Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
gisteren geboekt voor de skylimit super sunday van 12 april op terlaemen. om 10.35 de pace car laps en dan de tweede en derde sessie voor street cars . we moeten ergens beginnen. ben benieuwd. wilde eigenlijk de circuit-initiatie doen de 8e, maar kan me niet vrijmaken op't werk.
als het meevalt, ga ik de zaterdag erna (18/04) eens kijken hoe een nederlandse organisatie zo een trackday inricht. die mannen werken zonder vooraf inschrijvingen (is wel makkelijk als het weer tegenvalt), de sessies zijn iets korter (behalve twee XL-sessies), maar verhoudingsgewijs een fractie duurder.
Vrijrijden.nl zou ik u nog afraden. Heb via hen ook 1malig gereden en ik moet zeggen die mannen(deelnemers) kijken echt naar niks.
Op zo'n supersunday is het ook druk, maar daar wordt toch iets meer met respect gereden.
Vrijrijden.nl zou ik u nog afraden. Heb via hen ook 1malig gereden en ik moet zeggen die mannen(deelnemers) kijken echt naar niks.
Op zo'n supersunday is het ook druk, maar daar wordt toch iets meer met respect gereden.
Heb dat ook eens gedaan.
Nooit meer, mensen kijken naar niets, weigeren opzij te gaan,...
Ik heb het 1x gehad dat er eentje met een M3 niet opzij wilde gaan, en na 4 of 5 bochten is die rondgegaan in de grindbak ipv z'n eigen tempo aan te houden en opzij te gaan.
Nooit meer, mensen kijken naar niets, weigeren opzij te gaan,...
Ik heb het 1x gehad dat er eentje met een M3 niet opzij wilde gaan, en na 4 of 5 bochten is die rondgegaan in de grindbak ipv z'n eigen tempo aan te houden en opzij te gaan.
Heb daar ook eens gereden op Zandvoort. 2e Sessie gelijk een M3 perte totale, complete chaos en veel gasten met een auto van €500 die echt naar niks kijken... Gaat echt nergens over dat Vrij Rijden...
Als dat je eerste echte trackday wordt stop je er gelijk mee vrees ik.
@Mathias.M - @kefkie - @Elwood... bedankt voor de waarschuwing. zal zien of de super sunday mee- of tegenvalt en daarna beslissen of het de moeite is om de week nadien terug naar zolder af te zakken. kijken kost niks en als ik teveel cowboys zie rondrijden, kan ik nog altijd passen. ik woon op een kwartierke rijden van het circuit, dus da's de moeite niet.
Ok, ik heb een vooroordeel dat de remmen over 't algemeen niet in proportie met het vermogen omhoog gaan bij autos.
Met mijn ouwe 70pk diesel zou ik weinig moeten remmen op circuit[aha, denk ik toch, nooit op circuit geweest], maar ik zou wel veel last hebben van de andere autos. En omgekeerd.
ne mondeo is ne relatief zware auto, met standaard blokjes en remolie, ik vermoed ook dat zijn remolie gaat koken, als de blokjes al niet eerder fading hebben.
Ooit, heeeel lang geleden heb ik eens 5 rondjes op de 'ring gereden met de Mondeo. Telkens na 1 ronde de parking op en de remmen laten afkoelen voor zo ver dat dat mogelijk was.
De remmen hebben na deze 5 ronden wreed lang (lees: toch zeker minstens 6 à 7 maanden) blijven grommen telkens ik, in het dagelijks verkeer, moest afremmen (gewoon simpel afremmen en nog niet eens stoppen). De remschijven en remblokken waren ver van versleten en toch ...... .
Na die ervaring ben ik niet zo zot meer om een track day te doen.
Ooit, met Jesco mocht ik met de Formule Ford (oud model) op het circuit rijden. Op het einde van de dag mocht ik met mijn eigen auto, toen nog een Opel Astra 1.7 TDS, zelf enkele rondjes rijden op het circuit van Zolder. En gezien ik eerder rustig, gecontroleerd rijd i.p.v. zoals een verschrikkelijke ego-Jonny verschoot ik ervan dat na enkele rondjes op Zolder de buitenkant van de banden zichtbaar waren afgesleten. Nog een reden waarom ik nog nooit een track day gedaan heb.
Op 18 juni 2011 was ik naar Zolder gereden voor een bijeenkomst van een Ford club (eerste keer en laatste keer, zit in mij niet in om met een merkclub samen te komen ). Er was een track day die dag georganiseerd. Enkele Ford clubleden reden met hun Ford die dag op zolder. Zo was er ene met een Focus RS deftig geprofiteerd had die dag. Maar later op die dag begon hij to klagen over zijn remmen en vooral zijn koppeling die het aan het begeven was. Ik heb die dag wijselijk aan de kant gebleven en met een chronometer de tijden genomen van enkele Ford clubleden die aan het vlammen waren.
Allemaal redenen om voor mij met mijne standaard Mondeo van het circuit af te blijven.
Focus RS in kwestie en daarnaast een stukske van mijne Mondeo
Ooit, met Jesco mocht ik met de Formule Ford (oud model) op het circuit rijden. Op het einde van de dag mocht ik met mijn eigen auto, toen nog een Opel Astra 1.7 TDS, zelf enkele rondjes rijden op het circuit van Zolder. En gezien ik eerder rustig, gecontroleerd rijd i.p.v. zoals een verschrikkelijke ego-Jonny verschoot ik ervan dat na enkele rondjes op Zolder de buitenkant van de banden zichtbaar waren afgesleten. Nog een reden waarom ik nog nooit een track day gedaan heb.
De banden vind ik nu net het minst reden voor bezorgdheid. Excessieve sleet aan koppeling en versnellingsbak daarentegen mijd ik liefst.
En toch zou mijn eerste circuitervaring bij voorkeur in de regen zijn.
Banden zijn een beetje te duur om die op te rijden. Telkens een ander set velgen met banden leggen voor een track day is een oplossing maar telkens veel werk.
Comment