Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Maar ik zoek helemaal geen rijders hoor. Ik rij alleen.
Dit evenement zijn sprintraces.
Valt er nog mee te doen?
Ik ken Genk nog redelijk goed. Heb daar in '96 een zodanig 'sortie' gemaakt dat ze mij op een draagberrie hebben buitengevoerd en met zo een camionette met zwaailichten naar het ziekenhuis hebben gebracht...
Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Ik ken Genk nog redelijk goed. Heb daar in '96 een zodanig 'sortie' gemaakt dat ze mij op een draagberrie hebben buitengevoerd en met zo een camionette met zwaailichten naar het ziekenhuis hebben gebracht...
Onze klasse is volledig volzet voor een seizoen (Senior Max).
Hmm... la maar. Was een beetje op het verkeerde been gezet door de post eerder waar iemand blijkbaar zocht voor mannen om 24u te rijden.
Als ik nog kart, is het eerder in amateur races type "turn up, pay and drive". Een kart in Belgie of zo houden en regelmatig invliegen zou wat moeilijk in het programma passen.
Hou me zelf eerder bezig met rally en met de kleine te leren rijden.
Succes op 6-7 Juli in elk geval.
Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Hmm... la maar. Was een beetje op het verkeerde been gezet door de post eerder waar iemand blijkbaar zocht voor mannen om 24u te rijden.
Als ik nog kart, is het eerder in amateur races type "turn up, pay and drive". Een kart in Belgie of zo houden en regelmatig invliegen zou wat moeilijk in het programma passen.
Hou me zelf eerder bezig met rally en met de kleine te leren rijden.
Succes op 6-7 Juli in elk geval.
Als ge in België eens 'n heatje komt rijden, laat dan zeker iets weten.
Wat is tegenwoordig zo een beetje een goed circuit in Belgie aar je een kart kan huren voor een paar heatjes ?
'k Heb een hekel aan die "Rubson"-fabriekshallvloeren die niks grip geven. Of aan die peutercircuits waar ge uw eigen probeert in te halen.
Ga regelmatig in Praag karten: 1200m circuit (indoor), uitstekende karts, wisselende griplangsgeen het ganse circuit (want maakt dat je ook met het hoofd moet rijden) en dat alles voor 270,-Bef per kwartier.
Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Wat is tegenwoordig zo een beetje een goed circuit in Belgie aar je een kart kan huren voor een paar heatjes ?
'k Heb een hekel aan die "Rubson"-fabriekshallvloeren die niks grip geven. Of aan die peutercircuits waar ge uw eigen probeert in te halen.
Ga regelmatig in Praag karten: 1200m circuit (indoor), uitstekende karts, wisselende griplangsgeen het ganse circuit (want maakt dat je ook met het hoofd moet rijden) en dat alles voor 270,-Bef per kwartier.
Toen ik nog indoor reed, was dit meestal in Inkart, te Puurs.
Inkart is sinds 1994 de toonaangevende karting in België gelegen in de regio Antwerpen langs de A12 ter hoogte van Willebroek, Boom en Puurs. Je kan karten op het indoorkarting circuit en bij droog weer wordt ook op het outdoorkarting circuit gekart. We organiseren karting races, bedrijfsevenementen, verjaardagsfeestjes, vrijgezellenparty's, vergaderingen en prestaties. Inkart
Ik heb nogal wat circuits gezien waar de ganse marketing en de setting erg goed waren, maar waar het circuit aangelegd was door iemand die er niks van kende: gladde vloer en geen afwisseling in bochten.
Puurs heb ik nooit gedaan.
Wel Boortmeerbeek (maar dat is nu ook weer 12 jaar terug) en daar hadden ze een cricuit indoor met een erg ruwe vloer die veel grip bood en je meestal afgepeigerd van je kart liet komen
Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Als je enkel in het indoorgedeelte moet rijden in puurs vind ik het niet de moeite, veel te klein en nix van grip. Met het buitengedeelte erbij is het wel een aanrader, dan is het (in de zomer) ook langer dan 1km.
voor de rest is st niklaas goed.
Als je enkel in het indoorgedeelte moet rijden in puurs vind ik het niet de moeite, veel te klein en nix van grip. Met het buitengedeelte erbij is het wel een aanrader, dan is het (in de zomer) ook langer dan 1km.
voor de rest is st niklaas goed.
Dat was al wat ik vreesde: schoon circuit met niks grip.
Vroeger was er ook eentje in Moorsel bij Aalst. Niet het meest esthetische geval, maar uitstekende ondergrond.
Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Als je enkel in het indoorgedeelte moet rijden in puurs vind ik het niet de moeite, veel te klein en nix van grip. Met het buitengedeelte erbij is het wel een aanrader, dan is het (in de zomer) ook langer dan 1km.
voor de rest is st niklaas goed.
Al in Herselt gereden? Zelfde ondergrond als in Sint-Niklaas, maar betere karts en leukere baan.
Enige nadeel is dat je op beide circuits ook piloten hebt die snel zijn, maar geen bal kunnen rijden. (Gisteren nog eentje volle petard in m'n zij gehad. Die dacht dat ie mij in 'n snelle haarspeld langs de binnenkant mocht voorbij steken. )
Al in Herselt gereden? Zelfde ondergrond als in Sint-Niklaas, maar betere karts en leukere baan.
Enige nadeel is dat je op beide circuits ook piloten hebt die snel zijn, maar geen bal kunnen rijden. (Gisteren nog eentje volle petard in m'n zij gehad. Die dacht dat ie mij in 'n snelle haarspeld langs de binnenkant mocht voorbij steken. )
Ik noem een amateur die niet kan rijden nu geen 'snel piloot' maar een onnozelaar die daar helemaal geen plaats heeft.
Inderdaad vaak ergerlijk wanneer je mannen tegenkomt die wel snel durven gaan, maar op 3 bochten d'r 2 verkeerd nemen en daardoor een stuk trager zijn. Ondertussen denken ze wel dat ze rap zijn en gaan ze de stomste dingen doen om te vermijden dat je d'r voorbijkomt.
Gewoon afwachten en ze in de fout doen gaan, is mijn techniek.
Nadien, als ik zo een klojo voorbij ben, dan geef ik altijd de eerste bochten duidelijk aan dat ik mijn lijn ga afschermen door met opzet wat 'naast' de lijn te gaan rijden. En 5 bochten later ben je die toch kwijt.
Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Al in Herselt gereden? Zelfde ondergrond als in Sint-Niklaas, maar betere karts en leukere baan.
Enige nadeel is dat je op beide circuits ook piloten hebt die snel zijn, maar geen bal kunnen rijden. (Gisteren nog eentje volle petard in m'n zij gehad. Die dacht dat ie mij in 'n snelle haarspeld langs de binnenkant mocht voorbij steken. )
Nope, waar ligt dat herselt? Kzou anders wel eens gaan in de vakantie.
Nope, waar ligt dat herselt? Kzou anders wel eens gaan in de vakantie.
Tussen Westerlo en Aarschot.
Zondag heb ik er de belkart-race en alles ligt daar lekker dicht bij mekaar tijdens de trainingen: tussen mijn beste tijd en de beste trainingstijd van de toppers ligt een halve seconde.
Ook wel teken dat er vrij weinig verschil zit op de karts.
Ik noem een amateur die niet kan rijden nu geen 'snel piloot' maar een onnozelaar die daar helemaal geen plaats heeft.
Inderdaad vaak ergerlijk wanneer je mannen tegenkomt die wel snel durven gaan, maar op 3 bochten d'r 2 verkeerd nemen en daardoor een stuk trager zijn. Ondertussen denken ze wel dat ze rap zijn en gaan ze de stomste dingen doen om te vermijden dat je d'r voorbijkomt.
Gewoon afwachten en ze in de fout doen gaan, is mijn techniek.
Nadien, als ik zo een klojo voorbij ben, dan geef ik altijd de eerste bochten duidelijk aan dat ik mijn lijn ga afschermen door met opzet wat 'naast' de lijn te gaan rijden. En 5 bochten later ben je die toch kwijt.
Wat ik daarmee bedoelde: ie was snel qua tijd, maar qua inschatten van situaties was ie écht slecht. Blijkbaar had ie ook nog 'n tragere deelnemer achteraan 'n tik verkocht voor die zelfs maar tijd had om opzij te gaan om 'm voorbij te laten!
Heb mij na die stint even moeten in houden om 'm toch niet even de les te gaan spellen.
Wat ik daarmee bedoelde: ie was snel qua tijd, maar qua inschatten van situaties was ie écht slecht. Blijkbaar had ie ook nog 'n tragere deelnemer achteraan 'n tik verkocht voor die zelfs maar tijd had om opzij te gaan om 'm voorbij te laten!
Heb mij na die stint even moeten in houden om 'm toch niet even de les te gaan spellen.
Jaaar whispy, dat is niet iemand die slecht rijdt, dat is gewoon iemand die sneller is dan gij en die waarschijnlijk vond dat gij grandioos in zijne weg reed !
'n Mens zou nogal verwonderd zijn als hij naar een kerel zou toestappen om hem te zeggen dat hij een kermispiloot is en wanneer de helm afgaat gaat merken hij tegen een Boutsen of VDP bezig is
Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Jaaar whispy, dat is niet iemand die slecht rijdt, dat is gewoon iemand die sneller is dan gij en die waarschijnlijk vond dat gij grandioos in zijne weg reed !
'n Mens zou nogal verwonderd zijn als hij naar een kerel zou toestappen om hem te zeggen dat hij een kermispiloot is en wanneer de helm afgaat gaat merken hij tegen een Boutsen of VDP bezig is
Doet mij denken aan die anekdote van Schumacher en Röhrl:
Walter Röhrl - head test driver at Porsche AG - is driving a Ferrari 599GTB on the Nürburgring (Germany) for evaluation. He’s driving along “swiftly” and notices he’s slowly catching up with another well driven car up ahead. … He gets closer and closer… And he notices it’s another 599GTB! … Now he’s at the other Ferrari’s bumper and when it’s driver makes an error, Röhrl takes him on the inside. … A bit later, in the paddock, the other car stops next to Röhrl’s. The driver lowers his windows and shouts: “LUNATIC!!!”
Racen is meer dan snel rijden alleen, hé. Er zijn op elk circuit thuis-rijders die sneller zijn dan mij tijdens mijn training en ik heb daar ook geen probleem mee. Indien mogelijk probeer ik ook wat lijnen van hen te pikken. Ik heb wel 'n probleem als je in kamikaze-stijl andere piloten op de baan begint te rammen.
Comment