Mededeling

Collapse
No announcement yet.

FIA GT 2007

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • FIA GT 2007

    Binnenkort (hoewel, 't is nog bijna 2 maand) gaat dit schitterende kampioenschap weer van start. Ik zal het in elk geval zo goed mogelijk proberen te volgen want dit is echt één van de schoonste WK's uit de autosport.

    Op de autosportkalender in de vorige AW stonden de 24u van Francorchamps wel niet opgenomen voor dit WK... vreemd!

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete Bekijk Berichten

    Op de autosportkalender in de vorige AW stonden de 24u van Francorchamps wel niet opgenomen voor dit WK... vreemd!
    Is een vergissing hoop ik

    Comment


    • #3


      Daar staat hij nog altijd aangegeven dus zal het wel doorgaan

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door driver_to_be Bekijk Berichten
        http://www.fiagt.com/calendar.php

        Daar staat hij nog altijd aangegeven dus zal het wel doorgaan
        Gelukkig maar!!

        Comment


        • #5
          Onlangs gelezen dat JMB terugkomt met 1 (of 2?) MC12's.

          Comment


          • #6
            Had ik ook iets van gelezen. Ook RedBox Racing zou meedoen met een MC12.

            Barwel Motorsport (dat nu actief is in de GT3 met 3 Aston Martin DBRS9) zou dan weer een DBR9 inzetten.

            Spijtig, want ik had graag wat meer variatie gezien. Nu lijkt het alleen maar MC12's en DBR8's te worden met een enkele Corvette en Saleen ertussen.


            Nog wat nieuws: de ASO (organisator van de 24u van Le Mans) heeft de teamwinnaars van de FIA GT 2006 uitgenodigd. Dat is Vitaphone Racing. Echter 1 probleem: de MC12 is niet toegestaan voor de 24u .

            Nu zou Vitaphone toch willen meedoen met een Porsche 996 GT3RSR in de GT2 klasse.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door driver_to_be Bekijk Berichten
              Had ik ook iets van gelezen. Ook RedBox Racing zou meedoen met een MC12.

              Barwel Motorsport (dat nu actief is in de GT3 met 3 Aston Martin DBRS9) zou dan weer een DBR9 inzetten.

              Spijtig, want ik had graag wat meer variatie gezien. Nu lijkt het alleen maar MC12's en DBR8's te worden met een enkele Corvette en Saleen ertussen.
              Inderdaad... jammer dat de variatie een beetje weg is. Ik zou zo graag een race-versie van de nieuwe Ferrari 599 zien komen, maar de kans is klein zeker?

              Of een GT-versie van die Jaguar XKR... ze hebben al een raceversie dus waarom niet onmiddellijk een GT?

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete Bekijk Berichten
                Inderdaad... jammer dat de variatie een beetje weg is. Ik zou zo graag een race-versie van de nieuwe Ferrari 599 zien komen, maar de kans is klein zeker?

                Of een GT-versie van die Jaguar XKR... ze hebben al een raceversie dus waarom niet onmiddellijk een GT?
                Die raceversie van de 599 is nog niet voor morgen denk ik. De 550 / 575 zullen nog wel een tijdje mee moeten. En de Jag XKR lijkt me niet echt geschikt om een GT1 van te maken. Komt uit in de GT3

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door F430 Bekijk Berichten
                  Die raceversie van de 599 is nog niet voor morgen denk ik. De 550 / 575 zullen nog wel een tijdje mee moeten. En de Jag XKR lijkt me niet echt geschikt om een GT1 van te maken. Komt uit in de GT3
                  De 550 is stilaan verouderd, ook al is er nu een motorupdate waarbij het vermogen niet meer mechanisch (met restrictors), maar elektronisch begrensd wordt. Deze versie werd getest tijdens de laatste races van de FIA GT en ze deden het goed daarbij. De laatste race zelfs pole, maar teruggebracht naar de 14de plaats om het kampioenschap niet in gevaar te brengen.

                  De 575 staat sinds dit seizoen al op stal. Dat project is niet geslaagd door de onmogelijke vergelijking met de 550. De 575 had nochtans potentieel. Denk maar aan de 24u van Spa in 2004 met GPC Corse.

                  Ik had liever meer Corvettes, Saleens... gezien. Vipers en Listers zijn spijtig genoeg te oud en daarbuiten is er binnen GT1 op dit moment niks meer

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door driver_to_be Bekijk Berichten
                    De 550 is stilaan verouderd, ook al is er nu een motorupdate waarbij het vermogen niet meer mechanisch (met restrictors), maar elektronisch begrensd wordt. Deze versie werd getest tijdens de laatste races van de FIA GT en ze deden het goed daarbij. De laatste race zelfs pole, maar teruggebracht naar de 14de plaats om het kampioenschap niet in gevaar te brengen.

                    De 575 staat sinds dit seizoen al op stal. Dat project is niet geslaagd door de onmogelijke vergelijking met de 550. De 575 had nochtans potentieel. Denk maar aan de 24u van Spa in 2004 met GPC Corse.

                    Ik had liever meer Corvettes, Saleens... gezien. Vipers en Listers zijn spijtig genoeg te oud en daarbuiten is er binnen GT1 op dit moment niks meer
                    Idd, spijtig maar langs de andere kant te begrijpen
                    Last edited by ; 31/01/2007, 00:42.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door driver_to_be Bekijk Berichten
                      De 550 is stilaan verouderd, ook al is er nu een motorupdate waarbij het vermogen niet meer mechanisch (met restrictors), maar elektronisch begrensd wordt. Deze versie werd getest tijdens de laatste races van de FIA GT en ze deden het goed daarbij. De laatste race zelfs pole, maar teruggebracht naar de 14de plaats om het kampioenschap niet in gevaar te brengen.

                      De 575 staat sinds dit seizoen al op stal. Dat project is niet geslaagd door de onmogelijke vergelijking met de 550. De 575 had nochtans potentieel. Denk maar aan de 24u van Spa in 2004 met GPC Corse.

                      Ik had liever meer Corvettes, Saleens... gezien. Vipers en Listers zijn spijtig genoeg te oud en daarbuiten is er binnen GT1 op dit moment niks meer
                      en zou een Ferrari 599 in GT1 kunnen komen denk je?

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete Bekijk Berichten
                        en zou een Ferrari 599 in GT1 kunnen komen denk je?
                        Ik hoop het en ik denk dat Ferrari, na het succes van de 430, het nog wel eens kan proberen. Al dan niet geven ze het uit aan een externe firma zoals ze de vorige keer deden met NTechnology voor de 575.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door driver_to_be Bekijk Berichten
                          Ik hoop het en ik denk dat Ferrari, na het succes van de 430, het nog wel eens kan proberen. Al dan niet geven ze het uit aan een externe firma zoals ze de vorige keer deden met NTechnology voor de 575.
                          Stel je voor man... Dat zou echt vet zijn!

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete Bekijk Berichten
                            Stel je voor man... Dat zou echt vet zijn!
                            Ik weet ook nog de impact van de 550 toen die voor het eerst opdook in de 24u van Spa (2001). De 550 was toen snel (2de in kwalificatie), maar nog niet klaar voor het lange werk. Voor 2001 was het zoals bekend een Touringwagen race en de Vipers kenden we wel van de 24u van Le Mans. Maar een Ferrari ...

                            Sindsdien is het wel veranderd. In 2001 en 2002 won de Viper nog, in 2003 de verrassende Freisinger Porsche GT3RS, 2004 de 550 (eindelijk) en dan 2005 en 2006 de MC12.

                            Ik zou de 599 iig graag zien komen

                            Comment


                            • #15
                              Ik ben 1 GT1 wagen vergeten: de Lamborghini Murciélago R-GT, en er gaan 2 (i) exemplaren meedoen dit jaar, en dat wordt een volledig jaar. Dus ook in de 24u. Eindelijk zou ik zeggen
                              (ik vind mijn bron niet meer )


                              Bovendien gaat Stéphane Lemeret meedoen aan de GT2 met een F430 van GPC.
                              (pitstop.tv)

                              Comment


                              • #16
                                Hoe zit het met de Z4? Komt die dit seizoen in actie?

                                Comment


                                • #17
                                  De Z4 is vorig jaar al in actie geweest. Hij heeft de 24u van Silverstone en de 24u van Dubai gewonnen en werd 2de in de andere "woestijnrace", die van Bahrein.

                                  Wat de plannen voor dit jaar zijn weet ik niet.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Goed nieuws:

                                    Reiter Engineering zal 1 Lamborghini Murciélago R-GT inzetten voor het heel kampioenschap. Jos Menten en Peter Kox vormen het vaste rijdersduo. De R-GT krijgt ook een 2007 evolutie mee.


                                    Bronnen:

                                    Comment


                                    • #19
                                      Afwisseling

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ik las het ook op pitstop.tv. Dit is inderdaad goed nieuws: een knappe kar er bij!

                                        Comment

                                        Working...
                                        X