Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Algemeen trackday topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• in dat filmpje ongeveer 3.26m, die kerel pakt die lijn redelijk naar rechts (aan die witte lijnen in puntvorm), en daar is het te hobbelig hebben ze mij verteld.
    Als je daar een meterke naar links rijdt, gaat de auto daar een pak stabieler door.

edit: net u filmpje gezien.
    Ik bedoel de bocht bij u aan 1.08-1.10
    Last edited by kefkie; 23/04/2015, 17:16.
    BMW X5 45e

Comment

• Nog niet gevoeld, heb de indruk dat wij daar gewoon overkletsen.......voet beneden

Comment

• Ik ben afgelopen weekend ook gaan kijken naar de trackday van vrijrijden.nl
        Als toeschouwer merkte ik niets van de comments die hier gegeven werden. Ik heb nog gesproken met 2 kerels die hun eerste sessie achter de rug hadden. Het was toen half 5 en rustig op circuit. Een Golf 2 1.3 en een Civic 1.4. Geen racemonsters dus maar ze waren wel enthousiast. Die gast met de Civic had de eerste ronde een chicane verkeerd ingeschat en harder moeten remmen dan voorzien. Dat was het enige dat er 'fout' ging. Trommels op de achteras maar de remkracht was er nog na 20 minuten. Reden genoeg om de volgende keer zelf te gaan rijden. Dat was ook de bedoeling afgelopen zaterdag maar ik kreeg mijn e30 niet aan de praat..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
          Ik ben afgelopen weekend ook gaan kijken naar de trackday van vrijrijden.nl
          Als toeschouwer merkte ik niets van de comments die hier gegeven werden. Ik heb nog gesproken met 2 kerels die hun eerste sessie achter de rug hadden. Het was toen half 5 en rustig op circuit. Een Golf 2 1.3 en een Civic 1.4. Geen racemonsters dus maar ze waren wel enthousiast. Die gast met de Civic had de eerste ronde een chicane verkeerd ingeschat en harder moeten remmen dan voorzien. Dat was het enige dat er 'fout' ging. Trommels op de achteras maar de remkracht was er nog na 20 minuten. Reden genoeg om de volgende keer zelf te gaan rijden. Dat was ook de bedoeling afgelopen zaterdag maar ik kreeg mijn e30 niet aan de praat..
          Soms doen mensen domme dingen.
          Dat is in het dagelijkse verkeer ook zo.
          Dat het nu iemand met een luxe/sport/dure goedkope wagen is enz;;;velen durven wel eens dom te doen.
          Wel , das idem op circuit zo....

Alleen ; wanneer je gaat rijden bij een 'goedkope' organisatie, zoniet de goedkoopste, dan trekt dit een bepaald soort mensen/wagens aan...Nl, mensen met goekopere wagen enz...
          Zij hebben 'on track' nu 1 maal minder te verliezen ; auto kapot of niet maakt niet zo'n groot verschil... Maak je optelsom: je zal meer risico hebben tijdens de trackday die jij aanhaalt...

Maar als je e30 rijd zal dit mogelijk voor jou ook minder erg zijn (is niet slecht bedoelt)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
            Nog niet gevoeld, heb de indruk dat wij daar gewoon overkletsen.......voet beneden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Darkwing Duck Bekijk Berichten
              Please zegt F250 Dutry, please
              jup.. met remorque & iets erop

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fred-RS Bekijk Berichten
                Soms doen mensen domme dingen.
                Dat is in het dagelijkse verkeer ook zo.
                Dat het nu iemand met een luxe/sport/dure goedkope wagen is enz;;;velen durven wel eens dom te doen.
                Wel , das idem op circuit zo....

Alleen ; wanneer je gaat rijden bij een 'goedkope' organisatie, zoniet de goedkoopste, dan trekt dit een bepaald soort mensen/wagens aan...Nl, mensen met goekopere wagen enz...
                Zij hebben 'on track' nu 1 maal minder te verliezen ; auto kapot of niet maakt niet zo'n groot verschil... Maak je optelsom: je zal meer risico hebben tijdens de trackday die jij aanhaalt...

Maar als je e30 rijd zal dit mogelijk voor jou ook minder erg zijn (is niet slecht bedoelt)
                Met die lage prijs verlagen ze de drempel wel. Maar het zat daar echt niet vol met bruin mannen die hun E46's aan het aftrappen waren Die kom je eerder tegen op de ring van Hasselt

Toen ik bij skylimit ben gaan kijken waren er 4 auto's geprakt ofzo. Een GT86, Evo, Golf GTI... Nu waren er enkel een paar auto's in de vilneuve rond gegaan of de grindbak in maar geen schade.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                  Met die lage prijs verlagen ze de drempel wel. Maar het zat daar echt niet vol met bruin mannen die hun E46's aan het aftrappen waren Die kom je eerder tegen op de ring van Hasselt

Toen ik bij skylimit ben gaan kijken waren er 4 auto's geprakt ofzo. Een GT86, Evo, Golf GTI... Nu waren er enkel een paar auto's in de vilneuve rond gegaan of de grindbak in maar geen schade.
                  Klinkt veelbelovend...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                    1 mei ga ik de 911 nog eens de sporen geven op circuit

Is voor mij wel de eerste keer Mettet, ben eens benieuwd hoe me dat gaat bevallen.

Oorspronkelijk geplaatst door Dutry R Bekijk Berichten
                    Just ingeschreven voor de voormiddag... Kga geen heel dagje zot doen
                    Ik dacht hetzelfde, maar voor die €50 meer heb ik dan toch maar een hele dag genomen.

'k Zie jullie daar? Witte Clio RS 1-GKB-335
                    Last edited by ; 24/04/2015, 21:06.

Comment

• Croix 24 mei maandelijkse "essaie libre" €100/dag €60/halve...
                      3 reeksen toerisme - gt (en +300pk) - proto & single seater.

Klein maar fijn.

Comment

• verdorie. ik denk dat ik naar de vlaanders moet verhuizen, om enigszins kortbij die noord-franse circuits te zitten.

heb wel goesting om vrijdag naar mettet af te zakken, alleen geven ze k*tweer. ik kijk nog effe de kat uit de boom.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door #166 Bekijk Berichten
                          verdorie. ik denk dat ik naar de vlaanders moet verhuizen, om enigszins kortbij die noord-franse circuits te zitten.

heb wel goesting om vrijdag naar mettet af te zakken, alleen geven ze k*tweer. ik kijk nog effe de kat uit de boom.
                          Croix, Abbeville, Ecuyers, Folembray, Clastres,... altijd iets te beleven voor weinig euro's.

Comment

• Ja maar Croix vind ik toch te klein, leuk voor één keer.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Yannick007 Bekijk Berichten
                              Ja maar Croix vind ik toch te klein, leuk voor één keer.
                              Ideaal voor met iets goedkoop dat op een aanhanger staat te gaan rijden maar met een recente duurdere wagen zou ik het ook niet doen.

Sent from here
                              den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Yannick007 Bekijk Berichten
                                Ik dacht hetzelfde, maar voor die €50 meer heb ik dan toch maar een hele dag genomen.

'k Zie jullie daar? Witte Clio RS 1-GKB-335
                                Ik hou het in de gaten
                                BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                                  Ideaal voor met iets goedkoop dat op een aanhanger staat te gaan rijden maar met een recente duurdere wagen zou ik het ook niet doen.

Sent from here

Heb al -tig keren daar gereden en nog nooit iets serieus weten gebeuren... In tegenstelling tot bv Franchorchamps waar het dikwijls wel prijs is. Uiteraard is het laatste een fijner circuit maar om iets af te stellen of uit te proberen vind ik Croix super. Zijn meestal dezelfde gasten en zeker in de 2 zwaarste reeksen zijn daar weinig wacko's...

Comment

• @kefkie @Dutry R @Yannick007 ... en? meegevallen?

Comment

• Leuk circuit, maar de porsche was iets te zwaar voor de korte bochtjes.

Ik heb zelf een stintje gereden ik zat volgens de meting rond de 1.15. Geen idee of dat snel was of niet.

Bij aankomst stonden er allemaal single seaters in de pits dus ik had al schrik dat ik langs alle kanten ging voorbij geknald worden. Maar das was blijkbaar niet het geval .

Tussen de shell en het circuit (+-30km) serieus geknald met de porsche en de volwagen (335d). We verschoten ervan hoegoed die bak wel meekon.

Mijn co ritje is minder goed afgelopen. Ik zat naast mijn baas, maar die kan écht niet met een auto rijden. Gas is bij hem alles of niets, niks doseren. Remmen is ook in schokken en stukken ipv 1 mooie aanremlijn.
                                      Na 10 minuten kwam ik dus zo uit de auto en was de dag over voor mij
                                      Last edited by kefkie; 01/05/2015, 21:16.
                                      BMW X5 45e

Comment

• Ik wil er nog wel eens heen gaan, weliswaar enkel om zelf te rijden en niet meer om mee te rijden .

nu aftellen naar de volgende trackday op 27 juni op Zandvoort met das boot
                                        BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door #166 Bekijk Berichten
                                          @kefkie @Dutry R @Yannick007 ... en? meegevallen?
                                          Ik vond het schitterend.. Vrij goed georganiseerd, een heerlijk circuitje en op maat voor de Clio. Enkel hier en daar wat idioten tussen maar dat heb je overal. Zal tegen vanavond wat beeldmateriaal uploaden.

Beste lap was een 1.20.7 maar meestal zat ik rond de 1.21.

Ik neem aan dat jij met die GT3 reed kefkie? Was de enige die noemenswaardig sneller was, al ging Dutry met de Mégane RS ook hard! Vermoed bij hem een 1.17 à 1.18?

Comment

Working...
                                          X