Mededeling

Collapse
No announcement yet.

FIA GT 2007

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Reiter engineering is ondertussen samengesmolten met B-racing tot All Inkl.com. Dat team zal 2 Lamborghini's Murciélago R-GT inzetten. Een voor het duo Mücke-Bouchut en een voor Kox-Menten. Mücke stopt na 5 jaar dus met de DTM, maar Mücke Motorsport, gerund door zijn vader, blijft wel aanwezig.

    pitstop.tv

    Comment


    • #22
      De voorlopige inschrijving voor de FIA GT is bekend gemaakt:

      GT1
      Aston Martin Racing BMS Aston Martin DBR9 x2
      Race Alliance Aston Martin DBR9 x2
      Barwell Motorsport Aston Martin DBR9
      GLPK Chevrolet Corvette C5-R, Chevrolet Corvette C6.R
      All-Inkl Racing Lamborghini Murcielago x2
      Vitaphone Racing Team Maserati MC 12 x2
      Scuderia PLayteam Sarafree Maserati MC 12 x2
      JMB Racing Maserati MC 12
      Spectrum Motorsport Saleen S7
      Phoenix Racing Aston Martin DBR9
      Rock Media Motors Pagani Zonda
      PSI Experience Chevrolet Corvette C6


      GT2
      AF Corse Ferrari F430 x2
      Scuderia Ecosse Ferrari F430 x2
      BMS Scuderia Italia Porsche 997
      Ebimotors Porsche 997
      Tech 9 Motorsport Porsche 997
      Belgian Racing Gillet Vertigo
      Edil Cris Racing Ferrari F430 x2


      Beperkt programma
      Proton Compétition Porsche 997
      ProSpeed Porsche 997
      Autorlando Porsche 997
      Spyker Squadron Spyker C8 Spyder GT2R


      Citation Cup
      PSI Experience Chevrolet Corvette C5-R
      GPC Racing Ferrari F575M
      Kessel Racing Ferrari F575M
      All-Inkl Racing Lamborghini Murcielago
      JMB Racing Maserati MC 12
      Spectrum Motorsport Saleen S7
      (pitstop.tv)


      De citation cup is een apart kampioenschap voor gentlemen drivers die waarschijnlijk samen met de FIA GT verreden zal worden. Ook SRT heeft interesse, maar zoekt nog piloten voor hun C5R.

      Voor de rest toch nog een mooie afwisseling in GT1 met naast de verwachte horde Aston Martins (6) en Maserati's (5) ook nog 3 Corvette's, 2 Lamborghini Murciélago's, 1 Saleen (kunnen er ook 2 worden) en zelfs 1 Pagani Zonda!
      Als we de citation cup er dan nog bij nemen zelfs een heroptreden van de Ferrari 575.

      De GT2 kent echter een grote terugval en doet veel aan de seizoenen 2004 en 2005 denken, toen er dikwijls maar een 7-tal wagens meededen iedere race.

      Comment


      • #23
        Een Zonda in GT1?

        Comment


        • #24


          Foto's

          De Zonda lijkt wel een kleine achterspoiler te hebben, ongeveer de grootte als die van de Maserati.

          De 997 GT3 RSR daarentegen is veel gespierder dan de 996

          Comment


          • #25


            Deelnemerslijst voor de eerste race, volgende week in het Chinese Zhuhai.

            Als ge dan ziet dat ze in het ALMS maar 3 GT1's bij elkaar krijgen voor de beroemde 12u van Sebring en hier 14...

            3 belgische teams: PK Carsport met een Corvette C5R voor Kumpen en Longin, PSI Experience met een C6R voor de brit Hines en de Oostenrijker Peter en Belgian Racing met de Vertigo voor Leinders en Kuppens.

            Comment


            • #26
              De kwalificaties zijn gereden:

              De pole gaat naar de Vitaphone Maserati MC12 (+25kg) van Biagi en Bartels. Biagi haalde het met 5 duizendsten van de Carsport Holland C6R en 25 duizendsten van de PK Carsport C5R. De PSI C6R in handen van Hines/Peter zette een 5de tijd neer.

              De Lamborghini's vielen tegen met een 10de plaats voor het duo Bouchut/Mucke en een 13de plaats voor Menten/Kox. Tegenvallend omdat de Lambo's mogen rijden met een restrictor van 32mm tov 31.2 voor de rest.

              In GT2 ging de pole naar de Ferrari F430 van Villander/Muller voor de F430 van Bruni/Ortelli en nog een F430 van Niarchos/Kirkaldy. Dan volgt pas de eerste Porsche 997 GT3 RSR. Collard/Malucelli waren een halve seconde te traag voor de GT2-pole.

              In de kwalificatieresultaten is er geen spoor te bekennen van de Belgian Racing Vertigo en van de Ferrari F430 #62. Van deze laatste werden alle tijden teniet gedaan door de marchalls. De vertigo reed wel in beide vrije sessies, maar was hopeloos trager dan de traagste wagen in GT2.

              bron: pitstop.tv en fiagt.com

              Comment


              • #27
                Morgenochtend live te volgen via sopcast op GD sports!!

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door auto Bekijk Berichten
                  Morgenochtend live te volgen via sopcast op GD sports!!
                  Handig ding...















                  Als het werkt

                  Comment


                  • #29
                    Ik krijg het niet gedowload van hun site

                    Comment


                    • #30
                      Ik geraak nog niet eens op de site...

                      Comment


                      • #31
                        Lamborghini wint in GT1 met Bouchut aan het stuur!
                        GT2 winst voor een porsche!!

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door auto Bekijk Berichten
                          Lamborghini wint in GT1 met Bouchut aan het stuur!
                          GT2 winst voor een porsche!!
                          De Lambo wint ofwa? Zalige race hebben die mannen dan gedaan! Van tien naar één!

                          Ook knap van de Porsches!

                          Comment


                          • #33
                            Jup mooie overwinning van de Lamborghini, vooral door een uitstekende strategie.

                            Sleutelmoment in de race was een Safety Car op 1u15. PK Carsport had toen juist gepit en aangezien een rijder minstens 35 minuten moet rijden waren ze bij de weinige teams die toen niet mochten wisselen.
                            Bouchut-Mucke hadden toen hun 2de pitstop al achter de rug.

                            Bouchut finishte uiteindelijk 2 seconden voor de PSI C6R en 4 seconden voor de PK C5R. De Holland Carsport C6R, die opgelapt moest worden na een aanrijding in de warm up, eindigde 5de.

                            De 2de Lamborghini kende pech na een aanrijding en finishte uiteindelijk 10de.

                            In GT2 won BMS met een 997 GT3 RSR met 7 seconden voorsprong op een F430. De 3de GT2 was nog een F430, maar wel al op een rondje van de winnende Porsche.

                            De Vertigo viel iets over halfkoers uit.

                            bronnen: fiagt.com en pitstop.tv
                            Last edited by ; 25/03/2007, 15:45. Reden: Bron vergeten...

                            Comment


                            • #34
                              Bij technische controle na de wedstrijd bleek dat de 'ground clearance' van de BMS Porsche niet in orde was => overwinning gaat naar de ferrari die oorspronkelijk in 2e positie geeindigd was

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door auto Bekijk Berichten
                                Bij technische controle na de wedstrijd bleek dat de 'ground clearance' van de BMS Porsche niet in orde was => overwinning gaat naar de ferrari die oorspronkelijk in 2e positie geeindigd was
                                Jammer! Ik had de Porsche graag gewonnen gezien!

                                Comment


                                • #36
                                  Bartels werd ook gedisqualificeerd omdat hij geen 35 min aan een stuk gereden heeft. En de reden dat de Vertigo niet gekwalificeerd is:
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Manu in een reactie op pitstop.tv
                                  Over de afwezigheid van Belgian Racing in de kwalificaties heb ik net Renaud Kuppens ad lijn gehad.

                                  Blijkbaar heeft de FIA bij de Technische controles op donderdag belist dat de 4L Motor geknepen moest worden dmv restrictoren die de luchttoevoer aan de motor verkleinen. Als of dat nog niet genoeg was moet de Vertigo nog eens extra balast meesleuren. Deze drastische maatregelen die plots genomen werden door de FIA maakt dat de wagen zeer moeilijk te besturen valt en ook met verschillende technische problemen te kampen gehad heeft. Onder meer het oliedruk probleem tijdens Vrije training 2 was een rechtstreeks gevolg van de geknepen motor.

                                  Belgian Racing heeft beslist om dan maar de 3.6L Alfa te steken (die overigens ook geknepen moet worden + ook nog extra gewicht).

                                  Vandaar dat ze niet reden deze morgen in de kwalificaties
                                  BMW = Freude Am Fahren

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door wouteb Bekijk Berichten
                                    Bartels werd ook gedisqualificeerd omdat hij geen 35 min aan een stuk gereden heeft. En de reden dat de Vertigo niet gekwalificeerd is:
                                    Jawadde waarom dat opeens

                                    De Vertigo is zo al niet de snelste van de groep. Hij draait hoogstens mee halverwege GT2 en valt dan altijd uit. Nu gaan ze hem nog eens toeknijpen en belasten ook...

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door driver_to_be Bekijk Berichten
                                      Jawadde waarom dat opeens

                                      De Vertigo is zo al niet de snelste van de groep. Hij draait hoogstens mee halverwege GT2 en valt dan altijd uit. Nu gaan ze hem nog eens toeknijpen en belasten ook...
                                      Zouden ze dat programma met de Vertigo niet beter stopzetten? Ik weet dat we als Belg moeten trots zijn enzo... maar zoals je zegt: hij valt altijd uit! Moet toch ontzettend frustrerend zijn?

                                      Comment


                                      • #39
                                        Als ze een andere motor gebruiken, naar de GT3 overstappen en de publiciteit en productiecapaciteit opvoeren, zou dat beter zijn voor hen denk ik. Maar ja, het budget moet er zijn ook natuurlijk he. Laat ons het dan maar houden op wishfull thinking
                                        BMW = Freude Am Fahren

                                        Comment


                                        • #40
                                          Unieke onboard beelden van de race in Zhuhai:

                                          The latest Gigawave digital on-board system made its racing debut at the first round of the 2007 FIA GT Championship at Zhuhai in China. The spectacular imag...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X