Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Karting
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk BerichtenOverall beschermt je wel tegen brandwonden, hé.
Ik rij sowieso in- en outdoor met ribbescherming. De mensen die mij daar scheef voor bekijken hebben pech, maar ik weet waarom ik dat draag. (zelf al eens aantal weken in de lappenmand gelegen met gekneusde ribben)
Heb nog niet met een 2takt gereden, nee. Maar een normale karter zal nooit direct achter iemands achterwiel of achterbumper rijden, hé. Meestal rij je zodanig dat je als je die voor je raakt gewoon bumper tegen bumper stoot. Ok, da's niet altijd haalbaar, maar ideale situaties zijn er om na te streven.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk BerichtenKlopt het dat ik zeg dat outdoor 'gevaarlijker' is? Ik zie toch vaak foto's waar er karts gewoonweg in de lucht vliegen door een crash ofzo!
Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk BerichtenDat valt allemaal heel goed mee op zich, hoor. Je hebt altijd van die kamikaze's, maar ik heb ook al de nodige dingen meegemaakt indoor. (1m de lucht ingekatapulteerd worden terwijl je in je kart zit, een kart vol op je been krijgen, etc)
Die mensen zijn meestal ook goed voorzien van de nodige bescherming. (nek, ribben, overall, helm, etc)
Ik heb indertijd met prof-karten enkele serieuze overkop-craches meegemaakt waarbij ik 1 keer 't ziekenhuis in ben beland. Dat is een risico dat je erbij moet nemen. En buiten je hoofd ben je niks beschermd. Mijn vriendin draagt een ribbenbeschermer om vaster te zitten in haar stoel. Desondanks heeft ze toch eens een rib gebroken.
Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk BerichtenMaar een normale karter zal nooit direct achter iemands achterwiel of achterbumper rijden, hé. Meestal rij je zodanig dat je als je die voor je raakt gewoon bumper tegen bumper stoot. Ok, da's niet altijd haalbaar, maar ideale situaties zijn er om na te streven.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door chris_lbr Bekijk BerichtenPffff. Watjes !
Maakt geen lap uit, behalve de helm, anders had ik al een paar keer in m'n graf gelegen.
Ik heb indertijd met prof-karten enkele serieuze overkop-craches meegemaakt waarbij ik 1 keer 't ziekenhuis in ben beland. Dat is een risico dat je erbij moet nemen. En buiten je hoofd ben je niks beschermd. Mijn vriendin draagt een ribbenbeschermer om vaster te zitten in haar stoel. Desondanks heeft ze toch eens een rib gebroken.
Jij hebt dus duidelijk nog nooit met een prof-kart gereden. Wij noemen dat 'treintje' rijden. Als je iemand wil aanvallen dan kan je niet anders dan plakken. Heeft die voor jou dan een vastloper dan vlieg je de lucht in. Tegenwoordig zijn in races achterbumpers die de banden afschermen verplicht. Maar ik heb ooit anders meegemaakt... en gevoeld...
Comment
-
Vandaag op Genk gaan rijden met een aftands krel, 100cc, zonder vrijloop, in gang te duwen
1:14:64 op een opdrogende baan
Gezien dat de anderen die bij mij waren met dezelfde kart 1:19:81 gereden hebben als beste tijd, ben ik content voor vandaag
Enige nadeel is dat ik een kart wil nu
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenVandaag op Genk gaan rijden met een aftands krel, 100cc, zonder vrijloop, in gang te duwen
1:14:64 op een opdrogende baan
Gezien dat de anderen die bij mij waren met dezelfde kart 1:19:81 gereden hebben als beste tijd, ben ik content voor vandaag
Enige nadeel is dat ik een kart wil nu
Ben nochtans deze namiddag in Genk geweest en heb daar maar 1 persoon even zien rijden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenDeze namiddag was het nogal redelijk sneeuwerig.
Geen flauw idee welke motor, en nog minder welk chassis.
dat het 100CC was weet ik omdat ik dat op een papierken heb moeten schrijven.
Twas een witte kart met ETC-reclame.
Was het al aan het regenen toen jij er was?
Moest even bij GKS zijn en ben dan terug vertrokken omdat de baan leeg was.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk BerichtenBen rond 16u45 gepasseerd denk 'k. Toen lag de baan er goed nat bij en waren ze de rode loper aan 't klaar leggen. (vermoed voor die VT4 fietshappening morgen?)
Moest even bij GKS zijn en ben dan terug vertrokken omdat de baan leeg was.
Wij zijn vertrokken rond 16.20 daar.
Volgende week ofzo terug. Maar dan mss met 3 karts, hebben er nog 2 andere ontdekt, deze week eens testen of die ook rijden en dan kunnen we mss tegen elkaar racen ipv om de beurten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenVandaag op Genk gaan rijden met een aftands krel, 100cc, zonder vrijloop, in gang te duwen
1:14:64 op een opdrogende baan
Gezien dat de anderen die bij mij waren met dezelfde kart 1:19:81 gereden hebben als beste tijd, ben ik content voor vandaag
Enige nadeel is dat ik een kart wil nu
Krijg ook weer zin om opnieuw een kart te kopen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenEnige nadeel is dat ik een kart wil nu
Comment
-
Voor 't geval er iemand geïnteresseerd zou zijn, ik heb hier nog ne goeie 100cc motor van PCR liggen met roterende inlaat (carbu opzij dus).
Is zonder zever ne goeie motor en mag weg voor 250 euro, incl. uitlaat en carbu.
We hadden 3 dezelfde motoren van dit type waarvan er ondertussen al 2 verkocht zijn.
Reden van verkoop : mijn vriendin en ik zijn ondertussen overgestapt naar XE30 Parilla's omdat die met starter en koppeling werken en die wel iets beter zijn dan de Rotax Max. Was wel een kostelijk grapke maar na zoveel jaar "in gang duwen" werd het voor onze rugskes wel stilaan tijd. +40 is nu eenmaal wat ouder als +30 é...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door chris_lbr Bekijk BerichtenVoor 't geval er iemand geïnteresseerd zou zijn, ik heb hier nog ne goeie 100cc motor van PCR liggen met roterende inlaat (carbu opzij dus).
Is zonder zever ne goeie motor en mag weg voor 250 euro, incl. uitlaat en carbu.
We hadden 3 dezelfde motoren van dit type waarvan er ondertussen al 2 verkocht zijn.
Reden van verkoop : mijn vriendin en ik zijn ondertussen overgestapt naar XE30 Parilla's omdat die met starter en koppeling werken en die wel iets beter zijn dan de Rotax Max. Was wel een kostelijk grapke maar na zoveel jaar "in gang duwen" werd het voor onze rugskes wel stilaan tijd. +40 is nu eenmaal wat ouder als +30 é...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk BerichtenAls 't trouwens zuiver voor 't plezier is: contacteer Robin eens en vraag of z'n broer die rotax nog heeft staan.
Eerst mijn kart voor de openbare weg (mini) afwerken, en dan mss eens op zoek gaan.
Comment
-
Moesten er mensen interesse hebben om de 24u van Brussel dit jaar mee te doen (19 & 20 april), stuur mij dan eens pm? Heb daarstraks 'n mooi voorstel gekregen daaromtrent, moet enkel nog eens 'n team bij mekaar krijgen.
Vereisten:
- kartervaring (opgelegd door de raceleiding zelf)
- beetje fysieke conditie (dat we er niet plots staan met iemand die na 'n uur al stopt wegens dat ie te moe is)
- besef dat zo'n 24u 'n zware belevenis op zich is en dat alle ervaring meegenomen is
Het deelnemersveld van die wedstrijd is gewoonweg top, maar met 'n groep proberen het hoogst mogelijke te behalen is altijd wel fun naar mijn mening. Het is sowieso indoor en outdoor, dus je zal in verschillende omstandigheden kunnen rijden. (nacht, dag, mogelijk regen, etc)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk BerichtenMoesten er mensen interesse hebben om de 24u van Brussel dit jaar mee te doen (19 & 20 april), stuur mij dan eens pm? Heb daarstraks 'n mooi voorstel gekregen daaromtrent, moet enkel nog eens 'n team bij mekaar krijgen.
Vereisten:
- kartervaring (opgelegd door de raceleiding zelf)
- beetje fysieke conditie (dat we er niet plots staan met iemand die na 'n uur al stopt wegens dat ie te moe is)
- besef dat zo'n 24u 'n zware belevenis op zich is en dat alle ervaring meegenomen is
Het deelnemersveld van die wedstrijd is gewoonweg top, maar met 'n groep proberen het hoogst mogelijke te behalen is altijd wel fun naar mijn mening. Het is sowieso indoor en outdoor, dus je zal in verschillende omstandigheden kunnen rijden. (nacht, dag, mogelijk regen, etc)
Comment
Comment