Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Karting

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door geertqv Bekijk Berichten
    en licht versus zwaar zijn maakt weinig verschil uit...
    Dit hangt (naar mijn ervaring) af van de kartjes denk ik.
    Ik ben niet van de lichtste en ga af en toe karten in Mol en in Olen.
    In Mol ben ik steeds bij de laatste van het groepje waarmee ik ga, in Olen ben ik bijna altijd 2de in datzelfde groepje.
    De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.

1976 Volkswagen Kever 1200L
    1990 Volvo 344
    1991 Mercedes W124 230CE
    2016 Skoda Octavia van 't werk

Verkocht
    1980 Volkswagen Derby CLS
    1990 Mercedes W124 230CE
    2008 Renault Espace 2.0 dci 130

Comment

• Daarnet nog eens naar de FIK geweest. 25 euro actie. We mochten 4 keer rijden. Mijn beste en laatste tijd was 45.9 seconden. De baan is bij sommige (denk 2) stukken wat aangepast, maar je kan het niet merken.

Comment

• Onlangs nog eens gaan karten met 7 man. We stonden allemaal in den top-10 van den dag.
        Jammer genoeg sta ik ietskes te zwaar om echt goede tijden te rijden.:/

Comment

• een kerel van 100-110kg had zelfs betere tijden dan iemand lichter in de fik, gewoon omdat ie meer grip heeft in de bochten

Comment

• Laatstleden nog een estafette-wedstrijd gedaan met een aantal collega's. We hadden één afzegging, waardoor er een oneven aantal piloten waren. Ik heb me dan maar opgeofferd om de wedstrijd alleen te rijden... eerst 20 min kwalificatie, daarna 40 minuten wedstrijd.
            Ik was gewoon stik-kapot...

En gewicht speelt m.i. wel degelijk een belangrijke rol: als ik zie hoeveel sneller een lichtere persoon weg acceleert, en hoeveel later die in de remmen kan gaan...
            2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door eillienroc Bekijk Berichten
              een kerel van 100-110kg had zelfs betere tijden dan iemand lichter in de fik, gewoon omdat ie meer grip heeft in de bochten
              Op een parcour als de FIK is dat meer zever dan waarheid.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door McLovin Bekijk Berichten
                Op een parcour als de FIK is dat meer zever dan waarheid.
                Ikmwil wel eens karten tegen u, laat me eens weten als je nog es gaat.

Comment

• Mijne snelsten tijd in Kortrijk is 44,955, ergens in het begin van 't jaar als ik mij niet vergis. Normaal rijd ik ergens in de 46, het hangt er echt van af welke kart je krijgt, want er zitten daar enorme verschillen op. Als je 2 sessies vlak na elkaar rijdt en de tweede keer is uwen topsnelheid bijna 3 km/u trager dan weet je het ook wel hé...
                  Last edited by Synchromesh; 27/06/2012, 22:13.
                  Phantomschwarz Audi A3 2.0 TFSI quattro S-Line

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk Berichten
                    Ikmwil wel eens karten tegen u, laat me eens weten als je nog es gaat.
                    Ok, maar ben ook geen held oor :-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Synchromesh Bekijk Berichten
                      Mijne snelsten tijd in Kortrijk is 44,955, ergens in het begin van 't jaar als ik mij niet vergis. Normaal rijd ik ergens in de 46, het hangt er echt van af welke kart je krijgt, want er zitten daar enorme verschillen op. Als je 2 sessies vlak na elkaar rijdt en de tweede keer is uwen topsnelheid bijna 3 km/u trager dan weet je het ook wel hé...
                      Klopt volledig. Vorige keer reed ik mijn eerste 3 stinten van 47 tot 46 seconden. En dan de 4de stint plots 45.9 seconden. En dat met allemaal andere karts ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door McLovin Bekijk Berichten
                        Klopt volledig. Vorige keer reed ik mijn eerste 3 stinten van 47 tot 46 seconden. En dan de 4de stint plots 45.9 seconden. En dat met allemaal andere karts ...
                        Kortrijk suckt.

Poperinge en aalst zijn veel beter

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door eillienroc Bekijk Berichten
                          een kerel van 100-110kg had zelfs betere tijden dan iemand lichter in de fik, gewoon omdat ie meer grip heeft in de bochten
                          Niet van toepassing op het circuit bij ons. Optrekken is een ramp als ge wat zwaarder zijt, de karts bij ons zijn alleen maar in het voordeel bij de lichte mensen.

Comment

• Gisteren meegedaan met 3 collega's aan de endurance 100 miles in Genk op het groot circuit. Wel intimiderend als je daar als rasechte amateur aankomt en meer dan de helft van de anderen rondloopt in eigen racepak/helm/...
                            Maar het was zeker de moeite. Uiteraard veel leuker en heftiger dan gewone huurkart (zowel circuit als karts)

Comment

• Streetrace te Brakel

brakel12web.jpgOp 19 augustus gaat er weer een streetrace door in Brakel. Het circuit wordt speciaal opgebouwd op en rond de grote markt! een unieke kans om op de openbare weg te racen...én in wedstrijd verband..

zelf heb je niets nodig, alles wordt door de organisatie voorzien.

alle info op www.streetrace.be !

cu there

Comment

• Leuk initiatief wel ontzettend duur tov. gewone huurkarts in bv. Eupen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk Berichten
                                  Kortrijk suckt.

Poperinge en aalst zijn veel beter
                                  Hell yeah!

Ga meestal ook naar Poperinge

Comment

• Vandaag opnieuw gaan karten in 't FIK Kortrijk. Opnieuw 45.9 seconden. Ik moet beter kunnen, vooral op het einde van het circuit :-)

Comment

• Ik ga bijna altijd karten in Poperinge aangezien dat het vlakbij is
                                      Recordtijd met de gewone karts is 59.2 seconden...

Blijkbaar is er nu een nieuw circuit? 't Is al een maand of twee geleden dat ik er nog eens geweest ben
                                      Ford Focus RS 2010 Mountune MP350
                                      Online automagazine: AutoJunior.be
                                      Personal website: Louisvdv.com

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AutoJunior Bekijk Berichten
                                        Ik ga bijna altijd karten in Poperinge aangezien dat het vlakbij is
                                        Recordtijd met de gewone karts is 59.2 seconden...

Blijkbaar is er nu een nieuw circuit? 't Is al een maand of twee geleden dat ik er nog eens geweest ben
                                        is idd veranderd van lay-out nu. We waren er een maand en half geleden en ze gingen de dag nadien het circuit veranderen.
                                        Ik vergeet wel altijd wat m'n recordtijd is ik weet enkel dat ik m'n vriend de laatste maal heb kunnen bijhouden die normaal altijd eerste rijd

Comment

• Nu het seizoen op de nurburgring zogoed als gedaan is ben ik de laatste 2weken wekelijks 2x aan't karten (was 2weken terug de eerste keer in men leven trouwens) begonnen in olen (niet zo ver) 3x geweest daar en afgelopen zondag in lommel geweest... Olen is veel vermoeiender dan lommel, waar lommel dan weer plezanter is.

ivm met gewicht vs kart: ikzelf ben niet de lichtste (110kg) zowel in Olen als Lommel heeft dat effect op rondetijden, in lommel was er een gastje aant karten die tijden reed van 33,1.. constant driften in bochten heel vroeg remmen, op veel punten waar ik niet rem, remde hij wel..Etc... ik daarintegen had moeite om aan 33.4 te geraken...die mens van de karting in lommel bevestigde dan ook dat wanneer je dubbel zoveel weegt, je kwasie geen kans maakt..
                                          ivm meer grip omdat je zwaarder bent.. niet altijd waar hé, iemand die minder weegt, gaat sneller op snelheid zitten en zal wanneer ie schuift sneller kunnen corrigeren. In olen trouwens net vant zelfde, alhoewel in Olen het verschil wel kleiner is aangezien het daar puur op het bochtenwerk aankomt de goede lijnen rijden daar doet genoeg om een goede tijd te rijden (27.5)

al bij al karten is wel fun

Comment

Working...
                                          X