Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Algemeen trackday topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Algemeen trackday topic

Alles rond trackdays kan hier worden gepost.
    Discussies, vragen, ... laat maar komen.

Momenteel rij ik af en toe een rondje tf op de ring.
    Ook al rij ik geen top tijden of rij ik niet op de limiet, ben ik toch aan het rondzien om een helm aan te schaffen. Een ongeluk is snel gebeurd en hoeft niet altijd jouw eigen schuld te zijn.
    Mijn eerste vragen:
    Welke merken van helm voor gebruik in een wagen zijn aanraders?
    Wat heeft de voorkeur, full face of een open helm?
    Ik draag een bril, kan een full face helm voor damp zorgen?
    Zijn er goede winkels (liefst rond Antwerpen) waar men een goede kennis heeft zoals de pasvorm en dergelijke?

Ik draag een bril en full face helm.

gewoon vizier en luchtgaatjes open zetten en je hebt geen last van damp.
    BMW X5 45e

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
      Ik draag een bril en full face helm.

welke full face hebt ge, kefkie?

ik kan voorlopig m'n broer zijne sparco open face helm gebruiken (zit ook met bril comfortabel), maar ben aan't rondkijken voor een eigen helm. twijfel ook tussen open en full face. full geeft extra bescherming. open is minder claustrofobisch en ge kunt makkelijker zwanzen met uwe co.

Comment

Ga eens kijken bij Piessens Racing shop in Hoboken. Verdelen o.a Sparco, Bell en Arai helmen.
        Zelf heb ik al jarenlang een full face Sparco (persoonlijk uitvoerig getest in 2008 tijdens een giga accident met een Atom en perfect bevonden... ) ik ben ook een brildrager en gebruik fogtech om het aandampen van de glazen tegen te gaan. Werkt perfect, ook voor de binnenkant van de autoramen.

Comment

Niks zo goed kwa comfort als een Arai imo. Maar ook niet de goedkoopste

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yannick007 Bekijk Berichten
            Niks zo goed kwa comfort als een Arai imo. Maar ook niet de goedkoopste
            Dat is erg persoonlijk. Ik vond de Arai niet zo comfortabel. Het zal waarschijnlijk wel aan mijn kop liggen zeker. Goede auto-helmen zijn sowieso niet goedkoop omdat ze aan andere impacts moeten kunnen weerstaan dan een motorhelm.

Comment

Ik zou een open helm nemen. Als je van plan bent om ooit met moto te rijden ga dan voor een gesloten helm.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                Ik zou een open helm nemen. Als je van plan bent om ooit met moto te rijden ga dan voor een gesloten helm.
                Dan moet je wel een motorhelm kopen, want met een autohelm mag je niet met een motor rijden.
                Last edited by ; 02/04/2015, 00:43.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
                  Dat is erg persoonlijk. Ik vond de Arai niet zo comfortabel. Het zal waarschijnlijk wel aan mijn kop liggen zeker. Goede auto-helmen zijn sowieso niet goedkoop omdat ze aan andere impacts moeten kunnen weerstaan dan een motorhelm.
                  Mijn Arai motorhelm van bijna 12 jaar oud heeft mij toen toch ook een goede 900€ gekost.
                  Ik heb verschillende motorhelmen maar er is er maar ene waar ik juist gepast met in de auto kan zitten.
                  Wat kost zo een auto helm ongeveer?

Sent from here
                  den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Maandag is het weer van dat

Comment

Deze week dinsdag op een uitgeregend Spa geweest. Nu zondag ook weer Spa, maar dan in race vorm.....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
                        Ga eens kijken bij Piessens Racing shop in Hoboken. Verdelen o.a Sparco, Bell en Arai helmen.
                        Zelf heb ik al jarenlang een full face Sparco (persoonlijk uitvoerig getest in 2008 tijdens een giga accident met een Atom en perfect bevonden... ) ik ben ook een brildrager en gebruik fogtech om het aandampen van de glazen tegen te gaan. Werkt perfect, ook voor de binnenkant van de autoramen.
                        Serieus?

waar kan je dat halen? Mijn bmw heeft nogal last van aandampende binnenramen
                        BMW X5 45e

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Darkwing Duck Bekijk Berichten
                          Dan moet je wel een motorhelm kopen, want met een autohelm mag je niet met een motor rijden.
                          Wist ik niet, weer iets bijgeleerd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                            Serieus?

waar kan je dat halen? Mijn bmw heeft nogal last van aandampende binnenramen
                            Ik kocht dat in Amerika. Het wordt ook gebruikt in het leger daar voor helicopterramen. Onlangs ontdekte ik echter dat het ook in de UK te koop is.
                            Ik gebruik het wel op de lexaanvensters van de Ultima. vermoed dat het ook ok is op glas.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk Berichten
                              Wist ik niet, weer iets bijgeleerd.
                              Autohelmen hebben een kleiner vizier. Dit omdat ge bij een auto enkel voor u moet kijken, rechuit dus met rechtopstaand hoofd. Op een moto, vooral de racers lig je plat waardoor je uw nek draait en naar boven kijkt. Daarom dus ook een groter vizier

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                                Mijn Arai motorhelm van bijna 12 jaar oud heeft mij toen toch ook een goede 900€ gekost.
                                Ik heb verschillende motorhelmen maar er is er maar ene waar ik juist gepast met in de auto kan zitten.
                                Wat kost zo een auto helm ongeveer?

Sent from here
                                Hangt er erg vanaf of je er al dan niet een Hans-systeem bij wil maar een deftige helm begint bij €600 schat ik en daarna ga je zo hoog jezelf wil...

Comment

waar zit 'm eigenlijk het verschil tussen een helm van €150 en eentje van €650?
                                  Last edited by #166; 02/04/2015, 21:53.

Comment

€500.

Sorry, kon 't niet laten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door #166 Bekijk Berichten
                                      waar zit 'm eigenlijk het verschil tussen een helm van €150 en eentje van €650?
                                      Zal voornamelijk draagcomfort en gewicht zijn. Alle helmen moeten gekeurd worden dus zijn in principe veilig. De duurdere modellen gaan een stapje verder gaan meestal, maar dus ook meer comfort brengen. Lichtere schaal, beter afgewerkte binnenkant, ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fuxhound Bekijk Berichten
                                        Alles rond trackdays kan hier worden gepost.
                                        Discussies, vragen, ... laat maar komen.

Momenteel rij ik af en toe een rondje tf op de ring.
                                        Ook al rij ik geen top tijden of rij ik niet op de limiet, ben ik toch aan het rondzien om een helm aan te schaffen. Een ongeluk is snel gebeurd en hoeft niet altijd jouw eigen schuld te zijn.
                                        Mijn eerste vragen:
                                        Welke merken van helm voor gebruik in een wagen zijn aanraders?
                                        Wat heeft de voorkeur, full face of een open helm?
                                        Ik draag een bril, kan een full face helm voor damp zorgen?
                                        Zijn er goede winkels (liefst rond Antwerpen) waar men een goede kennis heeft zoals de pasvorm en dergelijke?
                                        eko motorwear in Kontich is een aanrader.
                                        RIP Den borre!

Comment

Working...
                                        X