Mededeling

Collapse
No announcement yet.

F1 2015

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Het is officieel, onze landgenoot Stoffel Vandoorne wordt komend seizoen de test- en reserverijder bij het McLaren-Honda F1 team.

Stoffel Vandoorne werd dit seizoen op nooit geziene en dominante wijze GP2-kampioen, de opstapklasse naar de Formule 1. McLaren had onze landgenoot daar 'geparkeerd' met slechts één doel voor ogen: GP2-kampioen worden om zo eventueel in 2016 een racezitje in de Formule 1 te veroveren.
    Vandoorne veroverde ook de GP2-titel en dit dus op ongeziene wijze. Zelfs drievoudig wereldkampioen Lewis Hamilton kwam met zijn prestaties in de GP2 niet in de buurt van wat Vandoorne liet zien, maar toch is het niet voldoende voor een racezitje in de Formule 1 volgend seizoen.

Omdat Jenson Button en Fernando Alonso ook volgend jaar het rijdersduo vormen bij McLaren-Honda is er geen racezitje vrij bij McLaren, het team waarbij Stoffel Vandoorne deel uitmaakt van het talentenprogramma voor jonge rijders. McLaren liet vervolgens weten alles in het werk te stellen om Vandoorne aan een racezitje te helpen voor volgend seizoen maar het is daarin niet geslaagd. Vooral niet omdat de weinige racezitjes die de voorbije weken werden toegezegd, alsook nu nog vrij zijn, Vandoorne geen goed zouden doen.

Stoffel Vandoorne besliste dan ook in samenspraak met McLaren om komend jaar de rol van officiële test- en reserverijder van het team op zich te nemen. Vorig jaar was die functie nog weggelegd voor Kevin Magnussen maar de Deen verlaat eind dit seizoen het team omdat ook hij naast een racezitje grijp en hij bovendien ook de hete adem van onze landgenoot in zijn nek voelt.
    Vandoorne zelf is alvast tevreden met zijn nieuwe functie en hoopt een seizoen te kunnen rijpen bij McLaren, uiteraard in de hoop dat hij eind 2016 Jenson Button alsnog bij het team kan opvolgen als racepiloot.
    Later deze maand zal Vandoorne testen in de Japanse Super Formula. Onze landgenoot wil naast zijn rol als test- en reserverijder immers komend jaar blijven racen.

"Ik wil zeker en vast racen volgend jaar, maar welke raceklasse weet ik nog niet. Er zijn enkele mogelijkheden en we zijn ze momenteel aan het bekijken. Ik ga test- en reserverijder zijn bij McLaren, wat op zich reeds zeer mooi is. Ik wil uiteraard echter ook racen, zodat ik scherp, fit en gefocust blijf. We zullen zien wat het brengt. Indien je scherp, fit en gefocust blijft dan kan je steeds invallen wanneer er zich onverwacht een opportuniteit voordoet in de F1. Dan ben je er 100 procent klaar voor," aldus Vandoorne.

destandaard.be
    2008 Opel Corsa 1.7CDTI
    2009 Mazda 2 1.5 Sport

Comment

Ik ben benieuwd naar wat redbull gaat presteren met die nieuwe renault motor . Als ze op Ferrari niveau komen zou ik niet klagen.

Comment

Jammer dat vandoorne geen zitje krijgt.
        Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
        www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

Is eigenlijk geen goed nieuws inderdaad. Hopelijk kan hij nog een plekje versieren in een ander WK, desnoods terug GP2.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Darkwing Duck Bekijk Berichten
            Is eigenlijk geen goed nieuws inderdaad. Hopelijk kan hij nog een plekje versieren in een ander WK, desnoods terug GP2.
            GP2 mag niet aangezien hij daar kampioen geworden is.
            Hij moet nu volop werken aan een zitje bij een ander F1 team, McLaren staat niet bekend om loyaal te zijn tov hun rijders.
            Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

Voor 2017 kan alles nog, er staan veel veranderingen in de regels op til.
              De kans op een Honda B-team acht ik ook heel groot. En dan kan je daar een Magnussen & Vandoorne in zetten als Button nog bij McLaren blijft.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
                Jammer dat vandoorne geen zitje krijgt.

heel jammer. vooral omdat ie precies gedaan heeft wat mclaren van hem gevraagd had, de GP2 domineren. langs de andere kant ... zonder mclaren was vandoorne waarschijnlijk nooit zo ver geraakt.

deelnemen aan het japanse super formula kampioenschap kan wel interessant zijn. is een serie waar ervaring belangrijk is. als ie dan als rookie mee kan met de ervaren rijders, kan dat alleen maar een extra meerwaarde zijn. ik veronderstel dat vandoorne gaat rijden voor een team met honda motoren. als ik dan kijk naar de 2015 uitslagen ... zeven van de acht overwinningen zijn behaald met een toyota krachtbron.

en reserverijder bij mclaren ... misschien wil alonso nog eens van zijne sus gaan ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door #166 Bekijk Berichten
                  heel jammer. vooral omdat ie precies gedaan heeft wat mclaren van hem gevraagd had, de GP2 domineren. langs de andere kant ... zonder mclaren was vandoorne waarschijnlijk nooit zo ver geraakt.

deelnemen aan het japanse super formula kampioenschap kan wel interessant zijn. is een serie waar ervaring belangrijk is. als ie dan als rookie mee kan met de ervaren rijders, kan dat alleen maar een extra meerwaarde zijn. ik veronderstel dat vandoorne gaat rijden voor een team met honda motoren. als ik dan kijk naar de 2015 uitslagen ... zeven van de acht overwinningen zijn behaald met een toyota krachtbron.

en reserverijder bij mclaren ... misschien wil alonso nog eens van zijne sus gaan ...
                  In de F1 mag je nooit te loyaal zijn & zeker niet met een team zoals McLaren.
                  Ik zie ook geen meerwaarde in de super formula. Ik kan niet iemand opnoemen die ooit van de SF naar de F1 gekomen is.
                  Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

In de F1 mag je nooit te loyaal zijn & zeker niet met een team zoals McLaren.
                    Ik zie ook geen meerwaarde in de super formula. Ik kan niet iemand opnoemen die ooit van de SF naar de F1 gekomen is.

in geef toe dat de super formula klasse wat glans heeft verloren, de laatste jaren. maar toen het kampioenschap nog formula nippon heette en het technische reglement nog vrijer was, stond het toch wel hoog aangeschreven. zelfs nu nog zijn de auto's behoorlijk snel (hoe snel t.o.v. een GP2 weet ik niet precies). in de nippon periode zijn rijders als ralf schumacher, eddie irvine, pedro de la rosa en ralph firman allemaal eerst langs de formula nippon gepasseerd alvorens in de F1 te belanden.

als vandoorne kan laten zien dat hij direct meekan met de beste japanners en ervaren gasten als lotterer, rossiter en de olveira, kan dat alleen maar goed staan op zijne cv. plus, hij blijft rijden. toch ook niet onbelangrijk. ik zie trouwens geen enkele andere klasse waarin hij zich kan tonen.

ik ga akkoord wat betreft de loyaliteit t.o.v. een F1 team. ge moet in de eerste plaats aan uzelf denken. maar is er op dit moment een ander team dat vandoorne zonder boe of bah (lees centen) gaat aanwerven? de top-zitjes zijn bezet en rondbollen bij een leeglopend manor team is geen goede zet, denk ik. het volgende jaar uitzitten bij mclaren, is zijn beste optie. als er dan voor 2017 nog geen zitje vrijkomt ... toch maar eens aankloppen bij zijn GP2 patron, frédéric vasseur (als die dan nog co-baas is bij het renault F1-team ten minste).

Comment

Nu dat het misschien spannender gaat worden en het de moeite gaat zijn om te kijken...
                      Volgend jaar geen David Coulthard, Suzy Perry en Eddie Jordan meer. BBC Sport moet 35 miljoen GBP bezuinigen en de Formule 1-fans zijn daar het slachtoffer van. Was dit jaar zo nu en dan nog een race te zien op Veronica, volgend jaar lijkt dat niet meer te gaan gebeuren. Ook overschakelen naar de BBC […]

Comment

Ik kijkt altijd via livestream, kutkwaliteit en schokkerig, maar no way dat ik ga betalen voor de F1.
                        Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

Ik kijkt altijd via livestream, kutkwaliteit en schokkerig
                          Haarscherp, volbelicht en gedetailleerd?
                          30 jaar Mr Yuge!

Comment

IndyCar lijkt me ook een alternatief gezien de link met Honda... Echter ligt het niveau daar een pak hoger dan in Japan en zijn die ovals iets aparts. Plaatsen bij de echte topteams zijn ook beperkt vermoed ik. Meer kans dus om zich te verbranden en in de vergetelheid te geraken alvorens ooit de F1 te zien?

Comment

Working...
                            X