Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Karting

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Sinds 2002 brengt RaceXpress het laatste Formule 1 en ander autosport nieuws. Foto's, Uitslagen, Kalenders en alle raceklasses van Grand Prix, DTM tot Karting.

    Sinds 2002 brengt RaceXpress het laatste Formule 1 en ander autosport nieuws. Foto's, Uitslagen, Kalenders en alle raceklasses van Grand Prix, DTM tot Karting.

    Sinds 2002 brengt RaceXpress het laatste Formule 1 en ander autosport nieuws. Foto's, Uitslagen, Kalenders en alle raceklasses van Grand Prix, DTM tot Karting.

    Sinds 2002 brengt RaceXpress het laatste Formule 1 en ander autosport nieuws. Foto's, Uitslagen, Kalenders en alle raceklasses van Grand Prix, DTM tot Karting.

    Sinds 2002 brengt RaceXpress het laatste Formule 1 en ander autosport nieuws. Foto's, Uitslagen, Kalenders en alle raceklasses van Grand Prix, DTM tot Karting.

    Sinds 2002 brengt RaceXpress het laatste Formule 1 en ander autosport nieuws. Foto's, Uitslagen, Kalenders en alle raceklasses van Grand Prix, DTM tot Karting.

    Sinds 2002 brengt RaceXpress het laatste Formule 1 en ander autosport nieuws. Foto's, Uitslagen, Kalenders en alle raceklasses van Grand Prix, DTM tot Karting.

    Sinds 2002 brengt RaceXpress het laatste Formule 1 en ander autosport nieuws. Foto's, Uitslagen, Kalenders en alle raceklasses van Grand Prix, DTM tot Karting.

    Sinds 2002 brengt RaceXpress het laatste Formule 1 en ander autosport nieuws. Foto's, Uitslagen, Kalenders en alle raceklasses van Grand Prix, DTM tot Karting.

    Sinds 2002 brengt RaceXpress het laatste Formule 1 en ander autosport nieuws. Foto's, Uitslagen, Kalenders en alle raceklasses van Grand Prix, DTM tot Karting.

    Sinds 2002 brengt RaceXpress het laatste Formule 1 en ander autosport nieuws. Foto's, Uitslagen, Kalenders en alle raceklasses van Grand Prix, DTM tot Karting.


    Dat is dus allemaal van dezelfde dag hé

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk Berichten
      Overall beschermt je wel tegen brandwonden, hé.

      Ik rij sowieso in- en outdoor met ribbescherming. De mensen die mij daar scheef voor bekijken hebben pech, maar ik weet waarom ik dat draag. (zelf al eens aantal weken in de lappenmand gelegen met gekneusde ribben)

      Heb nog niet met een 2takt gereden, nee. Maar een normale karter zal nooit direct achter iemands achterwiel of achterbumper rijden, hé. Meestal rij je zodanig dat je als je die voor je raakt gewoon bumper tegen bumper stoot. Ok, da's niet altijd haalbaar, maar ideale situaties zijn er om na te streven.
      Wacht maar tot gij eens rijdt met een 2takt, als de rest u van beide kanten rond de oren vliegen gade der wss ook niet direct aan denken.

      Comment




      • Heb al 'n paar 2-takt races gezien, maar zoiets nu nog niet direct.

        Comment


        • 2-takt rijden is opzich wel gevaarlijk. Ik heb nu al 2 jaar competitie-ervaring met een Rotax Max en ik ben zelf ook al wel eens in de lucht gevlogen hoor.

          Daar duwen ze veel hoor.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
            Klopt het dat ik zeg dat outdoor 'gevaarlijker' is? Ik zie toch vaak foto's waar er karts gewoonweg in de lucht vliegen door een crash ofzo!
            Pffff. Watjes !

            Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk Berichten
            Dat valt allemaal heel goed mee op zich, hoor. Je hebt altijd van die kamikaze's, maar ik heb ook al de nodige dingen meegemaakt indoor. (1m de lucht ingekatapulteerd worden terwijl je in je kart zit, een kart vol op je been krijgen, etc)

            Die mensen zijn meestal ook goed voorzien van de nodige bescherming. (nek, ribben, overall, helm, etc)
            Maakt geen lap uit, behalve de helm, anders had ik al een paar keer in m'n graf gelegen.
            Ik heb indertijd met prof-karten enkele serieuze overkop-craches meegemaakt waarbij ik 1 keer 't ziekenhuis in ben beland. Dat is een risico dat je erbij moet nemen. En buiten je hoofd ben je niks beschermd. Mijn vriendin draagt een ribbenbeschermer om vaster te zitten in haar stoel. Desondanks heeft ze toch eens een rib gebroken.

            Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk Berichten
            Maar een normale karter zal nooit direct achter iemands achterwiel of achterbumper rijden, hé. Meestal rij je zodanig dat je als je die voor je raakt gewoon bumper tegen bumper stoot. Ok, da's niet altijd haalbaar, maar ideale situaties zijn er om na te streven.
            Jij hebt dus duidelijk nog nooit met een prof-kart gereden. Wij noemen dat 'treintje' rijden. Als je iemand wil aanvallen dan kan je niet anders dan plakken. Heeft die voor jou dan een vastloper dan vlieg je de lucht in. Tegenwoordig zijn in races achterbumpers die de banden afschermen verplicht. Maar ik heb ooit anders meegemaakt... en gevoeld...
            Last edited by ; 21/03/2008, 09:17.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door chris_lbr Bekijk Berichten
              Pffff. Watjes !


              Maakt geen lap uit, behalve de helm, anders had ik al een paar keer in m'n graf gelegen.
              Ik heb indertijd met prof-karten enkele serieuze overkop-craches meegemaakt waarbij ik 1 keer 't ziekenhuis in ben beland. Dat is een risico dat je erbij moet nemen. En buiten je hoofd ben je niks beschermd. Mijn vriendin draagt een ribbenbeschermer om vaster te zitten in haar stoel. Desondanks heeft ze toch eens een rib gebroken.


              Jij hebt dus duidelijk nog nooit met een prof-kart gereden. Wij noemen dat 'treintje' rijden. Als je iemand wil aanvallen dan kan je niet anders dan plakken. Heeft die voor jou dan een vastloper dan vlieg je de lucht in. Tegenwoordig zijn in races achterbumpers die de banden afschermen verplicht. Maar ik heb ooit anders meegemaakt... en gevoeld...
              die nieuwe bumpers helpen naar het schijnt wel een beetje (die dubbele precies). Toch ene die ook weet hoe het er aan toegaat

              Comment


              • Vandaag op Genk gaan rijden met een aftands krel, 100cc, zonder vrijloop, in gang te duwen

                1:14:64 op een opdrogende baan
                Gezien dat de anderen die bij mij waren met dezelfde kart 1:19:81 gereden hebben als beste tijd, ben ik content voor vandaag

                Enige nadeel is dat ik een kart wil nu

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                  Vandaag op Genk gaan rijden met een aftands krel, 100cc, zonder vrijloop, in gang te duwen

                  1:14:64 op een opdrogende baan
                  Gezien dat de anderen die bij mij waren met dezelfde kart 1:19:81 gereden hebben als beste tijd, ben ik content voor vandaag

                  Enige nadeel is dat ik een kart wil nu
                  100cc? 2-takt dus? Welke motor en welk chassis?

                  Ben nochtans deze namiddag in Genk geweest en heb daar maar 1 persoon even zien rijden.

                  Comment


                  • Deze namiddag was het nogal redelijk sneeuwerig.

                    Geen flauw idee welke motor, en nog minder welk chassis.

                    dat het 100CC was weet ik omdat ik dat op een papierken heb moeten schrijven.

                    Twas een witte kart met ETC-reclame.

                    Was het al aan het regenen toen jij er was?

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                      Deze namiddag was het nogal redelijk sneeuwerig.

                      Geen flauw idee welke motor, en nog minder welk chassis.

                      dat het 100CC was weet ik omdat ik dat op een papierken heb moeten schrijven.

                      Twas een witte kart met ETC-reclame.

                      Was het al aan het regenen toen jij er was?
                      Ben rond 16u45 gepasseerd denk 'k. Toen lag de baan er goed nat bij en waren ze de rode loper aan 't klaar leggen. (vermoed voor die VT4 fietshappening morgen?)

                      Moest even bij GKS zijn en ben dan terug vertrokken omdat de baan leeg was.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk Berichten
                        Ben rond 16u45 gepasseerd denk 'k. Toen lag de baan er goed nat bij en waren ze de rode loper aan 't klaar leggen. (vermoed voor die VT4 fietshappening morgen?)

                        Moest even bij GKS zijn en ben dan terug vertrokken omdat de baan leeg was.
                        Ahja, toen waren wij al onderweg naar huis.
                        Wij zijn vertrokken rond 16.20 daar.

                        Volgende week ofzo terug. Maar dan mss met 3 karts, hebben er nog 2 andere ontdekt, deze week eens testen of die ook rijden en dan kunnen we mss tegen elkaar racen ipv om de beurten

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                          Vandaag op Genk gaan rijden met een aftands krel, 100cc, zonder vrijloop, in gang te duwen

                          1:14:64 op een opdrogende baan
                          Gezien dat de anderen die bij mij waren met dezelfde kart 1:19:81 gereden hebben als beste tijd, ben ik content voor vandaag

                          Enige nadeel is dat ik een kart wil nu
                          vrijwel alle 100cc's moet je in gang duwen, (ook de motoren die je nu nog nieuw koopt) ofwel met zo'n externe starter. het overgrote deel van de TAG motoren zijn 125 watergekoeld.
                          Krijg ook weer zin om opnieuw een kart te kopen

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                            Enige nadeel is dat ik een kart wil nu
                            Als 't trouwens zuiver voor 't plezier is: contacteer Robin eens en vraag of z'n broer die rotax nog heeft staan.

                            Comment


                            • Voor 't geval er iemand geïnteresseerd zou zijn, ik heb hier nog ne goeie 100cc motor van PCR liggen met roterende inlaat (carbu opzij dus).
                              Is zonder zever ne goeie motor en mag weg voor 250 euro, incl. uitlaat en carbu.

                              We hadden 3 dezelfde motoren van dit type waarvan er ondertussen al 2 verkocht zijn.
                              Reden van verkoop : mijn vriendin en ik zijn ondertussen overgestapt naar XE30 Parilla's omdat die met starter en koppeling werken en die wel iets beter zijn dan de Rotax Max. Was wel een kostelijk grapke maar na zoveel jaar "in gang duwen" werd het voor onze rugskes wel stilaan tijd. +40 is nu eenmaal wat ouder als +30 é...

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door chris_lbr Bekijk Berichten
                                Voor 't geval er iemand geïnteresseerd zou zijn, ik heb hier nog ne goeie 100cc motor van PCR liggen met roterende inlaat (carbu opzij dus).
                                Is zonder zever ne goeie motor en mag weg voor 250 euro, incl. uitlaat en carbu.

                                We hadden 3 dezelfde motoren van dit type waarvan er ondertussen al 2 verkocht zijn.
                                Reden van verkoop : mijn vriendin en ik zijn ondertussen overgestapt naar XE30 Parilla's omdat die met starter en koppeling werken en die wel iets beter zijn dan de Rotax Max. Was wel een kostelijk grapke maar na zoveel jaar "in gang duwen" werd het voor onze rugskes wel stilaan tijd. +40 is nu eenmaal wat ouder als +30 é...
                                X30 zijn fijne motors idd, enkel wat kinderziektes int begin. vond die zelf ook vele malen beter dan een rotax max (heb zo'n 4-5uur gereden met X30) maar dat lag toen niet in het budget jammer genoeg

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk Berichten
                                  Als 't trouwens zuiver voor 't plezier is: contacteer Robin eens en vraag of z'n broer die rotax nog heeft staan.
                                  Tussen willen en effectief aanschaffen is nog een grote kloof he.

                                  Eerst mijn kart voor de openbare weg (mini) afwerken, en dan mss eens op zoek gaan.

                                  Comment


                                  • Moesten er mensen interesse hebben om de 24u van Brussel dit jaar mee te doen (19 & 20 april), stuur mij dan eens pm? Heb daarstraks 'n mooi voorstel gekregen daaromtrent, moet enkel nog eens 'n team bij mekaar krijgen.

                                    Vereisten:
                                    - kartervaring (opgelegd door de raceleiding zelf)
                                    - beetje fysieke conditie (dat we er niet plots staan met iemand die na 'n uur al stopt wegens dat ie te moe is)
                                    - besef dat zo'n 24u 'n zware belevenis op zich is en dat alle ervaring meegenomen is

                                    Het deelnemersveld van die wedstrijd is gewoonweg top, maar met 'n groep proberen het hoogst mogelijke te behalen is altijd wel fun naar mijn mening. Het is sowieso indoor en outdoor, dus je zal in verschillende omstandigheden kunnen rijden. (nacht, dag, mogelijk regen, etc)

                                    Comment


                                    • Lijkt me superleuk, maar ik ben dat weekend niet vrij.

                                      Comment




                                      • Morgen start het kampioenschap waar ik aan deelneem met mijn Senior Max.. Ik ben benieuwd.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk Berichten
                                          Moesten er mensen interesse hebben om de 24u van Brussel dit jaar mee te doen (19 & 20 april), stuur mij dan eens pm? Heb daarstraks 'n mooi voorstel gekregen daaromtrent, moet enkel nog eens 'n team bij mekaar krijgen.

                                          Vereisten:
                                          - kartervaring (opgelegd door de raceleiding zelf)
                                          - beetje fysieke conditie (dat we er niet plots staan met iemand die na 'n uur al stopt wegens dat ie te moe is)
                                          - besef dat zo'n 24u 'n zware belevenis op zich is en dat alle ervaring meegenomen is

                                          Het deelnemersveld van die wedstrijd is gewoonweg top, maar met 'n groep proberen het hoogst mogelijke te behalen is altijd wel fun naar mijn mening. Het is sowieso indoor en outdoor, dus je zal in verschillende omstandigheden kunnen rijden. (nacht, dag, mogelijk regen, etc)
                                          Even melden dat ik mee gereden heb met 'n team van hoofdzakelijk belkarters en moet zeggen: dat 't een belevenis is, is 'n understatement en dat de beste rijders aanwezig zijn ook. Voor mij was dit zeker ovor herhaling vatbaar.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X