Mededeling

Collapse
No announcement yet.

FIA GT 2007

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door driver_to_be Bekijk Berichten
    Unieke onboard beelden van de race in Zhuhai:

    http://www.youtube.com/watch?v=0XtZ08JmHXg
    ZALIG!!!!

    die geluiden zijn een streling voor het oor!

    Comment


    • #42
      Nigel Mansell zal bij Scuderia Ecosse (Ferrari F430 GT2) in Silverstone Tomas Enge vervangen die zich blesseerde bij een crash in de ALMS in St. Petersburg.

      Comment


      • #43
        Jup heb ik daarstraks ook gelezen. Ik ben benieuwd hoe hij het gaat doen.

        De ex-F1 piloten doen het over het algemeen wel goed in de GT-racerij: Lamy, Wendlinger, Salo... zijn allemaal toch snelle en degelijke endurancerijders.

        Comment


        • #44
          Oorspronkelijk geplaatst door driver_to_be Bekijk Berichten
          Jup heb ik daarstraks ook gelezen. Ik ben benieuwd hoe hij het gaat doen.

          De ex-F1 piloten doen het over het algemeen wel goed in de GT-racerij: Lamy, Wendlinger, Salo... zijn allemaal toch snelle en degelijke endurancerijders.
          En dat zijn dan nog niet eens wereldkampioenen.

          Comment


          • #45
            Mike Hezemans heeft de Corvette C6-R op de pole gezet in Silverstone, voor de JetAlliance Aston van Wendlinger en de Vitaphone Maserati van Biagi.
            De Reiter Lambo van Kox (1ste in Zhuhai) start pas als 11de, de PK-Corvette op de 7de plek.

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door F430 Bekijk Berichten
              Mike Hezemans heeft de Corvette C6-R op de pole gezet in Silverstone, voor de JetAlliance Aston van Wendlinger en de Vitaphone Maserati van Biagi.
              De Reiter Lambo van Kox (1ste in Zhuhai) start pas als 11de, de PK-Corvette op de 7de plek.

              Mooi mooi, ik ben benieuwd!

              Comment


              • #47
                Thomas Biagi en Mika Salo hebben de tweede manche in Silverstone gewonnen met de Vitaphone Maser.
                Mike Hezemans en Jean-Denis Deletraz eindigden in hun C6.R, na een enorm sterke openingsstint van de Nederlander, tweede en Anthony Kumpen en Bert Longin eindigden knap derde, nadat ze ook al derde in China werden. SRT won met Kuismanen en Cloet de première van de Citation Cup en Muller en Villander zegevierden met de AF Corse Ferrari 430 in GT2.

                Knap gedaan van PK en SRT! Spijtig dat de Astons er nog niet veel van bakten dit seizoen Ik vrees dat we in Le Mans weer een Corvetteshow krijgen in GT1

                Comment


                • #48
                  De manier waarop de Reiter Lambo van Kox-Menten uitviel

                  Menten gaat iets te bruut over de kerbs en de noodknop springt aan waardoor de blusinstallatie de hele wagen vol schuim spuit.

                  Comment


                  • #49
                    Oorspronkelijk geplaatst door F430 Bekijk Berichten
                    De manier waarop de Reiter Lambo van Kox-Menten uitviel

                    Menten gaat iets te bruut over de kerbs en de noodknop springt aan waardoor de blusinstallatie de hele wagen vol schuim spuit.
                    Is daar geen youtube'ke te vinden van die beelden ofzo
                    Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                    Bestelt
                    1995 Mazda MX-5 1.8

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                      Is daar geen youtube'ke te vinden van die beelden ofzo
                      Dat wil ik ook wel eens zien!

                      Comment


                      • #51
                        Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete Bekijk Berichten
                        ZALIG!!!!

                        die geluiden zijn een streling voor het oor!

                        hier kan je inderdaad blijven naar kijken, prachtig

                        28ste komen ze naar Spa, k'ga er toch trachten bij te zijn...

                        Comment


                        • #52
                          Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
                          hier kan je inderdaad blijven naar kijken, prachtig

                          28ste komen ze naar Spa, k'ga er toch trachten bij te zijn...
                          28 en 29 juli bedoel je?


                          Ik ga elk jaar, en dat al sinds 2004, gewoon een schitterend weekend!

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete Bekijk Berichten
                            Ik ga elk jaar, en dat al sinds 2004, gewoon een schitterend weekend!
                            Ik ook, maar sinds 2001.

                            Comment


                            • #54
                              Komt er ook iemand naar Zolder? Ik ga proberen naar Spa te komen, daar ben'k eigenlijk nog niet geweest.

                              Comment


                              • #55
                                Eerst een kort verslagje van Boekarest, waar er op een stratencircuit rond het parlementgebouw (oud paleis van Ceauşescu) werd gereden.

                                Een regenrace waarin de Vertigo uitblonk. Op een bepaald moment reed Leinders 6de algemeen, tussen de GT1 wagens en voor alle GT2 wagens. Leinders haalde zelfs vlotjes de vaste GT1 wagens in. Uiteindelijk finishten ze 11de.

                                Winnaar in GT1 werd de nr 11 Scuderia Playteam Sarafree Maserati MC 12 van Bertolini en Piccini, 39 seconden voor de Lamborghini Murciélago van Bouchut en Mücke en een minuut voor nr 2 Vitaphone Maserati van Montanari en Ramos. PK Carsport werd 5de waardoor Kumpen en Longin 2de staan in het kampioenschap, amper 2 punten achter Bouchut en Mücke.

                                GT2 werd voor de 3de keer op rij gewonnen door de AF Corse F430 van Muller en Vilander. Ze bleven een trio Porsches voor: de nr 97 BMS Scuderia Italia Porsche van Collard en Mallucelli (klapband en 2 driver-through's), de nr 66 Felbermayr Proton Porsche 996 GT3-RSR van Lieb en Felbermayer Jr. en de nr 74 Ebimotors Porsche GT3-RSR van Zani en Busnelli.

                                De SRT Corvette in handen van Cloet en Vannelet won in de Citation cup voor de 2de keer op rij.
                                Last edited by ; 23/06/2007, 16:39.

                                Comment


                                • #56
                                  En dit weekend is er de race op Monza, dat wel heel Belgisch gekleurd is. Maar liefst 5 Belgisch gerunde wagens doen mee: De PK Carsport C5R (Kumpen en Longin), de C6R (Peter en Hines) en C5R (Vannelet en Engelhorn) van PSI Experience, de C5R (Cloet en Casadei) van SRT en de Porsche 997 GT3-RSR van Prospeed (Penders en Lamot). Spijtig genoeg geen Vertigo.

                                  In de eerste oefensessie was de JetAlliance DBR9 van Wendlinger en Sharp de snelste voor de nr 2 Vitaphone Maserati van Ramos en Montanari en de nr 23 BMS DBR9 van Babini en Davies.

                                  PK Carsport was 6de, de PSI C6R 12de en de SRT C5R 18de.

                                  In GT2 was de nr 51 AF Corse F430 van Ortelli en Bruni de snelste voor de nr 52 Racing Team Edil Cris F430 van Ruberti en Passini en de Tech9 Porsche 997 GT3-RSR van MacHitski en Edwards.

                                  Prospeed was 10de in GT2 en voorlaatste algemeen, nog voor de Viper GTS-R die in de G2 klasse uitkomt.

                                  Comment


                                  • #57
                                    Even een update:
                                    Oorspronkelijk geplaatst door pitstop.tv
                                    Onze landgenoten Anthony Kumpen en Bert Longin hebben de vijfde FIA GT-race van het seizoen gewonnen. In Oschersleben pakte het PK-duo de pole en reed het tweetal van start tot finish aan de leiding. Door hun zege met de Corvette C5-R trekken Longin en Kumpen als leiders in het FIA GT kampioenschap naar de 24 uur van Spa, eind juli.


                                    Kumpen startte in Duitsland en reed, alvorens het stuur aan Longin over te geven, een mooie voorsprong bijeen. PK kon vanaf dan de wedstrijd controleren en de zege veilig stellen. Achter het duo knokten Biagi en Bartels in een Maserati en Bouchut en Mücke in een Lambo voor de tweede plaats. De Vitaphone MC12 eindigde uiteindelijk tweede, voor de seizoensrevelatie, de Reiter Murcielago van het Frans-Duitse duo.

                                    Kumpen: “Ik had een paar keer mijn start geoefend want die moest perfect zijn. Uit een analyse van de tijden van zaterdag bleek dat we op de rechte lijn 10 km/u langzamer reden dan Karl Wendlinger, die vlak achter mij startte. Het moest een superstart worden en dat werd het ook. Ik nam meteen 20 meter en dook als leider de eerste bocht in. Vanaf dat ogenblik heb ik niet meer achterom gekeken en heb ik elke ronde aangepakt als een kwalificatieronde. Toen ik kwam pitten had ik een comfortabele voorsprong.”

                                    Longin: “Toen ik de pitlane verliet hadden we 45 seconden voorsprong. Dat is riant maar op zo’n moment moet je toch het hoofd koel houden en geconcentreerd blijven. Na een zestal ronden vertelde het team me via de boordradio om niet té snel te gaan maar gewoon een strak tempo te rijden. Maar ook dat tempo was te snel voor onze concurrenten want toen ik binnen kwam voor de tweede pitstop hadden we een voorsprong van meer dan één minuut.”

                                    Kumpen: “Tijdens de laatste ronde flitste er van alles door mijn hoofd. Het was een zeer stresserend moment. Dit moet het moeilijkste moment in mijn carrière geweest zijn. En dan zie je de zwart wit geblokte vlag. De vreugde bij Bert, het team en mezelf was enorm groot. Bert heeft vanmorgen een belangrijke beslissing genomen door de wagen iets zachter te zetten. Het team heeft daar blindelings op vertrouwd en de afstelling aangepast. Het resultaat mocht er zijn. Wij bleven constant daar waar de anderen dat niet waren. Vandaag hebben we een stukje Belgische autosportgeschiedenis geschreven. Niet alleen winnen we maar we pakken ook de leiding in de WK tussenstand. Nog nooit heeft een Belgisch team dit gerealiseerd en ik denk dat ook nog nooit een Belgische rijder aan de leiding heeft gestaan in het WK. Nu staan Bert en ikzelf daar, fantastisch!”

                                    De AF Corse Motorola Ferrari 430 van Bruni en Ortelli won in GT2 voor de Ebimotors Porsche van Emmanuel Collard en Matteo Mallucelli.

                                    De 24 uur van Spa krijgen door de zege én de leidersplaats in het FIA GT-kampioenschap van Kumpen en Longin (1 punt meer dan Biagi) wel extra pigment. Samen met Fred Bouvy en Kurt Mollekens zullen de PK-rijders op heel wat aandacht kunnen rekenen en mits een goed resultaat misschien wel een stap richting de wereldtitel zetten.
                                    BMW = Freude Am Fahren

                                    Comment


                                    • #58
                                      En als er dan eens een Belgisch team wint worden ze gediskwalificeerd:
                                      Oorspronkelijk geplaatst door pitstop.tv
                                      PK Carsport heeft zijn overwinning van vanmiddag in de FIA GT-race in Oschersleben weer moeten inleveren. De winnende Corvette C5-R van Anthony Kumpen en Bert Longin werd tijdens de technische controle na de race afgekeurd. Ook de All-Inkl.com Lamborghini, die derde werd, bleek niet conform.


                                      De feeststemming bij PK Carsport sloeg om, toen de C5-R niet door de controle raakte. Wat de reden is van het negatieve rapport, is voorlopig niet bekend. In ieder geval zijn Kumpen en Longin, die met meer dan een minuut voorsprong hadden gewonnen, uit de uitslag geschrapt, tenzij PK in beroep gaat. De zege gaat nu naar de Maserati van Biagi-Bartels en daarmee komt Biagi als puntenleider naar de 24 uren van Francorchamps.
                                      BMW = Freude Am Fahren

                                      Comment


                                      • #59
                                        Maar niet getreurd wij belgen laten ons niet zomaar doen:
                                        Oorspronkelijk geplaatst door pitstop.tv
                                        PK Carsport gaat zoals verwacht in beroep tegen de diskwalificatie na de FIA GT-race van gisteren in Oschersleben. Dat vertelt Anthony Kumpen aan pitstop.tv. Door de beroepsprocedure wordt de diskwalificatie opgeschort en zijn Kumpen en Bert Longin voorlopig weer winnaar van de race.


                                        Het nieuws van de diskwalificatie sloeg gisteren in als een bom bij PK Carsport, dat volop de duidelijke zege én de leiderspositie in de puntenstand aan het vieren was. De winnende Corvette C5-R werd bij de technische controle afgekeurd, omdat de benzinetank volgens het officiële rapport een grotere inhoud had dan de toegelaten 100 liter.

                                        Kumpen: “Onze tank is niet te groot. Laat mij het daarbij houden. Veel mag ik er niet over kwijt, omdat de zaak in handen is van onze advocaten. We gaan uiteraard in beroep tegen de sanctie. We gaan daarover straks een communiqué versturen. Ik lees net als jullie dat onze tankinhoud 101,3 of 101,26 liter zou zijn. Maar ik weet niet hoe ze daar zijn aangekomen. Ik weet wel dat er een foutenmarge is van een halve liter. Wij zouden daar dus nog 0,7 liter boven zitten. Ik weet ook dat ze 98 liter hebben uitgetankt. De auto is dit jaar al vaker gecontroleerd en bij een vorige controle werd er 96 liter uitgetankt. Wat er ook van zij, het heeft gewoon geen zin om met 100 liter rond te rijden. Dit seizoen zijn er 2 verplichte pitstops, dan zou je toch knotsgek moeten zijn om met 100 liter rond te rijden! En met 0,7 liter kun je amper de rechte lijn afrijden. In Oschersleben lag het verbruik op ongeveer 3 liter per ronde, in Francorchamps mag je rekenen op 4 liter.”

                                        De al of niet diskwalificatie van Kumpen-Longin wordt een scharniermoment in het kampioenschap. Wordt de sanctie in beroep bevestigd, dan neemt Biagi 11 punten voorsprong op het PK-duo. Worden ze tot winnaar uitgeroepen, dan trekken Kumpen en Longin als puntenleiders met een voorsprong naar de 24 Uren van Francorchamps.
                                        BMW = Freude Am Fahren

                                        Comment


                                        • #60
                                          En het laatste bericht hierover van Pitstop.tv:
                                          Oorspronkelijk geplaatst door pitstop.tv
                                          Het beroep van PK Carsport tegen de diskwalificatie in Oschersleben is door de FIA ontvankelijk verklaard. Het is nu wachten op de uitspraak.


                                          Met de hulp van de RACB heeft PK Carsport een ingewikkelde beroepsprocedure kunnen opstarten bij de FIA.

                                          Anthony Kumpen: “Het beroep is inmiddels aanvaard, de uitslag van de wedstrijd blijft onder voorbehoud. De RACB heeft schitterend werk geleverd en daar zijn we dankbaar voor. Het is meer dan gewoon maar zeggen dat we beroep gaan aantekenen. Als je dat doet komt er een hele administratieve handel bij kijken waarin je alle voorgeschreven procedures nauwkeurig moet volgen. Doe je dat niet, dan kan je het al schudden. De RACB heeft daar heel veel tijd ingestoken, met resultaat. Nu is het afwachten op een uitspraak. Wanneer dat zal zijn weten we nog niet.”

                                          Bert Longin: “In zulke momenten merk je pas hoe belangrijk een nationale automobielfederatie is. De federatie steunt ons over de hele lijn. We staan er dus niet alleen voor en dat geeft een goed gevoel. De RACB steunt ook ons United 4 Belgium verhaal. Het zou mooi zijn mochten we in Francorchamps winnen en het United 4 Belgium verhaal succesvol afronden.”

                                          Door het beroep van PK is de diskwalificatie dus opgeschort en is PK voorlopig nog altijd winnaar van de FIA GT-race in Oschersleben.
                                          BMW = Freude Am Fahren

                                          Comment

                                          Working...
                                          X