en toen verschoot ik me een bult dat het bijna gedaan was, ik wilde persé zondag nog de race zien dus m'n hele tv-gids afgelopen om te zien wie het nogmaals uitzend en toen botste ik op rtl (duits) en rtbf maar aangezien rtl om 8u de herhaling toonde heb ik deze opgenomen en kon ik mooi voordat het voetbal begon s'middags kijken, was een aangename voorbeschouwing in de pits, maar een voleldige race op rtl was niet echt voor herhaling vatbaar want ze zijn constant bezig met vettel, rosberg en hulkenberg wat ergens wel logisch is en er werden ook enkele minuten reclame getoond..

                                          Vanaf nu staat sporting telenet geprogrammeerd en hopen dat de volgende race wel aangenaam zijn om naar te kijken. Bernie mag van mij een kurk stoppen in de uitlaten van mercedes zodat de grid wat meer aan elkaar hangt.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X