Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Algemeen trackday topic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    materiaal zal ook een grote rol spelen.
    plastiek, fiberglass, carbon,...

    Comment


    • #22
      Autohelmen dienen meerdere klappen na elkaar te kunnen opvangen. Indien je overkop gaat en begint te rollen... Tel daarbij nog de rolkooi waartegen je kan slaan en dergelijke... Dit maakt autorace helmen duurder. Of het lukt met eentje van €150 ? Misschien wel,... het is jouw hoofd. Ik vind het persoonlijk niet verstandig om niet op €1000 te kijken om je wagen sneller te maken om dan uiteindelijk te gaan beknibbelen op je eigen veiligheid. Het maakt helemaal niet uit welke helm je draagt, zolang het niet misloopt maar als je gaat heb je waarschijnlijk liefst de duurste op je kop.

      Comment


      • #23
        duurder dan wat?

        Comment


        • #24
          Bij autohelmen heb je ook nog eens de mogelijkheid om een "hans" systeem te dragen. Dat ding dat je nek ondersteunt.

          Een autohelm zou, voor zo ver ik weet, ook moeten kunnen beschermen tegen brand in geval van een crash en je raceauto vliegt in brand.

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk Berichten
            Bij autohelmen heb je ook nog eens de mogelijkheid om een "hans" systeem te dragen. Dat ding dat je nek ondersteunt.

            Een autohelm zou, voor zo ver ik weet, ook moeten kunnen beschermen tegen brand in geval van een crash en je raceauto vliegt in brand.
            Zo een systemen bestaan er ook bij de moto helmen.


            Sent from here
            den borre


            "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


            Int3x0r
            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
              Autohelmen dienen meerdere klappen na elkaar te kunnen opvangen. Indien je overkop gaat en begint te rollen... Tel daarbij nog de rolkooi waartegen je kan slaan en dergelijke... Dit maakt autorace helmen duurder. Of het lukt met eentje van €150 ? Misschien wel,... het is jouw hoofd. Ik vind het persoonlijk niet verstandig om niet op €1000 te kijken om je wagen sneller te maken om dan uiteindelijk te gaan beknibbelen op je eigen veiligheid. Het maakt helemaal niet uit welke helm je draagt, zolang het niet misloopt maar als je gaat heb je waarschijnlijk liefst de duurste op je kop.
              Op een moto vind ik de helm toch nog iets belangrijker dan in een auto.
              Daar heb je bij een val 100% zekerheid dat je hoofd meerder keren iets raakt tegen een hogere bewegende snelheid.
              Zijn er gekende winkels waar je meerder auto helmen kan bekijken en passen?
              Ken hier niet meteen iets in mijn omgeving.
              Motorhelmen geen probleem maar voor auto's?



              Sent from here
              den borre


              "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


              Int3x0r
              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

              Comment


              • #27
                Voor arai autohelmen kan je terecht bij www.speadwear.be

                Ikzelf heb zo'n arai gp6-ped en ben ik zeer tevreden van. Na bijna 5 jaar gebruik met meer karting dan in de wagen zelf, is de binnenbekleding precies nog nieuw.

                Als het enkel maar voor trackdays is. Zou ik zelfs de kartingversie aanraden. Grootste verschil met die helmen zijn: geen brandvertragnde binnenbekleding en geen mogenlijkheid tot een hans systeem.
                Nog een mogenlijkheid (al zijn deze wel zo goed als allemaal uitverkocht) zijn eindereeksmodellen of waarvan de keuring van verlopen is. Daar kan je ook wel iets of wat mee besparen maar toch de kwaliteit hebben

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door Matthias.M Bekijk Berichten
                  Voor arai autohelmen kan je terecht bij www.speadwear.be

                  Ikzelf heb zo'n arai gp6-ped en ben ik zeer tevreden van. Na bijna 5 jaar gebruik met meer karting dan in de wagen zelf, is de binnenbekleding precies nog nieuw.

                  Als het enkel maar voor trackdays is. Zou ik zelfs de kartingversie aanraden. Grootste verschil met die helmen zijn: geen brandvertragnde binnenbekleding en geen mogenlijkheid tot een hans systeem.
                  Nog een mogenlijkheid (al zijn deze wel zo goed als allemaal uitverkocht) zijn eindereeksmodellen of waarvan de keuring van verlopen is. Daar kan je ook wel iets of wat mee besparen maar toch de kwaliteit hebben

                  Thanks, ga er eens naar kijken.
                  den borre


                  "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                  Int3x0r
                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                    duurder dan wat?
                    Duurder dan de vraagsteller vooropstelt €150.

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                      Op een moto vind ik de helm toch nog iets belangrijker dan in een auto.
                      Daar heb je bij een val 100% zekerheid dat je hoofd meerder keren iets raakt tegen een hogere bewegende snelheid.
                      Zijn er gekende winkels waar je meerder auto helmen kan bekijken en passen?
                      Ken hier niet meteen iets in mijn omgeving.
                      Motorhelmen geen probleem maar voor auto's?



                      Sent from here

                      De nadruk bij een motorhelm ligt op de bescherming van de bovenkant van het hoofd, die bij een autohelm op de zijkanten. Een ander groot verschil zit hem in de brandwerende voering en de visor-opening. Die van een auto-helm is kleiner.

                      Comment


                      • #31
                        ok. bedankt voor de antwoorden (gij ook kikie ). zal ook 'ns kijken bij de kartinghelmen, goeie tip.

                        Comment


                        • #32
                          Algemeen trackday topic

                          Voor karting en trackdays heb ik (tot gehele tevredenheid) een gewone motorhelm van 299 euro van Shark. Zijn echt super.

                          Deze hier (kart5):





                          Voor autoraces wel een specifieke (Arai)



                          De Shark zit me lekkerder

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
                            De nadruk bij een motorhelm ligt op de bescherming van de bovenkant van het hoofd, die bij een autohelm op de zijkanten.
                            dat klopt niet helemaal hoor.
                            kijk maar eens naar de sharptesten voor motohelmen.
                            worden zowel vooraan, bovenaan, zijkant als achteraan uitgebreid getest.
                            presteert de helm ergens iets minder, zie je dat direct aan de score.
                            zijkant bij een motohelm is heel belangrijk.

                            Comment


                            • #34
                              Hier staat meteen ook bij waarom een autohelm meer kost.



                              Snell rated SA and M helmets (Special Applications, aka Car, and Motorcycle) have to meet the same series of tests consisting of sustanining repeated impacts from a flat plate, a cylinder, a sphere, and a cone (point).

                              The SA helmet has to withstand an additional impact test simulating a Roll Bar (which shounds like another version of the cylinder impact).

                              The SA helmet has to meet a minimum flamability test (fireproof).

                              The M helmet has to meet a requirement for a larger "viewport".

                              Note that a helmet can meet both standards. A M helmet can have a fireproof liner, it can meet the "Roll Bar" test. An SA helmet can have a large viewport that exceeds the requirement for a M helmet.

                              And you are correct, the tests are very expensive and are spread over the number of helmets that are sold. Since many more M helmets are sold, they tend to be cheaper, and testing for both standards will increase the costs, and not really sell more helmets, so they tend to be certified to only one standard, even though they can often meet both standards.

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                                Voor karting en trackdays heb ik (tot gehele tevredenheid) een gewone motorhelm van 299 euro van Shark. Zijn echt super.

                                Deze hier (kart5):





                                Voor autoraces wel een specifieke (Arai)



                                De Shark zit me lekkerder
                                Johan, ik begrijp niet goed waarom je je race helm niet gebruikt tijdens trackdays. Het gaat er weliswaar minder hevig aan toe maar als het misgaat maakt het in principe niet uit of je in een race zit of op een trackday. Persoonlijk ben ik het meest bezorgd voor brand in een auto en zeker in een gesloten auto met rolkooi. Ik kruip dus nooit zonder brandvertragende (onder) kleding of autohelm in mijn auto. Moest ik een Hans-systeem hebben zou ik dat zelfs gebruiken tijdens een trackday. Maar zoals je weet, I've been there wat zware ongevallen betreft... Dat is ook de reden waarom ik zo vaak in dit topic reageer.

                                Comment


                                • #36
                                  Ja ik begrijp je en je hebt zelfs gelijk ! Eigenlijk doe ik dat om niet de macho uit te hangen zo van hier se ene met een pakske en ne racehelm die de man komt uit hangen. Ik kart trouwens ook meestal in jeans ...... Maar je hebt wel gelijk mea culpa

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
                                    De nadruk bij een motorhelm ligt op de bescherming van de bovenkant van het hoofd, die bij een autohelm op de zijkanten. Een ander groot verschil zit hem in de brandwerende voering en de visor-opening. Die van een auto-helm is kleiner.
                                    De brandwerende voering is inderdaad wel een noodzaak in een auto.
                                    Zal ze toch moeten passen want met de aflopende daklijn kan ik nu mijn hoofd niet naar links bewegen.



                                    Sent from here
                                    den borre


                                    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                    Int3x0r
                                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                                      De brandwerende voering is inderdaad wel een noodzaak in een auto.
                                      Zal ze toch moeten passen want met de aflopende daklijn kan ik nu mijn hoofd niet naar links bewegen.



                                      Sent from here
                                      Ah, je gaat toch je auto eens gebruiken waar hij voor dient Pas maar op dat ge weer niet met een platte batterij staat als ge wilt instappen met uw helm op en tenue aan. Dat zou nogal een afgang zijn als je dan niet kan starten

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Darkwing Duck Bekijk Berichten
                                        Ah, je gaat toch je auto eens gebruiken waar hij voor dient Pas maar op dat ge weer niet met een platte batterij staat als ge wilt instappen met uw helm op en tenue aan. Dat zou nogal een afgang zijn als je dan niet kan starten
                                        Lol, die is al gebruikt hoor maar het is al een tijdje geleden.
                                        Jij hebt al meegereden dus weet je dat het geen al te grote (bolle) helm mag zijn.
                                        den borre


                                        "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                        Int3x0r
                                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                        Comment


                                        • #40
                                          gisteren geboekt voor de skylimit super sunday van 12 april op terlaemen. om 10.35 de pace car laps en dan de tweede en derde sessie voor street cars . we moeten ergens beginnen. ben benieuwd. wilde eigenlijk de circuit-initiatie doen de 8e, maar kan me niet vrijmaken op't werk.

                                          als het meevalt, ga ik de zaterdag erna (18/04) eens kijken hoe een nederlandse organisatie zo een trackday inricht. die mannen werken zonder vooraf inschrijvingen (is wel makkelijk als het weer tegenvalt), de sessies zijn iets korter (behalve twee XL-sessies), maar verhoudingsgewijs een fractie duurder.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X