Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Algemeen trackday topic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    de reden waarom ik het circuit op wil, is dat ik in het dagelijks verkeer niet de hooligan wil uithangen. ik heb de clio niet gekocht om er gewoon mee rond te tuffen, 't zou zonde zijn om niet af en toe een behoorlijk percentage van het potentieel van m'n auto te gebruiken.

    banden en remmen zullen rapper verslijten, maar dat heb ik ingecalculeerd. ik denk wel dat ik met de clio een goede basis heb en als de banden en remmen eenmaal versleten zijn, zullen ze vervangen worden door meer trackday georiënteerd materiaal (althans, d'as toch het plan. nu nog.).

    Comment


    • #62
      Oorspronkelijk geplaatst door J_o_n_a_s_ Bekijk Berichten
      eko motorwear in Kontich is een aanrader.
      Thanks maar verkopen zij niet alleen gerief voor op de motor?

      Oorspronkelijk geplaatst door Matthias.M Bekijk Berichten
      Voor arai autohelmen kan je terecht bij www.speadwear.be

      Ikzelf heb zo'n arai gp6-ped en ben ik zeer tevreden van. Na bijna 5 jaar gebruik met meer karting dan in de wagen zelf, is de binnenbekleding precies nog nieuw.

      Als het enkel maar voor trackdays is. Zou ik zelfs de kartingversie aanraden. Grootste verschil met die helmen zijn: geen brandvertragnde binnenbekleding en geen mogenlijkheid tot een hans systeem.
      Nog een mogenlijkheid (al zijn deze wel zo goed als allemaal uitverkocht) zijn eindereeksmodellen of waarvan de keuring van verlopen is. Daar kan je ook wel iets of wat mee besparen maar toch de kwaliteit hebben
      Thanks voor de link en de tips.
      Misschien een van de dagen eens naartoe gaan.

      Comment


      • #63
        Ik ga hoogstwaarschijnlijk morgen naar speedwear. Ik zal daar het ook vragen wat ze nog beschikbaar hebben van helmen. Bij de persoon waar ik mijn helm laat airbrushen heb ik ook de vraag gesteld. Van hem krijg ik normaal ook antwoord wat hij evt nog in stock liggen heeft

        Comment


        • #64
          Oorspronkelijk geplaatst door #166 Bekijk Berichten
          de reden waarom ik het circuit op wil, is dat ik in het dagelijks verkeer niet de hooligan wil uithangen. ik heb de clio niet gekocht om er gewoon mee rond te tuffen, 't zou zonde zijn om niet af en toe een behoorlijk percentage van het potentieel van m'n auto te gebruiken.

          banden en remmen zullen rapper verslijten, maar dat heb ik ingecalculeerd. ik denk wel dat ik met de clio een goede basis heb en als de banden en remmen eenmaal versleten zijn, zullen ze vervangen worden door meer trackday georiënteerd materiaal (althans, d'as toch het plan. nu nog.).

          Groot gelijk, die clio's zijn ervoor gemaakt

          Comment


          • #65
            Bij speedwear hebben ze niks van medium of large meer liggen van einde reeksen. Bij de persoon die mijn helmen airbrusht iets meer "geluk" die heeft nog 1 arai sk5(kartvariant) maat large in chroom geel liggen. Moest iemand intresse hebben: www.tysdesign.be mag gerust zeggen dat je door Matthias Maas gestuurd zijt.

            Comment


            • #66
              Ben net bezig met een nieuwe helmdesign in Hongarije. Meisje dat zich gespecialiseerd heeft in helmontwerpen.

              Comment


              • #67
                Oorspronkelijk geplaatst door Matthias.M Bekijk Berichten
                Voor arai autohelmen kan je terecht bij www.speadwear.be

                Ikzelf heb zo'n arai gp6-ped en ben ik zeer tevreden van. Na bijna 5 jaar gebruik met meer karting dan in de wagen zelf, is de binnenbekleding precies nog nieuw.

                Bon, als het hier over helmen gaat zal ik ook is bijdrage doen, lees hier nogal redelijk veel halve waarheden....

                Je weet toch dat je in princiepe na 4jaar je helm moet vervangen?
                Als 'bescherming' toch zo belangrijk is toch...
                Materiaal in een helm (dat het nu 1 van 200e of 1000e is =idem) is poreus en 'vergaat' na verloop van tijd, het behoud zijn beschermende functie niet meer....
                Na 4j gat beschermfunctie flink afnemen en moet je dus helm vervangen....

                Comment


                • #68
                  Oorspronkelijk geplaatst door Fred-RS Bekijk Berichten
                  Bon, als het hier over helmen gaat zal ik ook is bijdrage doen, lees hier nogal redelijk veel halve waarheden....

                  Je weet toch dat je in princiepe na 4jaar je helm moet vervangen?
                  Als 'bescherming' toch zo belangrijk is toch...
                  Materiaal in een helm (dat het nu 1 van 200e of 1000e is =idem) is poreus en 'vergaat' na verloop van tijd, het behoud zijn beschermende functie niet meer....
                  Na 4j gat beschermfunctie flink afnemen en moet je dus helm vervangen....
                  Klopt inderdaad. Daarom heb ik een nieuwe helm besteld

                  Comment


                  • #69
                    Welke heb je gekocht ?
                    Last edited by Elwood; 09/04/2015, 18:26.

                    Comment


                    • #70
                      Oorspronkelijk geplaatst door Fred-RS Bekijk Berichten
                      Bon, als het hier over helmen gaat zal ik ook is bijdrage doen, lees hier nogal redelijk veel halve waarheden....

                      Je weet toch dat je in princiepe na 4jaar je helm moet vervangen?
                      Als 'bescherming' toch zo belangrijk is toch...
                      Materiaal in een helm (dat het nu 1 van 200e of 1000e is =idem) is poreus en 'vergaat' na verloop van tijd, het behoud zijn beschermende functie niet meer....
                      Na 4j gat beschermfunctie flink afnemen en moet je dus helm vervangen....
                      Gaat dat ook op voor alle helmen? Stomme vraag want waarschijnlijk wel. Ik bedoel, fietshelmen, skihelmen enz... .

                      Comment


                      • #71
                        motohelm is 5 a 7 jaar.

                        Comment


                        • #72
                          Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk Berichten
                          Gaat dat ook op voor alle helmen? Stomme vraag want waarschijnlijk wel. Ik bedoel, fietshelmen, skihelmen enz... .


                          Ja maar niet voor Duitse helmen.

                          Comment


                          • #73
                            Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
                            Ja maar niet voor Duitse helmen.
                            Heu??



                            5 tekens!

                            Comment


                            • #74
                              Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk Berichten
                              Heu??



                              5 tekens!
                              1001308lr2ka.jpg


                              Duitse helmen gaan langer dan 4 jaar mee...

                              Comment


                              • #75
                                Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
                                Welke heb je gekocht ?
                                Deze keer een Arai sk6. Deze gaat enkel gebruikt worden voor kartwedstrijden dus heb ik geen nood aan een autosportvariant.

                                Comment


                                • #76
                                  Ik heb net het nieuwe design voor een Arai binnengekregen.

                                  [IMG][/IMG]

                                  [IMG][/IMG]

                                  [IMG][/IMG]

                                  Comment


                                  • #77
                                    Ziet er uit !

                                    Echt knap werk.

                                    Comment


                                    • #78
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
                                      [ATTACH=CONFIG]108032[/ATTACH]


                                      Duitse helmen gaan langer dan 4 jaar mee...
                                      Ik vermoedde al dat zo iets was.

                                      Comment


                                      • #79
                                        effe laten weten, dat ik gisteren aan m'n eerste twee trackday sessies op terlaemen heb deelgenomen.

                                        bedoeling was om vorig weekend mee te doen aan een supersunday van skylimit, maar de clio dacht er anders over. auto in de garage van donderdag tot maandag. niks trackday dus. fre23 was zo genereus om me voor één sessie als succesballast mee te slepen, zodat ik al eens kon zien wat ge met zo'n clio kunt uitsteken en vooral wat ge van uw collega-trackers kunt verwachten.

                                        organisatie was van vrijrijden.nl en na de negatieve commentaren hier, was ik toch wel op m'n hoede. heb eerst een sessie meegereden met m'n broer. hij heeft enkele jaren geleden regelmatig op trackdays meegereden en kent terlaemen behoorlijk goed, zodat ie me enkele tips kon meegeven i.v.m. rempunten en rijlijnen. dan een eerste sessie zelf achter het stuur (met broer als co) en een uurke later een tweede sessie, alleen.

                                        ideaal weer (zonnig, maar koel) en vooral weinig volk. de supersunday met fre was al niet overdreven druk, maar nu was er nog minder volk. bij de aanvang van een sessie is het een beetje uw plaats zoeken. iedereen zit nog behoorlijk dicht bij elkaar. te dicht naar m'n goesting. heb dan besloten me te laten afzakken en van het moment dat het wat kalmer was rond me, heb ik me kunnen uitleven.

                                        en uitgeleefd heb ik me. rotgeamuseerd ook. heel plezant om de clio eens te gebruiken op een manier die ge op de openbare weg nooit kunt benaderen. ik toch niet. remmen hielden het goed uit. niks fading. bandjes hebben het zwaar te verduren gehad en in de achterste zit niet veel leven meer. (fre, hoe gij ooit 60k kms uit de uw gekregen hebt ... ) het moeilijkste vond ik om geconcentreerd te blijven. ge moet op zoveel dingen letten ... soms was het zelfs : "hola, niet vergeten te schakelen!" sessies van twintig minuten waren dan ook net lang genoeg. en alhoewel het geen wedstrijd is waar ge aan meedoet, is het toch altijd leuk om te zien dat ge niet de langzaamste van de'n hoop zijt.

                                        kan eigenlijk niet klagen over het rijgedrag van de deelnemers. d'er zaten inderdaad een paar idioten bij en vooral in het begin van een sessie is het uitkijken, maar als het veld zich eenmaal had verspreid deed niemand echt overdreven onnozel. kon niet echt een verschil merken met de supersunday van de week ervoor. maar zoals gezegd, het was niet druk en kan me wel voorstellen dat het met meer volk wel eens hectisch kan worden.

                                        de organisatie is precies wel veel losser dan die van skylimit. geen voorinschrijving, gewoon naar daar rijden, kijken of het u aan staat, ticket kopen en rijden. passagiers betalen niet en een helm kunt ge ook gewoon uitlenen.

                                        dit smaakt naar meer. JPRS op francorchamps (1 juni) is de volgende. ben al aan't uitkijken naar een paar opties in de zomer of de herfst.

                                        Comment


                                        • #80
                                          Algemeen trackday topic

                                          Oorspronkelijk geplaatst door #166 Bekijk Berichten
                                          effe laten weten, dat ik gisteren aan m'n eerste twee trackday sessies op terlaemen heb deelgenomen.

                                          bedoeling was om vorig weekend mee te doen aan een supersunday van skylimit, maar de clio dacht er anders over. auto in de garage van donderdag tot maandag. niks trackday dus. fre23 was zo genereus om me voor één sessie als succesballast mee te slepen, zodat ik al eens kon zien wat ge met zo'n clio kunt uitsteken en vooral wat ge van uw collega-trackers kunt verwachten.

                                          organisatie was van vrijrijden.nl en na de negatieve commentaren hier, was ik toch wel op m'n hoede. heb eerst een sessie meegereden met m'n broer. hij heeft enkele jaren geleden regelmatig op trackdays meegereden en kent terlaemen behoorlijk goed, zodat ie me enkele tips kon meegeven i.v.m. rempunten en rijlijnen. dan een eerste sessie zelf achter het stuur (met broer als co) en een uurke later een tweede sessie, alleen.

                                          ideaal weer (zonnig, maar koel) en vooral weinig volk. de supersunday met fre was al niet overdreven druk, maar nu was er nog minder volk. bij de aanvang van een sessie is het een beetje uw plaats zoeken. iedereen zit nog behoorlijk dicht bij elkaar. te dicht naar m'n goesting. heb dan besloten me te laten afzakken en van het moment dat het wat kalmer was rond me, heb ik me kunnen uitleven.

                                          en uitgeleefd heb ik me. rotgeamuseerd ook. heel plezant om de clio eens te gebruiken op een manier die ge op de openbare weg nooit kunt benaderen. ik toch niet. remmen hielden het goed uit. niks fading. bandjes hebben het zwaar te verduren gehad en in de achterste zit niet veel leven meer. (fre, hoe gij ooit 60k kms uit de uw gekregen hebt ... ) het moeilijkste vond ik om geconcentreerd te blijven. ge moet op zoveel dingen letten ... soms was het zelfs : "hola, niet vergeten te schakelen!" sessies van twintig minuten waren dan ook net lang genoeg. en alhoewel het geen wedstrijd is waar ge aan meedoet, is het toch altijd leuk om te zien dat ge niet de langzaamste van de'n hoop zijt.

                                          kan eigenlijk niet klagen over het rijgedrag van de deelnemers. d'er zaten inderdaad een paar idioten bij en vooral in het begin van een sessie is het uitkijken, maar als het veld zich eenmaal had verspreid deed niemand echt overdreven onnozel. kon niet echt een verschil merken met de supersunday van de week ervoor. maar zoals gezegd, het was niet druk en kan me wel voorstellen dat het met meer volk wel eens hectisch kan worden.

                                          de organisatie is precies wel veel losser dan die van skylimit. geen voorinschrijving, gewoon naar daar rijden, kijken of het u aan staat, ticket kopen en rijden. passagiers betalen niet en een helm kunt ge ook gewoon uitlenen.

                                          dit smaakt naar meer. JPRS op francorchamps (1 juni) is de volgende. ben al aan't uitkijken naar een paar opties in de zomer of de herfst.
                                          Dat is graag gedaan ge merkt toch dat die cliokes ervoor gemaakt zijn e. En mijn banden liggen er nog "maar" 40 000km op en zijn nog niet op mij is het ook een raadsel hoe dat die het zo lang uithouden :p

                                          Comment

                                          Working...
                                          X